Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

to jak ciężko pali to go zostaw w garażu do wiosny !!! a co Ci da rozrusznik na 24V chyba też będzie miał lżej kręcić, więc w czym problem ??? to jest porostu tańsze, a to samo zrobi i tyle a jak olej się nagrzeje to i zawsze trochę tuleje tłoki i ogólnie cały silnik rozgrzeje, więc na pewno ułatwi rozruch.

Chyba lepiej podgrzać płyn i wtedy masz podgrzane tłoki i tuleje.Olejem ich podgrzać to by go trzeba chyba zagotować, widziałes gdzies grzałke oryginalną do oleju bo ja nie to są pomysły już nie powiem jakie.A mi pali dobrze i takie komentarze zostaw dla siebie i nie bądz bezczelny.

Opublikowano

płyn czy olej i to rozgrzeje silnik i to, znajomy ma grzałkę oleju i bardzo dużo daje, weź pod uwagę fakt jaki olej na dużym mrozie jest gęsty i stawia duży opór pompie i w ogóle ile musi czasu minąć zanim ten gęsty olej zacznie poprawnie smarować silnik. Uważam że taka grzałka to super sprawa i bardzo pomaga w rozruchu. Ja w C-360 w duże mrozy żeby nie męczyć aku i silnika stawiałem na jakieś pół godziny puszkę z ropa pod miskę olejową i już silnik miał lżej odpalić. co do tematu uważam że niema sensu pchać się w koszta i przerabiać instalacje, jeszcze w dodatku na te przekaźniki 12/24, nie bez powodu ludzie na nie mówią zmory, ciągle z nimi problemy.Bardziej polecam ciągnik mieć na płynie i zamontować do tego grzałkę w bloku, nie duży koszt a efekt fajny pozdrawiam

Opublikowano

nie jestem bezczelny tylko daje dobrą rade bo jeśli silnikowi olej podgrzejesz i nie zapali to musi być nieźle zużyty, a jeśli faktycznie Cię obraziłem to przepraszam. ja w ciągniku nie mam żadnych modernizacji mam 12 stke i pali od tyku. a tak zanim mnie krytykować to podłóż na próbę grzejnik elektryczny lub inny podobny przyrząd grzejny pod miskę olejową i podgrzej i zobacz czy ciągnik nie odpali. płyn chłodniczy też dobrze przecież nie powiedziałem że nie.

Opublikowano

Słuchajcie, przy przeróbce na 24V, może i są koszty ale to są koszty jednorazowe, jeśli się fachowo podłączy, i wszystkie elementy będą sprawne (akumlatory, przełącznik, rozrusznik) to bardzo ładnie odpala ciągnik nawet zimą. Podgrzewanie płynu, oleju, bądź inne kombinacje przy odpalaniu zimą kosztują czas, a wiadomo nikomu na mrozie się nie chce stać, a w dodatku niekiedy trzeba po prostu wsiadać, odpalać i pracować bo nie ma czasu. Więc kwestia wyboru...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

nie jestem bezczelny tylko daje dobrą rade bo jeśli silnikowi olej podgrzejesz i nie zapali to musi być nieźle zużyty, a jeśli faktycznie Cię obraziłem to przepraszam. ja w ciągniku nie mam żadnych modernizacji mam 12 stke i pali od tyku. a tak zanim mnie krytykować to podłóż na próbę grzejnik elektryczny lub inny podobny przyrząd grzejny pod miskę olejową i podgrzej i zobacz czy ciągnik nie odpali. płyn chłodniczy też dobrze przecież nie powiedziałem że nie.

Ja nikogo nie krytykuje bo każdy może robić co mu się podoba, ale osobiscie jestem przeciwnikiem podgrzewania oleju grzałką powtarzam GRZAŁKĄ. Na ten temat w nie jednych artykułach wypowiadali się fachowcy że nie jest to dobre dla oleju.Jeżeli by było inaczej to już dawno by były typowe grzałki w sklepach ba misy olejowe do tego dostosowane a tego niema więc cos wtym chyba jest.Ja nie twierdze że podgrzanie oleju np. grzejnikiem nic nie da, da zwłaszcza jak są słabe aka ma lżej kręcić bo jak zalejesz płynem to nikt mi nie wmówi że podgrzanie oleju rozgrzeje tuleje i tłoki tylko powtarzam już którys raz z kolei z rozrusznikiem szybkoobrotowym nie odczuwa tak gęstosci oleju Te ciągniki tak znów rewelacyjnie to nie palą i wcale nie muszą być zużyte. Jeżeli masz ciągnik bez żadnej modernizacji i pali na dużym mrozie na dotyk to tylko mogę naprawdę pogratulować i Pozdrawiam

