Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Montuje się tą grzałkę następująco: z prawej strony silnika jest taka zaslepka w kształcie jak ta metalowa laszka na grzałce to odkręcasz i montujesz grzałkę. nie wiadomo czy w tym zestawie jest wtyczka, jesli nie to trzeba dokupic taką płaską. Taka grzałka to super sprawa, układ zalewasz płynem i masz spokój. :D

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tam między pompą wtryskową a "kabiną" tyko trzeba troszkę pokombinować bo ciężko wchodzi ale ogólnie super sprawa ta grzałka

Edytowane przez jozin
Gość Profil usunięty
Opublikowano

w tym miejscu co jest pokazane to mam dołączony przewód od nagrzewnicy było by gupotą skasować ogrzewanie

 

Przewód od nagrzewnicy jest montowany oryginalnie bliżej kabiny.

Gość Zetek5340
Opublikowano

Nie wiem jaka tam jest średnica C 385 ale morze pasować o zetora 5211-7340 jest wklejana na sylikon

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

tam gdzie jest ta zaś lepka montujecie grzałki imam rozumieć że czeba wywiercić w bloku dwie dziury i nagwintować żeby grzałkę przykręcić bo innej morzliwosci niewidzę

Żadnego wiercenia w bloku, nie wiem też jaka tam jest srednica tego otworu ale poprzednio miałem w 912 założoną taką okrągłą, wkładało się grzałke po jej wewnętrznej stronie była taka poprzeczka a w srodku grzałki srubka jak się skręcało tą srube to się dokręciło,pózniej dostałem tą na dwie sruby i zmieniłem. MTZ ma chyba taką samą, jak się nie myle to chyba sprzedawca cos własnie wspominał też o 80-tce.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Zamontowałem grzałkę w ursusie 914 i mam pytanie :czy grzałka powinna ogrzać tylko płyn w bloku silnika?U mnie też płyn jest ciepły w chłodnicy.

Jest to wina termostatu?

Opublikowano

no może nie masz termostatu, albo nagrzałeś tak że się termostat otworzył. :) a chłodnica to chyba nie powinna być nagrzana, tak mi się zdaje bo sam grzałki nie posiadam. pozdrawiam

Opublikowano

Witam, nie chce nikogo wprowadzać w błąd ale chyba w ursusach 385 ze starym silnikiem (pod kolektorem wydechowym są dwie pokrywy ze śrubami po środku) nie można założyć grzałki tak jak ma to miejsce w ursusie 912. W 912 są nowsze silniki (pod kolektorem wydechowym mają 4 okrągłe zaślepki na każdy tłok jedna). Grzałkę w ursusie 912 montuje się z prawej strony silnika nad filtrem oleju koło tabliczki znamionowej. Tam jest taka blacha o grubości 7 mm przykręcona na dwie śruby M8 (klucz 13), blacha kształtem przypomina tą blache przy skrzyni pośredniej, którą przykręcasz wałek od prędkości 1000 obr/min womu. Tak sie składa ze mam 912 i mam tą grzałke i bardzo dobrze sie sprawuje, ale sąsiad ma ursusa 385A z roku 197... i ona ma w kolektorze ssącym zamontowaną świece żarową od fergusona albo coś w tym stylu i też mu sie to bardzo dobrze sprawdza zimą. Jak wcześniej wspomniałem on ma stary tym silnika i nie ma otworu pod grzałke.

Pozdrawiam

Opublikowano

kilka lat temu znajomy kupił sciąganego ze Skandynawii Zetorka 8011 - chyba stary typ bloku. Zresztą to nieważne.

Intersowało mnie w nim to że miał grzałkę ale nie w bloku tylko obok podpiętą pod przewody. Była gdzieś po prawej stronie ciągnika pomiędzy bąkiem a zbiornikiem powietrza od pneumatyki.

Tak więc nie rezygnuj. Popatrz jak płyn krąży i może da się coś wykombinować ;)

Opublikowano

Nic nie odpada w ursusach wersjach fińskich były montowane grzałki przepływowe na przewodzie gdzie płyn wypływa z bloku i płynie do płaszcza pod miską olejową zaletą takiego rozwiązania było to że ogrzewany był jeszcze olej i rozrusznik miał ułatwione zadanie teraz pewnie już takiej grzałki kupić nie można przynajmniej ja nie widziałem nigdzie a one były mocne bo 2kW i zawór zwrotny że płyn się nie cofał więc i ty zamontuj jakąś grzałkę przepływówą na tym przewodzie od chłodniczki oleju do chłodnicy można takie znaleźć na allego bo faktycznie orginalny motor c-385 miał takie zgrubienie w bloku w tym miejscu co koledzy piszą ale dziury tam nie było

Opublikowano

Moim zdaniem grzałki nie założysz do starego typu silnika. Grzałka zamontowana w korpusie silnika po 30 min pracy rozgrzeje prawie cały korpus silnika (na wysokości tulei). Koledzy piszą o jakiejś grzałce przepływowej (pewnie z prawej strony silnika, nad bąkiem, z prawej strony tabliczki znamionowej) jest takie kolanko przykręcone na dwie śruby M8 (13 klucz). Z tego kolanka idą dwa przewody jeden na dół do wymiennika ciepła oleju, a drugi idzie do nagrzewnicy kabiny (wersja z niskim dachem), lub jeżeli nie ma nagrzewnicy łączy cie z rurką nad kolektorem wydechowym i dalej do pompy wodnej. Wydaje mi się że ta grzałka przepływowa jest zamontowana gdzieś koło tego kolanka. Tylko ta grzałka jest na zewnątrz korpusu silnika i ona za dużo nie rozgrzeje. Niech ktoś z forum może zrobi zdjęcie i prześle może byś coś tam dorobiła.

Pozdrawiam

Opublikowano

@CIAPEK1981

Do starego typu silnika oczywiście da sie założyć grzałkę. Ja jakieś 2 tygodnie temu założyłem do 1204(silnik bez tego dekielka na grzałkę która jest przykręcana dwoma śrubkami), a zastosowałem taka grzałkę z Zetora http://allegro.pl/grzalka-cieczy-zetor-5211-7745-i2019098357.html. Przecinakiem i śrubokrętem usunołem tą zaślepkę co jest w bloku silnika nad filtrem oleju i tam umieściłęm tą grzałkę i grzeje aż miło B)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v