Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak odpalają wasze ciągniki? Miałem kiedyś Case 845xl, super ciągnik prosty i wgl. Sprzedałem chyba 3 lata temu, potrafił on odpalić przy temperaturze ok -30 stopni i nie było większych problemów. Obecnie mam 5120 w użytkowaniu bardzo dobrze przebieg 10 000mth u mnie przepracował 1600. W tym czasie robiłem :wymiana oleju w skrzyni z filtrem, regeneracja pompy hydraulicznej, jak używałem wiele funkcji na raz które były sterowane hydraulicznie to ciągnik stawał ponieważ było za niskie ciśnienie w układzie (ciągnik pracował od nowości z turem 94r). Koszt regeneracji to ok 1800zł i jak na razie jest ok. W tym roku wymieniłem pierścienie, całe uszczelnienie przedniej osi, oraz luzy na przedniej osi. Przy obecnych temperaturach ok 6-10 już mogę zapomnieć o odpaleniu, kupiłem świecę płomieniową i zobaczę jak będzie palił, a jak odpalają one u was?

Opublikowano

jeśli wszystko jest w porządku to nie maja problemów z odpalaniem, przede wszystkim świeca,rozrusznik, wtryski i pompa na kondycji całego silnika kończą. mój do ok -10 nawet się nie zająknie przy odpaleniu jak jest naprawdę zimniej wtedy jest gorzej ale jeszcze nie miałem sytuacji żeby nie załapał.

Opublikowano

podejrzewam ze którys półbieg ci nie ciągnie pod obciążeniem lub nie długo zacznie to sie dziać-słabe ciśnienie na koszu.włąćz bieg np III  przytrzymaj na hamulcu(nie do końca wciśnietym) i sprób€j jechać zmieniając półbiegi w góre najlepiej na rozgrzanym oleju

Opublikowano (edytowane)

Aha . Dzięki wielkie
A może mieć coś z tym wspólnego zabrudzony filtr hydrauliki ?
Zdarzyło mi się ze czasami mi rewers nie zaskoczył i wtedy się zapalała, jak go wyłączyłem i włączyłem ponownie wszystko było ok ☺

Edytowane przez KrzysztofKrl
Opublikowano

Witam
Mam kolejny mały problem.
Zaczęło się od tego ze nie działały mi światła stopu wiec zacząłem grzebać przy tych stykach przy hamulcu . Dotknąłem włącznika od przedniego napędu i się zesrał :/ przycisk się nie podświetla napęd się włączył i nie mogę go wyłączyć, mogę jeździć 4×4 z normalna prędkością ? Wiecie co się mogło stać?
Proszę napisz kto coś co sie mogło stać. Czyścitem styki przy włączniku i nic nie dało

Opublikowano

Sprawdż elektrozawór jest w okolicy tylnego prawego koła, wiecej ci nie powiem bo nie mam teraz ksiażki napraw, absolutnie nie jedżij na napędzie, bo jak bedziesz jeżdził po asfalcie za maks. V to rozwalisz sprzęgło napędu...

Opublikowano

Kurde jak on wygląda ? I dlaczego tak sie stało? Wszystko było ok dopuki czegoś nie Dotknąłem przy włączniku . Ruszałeb tylko te wtyczki
Masz możliwość wrzucenie foto z tym elektrozaworem?
Jesteś tam jeszcze ? Co z tym elektrozaworem zrobić ? Do tej pory jeździłem c360 tam takich bajerów nie ma. ☺

Opublikowano (edytowane)

Widać nastapiło jakieś zwarcie i tyle... Stop jest powiązany z przednim napędem, bo załącza go w czasie hamowania... A żeby napęd był wyłączony(ciśnienie musi być na koszu żeby zluzowac docisk talerzowy) elektrozawór musi być otwarty czyli musi mieć prad a go nie ma.... Zawór jest przed zwolnicą u góry, książka ma dobre tysiąc stron wiec to nie takie łatwe, najlepiej sciągnij sobie nią za chomika.. He jak sie kupuje stary zachodni traktor, który ma najechane nie wiadomo ile i to trzeba być przygotowanym na takie jajca i albo masz książki i ogarniasz mechanike i elektryke albo wzywasz serwis tudzież innych ogarnietych znachorów...

Edit: A podstawowe sprawy przejżałeś takie jak bezpieczniki???

