Skocz do zawartości
in2dex

grzałka w ursus 914

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
BSZ110    154

Z prawej strony silnika (u gory) jest zaslepka taka jak to jajo na tej grzałce, odkręcasz ja, wkładasz grzałke, zakrecasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Montuje się tą grzałkę następująco: z prawej strony silnika jest taka zaslepka w kształcie jak ta metalowa laszka na grzałce to odkręcasz i montujesz grzałkę. nie wiadomo czy w tym zestawie jest wtyczka, jesli nie to trzeba dokupic taką płaską. Taka grzałka to super sprawa, układ zalewasz płynem i masz spokój. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojteczek11    2

ja ma takie pytanie cz w starym typie silników ( ursus C-385) też da się zamontować taką grzałke, bez przerubek??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

Dokładnie tam między pompą wtryskową a "kabiną" tyko trzeba troszkę pokombinować bo ciężko wchodzi ale ogólnie super sprawa ta grzałka

Edytowano przez jozin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1882    1

w tym miejscu co jest pokazane to mam dołączony przewód od nagrzewnicy było by gupotą skasować ogrzewanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    6

W którym miejscu montuje się tą (albo inną) grzałkę w przypadku URSUSA C-385 75 rok produkcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

w tym miejscu co jest pokazane to mam dołączony przewód od nagrzewnicy było by gupotą skasować ogrzewanie

 

Przewód od nagrzewnicy jest montowany oryginalnie bliżej kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    57

W którym miejscu montuje się tą (albo inną) grzałkę w przypadku URSUSA C-385 75 rok produkcji?

 

w tym samym miejscu co w 914

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1882    1

tam gdzie jest ta zaś lepka montujecie grzałki imam rozumieć że czeba wywiercić w bloku dwie dziury i nagwintować żeby grzałkę przykręcić bo innej morzliwosci niewidzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    6

Ja tak samo. W starym typie bloku jest chyba trochę kombinowania ;)

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Zetek5340   
Gość Zetek5340

Nie wiem jaka tam jest średnica C 385 ale morze pasować o zetora 5211-7340 jest wklejana na sylikon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    19

Ja też mam taką zamontowaną w bloku sprawuje sie super jeszcze w zime ani razu nie ładowałem akumulatorów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

tam gdzie jest ta zaś lepka montujecie grzałki imam rozumieć że czeba wywiercić w bloku dwie dziury i nagwintować żeby grzałkę przykręcić bo innej morzliwosci niewidzę

Żadnego wiercenia w bloku, nie wiem też jaka tam jest srednica tego otworu ale poprzednio miałem w 912 założoną taką okrągłą, wkładało się grzałke po jej wewnętrznej stronie była taka poprzeczka a w srodku grzałki srubka jak się skręcało tą srube to się dokręciło,pózniej dostałem tą na dwie sruby i zmieniłem. MTZ ma chyba taką samą, jak się nie myle to chyba sprzedawca cos własnie wspominał też o 80-tce.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    48

Zamontowałem grzałkę w ursusie 914 i mam pytanie :czy grzałka powinna ogrzać tylko płyn w bloku silnika?U mnie też płyn jest ciepły w chłodnicy.

Jest to wina termostatu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    7

no może nie masz termostatu, albo nagrzałeś tak że się termostat otworzył. :) a chłodnica to chyba nie powinna być nagrzana, tak mi się zdaje bo sam grzałki nie posiadam. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    7

Witam, nie chce nikogo wprowadzać w błąd ale chyba w ursusach 385 ze starym silnikiem (pod kolektorem wydechowym są dwie pokrywy ze śrubami po środku) nie można założyć grzałki tak jak ma to miejsce w ursusie 912. W 912 są nowsze silniki (pod kolektorem wydechowym mają 4 okrągłe zaślepki na każdy tłok jedna). Grzałkę w ursusie 912 montuje się z prawej strony silnika nad filtrem oleju koło tabliczki znamionowej. Tam jest taka blacha o grubości 7 mm przykręcona na dwie śruby M8 (klucz 13), blacha kształtem przypomina tą blache przy skrzyni pośredniej, którą przykręcasz wałek od prędkości 1000 obr/min womu. Tak sie składa ze mam 912 i mam tą grzałke i bardzo dobrze sie sprawuje, ale sąsiad ma ursusa 385A z roku 197... i ona ma w kolektorze ssącym zamontowaną świece żarową od fergusona albo coś w tym stylu i też mu sie to bardzo dobrze sprawdza zimą. Jak wcześniej wspomniałem on ma stary tym silnika i nie ma otworu pod grzałke.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

