Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam takie pytanie czy można zaszkodzić zamieniając filtr obrotowy na przystawkę na dwa filtry wymienne. Otóż zrobiłem tak w c385 bo było słabe ciśnienie na rozgrzanym oleju po założeniu przystawki na 2 filtry wymienne sytuacja się poprawiła jeżdże już ponad rok i jest ok. Postanowiłem zrobić to samo w ZTS 11245 choć nie wiem czy tam było niskie ciśnienie gdyż jest tam tylko kontrolka oleju. W tej chwili w zetorze nawet po wyłączeniu silnika kontrolka nie zapala się nawet przez ok 1,5 minuty /na zimnym świeżym oleju/ ma takie pytanie czy można sobie w ten sposób zaszkodzić tzn może pompa oleju jest nie przystosowana do wyższego ciśnienia, lub ogólnie czy przez taką wymianę przystawki do filtrów za bardzo zwiększy się ciśnienie w układzie..

jeśli ktoś wie coś na ten temat będę wdzięczny za pomoc

Opublikowano

to prawda jest tańszy, chodzi mi tylko o to że na bąku na niskich obrotach i rozgrzanym oleju zanika prawie ciśnienie oleju więc i jest słabe smarowanie o ile w ogóle jest, przyczyną jest zużyty wał, przystawki do filtrów wymiennych mają w sobie chyba jakieś zaworki zwrotne które nie cofają ciśnienia, zastanawiam się tylko czy można samemu założyć sobie taką przystawkę bez żadnych przeróbek, poza tym tak naprawdę nie wiem jakie jest ciśnienie oleju u mnie w zetorze bo nie ma wskaźnika, przystawkę założyłem tak profilaktycznie żeby było większe ciśnienie mam nadzieję że nie przedobrzyłem

Opublikowano

hmm - masz zużytego bąka po 20 latach pracy którego nikt nie wymieniał bo i po co.

zakładasz nowe filtry wymienne i jest lepiej.

 

Pewnie że będzie lepiej. Tylko ja bym przejrzał tego bąka najpierw bo nikt mi nie powie że po 20 latach pracy się nie zużywa. Znajomy po 30 latach pracy w ciapku też chce założyć filtry wymienne bo bąk mu się zużył.

Opublikowano

Na wymiennym, pełnoprzepływowym filtrze jest lepsze ciśnienie bo filtr odśrodkowy część ciśnienia i oleju zużywa na wprawienie w ruch filtra i olej ten wraca do miski. Kontrolka nie zapala ci się dla tego że jest zużyty filtr.... tylko silnik. Filtr może trochę też ale ma to mniejszy wpływ na stratę ciśnienia. Jak nie chcesz robić remontu to wymień na pełnoprzepływowe filtry wymienne.

Opublikowano

u mnie wyjście na czujnik ciśnienia wychodzi z boku bloku, jak kontrolka ciśnienia nie zapala się od razu po wyłączeniu silnika to uważam że silnik jest właśnie w dobrym stanie trzyma ciśnienie na wale (nie ma luzów) zapala się wówczas gdy ciśnienie spadnie tak jak wszędzie, musiałem założyć z powrotem bąka bo gdy wkręciłem wskaźnik ciśnienia w miejsce czujnika to na wolnych obrotach na zimnym oleju wskazywał prawie 7, więc chyba trochę za dużo

Opublikowano (edytowane)

Zmienię ten post bo kto jeszcze mi uwierzy

Nie upieram się przy tym ale filtr jest na począdku układu smarowania czujnik jest za filtrem teraz dobrze. B)

Edytowane przez leszekd
Opublikowano (edytowane)

Nie na końcu tylko na początku. Po to jest filtr żeby do smarowania silnika trafiał czysty olej. Jaką pełnił by funkcje gdyby był na końcu? Poza tym końcem układu smarowania są panewki główne, korbowodowe, klawiatura zaworów, wałek rozrządu, turbo, Na dzień dobry wymieniłem ci pięć punktów które kończą obieg oleju. Z nich spływa do miski.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Taką samą, bo przechodzi przez niego cały olej. Wstępnym filtrem jest smok na pompie, a te wymienne, czy bąk są na końcu układu. Te punkty wypływu, strat oleju nie są magistralą olejową tylko odgałęzieniami magistrali i jej nieszczelnościami.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano (edytowane)

Jak ma przejść przez filtr cały olej gdy znajduje się on na końcu układu smarowania jak kanały olejowe się rozgałęziają i w efekcie olej wraca do miski przynajmniej kilkoma punktami. Nie wspominając o tym że chyba największa jego ilość jest rozchlapywana po ściankach przez wał.

 

Filtr oleju znajduje się zaraz za pompą oleju. Tylko to daje gwarancje że olej trafiający do punktów smarowania jest czysty.

Mam na myśli tradycyjny układ smarwonia jaki jest w ciągnikach. Nie to co było w 126p.

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja robiłem remont 8011, przed miał na rozgrzanym 1,5 teraz 3,8 ale na zimnym przed miał 6 a teraz tylko 4,5 wał po szlifie nowe panewki głowica po regeneracji, ale teraz kupiłem 12145 a 8011 odpoczywa raz tylko w tym roku przywiózł przyczepę z pola po remoncie ma 10Mht sprzedać nie sprzedam bo papierów nie ma a za 10tyś to prawie za darmo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v