Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Turbo

Witam

Z biegiem czasu zetor 7245 nieuchronnie okazuje się coraz słabszy z maszynami robiącymi "robotę" ciężkie, szerokie długie. Może dałoby się to trochę zmienić wstawiając turbo do tego modelu (7745 wychodziły z turbo a tłoki katalogowo mają chyba takie same) i w tym momencie pojawia się pytanie: jak silnik to przyjmie?

Czy w zetorach 7745 z turbo były jakieś elementy wzmacniane itp., czy raczej są takie same jak w 7745 bez turbo, i w 7245. Proszę o wypowiedzenie się znających temat i wnoszących coś do niego a nie "wydaje mi się że wał jest inny korbowody wzmacniane, tłoki z tytanu pewnie".

Pewnie wiele osób myślało coś na ten temat, bo nie sztuką jest sprzedać traktor z turem i pełnym osprzętem a kupić gołego szrota od handlarza, bez zaczepów i obciążników.

Będę wdzięczny za posty wnoszące coś do tematu.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    188

silnik padnięty do którego dodasz turbo to po max 2 latach roboty silnik na złom. Jak cos to najpierw wyremontować silnik a potem zakładać bo do starego trupa to nie ma co. Wydaje mi się że takie zakładanie nie ma sensu bo spalanie wzrośnie a silnik szybciej będzie się zużywał. Ciągniki z turbo mają chłodnicę oleju... czy twój model posiada ją?? jeśli nie to trzeba się będzie w nią zaopatrzeć bo silnik się będzie grzał, a wogóle taka inwestycja to nie będzie tania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

silnik do turba jest mocno zmodyfikowany, napewno wał wzmocniony do tego korbowody inne tłoki z natryskiem na denka, zapobiega to wypaleniu, inne głowice, dodatkowy kanał chłodzący i pod innym kontem załorzone zawory, inne ustawienie pompy, pewnie też sekcje inne a i zrobiony wyminnik ciepła między olejem silnikowym a płynem z chłodnicy, wieksza chłodnica, i inna pompa cieczy chłodzącej, chyba tyle, po zatym nie wiadomo co do trwałości pozostałych elementów sprzęgło skrzynia, a tak w ogóle to w fabryce do turbiny ustawiana jest pompa paliwa na maszynach aby idealnie dobrać cisnienie doładowania do wielkości dawki. Moje zdanie takie jak masz dobry ciegnik, silnik i skrzynie ok to nie baw sie w przeróbke bo to bez sensu,lepiej odłożyć kasy i kupić coś mocniejszego, pronar lub coś z zachodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotrb14    188

koszty tyle cię wyniosą że według mnie to nieopłacalne do kiepskiego silnika pakować turbo i na siłę katować go. żeby osiągnąć większą moc także potrzeba większej dawki paliwa. A wały tłoki i korbowód nie wytrzyma większych obciażeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Nie wiem czy to prawda, ale w 7745 jest inny skok tłoka.


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

77 ma inny wał większe wykorbienia, co za tym idzie pojemność, wogóle czy to będzie silnik super czy kończący sie to zakładanie turba do silnika nie przystosowanego pod taką możliwość mija się z celem, silnik nie wytrzym wiekszego doprężenia w skrajnym przypadku a widziałem taki potrafi się urwać korbowód i zdemolować silnik albo tłok się wypali, lub skrajnie pęknie na pół brak chłodzenia olejowego, po zatym ciągniki z turbem wymagają wiekszej troski, dobry olej, i systematyczna wymiana bądź czyszczenie filtra powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

Przecież praktycznie wszystkie modele zetorów były opcjonalnie wyposażane w silnik turbo, tylko tak naprawdę w środku jest dużo rzeczy innych tj. panewki, korbowody, tłoki,pompa wtryskowa z zmienną dawką, głowice z wkładką w gnieździe,itp dla niektórych nie istotnych pierdółek, bo jak piszą tylko o chłodnicy. Nie spotkałem się tylko z zetorem turbo serii 5xxx 4xxx ale już 62xx turbo silnik praktycznie jak w c360, a wieksze typu 70xx ,72xx,77xx,i jeszcze większe to widziałem nieraz


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to ciekawych rzeczy się dowiaduje. Także silnik chociaż jest w miarę dobry lepiej go nie męczyć turbem, tym bardziej że tak czy tak po jajach dostawał będzie. No a jak wrzucę kolektory turbo to przynajmniej będziecie mieli pierwszego głupiego i się dowiemy ile ciągnik wytrzyma.

A może lepiej już obserwować i kupić sam silnik od 7745 turbo, nie chce mi się wierzyć żeby skrzynia inna była.

Edytowano przez GrzesiekZetor7245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Skrzynie masz taką samą jak w 7245, a za silnik trochę będziesz musiał wydać. Ja bym się nie bawił w żadne przeróbki z turbem bo potem więcej bedzie kłopotu niż pożytku. Radzę sprzedać tego 7245, a kupić coś większego albo silniejszego np. 7745 turbo. Będziesz miał 15 koni mechanicznych więcej no i co za tym idzie lepsze kopyto i moc.


