Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam

Z biegiem czasu zetor 7245 nieuchronnie okazuje się coraz słabszy z maszynami robiącymi "robotę" ciężkie, szerokie długie. Może dałoby się to trochę zmienić wstawiając turbo do tego modelu (7745 wychodziły z turbo a tłoki katalogowo mają chyba takie same) i w tym momencie pojawia się pytanie: jak silnik to przyjmie?

Czy w zetorach 7745 z turbo były jakieś elementy wzmacniane itp., czy raczej są takie same jak w 7745 bez turbo, i w 7245. Proszę o wypowiedzenie się znających temat i wnoszących coś do niego a nie "wydaje mi się że wał jest inny korbowody wzmacniane, tłoki z tytanu pewnie".

Pewnie wiele osób myślało coś na ten temat, bo nie sztuką jest sprzedać traktor z turem i pełnym osprzętem a kupić gołego szrota od handlarza, bez zaczepów i obciążników.

Będę wdzięczny za posty wnoszące coś do tematu.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

silnik padnięty do którego dodasz turbo to po max 2 latach roboty silnik na złom. Jak cos to najpierw wyremontować silnik a potem zakładać bo do starego trupa to nie ma co. Wydaje mi się że takie zakładanie nie ma sensu bo spalanie wzrośnie a silnik szybciej będzie się zużywał. Ciągniki z turbo mają chłodnicę oleju... czy twój model posiada ją?? jeśli nie to trzeba się będzie w nią zaopatrzeć bo silnik się będzie grzał, a wogóle taka inwestycja to nie będzie tania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

silnik do turba jest mocno zmodyfikowany, napewno wał wzmocniony do tego korbowody inne tłoki z natryskiem na denka, zapobiega to wypaleniu, inne głowice, dodatkowy kanał chłodzący i pod innym kontem załorzone zawory, inne ustawienie pompy, pewnie też sekcje inne a i zrobiony wyminnik ciepła między olejem silnikowym a płynem z chłodnicy, wieksza chłodnica, i inna pompa cieczy chłodzącej, chyba tyle, po zatym nie wiadomo co do trwałości pozostałych elementów sprzęgło skrzynia, a tak w ogóle to w fabryce do turbiny ustawiana jest pompa paliwa na maszynach aby idealnie dobrać cisnienie doładowania do wielkości dawki. Moje zdanie takie jak masz dobry ciegnik, silnik i skrzynie ok to nie baw sie w przeróbke bo to bez sensu,lepiej odłożyć kasy i kupić coś mocniejszego, pronar lub coś z zachodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotrb14    187

koszty tyle cię wyniosą że według mnie to nieopłacalne do kiepskiego silnika pakować turbo i na siłę katować go. żeby osiągnąć większą moc także potrzeba większej dawki paliwa. A wały tłoki i korbowód nie wytrzyma większych obciażeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

77 ma inny wał większe wykorbienia, co za tym idzie pojemność, wogóle czy to będzie silnik super czy kończący sie to zakładanie turba do silnika nie przystosowanego pod taką możliwość mija się z celem, silnik nie wytrzym wiekszego doprężenia w skrajnym przypadku a widziałem taki potrafi się urwać korbowód i zdemolować silnik albo tłok się wypali, lub skrajnie pęknie na pół brak chłodzenia olejowego, po zatym ciągniki z turbem wymagają wiekszej troski, dobry olej, i systematyczna wymiana bądź czyszczenie filtra powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Przecież praktycznie wszystkie modele zetorów były opcjonalnie wyposażane w silnik turbo, tylko tak naprawdę w środku jest dużo rzeczy innych tj. panewki, korbowody, tłoki,pompa wtryskowa z zmienną dawką, głowice z wkładką w gnieździe,itp dla niektórych nie istotnych pierdółek, bo jak piszą tylko o chłodnicy. Nie spotkałem się tylko z zetorem turbo serii 5xxx 4xxx ale już 62xx turbo silnik praktycznie jak w c360, a wieksze typu 70xx ,72xx,77xx,i jeszcze większe to widziałem nieraz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to ciekawych rzeczy się dowiaduje. Także silnik chociaż jest w miarę dobry lepiej go nie męczyć turbem, tym bardziej że tak czy tak po jajach dostawał będzie. No a jak wrzucę kolektory turbo to przynajmniej będziecie mieli pierwszego głupiego i się dowiemy ile ciągnik wytrzyma.

A może lepiej już obserwować i kupić sam silnik od 7745 turbo, nie chce mi się wierzyć żeby skrzynia inna była.