Opublikowano

Zastanawiał się któryś z panów wjakich ciągnikach stosowany jest przełącznik 12v na 24v. Stosowany jest wciągnikach dużych i ciężkich a dlaczego a dlatego iż rozrusznik musi mieć odpowiednią szybkość isiłę do uruchomienia danego silnika. Do silników mniejszych tego rodzajurozwiązań nie stosuje się bo nie ma takiej potrzeby.Grzałek w misach olejowych raczej się nie stosuje wbloku silnika owszem.Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

wiem że raczej się nie stosuje bo chyba nie każdy chciałby to rozbierać i myślę, że to jest główny powód ich nie stosowania. normalna praca oleju to ok 80 stopni więc podgrzanie do ok 50-60 stopni na pewno nic by olejowi nie zrobiło, no chyba żeby ktoś chciał frytki smażyć to już inna bajka i na pewno olej by się uszkodził. odnośnie rozruszników planetarnych, czy jak kto woli szybko obrotowych jak najbardziej się zgadzam im szybciej się diesla zakręci tym ma lepsze sprężanie i łatwiej zapali, a wiadomo, że takie rozruszniki szybciej krę-com, oraz potrzebują mniej prądu, no ale rozruszników darmo nie dają, a tych najtańszych jakość pozostawia wiele do życzenia. więc żeby nie było tak, że ktoś kupi planetarny a za rok nie wyjmie z szafy starego poczciwego rozrusznika od osiemdziesiątki . odnośnie grzałek w blokach to są ogólnie dostępne wg mnie dla tego iż ich montaż jest prosty i nie wiąże się z przeróbkami i rozbieraniem silnika, jednak tak samo jak, mój pomysł z grzałka w bloku przy nie umiejętnym podgrzewaniu też może uszkodzić silnik tz przez np za wysoką temperaturę podgrzewania oczywiście każdy myślący człowiek wie jak się z tym obsługiwać, więc pomysł też jak najbardziej dobry, nigdy nie powiedziałem że tak nie jest,a wyrazić swoje zdanie oraz powiedzieć że taką grzałkę w misie można założyć i też będzie spełniała swoje zadanie mogę, gdyż myślę, że właśnie po to jest to forum jak już wcześniej pisałem wszystkich którzy poczuli się urażeni przepraszam. kończę swoje wypowiedzi w tym temacie, gdyż już wszystko powiedziałem na ten temat, ja uważam że mam racje, a każdy robi jak uważa. p.s odnośnie rozruchu na 24v oczywiście że jest lepiej niż inne kombinacje tylko wiąże się to z dość sporymi kosztami i wcale nie jednorazowymi bo 12v akumulatory zawsze będą droższe od 6v a średnio co 4-5 lat trzeba je wymienić. jednorazowym kosztem to może być rozrusznik, bo jak dobrej firmy to dłużej wytrzyma lub grzałka choćby ta w bloku pozdrawiam

Edytowane przez gucik131
Opublikowano
Nie wiem jakie skrzynki ma 80-tka ja mam 912 ale 12V aka nie dużo się różnią od 6V....

Co zimę je wyjmuję i co zimę muszę uważać przy wyjmowaniu tego z prawej strony. Przeszkadza dźwignia od hamulca ręcznego. Trzeba lekko przechylić akumulator. Jeżeli 12V jest większy to ciekaw jestem ile czasu schodzi aby go wyjąć i włożyć.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dzisiaj dokładnie wymierzyłem aka 12V i 6V szerokosć jest identyczna długosć 1cm 12V. dłuższe ale to dlatego że mają taki rancik na około.

Opublikowano

koledzy ciekawy jestem jaki lejecie olej do silników że macie takie problemy w niskich temperaturach chyba nie za 6zł z beczki który w niskich temperaturach jest bardzo gęsty i niektórzy myślą o grzałce do oleju jak jeździłem na superolu też myślałem o cudach

Gość Profil usunięty
Opublikowano

serio? Centra HD 6V i 12V ma tak niewielkie różnice?

Bo jeżeli mówisz o akku autpart, zap exide to tego nigdy więcej nie włożę do żadnego sprzętu ;)

Tak Centra HD, ja też mam najlepsze zaufanie własnie do tych aku. Ostatnio w 60-tce wytrzymały mi równo 10 lat, chociaż w osobowym Exide już też ma 8 lat. Przy 912 skrzynki do aku mają wymiary 50x20 także się nie pomyliłem w poprzednich postach.Pozdrawiam.