Edytowane przez JD1052
Opublikowano

Tak sprawdziłem ..
Masakra jakas. Ale na robiłem
Mogę się z tobą skontaktować jutro ? Może jakoś mnie pokierujesz co robić
A te kwadratowe obok bezpiecznikow ? To przekaźniki?. Mają coś wspólnego ?

Opublikowano

Nie te przekażniki nie od tego, zresztą są podpisane które od czego..nic więcej też niewymyśle na ten temat...elektrozawór pewnie jest dobry tylko, że brak mu prądu.. Takie usterki sie cieżko usuwa jak to w elektryce szukanie igły.

Opublikowano

Prawdopodobnie padł Ci elektrozawór od rewersu do tyłu miałem taki przypadek w MX elektro zawory u mnie sa z tyłu pod kabina za rozdzielaczem w 5120 powinny byc w tym samym miejscu ale nie jestem pewien

Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź -już naprawiłem- kabelek nie łączył.

Mam teraz inny problem: podczas podnoszenia podnośnikiem do końca w pozycję transportową ciężkiej maszyny podnośnik "skacze" tzn. w tej pozycji powinien trzymać na maksa wysoko, więc zaraz po lekkim opadnięciu podrywa się do góry.

Podnośnik podnosi te 2tony szybko i bez problemu.

No i w pozycji neutralnej  nie utrzyma tak podniesienej maszyny tylko opadnie kilka cm i stop normalnie trzyma ale nie w położeniu przełącznika na maksymalne podniesienie.

Czy ktoś tak miał?

Mi się wydaje że może być mało oleju bo po odjęciu ładowacza czołowego te pulsacyjne podnoszenie i opadanie było wolniejsze.

Opublikowano

Cześć wszystkim.
Doradzicie pług do case 5120 . Pożyczyłem od sąsiada 4 skibowy i szło lekko . Myślicie że 5 skibowy będzie ok ?
No i jeszcze jedno ile wam palą wasze casy na hektar w orce i jakim biegiem oracie ☺ ??i

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem z Case 5140.

Mianowicie nie mogę rozłączyć przedniego napędu.

Elektro zawór który jest odpowiedzialny za przedni napęd działa. 

Znalazłem niedziałający elektro zawór który załącza przedni napęd podczas hamowania. 

Jeśli go wymienie to czy problem z napędem zniknie ? Dodam tylko żę nie mogę znaleść nigdzie tego elektro zaworu.

W serwisie Case zamówili elektro zawór ale okazał się być nie taki jak trzeba, Gość powiedział że tego modelu już nie produkują i żę mają tylko nowsze. Case mam z 1991r

W załączniku jest własnie ten elekro zawór.

A co do pługów ja mam 4 obrotowe Gregory besson szerokość mniej więcej 1,60m- 1,80m i na rędzinie orze z prędkością około 6-7 km/h

Moim zdaniem pługi są w sam raz 

post-167922-0-00786900-1459024929_thumb.jpg

post-167922-0-33041100-1459024935_thumb.jpg

Edytowane przez masakracja
Opublikowano

Z tego co pamiętam to jeśli prądu nie ma w cewce to przedni napęd jest załączony- ona otwiera chyba zawór przez który olej odpycha sprężynę dociskającą sprzęgiełko.

Spróbuj samemu naprawić tą cewkę, coś mi się zdaje że w książce napraw było pokazane krok po kroku jak to zrobić. Znajdziesz ją na chomiku, jest po angielsku ale da się zrozumieć. Ewentulnie szukałbym używanej u handlarzy.

Do tego ciągnka najfajniejsza byłaby wg. mnie trójka obrotowa biorąca po 50 cm na skibę, na zabezpieczeniach oczywiście (hydraulicznych lub spręzynach, bo jak bez to 4 spoko) i do tego wał.

Opublikowano

Ta cewka od załączania przedniego napędu działa tak jak napisałeś jeśli napęd jest włączony to cewka jest bez napięcia jeśli zaś wyłączymy napęd to dostaje cewka napięcie to działa tylko nie działa elektro zawór który steruję załączaniem przedniego napędu podczas hamowania (to jest inny elektro zawór) nie udało mi sie go naprawić niestety. Więc nie wiem czy mój problem rozwiąże się jeśli znajdę zamiennik jakiś do tego elektro zaworu czy muszę się szykować na poważniejsze

wydatki i rozpoławianie ciągnika :(

W sumie porządna 3 to  tego ciągnika była by w sam raz nie zabijało by pługa i też troszke szybciej by pojechał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v