Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Nie wiem jak Wy używacie żółwia, że Wam przestaje działać. Ja mam zetora  z 98 roku, w 2008 wymieniłem tarczki,  taśmę i uszczelnienia. Traktor robi na 60 ha, ciągnie agregat talerzowy jak i sieje na 2 na żółwiu i wszystko działa, ale filtry są wymieniane tak jak pisze instrukcja, olej również i jak @samtech84  napisał :podstawa czysty olej.

No i raz na jakiś czas wyregulować taśmę.

Opublikowano

My używamy tak jak nakazuje instrukcja i działa, a ci co używają go jako półbiegu, zazwyczaj z małymi wyjątkami wspominają że go kiedyś mieli. Idź kup ciągnik to zobaczysz w ilu to jest sprawne.

Opublikowano

Zamiast męczyć to 2-ką na Żółwiu, to 4-ka polowa praktycznie to samo. Idzie? idzie.

Opublikowano

Jak to czytam to pękam, że śmiechu🤣🤣😂

Na żółwiu można jeździć cały czas.

Na zającu przełączać i jeździć jak silnik ma minimum 1200 obrotów na minutę bo inaczej jest za małe ciśnienie i tarczki się palą i wszystko szlag trafia, albo zamontować sobie wydajniejszą pompkę.

Opublikowano

Z twoich wypocin można pęknąć, nawet szkoda tego komentować.

Opublikowano

Tobą powinien zająć się moderator, nie dosyć że pojęcia nie masz kompletnego, to wprowadzasz ludzi w błąd

Opublikowano

To ty wprowadzasz ludzi w błąd jeździłeś kiedykolwiek takim ursusem.

Coś ci się ubzdurało w tej twojej muzgowinicy i gadasz głupoty nie poparte żadnymi faktami.

 

Skoro według ciebie na wzmacniaczu nie można jeździć (tak cały czas jest załączony albo żółw, albo zająć nie ma tak, że napęd omija wzmacniacz , to należy go wymontować 😂

Wracaj do książek i nie pisz głupot.

Opublikowano

Durniu skończony zajrzyj do instrukcji tych ciągników i tego się trzymaj, twoje wypociny że coś można według twojego widzimisię można sobie wsadzić w d*pę i się uspokój bo cię zgłoszę moderatorowi.

Opublikowano

Dajcie spokój nie ma co się spinać, każdy ma tam swoje przekonania i tyle. Ja tam jestem zdania, że wzmacniacz jest po to by go używać, a nie się martwić że jak będę używał to się rozsypie. W jaki sposób inni używają to ich biznes i nic mi do tego.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Też jestem zdania żeby go używać jak jest, ale jako wzmacniacza momentu, bo tylko takie ma przeznaczenie wg. instrukcji obsługi, a nie pół biegu, to że ktoś jeździ na tym to nie znaczy żeby to propagować, bo ogólnie się to rozlatuje w takim użytkowaniu i propagowanie czegoś niezgodnego z instrukcją, jest dla mnie tak jakby jeździć po pijaku bo tam  jednemu czy drugiemu się udaje.

Edytowane przez Sean
Opublikowano
Dnia 11.11.2020 o 21:46, Sadownikx2 napisał:

To ty wprowadzasz ludzi w błąd jeździłeś kiedykolwiek takim ursusem.

Coś ci się ubzdurało w tej twojej muzgowinicy i gadasz głupoty nie poparte żadnymi faktami.

 

Skoro według ciebie na wzmacniaczu nie można jeździć (tak cały czas jest załączony albo żółw, albo zająć nie ma tak, że napęd omija wzmacniacz , to należy go wymontować 😂

Wracaj do książek i nie pisz głupot.

Czleku piszesz bzdury.. niczym nie poparte, bo widać że nie masz pojęcia o tym ciągniku. 

Opublikowano

Panowie a te dwa filtry oleju pod kabiną to są od hydrauliki czy od czego? 

