Skocz do zawartości
bubel500

Problem z hamulcami zetor 8045

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
zetor
bubel500    4
Napisano (edytowany)

Witam.Nie dawno kupiłęm zetora 8045.Działał tylko 1 chamulec a drugiego nie można odpowietrzyć.Zmieniłem więc wyrównywacz i teraz próbowałem odpowietrzać i poszło 0.5l płynu a chamulców nie ma wcale.Co może być przyczyną.

Edytowano przez bubel500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31
Napisano (edytowany)

spróbuj rozpiąć pedały hamulca i pompować tylko jednym niech ktoś z tyłu popatrzy czy chodzi cylinderek, jeśli chodzi to dokręć śrube regulacykną aż poczujesz opór potem odkręć 2-3 obroty i wtedy sprawdż hamowanie, regulujesz każdą stronę osobno, jeśli to nie pomoże to mogą być rozsypane tarcze hamulcowe. Ale jeśli cylinderek wogule się nie rusza to padła pompa hamulcowa, przepuszcza płyn zamiast pompować.

Edytowano przez milanreal1
orty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bubel500    4
Napisano (edytowany)

Włożyłem stary wyrównywacz i 1 chamuje.W drugim są chyba tarcze zepsute bo cylinderek chodzi.

Edytowano przez bubel500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Podepnę się pod temat.

Mam zetora 12145, hamulce działają ale trochę dziwnie.

Nie działają płynnie, tzn. jak wciskam hamulec to ciągnik nie zwalnia a wystarczy troszkę mocniej docisnąć i nie wiele brakuje aby zablokować koła. Wymieniłem płyn, wyregulowałem dźwigienki na cylinderkach i jest trochę lepiej ale nie tak jak powinno być.

Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A regulowałeś przy pompkach luz między trzpieniem a tłokiem pompek? ma wynosić 1mm. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1477

Panowie a zeby wymienic cylinderek chamulcowy to wystarczy go odkręcic z zewnątrz ? nie trzeba zdejmowac zwolnicy czy cos ?

 

Mi w 385 chamulec na prawe koło nie chciał odbijac , poluzowałem srubę z tyłu i było ok. na jakis czas , teraz znowu przyłapał - znów popusciłem nakrętkę ale z cylinderka podczas hamowania zaczął cieknąć płyn ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Najpierw zobaczcie czy te dźwignie co sa między cylinderkami a rozpierakami nie są pozacierane. Muszą lekko chodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Mam zetora 12145, hamulce działają ale trochę dziwnie.

Nie działają płynnie, tzn. jak wciskam hamulec to ciągnik nie zwalnia a wystarczy troszkę mocniej docisnąć i nie wiele brakuje aby zablokować koła. Wymieniłem płyn, wyregulowałem dźwigienki na cylinderkach i jest trochę lepiej ale nie tak jak powinno być.

Co może być przyczyną?

 

miałem tak przy 8045 spręzyny popękane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Sprężynki na tarczy hamulcowej. To może być to, u mnie sprężynki były całe, ale ponaciągane i też nie odbijał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Odświeżam, wczoraj rozebrałem zwolnicę i w tarczy dociśkowej były pęknięte 2 sprężynki. Zmieniłem odpowietrzyłem i jak po odpowietrzeniu napompuję pedałem hamulca ze 3 rzay to twardnieje a potem już tylko czuć lekki opór na początku naciskania pedału a potem leci do końca. drugi hamulec jest słabszy niż był, też leci do końca tylko więkrzy opór jest. Pozdro

Edytowano przez bubel500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Witaj ponownie. Masz niezłą jazdę z tymi hamulcami. Objawy, jakie opisałeś mogą mieć kilka przyczyn. 1) Wyciek płynu na, zewnątrz, ale to powinno być do zauważenia. 2) Wytarte gumki na tłoczkach w pompach. 3) przepuszczają uszczelnienia w wyrównywaczu, ale wtedy po spięciu pedałów, powinny przestać opadać. Jeśli mechanizmy, tzn. tarcze i dociski są dobre to przynajmniej ręczny powinien działać, bo on nie ma nic wspólnego z hydrauliką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Zauważyłem że z pod tej dużej śruby z wyrównywacza leci płyn:/, pompki wyglądają na nowe, dziś kupiłem wyrównywacz, jutro zamontuje i spróbuję odpowietrzyć.

