Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Z biegiem czasu zetor 7245 nieuchronnie okazuje się coraz słabszy z maszynami robiącymi "robotę" ciężkie, szerokie długie. Może dałoby się to trochę zmienić wstawiając turbo do tego modelu (7745 wychodziły z turbo a tłoki katalogowo mają chyba takie same) i w tym momencie pojawia się pytanie: jak silnik to przyjmie?

Czy w zetorach 7745 z turbo były jakieś elementy wzmacniane itp., czy raczej są takie same jak w 7745 bez turbo, i w 7245. Proszę o wypowiedzenie się znających temat i wnoszących coś do niego a nie "wydaje mi się że wał jest inny korbowody wzmacniane, tłoki z tytanu pewnie".

Pewnie wiele osób myślało coś na ten temat, bo nie sztuką jest sprzedać traktor z turem i pełnym osprzętem a kupić gołego szrota od handlarza, bez zaczepów i obciążników.

Będę wdzięczny za posty wnoszące coś do tematu.

pozdrawiam

Opublikowano

silnik padnięty do którego dodasz turbo to po max 2 latach roboty silnik na złom. Jak cos to najpierw wyremontować silnik a potem zakładać bo do starego trupa to nie ma co. Wydaje mi się że takie zakładanie nie ma sensu bo spalanie wzrośnie a silnik szybciej będzie się zużywał. Ciągniki z turbo mają chłodnicę oleju... czy twój model posiada ją?? jeśli nie to trzeba się będzie w nią zaopatrzeć bo silnik się będzie grzał, a wogóle taka inwestycja to nie będzie tania.

Opublikowano

silnik do turba jest mocno zmodyfikowany, napewno wał wzmocniony do tego korbowody inne tłoki z natryskiem na denka, zapobiega to wypaleniu, inne głowice, dodatkowy kanał chłodzący i pod innym kontem załorzone zawory, inne ustawienie pompy, pewnie też sekcje inne a i zrobiony wyminnik ciepła między olejem silnikowym a płynem z chłodnicy, wieksza chłodnica, i inna pompa cieczy chłodzącej, chyba tyle, po zatym nie wiadomo co do trwałości pozostałych elementów sprzęgło skrzynia, a tak w ogóle to w fabryce do turbiny ustawiana jest pompa paliwa na maszynach aby idealnie dobrać cisnienie doładowania do wielkości dawki. Moje zdanie takie jak masz dobry ciegnik, silnik i skrzynie ok to nie baw sie w przeróbke bo to bez sensu,lepiej odłożyć kasy i kupić coś mocniejszego, pronar lub coś z zachodu

Opublikowano

koszty tyle cię wyniosą że według mnie to nieopłacalne do kiepskiego silnika pakować turbo i na siłę katować go. żeby osiągnąć większą moc także potrzeba większej dawki paliwa. A wały tłoki i korbowód nie wytrzyma większych obciażeń

Opublikowano

77 ma inny wał większe wykorbienia, co za tym idzie pojemność, wogóle czy to będzie silnik super czy kończący sie to zakładanie turba do silnika nie przystosowanego pod taką możliwość mija się z celem, silnik nie wytrzym wiekszego doprężenia w skrajnym przypadku a widziałem taki potrafi się urwać korbowód i zdemolować silnik albo tłok się wypali, lub skrajnie pęknie na pół brak chłodzenia olejowego, po zatym ciągniki z turbem wymagają wiekszej troski, dobry olej, i systematyczna wymiana bądź czyszczenie filtra powietrza.

Opublikowano

Przecież praktycznie wszystkie modele zetorów były opcjonalnie wyposażane w silnik turbo, tylko tak naprawdę w środku jest dużo rzeczy innych tj. panewki, korbowody, tłoki,pompa wtryskowa z zmienną dawką, głowice z wkładką w gnieździe,itp dla niektórych nie istotnych pierdółek, bo jak piszą tylko o chłodnicy. Nie spotkałem się tylko z zetorem turbo serii 5xxx 4xxx ale już 62xx turbo silnik praktycznie jak w c360, a wieksze typu 70xx ,72xx,77xx,i jeszcze większe to widziałem nieraz

Opublikowano (edytowane)

No to ciekawych rzeczy się dowiaduje. Także silnik chociaż jest w miarę dobry lepiej go nie męczyć turbem, tym bardziej że tak czy tak po jajach dostawał będzie. No a jak wrzucę kolektory turbo to przynajmniej będziecie mieli pierwszego głupiego i się dowiemy ile ciągnik wytrzyma.