Opublikowano

Odnośnie aku to bezapelacyjnie wejdą do osiemdziesiątki 12 wlotowe bez problemów, wiem bo do niedawna miałem instalacje na 24V. teraz mam magnetona i tylko jeden akumulator (drugi rozsadziło i rozrusznik okazał się tańszy od akumulatora) Mam bezpośrednie porównanie i rozrusznik na 24V nawet przy bardzo średnich akumulatorach kręcił bardziej energicznie niż ten szybkoobrotowy, do tego tamtym to można było chechłać ile akumulatory zniosą. Ostatecznie i na ten szybkoobrotowy rozrusznik nie narzekam, do tego instalacja na 12V. Odnośnie tego rozruchu na 24V i instalacji na 12V radził bym się porządnie zastanowić, po paru latach ten przełącznik i całe okablowanie potrafi sponiewierać właściciela, nie bez powodu wielu użytkowników rezygnuje z tego "bajeru" i przerabia na stałe 12 albo 24V.

Opublikowano
koledzy ciekawy jestem jaki lejecie olej do silników że macie takie problemy w niskich temperaturach chyba nie za 6zł z beczki który w niskich temperaturach jest bardzo gęsty i niektórzy myślą o grzałce do oleju jak jeździłem na superolu też myślałem o cudach

FALCO15W40, ciapek na tym chodzi tak jak i zetorek, belarusik już nie bo tam jest inny olej.

Interesują mnie tematy łatwego rozruchu bo bywa tak że ciągnik nie jest przepalany co tydzień a trafi się że trzeba go odpalić o północy przy -20 i nie ma czasu na zabawę z grzałką.

Opublikowano

Witam. Układ rozruchu 24V w układzie z przełącznikiem 12/24V ma zalety tylko w momencie rozruchu. Podczas normalnej pracy ciągnika, gdy na jednej z dwóch par styków łączących jednakowe bieguny obu akumulatorów, nie będzie idealnego przewodzenia, jeden z nich nie będzie ładowany. Po jakimś czasie objawi się to problemami z rozruchem. Ponadto jeśli jeden akumulator będzie uszkodzony, będzie rozładowywał drugi.

W sprawnym układzie napięcia na słupkach obu akumulatorów powinny być identyczne. Jeżeli są różne, należy sprawdzić i oczyścić klemy, i pozostałe połączenia w obwodzie rozruchu i ładowania. Styki przełącznika również i w razie potrzeby oczyścić.

 

W zimnym silniku największy opór stawia gęsty olej na gładzi cylindrów, ponadto zimny silnik odbiera ciepło sprężanego powietrza uniemożliwiając samozapłon wtryskiwanego paliwa. Dlatego zastosowanie grzałki w bloku uważam za najlepsze rozwiązanie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kolego @roltech mogę się pod Twoim postem podpisać dwoma rękami własnie miałem o tym też pisać że własnie z tym są największe problemy, jeżeli ktos nie wie o co w tym przełączniku biega i nie umie wyłapać w porę czy obydwa aka są ładowane to ta instalacja doprowadzi go do szału.Dlatego ważne jest żeby ciągnik odpalał praktycznie na dotyk nawet zimą w czym pomaga grzałka bo przy dłuższym kręceniu styki się mocno nagrzewają i częsciej występują problemy.

Opublikowano

FALCO15W40, ciapek na tym chodzi tak jak i zetorek, belarusik już nie bo tam jest inny olej.

Interesują mnie tematy łatwego rozruchu bo bywa tak że ciągnik nie jest przepalany co tydzień a trafi się że trzeba go odpalić o północy przy -20 i nie ma czasu na zabawę z grzałką.

 

ja w zetorze8045 bez świec żarowych przy dużym mrozie od razu też nie łapał a ze świecami i jak podepnę prostownik rozruchowy to rozrusznik kręci jak gupi i nie widzę potrzeby przeróbki na 24 ale każdy ma swoje zdanie

Opublikowano

Ktoś wspominał o oleju. Taki 15W jest do -20 st.C max, naprawdę max... w naszych warunkach klimatycznych, kiedy chcemy zimą odpalić ciągnik bez podgrzewania, to tylko oleje 10W lub 5W... Jeśli ktoś używa ciągnika przez cały rok na oleju jednosezonowym letnim to tylko pogratulować.

 

 

W moim przypadku liczyłem że istnieją rozwiązania zapewniające skuteczny rozruch w temp. poniżej 0 st.C bez podgrzewania, podładowywania i spuszczania się nad tym szrotem, ot wsiadasz i zapalasz jak to ma miejsce w normalnych ciągnikach. Z tego co widzę, zawsze wstępuje jakiś problem, co by nie cudować.

