Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To może tak. Piszesz że hydraulika zewnętrzna nie działa. Przestaw dźwignię przy kierownicy na podnoszenie i dopiero przesuwaj dźwignie przy siedzeniu do tyłu bardzo powoli aż znajdziesz punkt w którym dźwignia przy kierownicy odbije sama. Jak ta przy kierownicy nie odbije to trzeba szukać innej przyczyny a jak odbije to wyregulujesz cięgno i powinno być dobrze.

 

Ja już lepiej tego wytłumaczyć nie potrafię :)

Opublikowano (edytowane)

Witam  panowie, potrzebuje  waszej pomocy  mam taki problem z moim MTZ ze, na zimnym oleju podnosi w miare dobrze,  ale jak sie cos delikatnie zagrzeje to juz coraz gorzej spada predkosc podnoszenia,  wymieniony jest rozdzielacz regulator silowy  pompa , olej zalany superoc CC na biegu jalowym silnika ze srednim obcazeniem podnosnika  nie podniesie ani cm przy cieplej tmp oleju dodaje wieksze  obr.silnika to dopiero cos delikatnie zaczyna sie unosic ku gorze. Czyscilem cala hydraulike z nadzieja ze moze cos to pomoze i nic dalej to samo pomoze ktos bo juz mi brakuje cierpliwosci do tego.Podejrzewam  pompe ale nie jestem pewien  podkresle ze nie opada podnosnik przy cieplym oleju 

Edytowane przez MarcinFatyga
Opublikowano

Ale nie rozumiem po co do hydrauliki lejecie olej silnikowy,  może jest tańszy ale to nie hydrauliczny , ja mam zalany agrolem przekładniowo-hydraulicznym i takich cyrków nie mam , a wgl hydraulika wgl nie jest połaczona z silnikiem ( chodzi mi o to ze nie ma szans sie wymieszac jak w przypadku oleju wspomagania) pompa i rozdzielacze maja juz 27 lat i 0 oznak wycieków czy spadku sprawnosci jedynie uszczelniacze i tłoczysko na siłowniku zmienione

Opublikowano

Jeśli nie opada po podniesieniu i coraz lepiej podnosi wraz ze wzrostem obrotów to raczej pompa ale przecież piszesz że jest nowa.

no wlasnie nowa ale jakosc tych czesci dzisiaj  wiadomo kazdy wie jaka jest 

Przed czyszczeniem calego ukladu hydraulicznego zalany  byl olejem przekladniowym (hipol) bylo troszke lepiej ale nie bylo rewelacji 

Opublikowano (edytowane)

Juz zrobilem :) zmienilem pompe z nowej na stara oryginalna co kiedys wiernie w nim pracowala :) smiga bezproblemowo teraz tmp oleju po calym dzisiejszym dniu pracy byla ok 25 stopni wczesniej zmienilem  stara pompe bo bardzo grzal olej w ukladzie ale to nie byla jej wina tylko rozdzielacza  teraz jak na razie dziala perfekcyjnie oby tak dalej :)

Edytowane przez MarcinFatyga
Opublikowano

Witam,

Mam belarusa z 2011. Rozdzielacz siłowy mam na 3 otwory.

Problem polega na tym że jak uruchomię ciągnik to ciśnienie w układzie jest rzędu 110 przy 1000obr do-130 bar na 2000obr ( mierzone na wyjsciu hydraulicznym) i rozdzielacz oraz regulator siłowy działa bardzo słabo, tur beli nie może podnieść na 1000obr. Jak tura oprę o ziemię i dam gazu do 2000obr i podnoszę przód ciągnika na nim to jakby się coś odblokowywało i cała hydraulika zaczyna działać ciągle wskazując ciśnienie 160 bar już na 1000obr i tak samo do 2000obr. Jak zgaszę ciągnik i zapale znowu to samo się dzieję jakby gdzieś zaworek znowu się przycinał. Dodam, że regulator pod siedzeniem na gwarancji był wymieniany, działa ale pługi opuszcza w miarę szybko.

Pompa siedzi nowa od roku, zawór przelewowy jest nowy i ustawiony na 160 bar w momencie gdy jest wszystko odblokowane i chodzi jak należy. Rozdzielacz mam gomel RP70-1221. Olej zalany jest HL46 od nowości. Filtr hydrauliki nowy.

