Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ten rozdzielacz pod siedzeniem, jeśli dzwignia jest na środku i nie opuszcza, a jak do przodu to opuszcza to wina na 99% jest w rozdzielaczu,

gdyby opuszczał w każdym położeniu dźwigni, to możnaby jeszcze brać pod uwagę siłownik, lub ewentualną nieszczelność pomiędzy siłownikiem a rozdzielaczem

 

jeśli słabo podnosi, zwłaszcza na nagrzanym oleju, to dochodzi jeszcze pompa oleju

 

wypada jeszcze raz do roku, zciągać ten "dekielek" z boku skrzyni i kontrolować stan filtra, bo jak jest uszczodzony, to wszystko po kolei bierze w łeb,

 

a wogóle to temat jest chyba o podnośniku co opuszcza, nie o instalacji

Opublikowano

w 330 rozdzielacz raczej rzadko siada proawopodobnie masz porysowany cylinder tloka podnośnika lub zapiekły cisie pierscienie tlokowe na tłoku podnośnika jest ich 4szt .zdejmij pokrywe podnoscnika tam jest pompa i cylinder podnosnika najpierw sprawdz czy nie jest on porysowny nie moze miec zadnych ryz jak sa to przer nie podciezarem wycieka olej i podnosnik opada

Opublikowano

mam pytanie wiecie co to za przyczyna na swiatlach dziala mi kierunkowskaz klakson i kontrolka od smarowania a jak wylacze swiatla to juz nic nie dzialal przy stacyjce nic nie robilem co to moze byc pomozcie Prosze?

Opublikowano
mam pytanie wiecie co to za przyczyna na swiatlach dziala mi kierunkowskaz klakson i kontrolka od smarowania a jak wylacze swiatla to juz nic nie dzialal przy stacyjce nic nie robilem co to moze byc pomozcie Prosze?

CZy aby wczesmiej nie pytałeś o światła. Przyczyna to odłamany styk wnstatyjce.

..

Opublikowano

tomeek198 z twoją wiedzą nie radzę nawet wsiadać do ciągnika a co dopiero brać się za naprawy !!!

 

Przeczytaj przynajmniej ze zrozumieniem instrukcję obsługi ...

Opublikowano
a po co jest tam kolo tej wajchy co sie podnosi podnosnikiem takie pokretlo z tylu za nim?

 

jest to regulacja jak gdyby chwilowego dociążenia (dzwignia do tyłu jak na opuszczanie i w bok) jak orzesz, i koła Ci się ślizgać zaczynają, to ustawiasz ciśnienie dociążenia tym pokrętłem i w czasie poślizgu włączasz na chwilę, nie możesz tak ciągle, przynajmniej tak piszą

Opublikowano

witam

Mam pytanie czy pompa oleju w 328 jest taka sama jak w 330 ? i czy można by było zrobić coś żeby zwiększyc jej cisnienie bo w moim przypadku jak tylko olej nabierze temperatury cisnienie spada prawie do zera, a pompe chcialem wymienic dopiero przy kapitalce a to jeszcze z rok. nastepne moje pytanie dotyczy podnosnika, a konkretnie jego opadaniu wiem ze to prawdopodobnie wina tłoka i cylindra wkródce wymienie( mam nadzieje że pasuje od 330,?) lub tez rozdzielacza. a tak wogóle to co w rozdzielaczu jest regenerowane? są tam przecież ze dwa oringi z chyba jeden simmering i to wszystko czy po wymianie tego bede mógł powiedziec ze rozdzielacz mam zregenerowany? i ostatnie pytanie pompa hydrauliczna od 30 pasuje do 28 ?

dzieki wszystkim za zainteresowanie

Opublikowano

Np. u mnie w C-330 opadał podnośnik i wymieniliśmy cały cylinder i tłok (chyba pierścienie na tłoku ale nie pamiętam) i uszczelniacze ale nadal opadał jak się okazało w rozdzielaczu jest śrut który dociska tak sprężyna i on był wytarty. Starczyło rozbić stare łożysko o takiej samej średnicy kulki i podnośnik trzyma jak nówka.