 

No i dziś włożyłem nowy wyrównywacz i prawy hamulec jest jak był, a lewy nie bardzo,podejżewam że pompka hamulcowa:/

Edytowano przez bubel500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Jak nacisnę lewy hamulec a potem prawy to potem nie mam wcale, nie mam na to siły oddaję to do mechannika,

Dzięki i pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    50

podepnę się pod temat dlaczego po przejechaniu kliku kilkunastu Km hamulec zaczyna sam chamowaci ? wymieniane były tam rurki i pompki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    50

nie oto chodzi on tak jakby sam zaczyna chamowaci nie musisz wciskać hamulca po przejechaniu kilku km zaczyna hamować i zwolnica się grzeje a 5 minut później to ci ciągnik może już stanąć !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    50

no tylko że praktycznie co jadę nim to odpowietrzam a jeżeli nie to jak już zacznie hamować a nie raz to sie stało wiec może się sam jakoś zapowietrza ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

pimper21

hamulce nie odbijają do końca,w efekcie czego elementy hamulca tzn. tarcze i dociski trą o siebie w czasie jazdy, nagrzewają się i zaczynają blokować. Mogą być popękane lub naciągnięte sprężynki w docisku, ale aby to sprawdzić trzeba zdjąć zwolnice, mogą trzymać dźwigienki przy cylinderku, rozruszać i nasmarować sworznie w dźwigniach, może zacinać się cylinderek hamulcowy, zdejmij gumową osłonę i psiknij np. WD 40, może być za mały luz na śrubie regulacyjnej, lub za mały luz na pompie hamulcowej, pompa nie cofa się do końca i płyn nie może wrócić do zbiorniczka, sprawdź olej w zwolnicy, może to od zwolnicy nagrzewają się hamulce. To już chyba wszystkie ewentualności, które przychodzą mi do głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    50

hmm tarcze dociski były zmieniane w sierpniu 2012 kompletnie czyli pompki, cylinderki rurki zbiorniczek od płynu dosłownie wszystko powiązane z hamulcami jedynie co moge sprawdzić olej w zwolnicach bo tego pewien nie jestem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Jeśli jesteś pewien że wszystkie części zostały założone i wyregulowane prawidłowo, nie trafił Ci się bubel fabryczny, sprężyny pod pedałami są dobre, to spróbuj poluzować na śrubie regulacyjnej, nad cylinderkiem np. 2 obroty i niech się to wszystko dotrze do siebie. U mnie nowy cylinderek się zacinał, tzn nie wracał, prysnąłem WD40 pod osłonkę gumową i już drugi rok chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    50

sprawdzałem oba cylinderki dzisiaj i nie były nawet zardzewiałe ... lekko chodził bd próbował dalej odpowietrzać a jak nie to bd trzeba ściągać zwolnice i wtedy zobaczę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Zetix
      Cześć!

      W moim zetorze 12011 którego mam (Od teraz) do transportu brakuje instalacji pnemuatycznej. Tzn mam sprężarkę i jest ona sprawna, ale brak butli zaworów itp - jakiś przewód z prawej strony zaślepiony też jest. Zegar od pneumatyki stanął na 1atm czyli kiedyś pewnie było

      Panowie pytanie teraz, dużo zabawy z przywróceniem układu, czy nie zawracać sobie gitary? Zetor ma dobre hamulce, ale przy dwóch przyczepach pszenicy niestety hamowanie to śmierć w oczach
    • Przez michas1934
      witam,potrzebuje dźwignie do układu hamulcowego o nr w katalogu 176,157,161,164

    • Przez Vroobel
      Witam!
      Mam problem z zaworem od pneumatyki, mianowicie nie chodzil wcale, rozebralem wyczyscilem i chodzi idealnie dopóki nie nabije pelnej butli bo jak juz regulator upusci powietrze to zawor zaczyna sie zacinac
    • Przez Michaltom23
      Witam, ostatnio zakupiłem Zetora 16245 i chciałbym przerobić układ hamulców jednoobwodowych na dwuobwodowe. Wiem że były takie tematy ale nie ma dokładnej odpowiedzi jak to zrobić. Prosił bym o wykaz części do kupienia i jakiś schemat poglądowy jak to zrobić. Z góry dziękuję.
      Pozdrawiam
    • Przez MarcinZetor8011
      Witam, zetora mam 8011 i od jakiegoś czasu zacinają mi się hamulce, blokują, i nie mogę ruszyć ani do przodu ani do tyłu, co sie dzieje? Jak to naprawić? Proszę o pomoc. : unsure:
×