Skocz do zawartości
drajwer12

Odbarwiacz do Ropy

Polecane posty

drajwer12    0

Witam koledzy potrzebuje jakąś metodę do odbarwienia ropy z zielonej na pierwotny kolor ponieważ mam okazje kopić taniej tą zieloną a potrzeba mi na własne użytki dużej ilości ropy to chce ją odbarwić żeby czasami mnie ktoś nie skontrolował . Nie wiem czy tu uzyskam jakiejś odp ale jak ktoś może to niech powie gdzie pisać żeby znaleźć takie info .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekS    72

Takie pewne grupy które chcą zarobić więcej i ominąć podatki lub nie dać się złapać odbarwiają opałówkę kwasem siarkowym lub podobnymi(chyba jest to jedyny tańszy sposób ). Tylko nie wiem jak długo na tym jeżdżą silniki.

Edytowano przez StasiekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnikix    4

A czym się różni ta zielona ropa od zwyczajnej (oprócz kolorem)? Właśnie zacząłem grzebać w internecie bo zaciekawił mnie ten temat i nie mogę znaleźć odpowiedzi czym jest właściwie ta zielona ropa...

Wydaje mi się jednak, że jeśli nie jest to olej opałowy a ropa, to używanie tego paliwa nie powinno być karalne, więc dobarwianie mijało by się z celem.

Jeśli ktoś posiada jakieś informacje na ten temat to chętnie posłucham :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mikon71    6

odstaw w nasłonecznione miejsce w przezroczystym pojemniku i tez sie odbarwi a po kwasie to nieradze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balugass    0

uuu zielona ropa?? :) kiedyś mój "dystrybutor" oleju napędowego przywiózł mi 1000l takiej dziwnej zielonej ropy... w starym case 955 posypała sie pompa rotacyjna... wiec całe paliwo przepalił... t-150k :D i dał rade...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal09086    4

Niedaleko mnie to Skanska jak budowala autostrade to miala taki kolor ropy zeby kierowcy nie sprzedawali ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

Takie pewne grupy które chcą zarobić więcej i ominąć podatki lub nie dać się złapać odbarwiają opałówkę kwasem siarkowym lub podobnymi(chyba jest to jedyny tańszy sposób ). Tylko nie wiem jak długo na tym jeżdżą silniki.

 

Masz rajce mojego kuzyna tak zrobili i mial 1000litrow tego MF255 nawet na tym nie pochodzil dlugo pompa paliwa siadla .. Zetor 5320 jakos to spalil ale moim zdaniem szkoda silnika na takie kombinacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasx21    125

No kolego bez jaj, stosowanie wszelkich opałówek paliw do kutrów itd do celów innych niż to paliwo jest przeznaczone to przestępstwo ścigane przez służbę celną urząd skarbowy ochronę środowiska i bóg wie jeszcze kogo , zgodnie z prawem to nawet oleju rzepakowego sam nie możesz dolewać do ropy chyba że zapłacisz akcyzę (podwójną z tego co pamiętam) a ty takie pytania zadajesz na forum i liczysz na gotowy przepis??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

Poza tym to czysta głupota. Silnikowi to specjalnie nie pomoże. Więcej tego spali żeby uzyskać taką samą moc jak przy normalnym ON. A potem i tak w częściach dopłacisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

ciekaw jestem czy koledzy powyżej nigdy nie jeździli na oleju opałowym :lol: swego czasu opałówka była lepszej jakości niż zwykły olej napędowy

o tym kwasie do odbarwiania i ja słyszałem i raczej nie jest to dobry pomysł, a na pewno już nie można pozostawiać silnika na długie postoje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

Opał lepszy niż ON? @prometeusz gdzieś była już dyskusja na temat różnic między ON a olejem opałowym. Opał jest gorszej jakości paliwem w stosunku do ON. Ma mniejszą liczbę cetanową, daje mniejszą moc, zawiera więcej substancji smolistych, laków, które osadzają się w silniku, przechodzi o połowę mniej badań niż ON.

 

Na zdrowy rozsądek- to czym palisz w piecu na OO nie może być tej samej jakości co paliwo do silnika diesla w samochodzie czy ciągniku. Pojechać pojedzie, ale silnik dostaje w kość, a oszczędność jest żadna na stosowaniu OO zamiast ON- większe zużycie OO w stosunku do ON, żeby uzyskac potrzebną moc do danej pracy, i większa awaryjnosc podzespołów ciągnika.