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tworek6    0

DZiś założyłem turbinę prowizorycznie do tego zetorka. zobaczcie posłuchajcię i powiedzcie co myślicie. pozdrawiam..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak już chcesz turbinę to musi być do pojemności silnika wątpię czy od 2 litrowego silnika coś osiągniesz po prostu będzie za słaba po za tym ten zawór gdy przekroczy się ciśnienie doładowania upuści powietrze a przy silniku zetora założę się że zawsze by się tak działo szukaj turbiny nie wiem lepsza już wydaje mi się od stara 700

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Od stara? Nawet by sie nie obróciła w zetorze. Albo z samochodowego silnika jakiegoś busa, teoretycznie może spasować bo mimo mniejszej pojemnosci silnik auta pracuje w większym zakresie obrotów ale to według mnie głupia kombinacja. Najpewniejszy był by oryginał lub inne turbo z silnika o zbliżonej pojemności o obrotach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    86

a jakby to wyglądało w 7745? Bo by mu turbinka się przydała. Pracuje w turze i trochę w transporcie.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    2

Chciał bym odswieżyć ten temat, bo jak troszkę poczytałem na ten temat i tak dobrze pomyślałem to widziałem kilka zetorów z turbinami i nie widziałem żadnych chłodnic czy coś w tym stylu było tylko turbo doprowadzenie smarowania i spływ olejui tyle. pisze dlatego bo myslę założyc turbo do mojego zetka. Wiem że wszystko jest inne zaczynając od wału a kończac na głowicach,wiem że to spory koszt ale i tak będę robić kapitalny remont silnika i wszystko będzie zakładane nowe nawet głowice pójdą nowe bo jak robić to raz a porządnie. i tu mam takie pytanie do was co sądzicie o tym założeniu turba?czy to ma sęs czy tez nie?pozdrawiam i czekam na liczne dopowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wpisz sobie w internecie wymiennik ciepła zetor, to właśnie chłodnica do oleju turbo, na nią nakręca się filtr oleju, a do niej dochodzi płyn chłodniczy, takie coś musisz mieć założone bo turbina podnosi temp oleju, w tedy do wymiany oczywiście także pompa wody, jak będziesz robił remont silnika to można się pobawić ale łatwe to nie będzie a co za tym idzie tanie też nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    2

zetorlublin7341 poraz pierwszy słyszę o czymś takim :blink: patszyłem na te wymienniki ale to nie są do 7xxx tylko do 7540 i wyżej dodam do dego jeszcze że stała ma podwórku u mnie LKT81 turbo i nie widziałem żadnego wymiennika miała normalnego bączka. ale dodam też że zastanawiam się nad zamianą silnika z 7340 albo wcale nie będę kombinował i zostanie bez turba :( i wyjdzie chyba najtaniej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

taki sam mam ja na niego wkręca się filtr oleju, widocznie jak wkładali do silnika z turbo to potrzebne jest. Jestem ciekaw o ile stopni podnosi się temperatura oleju z turbiną a ile osiąga olej bez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    2

no ciekawe o ile stopni. tak myślałem nad tym silnikiem i zobaczę co powie mi znajomy na słowacji, jeśli załatwił by mi taki silnik bo cos kiedyś mówił to chyba go wymienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLLand    11

A jaki masz model tego Zetorka?? Sam chce kupić teraz 7745 ale znależć w Polsce dobry egzemplarz graniczy z cudem. Wszystko podjechane. Ale widziałem kilka ładnych zwykłych 7745 i przymierzam się do kupna i wkładania turbiny:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Czy jest możliwość założenia LPG do tego ciągnika i czy było by to opłacalne?
      I jaki był by to koszt ?
    • Przez Mily235
      Witam, jestem tu nowy, mam problem z zetorem 5320. Ostatnio zostały przeplanowane głowice, dotarte zawory, założone nowe końcówki wtryskiwaczy ustawione identycznie jak stare, pompa prawdopodobnie nie robiona. Chodzi o to że na wolnych obrotach podciaga dymek na niebieskio, silnik nie bierze oleju, raz na kiedy tam trzeba te 100 czy 200 dolać w ciężkich robotach, teraz po wymianie końcówek ciężej pali na zimnym silniku przeplata przez chwilę i bardzo dymi na siwo i niebiesko, ciepły pali na strzała. Myślałem że po dotarciu zaworów problem zniknie ale jest tak jak było, pompa ma centralne smarowanie i czy możliwe jest ze olej dostaje się do sekcji i z paliwem do silnika? Wcześniej silnik chodził łagodniej, teraz działa bardziej twardo jest glosniejszy, motor ma 5300 przebiegu. Proszę o jakieś rady 
    • Przez damian350z
      Witam. Mam taki problem otóż Zetor wali olejem z odmy, dodam że w transporcie jak zrobię nim 40 km to około 1l wyrzuci, problemy zaczynają się największe gdy dostanie gazu powyżej 2000 obrotów czy w transporcie czy pracach polowych to się leje. na zimnym po odpaleniu ciśnienie oleju około 3-4 bar, na rozgrzanym przy około 500 obr/min cisnienie wynosiło około 1, w pracy 2-3 bary obroty do 2000. Co poradzicie jeździć tak czy remont ? A jak remont to czy pierścienie, tuleje i panewki czy coś jeszcze ? a dodam że siłę ma.
    • Przez tre_k
      Panowie wymienione nowe kable do akumulatora, nowy akumulator 120AH 870A, ciągnik ciężko pali, wręcz nie chce odpalać musze kręcić parę minut żeby zaskoczył... teraz pytanie czy można mu jakoś pomóc w niskie temperatury?  wstawić jakąś grzałkę czy coś? czy napalić ognisko pod blokiem silnika? Czy wymiana świec coś da? czy zetor nie ma jakiegoś grzania wbudowanego ? tu wygląda mi na jakąś grzałkę ale nie wiem co to jest ??   https://drive.google.com/open?id=1ze6u6N-2MZV4FvmV1jABY_95zXb10KwG
    • Przez lexiflexi
      Cześć. Mam taki problem ze w moim zetorze jest dość mało paliwa w odstojniku... niedawno kupiłem 5211 i tam jest pełny odstojnik (mowa tu o silniku który pracuje) w 7245 nawet połowy nie ma tego odstojniku... zaciekawiło mnie to... z góry dzięki za pomoc 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.