kilka lat temu znajomy kupił sciąganego ze Skandynawii Zetorka 8011 - chyba stary typ bloku. Zresztą to nieważne.

Intersowało mnie w nim to że miał grzałkę ale nie w bloku tylko obok podpiętą pod przewody. Była gdzieś po prawej stronie ciągnika pomiędzy bąkiem a zbiornikiem powietrza od pneumatyki.

Tak więc nie rezygnuj. Popatrz jak płyn krąży i może da się coś wykombinować ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Nic nie odpada w ursusach wersjach fińskich były montowane grzałki przepływowe na przewodzie gdzie płyn wypływa z bloku i płynie do płaszcza pod miską olejową zaletą takiego rozwiązania było to że ogrzewany był jeszcze olej i rozrusznik miał ułatwione zadanie teraz pewnie już takiej grzałki kupić nie można przynajmniej ja nie widziałem nigdzie a one były mocne bo 2kW i zawór zwrotny że płyn się nie cofał więc i ty zamontuj jakąś grzałkę przepływówą na tym przewodzie od chłodniczki oleju do chłodnicy można takie znaleźć na allego bo faktycznie orginalny motor c-385 miał takie zgrubienie w bloku w tym miejscu co koledzy piszą ale dziury tam nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Ja mam Ursusa sprowadzonego z Danii i właśnie ma tą grzałkę przepływową z prawej strony wpiętą w przewody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    7

Moim zdaniem grzałki nie założysz do starego typu silnika. Grzałka zamontowana w korpusie silnika po 30 min pracy rozgrzeje prawie cały korpus silnika (na wysokości tulei). Koledzy piszą o jakiejś grzałce przepływowej (pewnie z prawej strony silnika, nad bąkiem, z prawej strony tabliczki znamionowej) jest takie kolanko przykręcone na dwie śruby M8 (13 klucz). Z tego kolanka idą dwa przewody jeden na dół do wymiennika ciepła oleju, a drugi idzie do nagrzewnicy kabiny (wersja z niskim dachem), lub jeżeli nie ma nagrzewnicy łączy cie z rurką nad kolektorem wydechowym i dalej do pompy wodnej. Wydaje mi się że ta grzałka przepływowa jest zamontowana gdzieś koło tego kolanka. Tylko ta grzałka jest na zewnątrz korpusu silnika i ona za dużo nie rozgrzeje. Niech ktoś z forum może zrobi zdjęcie i prześle może byś coś tam dorobiła.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

@CIAPEK1981

Do starego typu silnika oczywiście da sie założyć grzałkę. Ja jakieś 2 tygodnie temu założyłem do 1204(silnik bez tego dekielka na grzałkę która jest przykręcana dwoma śrubkami), a zastosowałem taka grzałkę z Zetora http://allegro.pl/grzalka-cieczy-zetor-5211-7745-i2019098357.html. Przecinakiem i śrubokrętem usunołem tą zaślepkę co jest w bloku silnika nad filtrem oleju i tam umieściłęm tą grzałkę i grzeje aż miło B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mateunia19
      mam takie pytanie odnośnie ciśnienia oleju. Gdy ciągnik jest zimny i tuż po zapaleniu ma 3-4 na niskich obrotach a jak się przegazuje to 5-6. Gdy ciągnik popracuje i olej się już rozgrzeje porządnie to na małych obrotach ma 1 atak w pracy przy np pługu przy 18-20 tyś obrotów to ma w granicy 2-4. Takie ciśnienie jest wystarczające? pytam w kwestii ciekawości tak na przyszłość. dzięki za odpowiedzi.
    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
×