Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

ja swoją tezę oparłem na własnym doświadczeniu, kiedyś lałem oo do ciągników i kombajnu, wielkich różnic w spalaniu i mocy nie było, a nawet kombajn łapał wyższe obroty na pełnym obciążeniu, ale do czasu, póżniej jakość oo pogorszyła się , wprowadzono dopłatę do on i dałem sobie spokój

a oo na pewno była lepsza niż to dziadostwo z dużą domieszką estrów rzepakowych które sprzedawali w tamtym roku po konkurencyjnej cenie, spalanie dużo wyższe, mocy brak, filtry do wymiany po krótkim przebiegu, różnica w cenie nie rekompensuje strat

Opublikowano

panowie a co może być czy to wina paliwa czy czego że pod obciążeniem gaz prawie do dechy obciążenie jest równym gazem pocinam po polu i chwilami rzadko ale czasami czarnego dyma pusci mf 255 to delikatnie a ciapek dużo puszcza dymka, tzn równym gazem jadę a tak jakby strzał gwałtowne dodanie gazu i czarna chmurka i dalej normalnie idzie

Opublikowano (edytowane)

Czyli jednym słowem dobrze by było żeby w Polsce sprzedawane były "kolorowane" paliwa rolnicze w niższej cenie, bo niby on kosztuje te 5zł, ale ile w tym podatków, i czy np podatek drogowy jest celowy??? Bo ile jeździ się po drogach, ok 80-90% spala się w polu, a jak przyjdzie jechać to standardowo po szwajcarskim serze ;)

Edytowane przez kamieniak89
Opublikowano

ja swoją tezę oparłem na własnym doświadczeniu, kiedyś lałem oo do ciągników i kombajnu, wielkich różnic w spalaniu i mocy nie było, a nawet kombajn łapał wyższe obroty na pełnym obciążeniu, ale do czasu, póżniej jakość oo pogorszyła się , wprowadzono dopłatę do on i dałem sobie spokój

a oo na pewno była lepsza niż to dziadostwo z dużą domieszką estrów rzepakowych które sprzedawali w tamtym roku po konkurencyjnej cenie, spalanie dużo wyższe, mocy brak, filtry do wymiany po krótkim przebiegu, różnica w cenie nie rekompensuje strat

 

 

U nas filtry paliwa to się wymienia co kilka lat i nic się nie dzieje, tylko paliwo lejemy opadowo i zawsze odstane (tzn po zatankowaniu beczki 1000 l. min 12 h trzeba odczekać i dopiero tankowanie).

Opublikowano

Byłem kiedyś na szkoleniu w bazie palie w Nowej Wsi Wielkiej i dowiedziałem się tam pewnej ciekawej rzeczy. Olej napędowy i opałowy transportowany jest do bazy rurociągiem jako jeden i ten sam olej bazowy, do którego przy załadunku na cysternę dodaje się tylko dodatki uszlachetniające i odpowiednie barwniki, co ciekawe dodatki są różne dla różnych odbiorców, inne bierze Shell a inne BP czy Orlen. Wynika z tego że olej napędowy nie różni się od opałowego niczym poza uszlachetniaczami.

Różnice spotykane w OO w handlu raczej nie wynikają ze specyfiki OO, a z tego kto jest dostawcą i ile nakombinował po drodze żeby było taniej.

Często widać różnicę między różnymi dostawami opału, nawet przy spalaniu w palniku i z doświadczenia wiem, że jak przyjdzie bezpośrednio z bazy w nowej wsi wielkiej bez żadnych pośredników to zawsze jest dobrej jakości.

Ktoś pytał wcześniej o ceny hurtowe - wszystko można znaleźć na stronie: http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/HurtoweCenyPaliw/Strony/default.aspx

Oczywiście do cen trzeba doliczyć VAT.

Opublikowano

dzięki Panowie wielkie za te odp ale mam znajomego co może mi dostarczyć duże ilości raz na jakiś czas za małą kasę właśnie barwnego oleju napędowego ropy ,nie opału podkreślam, ropa jest specjalnie barwiona żeby nie wydostała się poza teren zakładu ale i tak dają rade . A firma ta zajmuje się transportem kruszywa na autostradę no a jak wiadomo ja ta ropę będą do ciągników lał tak że będę jeździł koło budowy tej autostrady i nie wiem czy nie będą łapać czasami i sprawdzać baków .

Opublikowano

Pewien facet wozi OO i jak z gł rozlewni produkcji jak zwał tak zwał. Kiedy naleją mu paliwo ( bezbarwne ) i po nalaniu cysterny jest gość z barwnikiem i dodaje go do paliwa. Jak ten gość co barwi dostanie w kieszeń to powiedzmy że zapomni wlać barwnika do jednej komory i mamy ON :P

OO jest lepsze jakościowo. Wlej do pieca ON i różnica wyjdzie.