Edytowano przez Indiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamieniak89    27

Może jest specjalnie barwiona tak jak pisał @rafal09086, no a tak poza tym z tego co wiem na zachodzie są (bądź były) barwione paliwa rolnicze, i różnią się one kolorem, no i podatkami (są tańsze), a kolor jest po to żeby nie kombinować z laniem do samochodów itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamieniak89    27

Tylko pewnie ten lotos red jest delikatnie droższy od zwykłego oo. A tak w ogóle ile na dzień dzisiejszy w hurcie stoi oo???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

ten olej do kutrów to jest normalna zwykła opałówka tylko inaczej barwiona czy jeszcze coś innego, bo jest plotka że jeden taki cpn u nas sprzedaje czasami to coś do kutrów, troche na tym też jeździłem i jakoś wszystko chodzi normalnie, w sumie to miała taki zielonkawy kolor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

@Ferdek07 i inni koledzy, co do ropy do kutrów, ropy rolniczej na zachodzie- zgadzam się, ona jest barwiona ze względu na niższą cenę, podatki. Natomiast OO nie jest odpowiednikiem chemicznym ON. Bynajmniej z tego co ja wiem. Liczba cetanowa, zdolność do samozapłonu, w wypadku OO wynosi zazwyczaj 20, w przypadku ON producent gwarantuje około 50-55, jeśli dobrze pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Dobrze byłoby by ten parametr liczby cetanowej OO był podany na przykładzie specyfikacji tego oleju, a nie artykułów prasowych i publikacji "naukowych".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

@zorzyk2 czyżbyś wątpił w naukę? ;) Napisałem to co wiem, czyli fakty. A nie,że: "OO od ON różni się kolorem, ceną, i to jedno i to samo". Napisałem, bo sądzę, iż nie jest uczciwie wprowadzać ludzi w błąd, takimi argumentami jakimi podpierają się sympatycy OO w bakach.

 

To tak jak masło margaryną zastępować. Niby z wyglądu to samo- skład i walory jednak inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Daj mi linka do tej specyfikacji Orlenu, czy Lotosu, jakiś skan, PDF, w której są wymienione parametry liczby cetanowej OO i nie będziesz musiał wypisywać rzeczy, o których nie pisałem. Podejdźmy do sprawy merytorycznie , bez pisania felietonów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

Ależ @zorzyk2 ciągnięcie tego sporu byłoby farsą. Podałem fakty, o których chociażby jeszcze parę lat temu w liceum na chemii u mnie mówiono. Także jeśli ktoś ma ochotę je zweryfikować niech śle maila do koncernów z prośbą o dane na temat paliw. Mi moja wiedza, do życia wystarczy. Upartych przekonywać nie będę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

To rzeczywiście wiedza z lekcji chemii w liceum wystarczy :blink:. Na razie nie widzę dokumentów nad którymi można byłoby dyskutować, bo wiedza "profesora" z ogólniaka jest szczątkowa w porównaniu do rozległości zagadnienia. Zasięgnę wiedzy swojej siostry(doktora nauk chemicznych, coś w tym stylu) i zapewne też nie za wiele się dowiem z racji innej specjalizacji. Farsą i jest unikanie odpowiedzi i brak danych popartych dokumentami.

 

Garść danych odnośnie wymagań dla paliw silnikowych ze strony Slovnaftu

http://www.slovnaft.pl/?a=page&id=65

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

@zorzyk powiedziałem jedynie, że o procesie wytwarzania paliw i różnicach, mówi się już w liceum, jeśli nie programowo, to mimochodem. Chemia pozostaje chemią, bez względu na to w jakiej szkole- pozostaje kwestia poziomu nauczania. A wiedza jak to, zakładam, ująłeś z ironią "profesora z ogólniaka" pozostaje tą samą wiedzą, czy to w ogólniaku czy na uniwersytecie. Zwłaszcza w przypadku nauczyciela akademickiego. Ale dość o tym. Dyskusję na ten temat proponuję przenieść na priv, jeśli dalej masz wątpliwości. Nie ma sensu zaśmiecanie tematu.

 

PS. i jakiż to wniosek z danych ze strony www którą podałeś? Jak mówiłem- producenci gwarantują w ON liczbę cetanową na poziomie min 50-55. Ta strona ma się nijak do tego czy OO to to samo co ON. Pozdrawiam, i zapraszam na priv.

Edytowano przez Indiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Podałem tą stronę by pokazać wiele innych parametrów paliw, sa tez paliwa czysto syntetyczne o znacznie wyższych parametrach. Jako ciekawostka o paliwie rosyjskim , cytat z netu, którego zasadnicza dyskusja dotyczyła paliwa GTL Shella:

 

 

"Dopiero w przyszłym tygodniu będę w labolatorium , próbki już są zobaczymy jakie są faktyczne różnice.

 

Np. mocno zdziwiony byłem jak w badaniu jak, rosyjska benzyna bezołowiowa miała 109 oktanów. Dopiero pożniej mnie zaprzyjazniny nafciarz oświecił mnie ; to jest klasyczna beznzyna lotnicza LL115 lecz z dodatami obniżającymi liczbę oktanową.

 

Tak samo było z kalinigradzki Dieslem to wzbogane o dodatki smarne paliwo typu lotniczego RT (odpowiednik JET-A1) to przy tym V-POWER się chowa parametrycznie.

 

Handel przygraniczny paliwem jest znany od lat."

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×