Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam

niedawnio jeżdziłem ciągnikiem ursus 914. kolega pokazywał mi jak działa żółw zając

ale mam jednak parę pytań

-czy jest możliwe tylko ustawienie żółw lub zając , czy można np. ustawić na środku (pomiędzy żółw, zając) a dosłowni czy jest to stopniowa regulacja prędkości (szybko wolno) czy tylko szybko wolno ???

-ten ciągnik ma 4 biegi na polowych, 4 biegi na szosowych, i 4 biegi wsteczne ---- to skąd to 16 biegów do przodu i 8 do tyłu

-czy posiada półbiegi ----jeśli tak jak się je włącza???

-ostatnie jak jest właczona np. lewa pałka w pozycję 1 (biegi polowe) i prawa na luz ----to c iągnik po puszczeniu sprzęgła ruszy??????????

-i na odwrót gdy prawa pałka jest włączona np. na 4 i lewa na luz (nie jest wrzucona ani w poz. I ani II ani R) ---to ciągnik po puszczeniu sprzęgła ruszy????

 

bardzo proszę o szczegółowe i precyzyjne odp na moje pytania

pozdrawiam <_<

ursus.txt

ursus.txt

Opublikowano

1. Są tylko dwa położenia, szybkie i wolne, to nie jest bezstopniowa przekładnia. Tu masz opisane jak należy jej używać http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?sho...t=0&start=0

2. Tak, do przodu 4x2x2=16 i do tyłu 4x1x2=8

3. Przekładnie żłów/zając można nazwać półbiegami, zaleta jest taka ża można ją przerzucać pod obciążeniem bez wciskania sprzęgła

4. Jeśli którakolwiek wajcha jest w położeniu luz, ciągnik nie pojedzie

<_<

Opublikowano

witam

piszecia że jak się odpala na żółwiu to samo zminiea na zająca

ale jak samo przesuwa pałkę na zając----tak??? i w tym momencie zostaje?????

a co do wzmacniacza

jak przesunę na żółw to zwalnia

jak przesunę na zając to przyspiesza

a jak ustawię na środku to będzie taka sam prędkość jak na żółwiu czy zającu czy inna taka pośrednia między nimi

i czy wogóle jest taka możliwość ustawienia na środku???

Opublikowano
witam

piszecia że jak się odpala na żółwiu to samo zminiea na zająca

ale jak samo przesuwa pałkę na zając----tak??? i w tym momencie zostaje?????

a co do wzmacniacza

jak przesunę na żółw to zwalnia

jak przesunę na zając to przyspiesza

a jak ustawię na środku to będzie taka sam prędkość jak na żółwiu czy zającu czy inna taka pośrednia między nimi

i czy wogóle jest taka możliwość ustawienia na środku???

Można powiedzieć że położenie spoczynkowe przekładni to "żółw" niezależnie od ustawienia w kabinie. Jeśli wajcha jest w położeniu "zając" podczas odpalania, pompa ustawia przekładnie na to położenie, wajcha sie nie porusza. Jeśli jest na "żółwiu" to nic sie nie dzieje w przekładni podaczas uruchamiania ciągnika.

 

Nie ma położenia środkowego. Jest albo szybciej albo wolniej, zresztą napisałem Ci już w innym temacie że są tylko dwa położenia dźwigni.

Opublikowano

z gadzm sie z toba mirasek tez mam w posiadani u 914 a co do pytania to jesli masz te palki np prawa jest na 3 a lewa luz to nie ma szans ze ruszy lub na odwrut

Opublikowano

Balzak

Pompa wzmacniacza umieszczona jest w przedniej części skrzyni biegów zaraz za skrzynia pośrednią jak chcesz się do niej dostać to musisz rozpołowić traktor za skrzynią pośrednią.

Katalog części możesz dostać w Agromie możesz zapytać również o książkę remontową do ciężkiego Ursusa. Jednak najpierw radze poszuka ciśnienie manometrem to taniej kosztuje niż wymiana pompy i rozpoławianie ciągnika czasem bezpotrzebny.

Opublikowano

Wnioskując z tego co napisane, dźwignia w pozycji żółwia, jest pozycją zalecaną do 1250 obrotów, na każdym biegu. Zająca powinno się używać, ale powyżej 1250 obrotów, jeżeli chcemy przyśpieszyć, przy zwalnianiu z zająca na żółwia obroty nie mają znaczenia. No bo gdyby mieć włączonego zająca i na nim uruchamiać traktor, i używać go na niższych obrotach można uszkodzić tarczki. Czy wobec tego pozycją startową i nominalną jest pozycja żółwia, jeśli tak to co z ostrzeżeniem, żeby nie używać żółwia dłużej niż 5 minut.

Opublikowano
A mozesz mi wskazać gdzie szukać tego cisnienia i w jakich warunkach. Bede wdzięczny

 

 

Pozdrawiam Balzak

 

Na początek w miejscu czujnika ciśnienia tegoż obwodu na deklu skrzyni przekładniowej.

Opublikowano

wiecie jak jak naprawić wzmacniacz obrotów w c385? ten drążeg od półbiegów jest zacięty. nie był używany prawdopodobnie. napiszcie jak pokoleji naprawiać? jaki jest tego koszt itp. szukałem i nic o tym nie ma na forum. jeśli wiecie to piszcie. prosze ;)

Opublikowano

Nie wzmacniacz obrotów tylko momentu, a co do drążka to prawdopodobnie masz zaspawany ten wzmacniacz i dlatego nikt go nie używał i drążek się zapiekł, jeśli tak jest to troszkę kasy musisz wydać bo trza kupić nową zwolnice satelitarną.

Opublikowano

drążęk masz prawdopodobnie odłączony a wzmacniacz zaspawany i nie radzę od podstaw tego robić (koszt) po zatym jak zrobisz to i tak po 4-5 latach znowu będziesz uszczelniał niestety długo wzmacniacz nie wytrzymuje

Opublikowano

musisz odkręcić okno w skrzyni pośredniej i tam zobaczysz czy jest pospawany, a codo trwałości tego urządzenia to bzdura że siada po 4-5 latach, ja mam nakręcone w swoim ursusie 13tyś. mth i tylko raz był robiony wzmacniacz.

Opublikowano

mam nadzieje ze nie jest zaspawany. tata mi mówił ze kupił go z jakiejś firmy i ciągnik był używany tylko do transportu nawet ciegieł nie miał. może tylko drążek sie zapiekł.

Opublikowano

U mnie w Zetorze 8011 też nie działały półbiegi przez pewien czas, aż postanowiłem sprawdzić co się zepsuło... W moim przypadku zacięła się dźwignia przy kolumnie kierowniczej, wystarczyło WD40 aby trochę się ruszyło (szczególnie na łączeniach drążków) i zaczęła dźwignia bez problemu działać... I półbiegi też...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v