Opublikowano

U nas filtry paliwa to się wymienia co kilka lat i nic się nie dzieje, tylko paliwo lejemy opadowo i zawsze odstane (tzn po zatankowaniu beczki 1000 l. min 12 h trzeba odczekać i dopiero tankowanie).

chodziło mi o to, że po ekodieslu filtry szybko się zapychają, kombajnu pewnego ranka nie mogłem zapalić, na on nie mam problemów, w ciapku nie pamiętam już kiedy wymieniałem i chodzi, w 360 3p częściej ale on jest czuły, mam już odstojnik i założę tak jak w 3512 i powinno być lepiej

Opublikowano

U mnie w okolicy u wszystkich dostawców olej opałowy jest lepszej jakości niż ropa na stacjach ( też oczywiście w okolicy czyli tak do 50km ). Nikt mi nie będzie wciskał ciemnoty że pompa się zatrze, w silniku będzie się coś osadzac itd. Niech ktoś przejedzie 600 000 km na opale i dopiero niech się wypowiada.

Na stacjach paliwowych rąbią nas aż miło. Kto jeździ często na zachód dawno doszedł do wniosku że lepiej auto zatankowac do pełna tuż za polską granicą bo się więcej i przyjemniej pojeździ.

 

Sądze że założyciel tematu kupuje zieloną ukradzioną z jakegoś dużego zakładu. Ponieważ zakłady też mają urządzenia na ropę to zamawiają barwioną, a ponieważ czerwony kolor jest zarezerwowany dla opału to zamawiają inne kolory i tak w czasie kontroli pracownika jak ma w swoim prywatnym aucie ten kolorek to wiadomo że ukradł ( tłumaczenie że wsypał farbkę do jajek nie pomoże :) )

 

U mnie w okolicy popularny jest kolor niebieski ( tak barwią spółki na kopalni Bełchatów )

Opublikowano

Opał lepszy niż ON? @prometeusz gdzieś była już dyskusja na temat różnic między ON a olejem opałowym. Opał jest gorszej jakości paliwem w stosunku do ON. Ma mniejszą liczbę cetanową, daje mniejszą moc, zawiera więcej substancji smolistych, laków, które osadzają się w silniku, przechodzi o połowę mniej badań niż ON.

 

 

Przecież kolega @prometeusz wyraźnie napisał, że "swego czasu" znaczy kiedy opał był dużo tańszy od ON, i ON na stacji nie było dobrej jakości ON tylko odbarwioną opałówką, chociaż nie wiadomo czy cały czas na niektórych stacjach tak nie robią.... Więc czytaj ze zrozumieniem:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez LMB
      Dzień dobry, mamy przyczepę rolniczą zakupioną ok. 1990 r. przez mojego ojca. Posiadamy tablice rej., dowód rej. stary niestety zaginął dowód zakupu- faktura.
      Na przyczepę nie ma przeglądu, OC.
      Nigdy nie była przetestowana na mojego tatę. 
      Chciałbym ją zarejestrować.
      Prosba o pomysly jak podejść do tematu.
       
      Dziekuje 


    • Przez Czarek525
      Witajcie, próbuję uszczelnić siłownik z Autosanki D55 i chciałbym też wymienić te białe plastiki uszczelniające (prowadzące?), ale nigdzie nie znalazłem nowych i podobno nigdy takich nie było. Fabrycznie były takie montowane czy to pomysł "garażowy" ? Czy w Autosanach d55 były montowane takie same siłowniki co w modelu D47?



    • Przez darko1987
      Witam potrzebuje takiego koła tylko gumowe do pługa obrotowego overum 20251117_152658.heic20251117_152658.heic
    • Przez Dastan
      Szukam czegoś co podawało by pellet/owies do kotła ~8m, ale musi być kilka metrów w poziomie, a pod koniec pod kątem sporym. Pomyślałem o tych żmijkach elastycznych ze spiralą, czy posiada ktoś coś takiego? Oprócz powyższego zastosowania nadaje  się to np. do załadunku resztek z płaskiego dna bina? Pod dużym kątem daje to rade? Wydajność nie musi być duża. Ewentualnie co innego zamiast elastycznego stricte do podawania pelletu? Są niby plastikowe rurki, a ale jak już ma bys spierala i motoreduktor to lepiej elastyczne.  
    • Przez marstan
      Czesc! jaki oprysiwacz polecacie? mam na oku Tomled 600l lance 12, jak uwazacie jest dobry? Moze polecacie jakis inny. Mam Fergusona 255. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v