Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

najpierw sprawdz czy lozysko wyciskowe wogole dochodzi do lapek-na pracujacym silniku trzeba sprawdzic ustawienie , ustawia sie tak zeby w pewnym momencie slychac bylo jak bieznia lozyska styka sie z lapkami i slychac charakterystyczny chrobot a potem minimalnie wykreca pret regulacyjny zeby przestalo szumiec, jesli tak ustawisz i dalej nie dziala to wina jest w sprzegle a nie dzwigni.

dzwigienki ustawione ksiazkowo czy na oko ??

Opublikowano (edytowane)

Niestety na oko, co prawda gość ma ze 40 lat doświadczenia w zawodowym naprawianiu traktorów, no ale...

Jeszcze w zeszłym roku działało te sprzęgło od WOM, pewnego dnia po prostu przestało, zaciągnąłem linkę podczas pracy z opryskiwaczem i po chwili wałek znowu się włączył i od tamtej pory ten mechanizm nie działa. Myślałem wtedy, że to wina linki, która po lekkim naciągnięciu pękła, teraz założyłem nową i okazuje się, że to nie w tym był problem.

Edytowane przez KlimekPL
Opublikowano

na oko to chlop w szpitalu umarl.........

widac ze byla jakas przyczyna tego ze linka pekla-trzeba sie teraz pobawic z ustawieniem, choc z ponownym rozpolawianiem bym chwile poczekal, 

porzadna lampe, klucze ,drugiego do pomocy i patrzec co i jak chodzi. 

czesci byly "oryginalne" czy indyjskie zamienniki ??? 

Opublikowano

Pamiętasz Jacus jak u mnie nie działał 2 stopień? 

W moim tarcza stanęła na tych poprzecznych szpilkach. 

Opublikowano

Części oryginalne, ich cena i tak jest relatywnie niska więc nie oszczędzałem na jakichś zamiennikach, bo 200-300zł różnicy mnie nie zbawi przy tak poważnym remoncie.

Jutro będziemy ustawiać według twoich wskazówek i zobaczymy, czy będą efekty.

Opublikowano

Też się teraz zmagam z ustawieniem sprzęgła 2 stopnia, ustawione łapy w odległości 2mm od łożyska. Wałek załączy i ręką idzie siłą utrzymać wałek ale to nie to. Wydaje mi się że sprzęgło za słabo się zaciąga ale nigdy nie widziałem jak to poprawnie działało. Ustawienie bardzo minimalnego luzu na lapach jest prawidłowe, nie mam instrukcji i się chce upewnić :D

Opublikowano

ustawia sie tak jak napisalem-lozysko praktycznie na styk -tak zeby nie churczalo.

te ciagniki tak maja i nic na to nie poradzi..30 lat minelo[co najmniej] jak jeden dzien ale slady zostawilo.

 

zetorki-jak tego dokonales-stanal w poprzek ???😜 nie trafiles w kolek rozporowy ??

Opublikowano (edytowane)

Jednak nie pamiętasz . Stare te kołeczki miały takie progi , ze tarcza ruszyć się nie dawała . Nie rozporowe .

A wierzysz mi tera że płynu w zbiorniczku nic , a sprzęgło działało ?

Działało bo poniżej zbiorniczka resztki płynu wystarczały , Ot co . Nieważne . Tak mi się przypomniało . ;)

Edytowane przez Pafnucy
Opublikowano

Przy samej hydraulice tak . Przy sprzęgle raczej nie , bo co go napędzi ,

Aż kiedyś sprawdzę czy na pewno .

Opublikowano

walek przewaznie sam sie kreci- wystarczy gesty olej w skrzyni biegow zeby sie delikatnie obracal.

zbirniczek ma na dole delikatny prog i nawet jesli hamulce leja to zawsze cos zostanie w drugiej komorze.

Opublikowano

Panowie możliwe, że taki wątek już był ale proszę o poradę a nie negowanie od razu. A o to mój problem w zetorze 6211 zaciągając 5 min od sprzęgła wom ciężko było załączyć wom więc wkręciłem trochę pręt od regulacji o ile wom załącza się lepiej o tyle rozłącza jazdę. Dodam że przy siłowniku pneumatycznym też ciężko się włączało wom dlatego regulacja na tym pręcie a nie samej linki. Jak tylko trochę wkręcę ten pręt czyli popuszczę sprzęgło to wom ciężko włączyć a jak już wejdzie to mimo że 5minutówka np zaciągnięta to wałka ręką się nie zablokuje. Sprzęgło od jazdy działa prawidło pod obciążeniem jak i biegi wchodzą ok.