Opublikowano

Dzięki "PacyficVista" chyba pomogłeś mi w rozwiązaniu problemu. A do "sygala", jeśli planujesz zrobić kapitałkę, to żeby tam nie leźć, to można zagęścic olej np. Moto doktor, albo gęstszy olej, bo ciśnienie tracisz i tak na zużytych podzespołach silnika. Doraźnie taka wersja pomoże, a rozbieranie silnika nie będzie konieczne.

Opublikowano
Np. u mnie w C-330 opadał podnośnik i wymieniliśmy cały cylinder i tłok (chyba pierścienie na tłoku ale nie pamiętam) i uszczelniacze ale nadal opadał jak się okazało w rozdzielaczu jest śrut który dociska tak sprężyna i on był wytarty. Starczyło rozbić stare łożysko o takiej samej średnicy kulki i podnośnik trzyma jak nówka.

Kilka lat temu mieliśmy taki sam problem rozbieraliśmy 2 razy podnośnik aż doszliśmy dlaczego opadał czasami lepiej 2x pomyśleć i się nie narobić :).

Opublikowano

Motodoctor nie dał rady juz sprawdzałem. ale czytajac forum znalazlem temat gdzie koles mial za duze cisnienie na pompie i radzono mu aby skrucił sprezynke zaworu(14 na rys) na pompie. a gdybym ja zrobil odwrotnie np. zmienił ja na twardsza podłożył podkładke rozciągnoł ja troche, pomoże? zamieszczem schemat pompy do 30 niestety niewiem czy pokrywa sie ona z pompa od 328

http://wgrajfoto.pl/pokazfoto/img0209/beztytuluee64.jpg

Opublikowano

Nie pomoże ponieważ to jest zawór upustowy który tylko ogranicza ciśnienie a jeżeli u ciebie spada ciśnienie na gorącym silniku to znaczy że masz wyjechane panewki, a co do pompy to te z nie pasuje poniewaz w 28 są 2 odrębne obiegi oleju, 1 na smarowanie silnika a 2 na napęd odśrodkowego filtra oleju i pompa ma 2 pary kół zębatych (jest podwójna).

Opublikowano

Lepiej dokładnie pomyslec i posprawdzać bo u nas z ojcem tez u 60 rozbieraliśmy podnośnik 3 razy, bo nie chciał opuszczac. I też najpierw myśleliśmy ze tłoczysko, pożniej ze olej do kitu itd a okazało sie z rozdzielacz do wymiany...

Opublikowano
a my niedawno kupowaliśmy nowa pompę olejowa nie wiem skąd mechanik wymarał a co do podnośnika to nie pomogę bo nasz był nigdy nie ruszany :)

Pompę oleju do silnika kupisz bez problemu , a podnośnik trzeba przegladnąc po kolei , rozdzielacz , cylinder , tłok , pierścienie bo może to wina sprężyny , oringu ............. itp. itd , na pewno gotowej recepty na sukces nikt ci przed kompem nie sprzeda , chyba że się jakiś prorok trafi :)

Opublikowano

A na czym polega regeneracja rozdzielacza? czy jak go rozkrece to nie wyszczela mi jakies kulki i czy jest opcja złozenia go w domu w garazu czy potrzebna jest jakas specjalna maszyna?

Opublikowano (edytowane)

Jest opcja zdemontowania i poskładania tego w domowym garażu...... :) , imadło się może przydac :) , nic szczególnego Cię nie zabije :) , ale poza ewentualną wymianą sprężyn bądź skrótów nic więcej w domowych warunkach nie zdziałasz :) , rozdzielacz powinien byc regenerowanym w specjalistycznym warsztacie :angry:

Edytowane przez andrzej2110
cytowanie posta wyżej
Opublikowano

Witam kolegów, ja w zeszłym roku wymieniłem cylinder z tłokiem (oczywiście nowe pierścienie) nowy roździelacz podnośnika pompa również nowa wszystkie oringi olej do skrzyni a podnośnik jak opadał tak opada tyle że wolniej, to dopiero dziwne. Co do roździelacza podnośnika(kostka pod fotelem ) to w nim zadużo nie naprawisz gdyż jego szczelność polega na dobrym dopasowaniu wałka w korpusie (0,01 mm). Kulka ze sprężyną która w nim się znajduje to zawur ciśnienia .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilost
      Panowie mam problem ciągnik ,deutz 8006 ciężko podnosi jak się za grzeje dodam że pompa nowa olej nowy uszczelniacz na tłoku również jak się za grzeje muszę gazować słyszę wtedy świst w okolicach rozdzielacza 
    • Przez gruber9
      Witam, potrzebuje porady odnośnie podnośnika w Ursusie C-328. Opadał momentalnie, więc założyłem nowy zestaw cylinder, tłok plus pierścienie metalowe. Ale nie pomogło to zbyt wiele, więc postawiłem na rozdzielacz. Rozdzielacz zewnętrzny nowy założony w maju na przewodach hydraulicznych z zatrzaskiem, sekcją pływającą. Pomogło trochę, bo z 30min ponad trzymał podnośnik zanim całkiem padł na ziemie, choć to i tak krótko, ale od pewnego czasu zauważyłem, że sytuacja jest taka jak na filmiku, podnoszę do góry, on sobie kilka cm opada od razu i zatrzymuje się i potem w kilkanaście minut siada na ziemie całkiem. Winny jest temu rozdzielacz, czy ten zestaw tłok cylinder pierścienie? Żałuje, że nie założyłem od razu z gumowymi pierścieniami, bo piszą, że na nim i kilka dni bez drgnięcia trzyma wręcz podnośnik, ale chce się upewnić, czy wina jest po stronie rozdzielacza, czy po stronie cylindra. Ktoś podpowie?
      Link do filmu:  
       
    • Przez fendt614
      Witam czy przy źle wpiętych złączach można rozerwać pompę hydrauliczna, tym bardziej jest bezpośrednio rozdzielacz nieco wpięty od pompy ,czy raczej ktoś grzebał przy zaworze bezpieczeństwa , jak teraz rozgryźć gdIe jest przyczyna, sam rozdzielacz jest wpięty od pompy pod P1  puzniej wyjście z t1 na plecak czyli drugi rozdzielać a T2 wolny spływ w skrzynię tak mi doradzali i tuleja ciśnieniowa jest w t1 ,




    • Przez igor730
      Witam, 
      Mam problem z C328. Dokładałem rozdzielacz zewnetrzny, zasilanie do zlacza P wziete z oryginalnego rozdzielacza pod siedzieniem gorne zlacze a powort T do boku rozdzielacza pod siedzeniem. Wczesniej te 2 wyjscia na rodzielaczu pod siedzeniem byly połączone.
      Po skreceniu wszystkiego chcialem sprawdzic czy dziala podnoszenie i opuszczanie tuza z orygionalnego rozdzielacza. Podosnik podniósł sie do gory ale jest problem z opuszczeniem. Poczatkowo myslalem ze jest problem z podlaczeniem rozdzielacza zewnetrznego ale w akcie desperacji zdemontowalem wszystko i polaczylem rurka ktora byla wczesniej i podnosnik dalej nie opuszcza sie. 
      Idac dalej zdemontowalem calkowicie rozdzielacz pod siedzeniem bo myslalem ze moze w nim sie cos przytkalo myslac ze grawitacyjnie opadnie i olej wycieknie na obudowe skrzyni, ale nie dalej podnosnik jest podniesiony.
      Generalnie ciagnik stoi wiekszosc czasu a jak juz jezdzi to glownie z przyczepa, podnosnik nie wiem kiedy byl uzywany ostatnio ale wiem ze pracowal normalnie jak juz byl uzyway ale teraz bez problemu sie podnosl i tam zostal.
      Cos sie ewidentnie zacielo bo mozna skskac po blece i dalej sztywno stoi, czy jest mozliwosc ze podnisl sie za wysoko i cos wyskoczylo z jakiegos prowadzenia? mial ktos taki problem?  
    • Przez Stanisław73401
      Witam, mam Zetora 7340 Turbo Eco 
      Od kilku dni nie mogę roozwiązać problemu z hydrauliką. Wymieniona pompa, tłoczysko, cylinder i zawór bezpieczeństwa przy cylindrze
      Wxześniejsze objawy były naturalne maszyna przy niskich obratach lekko opadał przez porysowany cylinder zaś w okresie kilku dni po rozgrzaniu silnika wgl nie chce podnieść, złącza działają ale też słabo. Widać podczas podnoszenia że stara się podnieść lecz nie idzie.
      przestawianie dźwigni od ustawień czujnika przy cięgle też nic nie daje.
      bardzo proszę o pomoc 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v