Ja mam zamiar je nie długo wyczyścić. Tylko czy ja wyjme te same wkład nie będzie ciągle leciał olej ze skrzyni? 

I one są wykręcane czy jak? 

Z tego co wiem jednego można zamienić na wymienny. Jaki jest jego symbol? 

I co ile mtg te filtry czyścić? 

Z góry dziękuję. 

Opublikowano

Jeżeli to sa takie przykryte kapturkami to zdejmujesz kapturki podważając je ,nie obracając ,i do nich są podczepione wkłady które wyciągasz i myjesz lub wymieniasz Olej nie ucieknie 

Opublikowano
1 minutę temu, debrzyna napisał:

Jeżeli to sa takie przykryte kapturkami to zdejmujesz kapturki podważając je ,nie obracając ,i do nich są podczepione wkłady które wyciągasz i myjesz lub wymieniasz Olej nie ucieknie 

Kolego, znalazłem na intercie dokładnie mam takie 

 

16056477419987753399788361338617.jpg

16056479083153420127600009751693.jpg

Opublikowano
4 minuty temu, debrzyna napisał:

Te ze zdjęcia to by do mojego nie pasowały ale są podobne Drucik na bok kapturek do góry i masz filtr 

A ten kapturek to gdzie jest? 

A tamten drugi to na klucz wykręcić tak? 

Tam te dwa filtry to wkłady obydwa? 

Nie będzie lał się olej ze skrzyni jak je wyjme i co ile mtg trzeba je czyścić. I jaki filtr wymienny tam pasuje bo u nie których widziałem. 

Opublikowano
2 minuty temu, Brytan napisał:

A ten kapturek to gdzie jest?

Pod tym drutem co go pootrzymuje zeby nie wypadł

4 minuty temu, Brytan napisał:

A tamten drugi to na klucz wykręcić tak? 

U mnie takiego niema sa dwa podobne do tego co ma drucik 

Opublikowano
10 godzin temu, Brytan napisał:

Panowie a te dwa filtry oleju pod kabiną to są od hydrauliki czy od czego? 

Ja mam zamiar je nie długo wyczyścić. Tylko czy ja wyjme te same wkład nie będzie ciągle leciał olej ze skrzyni? 

I one są wykręcane czy jak? 

Z tego co wiem jednego można zamienić na wymienny. Jaki jest jego symbol? 

I co ile mtg te filtry czyścić? 

Z góry dziękuję. 

Dolny filtr według instrukcji czyścisz co 100mtg , a drugi wymieniasz wkład co 400mtg. jeżeli nikt długo nie dotykał dolnego filtra , to kup nowy wkład , wykręć też korek dolnego filtra ( na drugim zdjęciu widoczny otwór jest to magnes, tylko wtedy może się lać olej , to wtedy stań pod górkę lub upuść oleju), górny filtr się wykręca wkład W010-47, kup sobie nowe oringi, po wykręceniu filtra sprawdź w jakim stanie jest uszczelka pod wkładem, może trzeba też wymienić. Ja dolny filtr czyszczę co wymiana oleju w silniku tj co200mtg

Opublikowano
12 godzin temu, Jurek321 napisał:

Dolny filtr według instrukcji czyścisz co 100mtg , a drugi wymieniasz wkład co 400mtg. jeżeli nikt długo nie dotykał dolnego filtra , to kup nowy wkład , wykręć też korek dolnego filtra ( na drugim zdjęciu widoczny otwór jest to magnes, tylko wtedy może się lać olej , to wtedy stań pod górkę lub upuść oleju), górny filtr się wykręca wkład W010-47, kup sobie nowe oringi, po wykręceniu filtra sprawdź w jakim stanie jest uszczelka pod wkładem, może trzeba też wymienić. Ja dolny filtr czyszczę co wymiana oleju w silniku tj co200mtg

Dzięki wielkie! :)

Myślę że sobie poradzę :)

Pozdrawiam serdecznie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v