Teraz pytanie czy próbować regulować łapki od sprzęgła wom czy w czym może tkwić problem że po zaciągnięciu wom rozłącza jazdę?

Wałek jest sporadycznie u mnie używany ale w najbliższym czasie do kombajnu anna będzie potrzebny każda rada się przyda. Rozpoławiania ciągnika chciałbym uniknąć.

Opublikowano

Pręt jak skręcę to owszem Wom się włącza lekko i po zaciągnięciu 5 min rozłącza go ale zatrzymuje też jazdę a wcześniej tak nie było i chyba być nie powinno? I ldlatego pytanie czym i jak wyregulować by było dobrze?

Opublikowano

tak podregulować na łapkach , weź zdejmij okienko jak pamiętam te od jazdy mają dodatkowo dospawane płaskowniki tak że łozysko od WOM wyciskowe da rady zaciągać (czy popuszczać niewem jak to się nazywa ) sprzęgło jazdy 

Opublikowano

dziś zdjęty zbiornik, okienko i widać było że gdy zaciągam ręką wajchę od sprzęgła wom to ciągnie oba sprzęgła. Rozkręciłem pręt regulacyjny do momentu gdzie dźwignia przestała się cofać. Po tym regulacja łopatek od sprzęgła wom i jak ręką odjął wszystko działa jak należy póki co. Zobaczymy jak pod obciążeniem będzie się zachowywać.

Opublikowano

Panowie a czy to normalne że tłoczek wysprzeglika po puszczeniu pedału dam radę ręką wciskać spowrotem tzn wpompować płyn do Zbiorniczka? Potem wcisne raz sprzęgło to pedał wpada ale za drugim razem już ciśnie tłoczek. Pompka pada ? 

Opublikowano

No ok ale u mnie są tylko dwie sprezyny na tym dużym łożysku a na małym łożysku brak ? Powinna też być sprezyna na małym łożysku ? Czy ono ma się kręcić po puszczeniu sprzęgła czy nie

Opublikowano

masz jakis katalog czy instrukcje napraw ?? oczywiscie ze nie ma zadnej sprezyny,lozysko sam o sie odsuwa,z boku wyglada ze sie kreci .

to ze reka wcisniesz to znaczy ze gdzies masz zapowietrzone i trzeba "podpompowac" zobacz gdzie masz wyciek lub wymien pompke albo wysprzeglik, taniej wyjdzie wymiana oringow-sa komplety naprawcze.

Opublikowano

Dzięki chłopaki :) pompkę dałem nowa, przewody , oringi wysprzeglika nowe, niedawno zmieniony cały . Tylko tłoczek wysprzeglika wychodził z wysprzeglika tak ponad pół cm po wciśnięciu sprzęgła. Dlatego dałem dłuższy pręt i już  nie wychodzi.  

A z tym łożyskiem to jest takie triko że właśnie się kręciło cały czas... Dałem sprężynę na łapie od łożyska oporowego i zatrzymuje ona to łożysko lecz chyba muszę ją zdjąć bo właśnie sprężyna wciska wysprzeglik i jest tak jakby efekt przypowietrzonego sprzęgła 😉

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JasiekAgriculture
      Witam mam problem z ciagnikem same Explorer 60 88r mam spory luz na pedale sprzęgła przez co rewers wchodzi ciezkawo z lekkim zgrzytem wie ktoś może jak podregulowac pedał lub co innego zrobić? 
       
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
    • Przez Kobra66
      Witam! Potrzebuję pomocy odnośnie sprzęgła a mianowicie ciągnik kupiony z rozsypanym sprzęgłem czyli nie na chodzie, sprzęgło udało się poskładać ale nie wiem jak mają być powkręcane śrubki regulacyjne w dźwigienkach aby nie były za długie lub za krutkie i jeszcze jedna sprawa jak prawidłowo krok po kroku wyregulować sprzęgło 1i 2 stopień. I czy da się je wyregulować przed spułowieniem czy tylko i wyłącznie po społowieniu ciągnika. Wszystkie informacje będą cenne gdyż nie mam instrukcji obsługi a najlepiej by było jakby było coś z instrukcji napraw. Jeżeli ktoś posiadał by coś takiego to będę wdzięczny, pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v