Opublikowano

Rozruch 24v jest skutecznym rozwiązaniem. Choć kosztownym, ale coś za coś. Ale, ile ciągników to tyle rozwiązań. Każdy szuka na siłę negatywów w poszczególnych pomysłach- niepotrzebnie. Niech każdy robi jak mu wygodnie i tak, żeby był z tego zadowolony ;)

Opublikowano

Witam.Mam problem z przełącznikiem 12/24 bo założyłem nowe akumulatory I jak chcę zapalić traktor to mi tak strzela w przełączniku tak "tttttttttttrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" Podejrzewam ze moze złe jest podłączenie bo robiłem w nim skrzynie i zdemontowałem przełącznik.Może ktoś już spotkał sie z takim przypadkiem?

Opublikowano

u mnie też tak jest ale jak wyłączę hebel a wcisnę kluczyk i łapie skądś mase i właśnie tak się dzieje, ale co konkretnie mu dolega to nie wiem... :/

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Posiadam ciągnik ursus 1014 ten z turbiną.

ciężko pali mam podłączone dwa akumulatory 12v podłączone są równolegle więc zwiększa się pojemność akumulatora napięcie bez zmian.

Jak się pracuje cały czas to normalnie zapali. Gdy postoi z dwa dni to ratuje prostownik rozumiem że akumulatory padnięte.

Ja zamiast prostownika przełączam akumulatory szeregowo z 12v na 24v oczywiście kablami kręci wtedy bardzo dobrze tylko na czas rozruchu później przełączam z powrotem na 12v.

Wiem że w tych większych ursusach są oryginalnie przełączniki 12/24v.

Moje pytanie brzmi:

Czy da się do tego ciągnika wstawić przełącznik jakiś 12/24v nie koniecznie oryginalny albo coś przerobić? Ja myślałem na dwa przełączniki to zrobic , ale chcę znaleźć przełącznik na trzy wyjścia ale nie ma chyba takiego.

Proszę o pomoc.

 

Połączony temat

+1 pkt. ostrzeżeń za dublowanie tematów, ortografia

Edytowane przez Marcin91

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ferguzon123
      Witam, chciałbym zapytać pod który bezpiecznik najlepiej podłączyć gniazdo zapalniczki a gdzie masę w Zetorze 7711.
    • Przez rolnikokos
      Witam, Panowie może ktoś z was wie od czego w Ursus 1234 / bison 416 na pulpicie pali się kontrolka zaznaczona zielonym kółkiem. O czym ona informuje? Dziękuję za pomoc

    • Przez Bartizi00m
      w moim ursusie chyba jest cos z rozrusznikiem bo raz zalapie a raz nie jak naciskam starter to slychac takie tykanie tylko czasami odpali za pierwszym razem a tak to trzeba wciskac ten starter i wciskac
      pomocy!! pewnie odpowie mi arosso
    • Przez easy_rider91
      Witam serdecznie. To mój pierwszy post na tym forum i chciałem się przywitać. Jestem początkującym rolnikiem na 15 ha. Pół na pół sady i orne. Niedawno kupiłem Ursusa c385 z 1980 r(ale silnik na tabliczce ma 1976) i wymaga paru napraw m.in nie pokazuje temperatury na zegarze. Wstępnie diagnozowałem wskaźnik i wskazówka wychyla się na max po zetknięciu z masą. Więc wskaźnik jakby dobry. Czujnik, który jest zamontowany, ma 5 Mohm i wskaźnik do niego podłączony nie podnosi się w ogóle. Zaś na kupionym zamienniku czujnika jest 150 ohm i wskaźnik jest wychylony na max cały czas bez różnicy czy w temperaturze otoczenia czy wrzucony do gorącej wody. Wskaźnik oryginał PAL Czechosłowacja. Skąd taka różnica oporności obu wskaźników? Oba reagują na podnoszenie temperatury przez zwiększanie rezystancji. Proszę o poradę jaką może być przyczyna. ile Ohm powinien mieć wskaźnik?
    • Przez Robson76
      Witam, ursus 912, pływak w zbiorniku na 3 piny,zegar też ale jak to porawnie połączyć? Bo niby podłączyłem plus do wskaźnika i pod 2 pozostałe piny podpięte są piny brzegowe z pływaka i coś niby pokazuje na sucho jak poruszam pływakiem ale jak jest w zbiorniku to nie pokazuje faktycznego stanu paliwa, ktoś pomoże?




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v