Skocz do zawartości
gregi7711

Filtr obrotowy czy filtry wymienne

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Filtry
gregi7711    0

witam

mam takie pytanie czy można zaszkodzić zamieniając filtr obrotowy na przystawkę na dwa filtry wymienne. Otóż zrobiłem tak w c385 bo było słabe ciśnienie na rozgrzanym oleju po założeniu przystawki na 2 filtry wymienne sytuacja się poprawiła jeżdże już ponad rok i jest ok. Postanowiłem zrobić to samo w ZTS 11245 choć nie wiem czy tam było niskie ciśnienie gdyż jest tam tylko kontrolka oleju. W tej chwili w zetorze nawet po wyłączeniu silnika kontrolka nie zapala się nawet przez ok 1,5 minuty /na zimnym świeżym oleju/ ma takie pytanie czy można sobie w ten sposób zaszkodzić tzn może pompa oleju jest nie przystosowana do wyższego ciśnienia, lub ogólnie czy przez taką wymianę przystawki do filtrów za bardzo zwiększy się ciśnienie w układzie..

jeśli ktoś wie coś na ten temat będę wdzięczny za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

W 60-ce zawór przelewowy na filtr odśrodkowy jest ustawiony na wyższe ciśnienie niż na wymienny. Bardzo możliwe że w 385 też ale trzeba by to sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Dobry bąk jest tańszy w użytkowaniu niż filtry wymienne.

Może trzeba się upaprać raz na jakiś czas ale przynajmiej wiesz że pracuje (taki lekki gwizd).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

gregi7711    0

to prawda jest tańszy, chodzi mi tylko o to że na bąku na niskich obrotach i rozgrzanym oleju zanika prawie ciśnienie oleju więc i jest słabe smarowanie o ile w ogóle jest, przyczyną jest zużyty wał, przystawki do filtrów wymiennych mają w sobie chyba jakieś zaworki zwrotne które nie cofają ciśnienia, zastanawiam się tylko czy można samemu założyć sobie taką przystawkę bez żadnych przeróbek, poza tym tak naprawdę nie wiem jakie jest ciśnienie oleju u mnie w zetorze bo nie ma wskaźnika, przystawkę założyłem tak profilaktycznie żeby było większe ciśnienie mam nadzieję że nie przedobrzyłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

A mógłby ktoś wytłumaczyć dlaczego na filtrach wymiennych jest lepsze ciśnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

hmm - masz zużytego bąka po 20 latach pracy którego nikt nie wymieniał bo i po co.

zakładasz nowe filtry wymienne i jest lepiej.

 

Pewnie że będzie lepiej. Tylko ja bym przejrzał tego bąka najpierw bo nikt mi nie powie że po 20 latach pracy się nie zużywa. Znajomy po 30 latach pracy w ciapku też chce założyć filtry wymienne bo bąk mu się zużył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Na wymiennym, pełnoprzepływowym filtrze jest lepsze ciśnienie bo filtr odśrodkowy część ciśnienia i oleju zużywa na wprawienie w ruch filtra i olej ten wraca do miski. Kontrolka nie zapala ci się dla tego że jest zużyty filtr.... tylko silnik. Filtr może trochę też ale ma to mniejszy wpływ na stratę ciśnienia. Jak nie chcesz robić remontu to wymień na pełnoprzepływowe filtry wymienne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

A wyjście na wskaźnik ciśnienia jest za czy przed filtrami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Ma pokazywać ciśnienie oleju który jest już w kanałach układu smarowania. Dla tego powinien być wkręcony w kanale olejowym albo zaraz za filtrem w jego podstawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregi7711    0

u mnie wyjście na czujnik ciśnienia wychodzi z boku bloku, jak kontrolka ciśnienia nie zapala się od razu po wyłączeniu silnika to uważam że silnik jest właśnie w dobrym stanie trzyma ciśnienie na wale (nie ma luzów) zapala się wówczas gdy ciśnienie spadnie tak jak wszędzie, musiałem założyć z powrotem bąka bo gdy wkręciłem wskaźnik ciśnienia w miejsce czujnika to na wolnych obrotach na zimnym oleju wskazywał prawie 7, więc chyba trochę za dużo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Zmienię ten post bo kto jeszcze mi uwierzy

Nie upieram się przy tym ale filtr jest na począdku układu smarowania czujnik jest za filtrem teraz dobrze. B)

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Nie na końcu tylko na początku. Po to jest filtr żeby do smarowania silnika trafiał czysty olej. Jaką pełnił by funkcje gdyby był na końcu? Poza tym końcem układu smarowania są panewki główne, korbowodowe, klawiatura zaworów, wałek rozrządu, turbo, Na dzień dobry wymieniłem ci pięć punktów które kończą obieg oleju. Z nich spływa do miski.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Taką samą, bo przechodzi przez niego cały olej. Wstępnym filtrem jest smok na pompie, a te wymienne, czy bąk są na końcu układu. Te punkty wypływu, strat oleju nie są magistralą olejową tylko odgałęzieniami magistrali i jej nieszczelnościami.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jak ma przejść przez filtr cały olej gdy znajduje się on na końcu układu smarowania jak kanały olejowe się rozgałęziają i w efekcie olej wraca do miski przynajmniej kilkoma punktami. Nie wspominając o tym że chyba największa jego ilość jest rozchlapywana po ściankach przez wał.

 

Filtr oleju znajduje się zaraz za pompą oleju. Tylko to daje gwarancje że olej trafiający do punktów smarowania jest czysty.

Mam na myśli tradycyjny układ smarwonia jaki jest w ciągnikach. Nie to co było w 126p.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja robiłem remont 8011, przed miał na rozgrzanym 1,5 teraz 3,8 ale na zimnym przed miał 6 a teraz tylko 4,5 wał po szlifie nowe panewki głowica po regeneracji, ale teraz kupiłem 12145 a 8011 odpoczywa raz tylko w tym roku przywiózł przyczepę z pola po remoncie ma 10Mht sprzedać nie sprzedam bo papierów nie ma a za 10tyś to prawie za darmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×