Edytowano przez GrzesiekZetor7245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Skrzynie masz taką samą jak w 7245, a za silnik trochę będziesz musiał wydać. Ja bym się nie bawił w żadne przeróbki z turbem bo potem więcej bedzie kłopotu niż pożytku. Radzę sprzedać tego 7245, a kupić coś większego albo silniejszego np. 7745 turbo. Będziesz miał 15 koni mechanicznych więcej no i co za tym idzie lepsze kopyto i moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tworek6    0

DZiś założyłem turbinę prowizorycznie do tego zetorka. zobaczcie posłuchajcię i powiedzcie co myślicie. pozdrawiam..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Daj go w orke głeboką i jak nie będziesz zbierał głowić po polu to bedzie gitara :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak już chcesz turbinę to musi być do pojemności silnika wątpię czy od 2 litrowego silnika coś osiągniesz po prostu będzie za słaba po za tym ten zawór gdy przekroczy się ciśnienie doładowania upuści powietrze a przy silniku zetora założę się że zawsze by się tak działo szukaj turbiny nie wiem lepsza już wydaje mi się od stara 700

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Od stara? Nawet by sie nie obróciła w zetorze. Albo z samochodowego silnika jakiegoś busa, teoretycznie może spasować bo mimo mniejszej pojemnosci silnik auta pracuje w większym zakresie obrotów ale to według mnie głupia kombinacja. Najpewniejszy był by oryginał lub inne turbo z silnika o zbliżonej pojemności o obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

a jakby to wyglądało w 7745? Bo by mu turbinka się przydała. Pracuje w turze i trochę w transporcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    1

Chciał bym odswieżyć ten temat, bo jak troszkę poczytałem na ten temat i tak dobrze pomyślałem to widziałem kilka zetorów z turbinami i nie widziałem żadnych chłodnic czy coś w tym stylu było tylko turbo doprowadzenie smarowania i spływ olejui tyle. pisze dlatego bo myslę założyc turbo do mojego zetka. Wiem że wszystko jest inne zaczynając od wału a kończac na głowicach,wiem że to spory koszt ale i tak będę robić kapitalny remont silnika i wszystko będzie zakładane nowe nawet głowice pójdą nowe bo jak robić to raz a porządnie. i tu mam takie pytanie do was co sądzicie o tym założeniu turba?czy to ma sęs czy tez nie?pozdrawiam i czekam na liczne dopowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wpisz sobie w internecie wymiennik ciepła zetor, to właśnie chłodnica do oleju turbo, na nią nakręca się filtr oleju, a do niej dochodzi płyn chłodniczy, takie coś musisz mieć założone bo turbina podnosi temp oleju, w tedy do wymiany oczywiście także pompa wody, jak będziesz robił remont silnika to można się pobawić ale łatwe to nie będzie a co za tym idzie tanie też nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    1

zetorlublin7341 poraz pierwszy słyszę o czymś takim :blink: patszyłem na te wymienniki ale to nie są do 7xxx tylko do 7540 i wyżej dodam do dego jeszcze że stała ma podwórku u mnie LKT81 turbo i nie widziałem żadnego wymiennika miała normalnego bączka. ale dodam też że zastanawiam się nad zamianą silnika z 7340 albo wcale nie będę kombinował i zostanie bez turba :( i wyjdzie chyba najtaniej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

taki sam mam ja na niego wkręca się filtr oleju, widocznie jak wkładali do silnika z turbo to potrzebne jest. Jestem ciekaw o ile stopni podnosi się temperatura oleju z turbiną a ile osiąga olej bez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    1

no ciekawe o ile stopni. tak myślałem nad tym silnikiem i zobaczę co powie mi znajomy na słowacji, jeśli załatwił by mi taki silnik bo cos kiedyś mówił to chyba go wymienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLLand    10

A jaki masz model tego Zetorka?? Sam chce kupić teraz 7745 ale znależć w Polsce dobry egzemplarz graniczy z cudem. Wszystko podjechane. Ale widziałem kilka ładnych zwykłych 7745 i przymierzam się do kupna i wkładania turbiny:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Mam trudna sparwe ale mianowicie mam zetora 5211 91r 4810mtg i w lecie palił do strzału a teraz przy 5-10 stopniach ma problemy z odpaleniem. Po odpaleniu za 2 3 razem kopci jak szalony ciagle gdy sie przygrzeje to nic ale na zimnym tak ma. Dodam oleju nie bierze zawory były nie dawno ustawione Olej jest równo z maxem. Chce to naprawic przed zima bo w zimie nie ruszy pewnie. Pozdrawiam 
×