Pytanie mam takie gdzie jest ten rzekomy zaworek blokujący pomiędzy regulatorem siłowym a rozdzielaczem, bo wydaje mi się że to on się nie domyka gdy trzeba. Cienka rurka od regulatora idzie do rozdzielacza, po drodze jest tulejka łącząca z rurką idącą do rzodzielacza ale nic w tel tulejce nie ma.

Myślę że winny jest jakiś zaworek ale gdzie on jest?

Opublikowano

Nie ma żadnego zaworka między rozdzielaczem a regulatorem. Regulator poprzez tą cienką rurkę steruje tylko zaworem przelewowym w rozdzielaczu. Według mnie u Ciebie zacina się zawór przelewowy. Piszesz coś że wymieniałeś go ale dodajesz że został wyregulowany. Zawór przelewowy nie ma żadnej regulacji więc myślę że Ty wymieniłeś zawór bezpieczeństwa a to zupełnie różne zawory.

Opublikowano

U Was też podnosi do góry podnośnik, tą pierwszą dźwignią od kierownicy? normalnie działa ta przy siedzeniu, jak i ta 3 po prawej przy kierownicy.
Zauważyłem ponadto przy opuszczaniu przyczepy, ze jak się tą pierwsza przy kierownicy da na 1 położenie do przodu, to poza opuszczaniem kipra w przyczepie podnośnik idzie do góry, natomiast jak się da na pozycję dalej, (do szyby)pływające to działa normalnie (opuszcza kiper, nie podnosi podnosnika). bez przyczepy też dźwiga podnośnik na tej dźwigni w tym położeniu

Opublikowano

Rozdzielacz w MTZ działa tak ; dźwignia w dół -podnoszenie, dźwignia raz do góry-neutralne, dźwignia w górę i przytrzymanie -opuszczanie, dźwignia jeszcze raz w górę- pływające. No chyba ,że ktoś grzebał i zamienił węże to działa odwrotnie.

Opublikowano

Po pierwsze nie opuszcza się przyczepy na pozycji "wymuszone opuszczanie" tylko na pływającej. Co do podnoszenia ramion podnośnika to masz żle ustawioną dźwignię przy regulatorze. W pozycji "0" na dźwigni regulator już otwiera wyjście na siłownik i jak ruszysz byle którą dźwignią przy kierownicy to powodujesz zamknięcie zaworu przelewowego w rozdzielaczu i wzrasta ciśnienie na tyle że zaczyna podnosić ramiona.

Opublikowano (edytowane)

Wiem, że nie opuszcza na wymuszonej po prostu pierwsze testy po przeglądzie i zakupie :)  o dziwo ładnie podnosi i nie opuszcza maszyn,  

Rozumiem, że mam śle ustawione "zero" czyli neutralny punkt na tej dźwigni przy siedzeniu, Co by się nawet zgadzało, bo jak dam ją max do tyłu, to nie podnosi podnośnika, poza tym rocznik 95 i nie dam rady się podnieść na podnośniku (znaczy traktora)

 

Edytowane przez rafff24
Opublikowano

Prawdopodobnie masz już wykończony ten regulator pod siedzeniem. Spróbuj to wyregulować ale wątpię czy pomoże. Nie wiem w którym roku ale była zmiana w tym regulatorze i potem nie dało się podnieść ciągnika na ramionach. Daj dźwignię przy siedzeniu trochę do przodu i wtedy próbuj dociążać dźwignią przy kierownicy.

Opublikowano

U mnie na ten przykład też przy operowaniu hydrauliką zewnętrzną podnoszą się ramiona. A żeby podnieść tył na ramionach, to dźwignię przy siedzeniu muszę trzymać maks w tył.

Opublikowano
Dnia 6.01.2014 o 18:12, new_profil_luki21 napisał:

Spokojnie możesz podłączyć bezpośrednio pod rozdzielacz a całe ustrojstwo zdemontować. Ja w sobotę zdemontowałem ostatnie dźwignie regulatora. Musisz jedynie pamiętać o zdławieniu przepływu oleju na powrocie z siłownika bo ja założysz coś ciężkiego to jak Ci Jebn** na ziemię to zobaczysz

Nie na powrocie lecz na zasilaniu zawór dlawiaco zwrotny w jednym kierunku czyli tłoczyć ma normalnie lecz opuszczając olej wraca zasilaniem i wtedy ma dławić 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v