A może lepiej już obserwować i kupić sam silnik od 7745 turbo, nie chce mi się wierzyć żeby skrzynia inna była.

Edytowane przez GrzesiekZetor7245
Opublikowano

Skrzynie masz taką samą jak w 7245, a za silnik trochę będziesz musiał wydać. Ja bym się nie bawił w żadne przeróbki z turbem bo potem więcej bedzie kłopotu niż pożytku. Radzę sprzedać tego 7245, a kupić coś większego albo silniejszego np. 7745 turbo. Będziesz miał 15 koni mechanicznych więcej no i co za tym idzie lepsze kopyto i moc.

Opublikowano

oprócz gwizdania nic tu nie widać, napisz od czego turbinę dałeś jak rozwiązałeś chłodzenie oleju

Opublikowano

jak już chcesz turbinę to musi być do pojemności silnika wątpię czy od 2 litrowego silnika coś osiągniesz po prostu będzie za słaba po za tym ten zawór gdy przekroczy się ciśnienie doładowania upuści powietrze a przy silniku zetora założę się że zawsze by się tak działo szukaj turbiny nie wiem lepsza już wydaje mi się od stara 700

Opublikowano

Od stara? Nawet by sie nie obróciła w zetorze. Albo z samochodowego silnika jakiegoś busa, teoretycznie może spasować bo mimo mniejszej pojemnosci silnik auta pracuje w większym zakresie obrotów ale to według mnie głupia kombinacja. Najpewniejszy był by oryginał lub inne turbo z silnika o zbliżonej pojemności o obrotach.

Opublikowano

Chciał bym odswieżyć ten temat, bo jak troszkę poczytałem na ten temat i tak dobrze pomyślałem to widziałem kilka zetorów z turbinami i nie widziałem żadnych chłodnic czy coś w tym stylu było tylko turbo doprowadzenie smarowania i spływ olejui tyle. pisze dlatego bo myslę założyc turbo do mojego zetka. Wiem że wszystko jest inne zaczynając od wału a kończac na głowicach,wiem że to spory koszt ale i tak będę robić kapitalny remont silnika i wszystko będzie zakładane nowe nawet głowice pójdą nowe bo jak robić to raz a porządnie. i tu mam takie pytanie do was co sądzicie o tym założeniu turba?czy to ma sęs czy tez nie?pozdrawiam i czekam na liczne dopowiedzi :)

Opublikowano

wpisz sobie w internecie wymiennik ciepła zetor, to właśnie chłodnica do oleju turbo, na nią nakręca się filtr oleju, a do niej dochodzi płyn chłodniczy, takie coś musisz mieć założone bo turbina podnosi temp oleju, w tedy do wymiany oczywiście także pompa wody, jak będziesz robił remont silnika to można się pobawić ale łatwe to nie będzie a co za tym idzie tanie też nie

Opublikowano

zetorlublin7341 poraz pierwszy słyszę o czymś takim :blink: patszyłem na te wymienniki ale to nie są do 7xxx tylko do 7540 i wyżej dodam do dego jeszcze że stała ma podwórku u mnie LKT81 turbo i nie widziałem żadnego wymiennika miała normalnego bączka. ale dodam też że zastanawiam się nad zamianą silnika z 7340 albo wcale nie będę kombinował i zostanie bez turba :( i wyjdzie chyba najtaniej :)

Opublikowano

taki sam mam ja na niego wkręca się filtr oleju, widocznie jak wkładali do silnika z turbo to potrzebne jest. Jestem ciekaw o ile stopni podnosi się temperatura oleju z turbiną a ile osiąga olej bez

Opublikowano

A jaki masz model tego Zetorka?? Sam chce kupić teraz 7745 ale znależć w Polsce dobry egzemplarz graniczy z cudem. Wszystko podjechane. Ale widziałem kilka ładnych zwykłych 7745 i przymierzam się do kupna i wkładania turbiny:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v