Skocz do zawartości
in2dex

Tur w 914 czy w c360?

Polecane posty

in2dex    0

Witam

Jutro przyprowadzam belarkę która kręci belki 120x150 czyli 30cm większe. Do wiosny planuje zakup coś co mi będzie ładowało belki na platformę.

Myślę o ładowaczu czołowym do c360, albo 914 i zastanawiam się do którego. Wiadomo, że w 914 będzie wygodniej i funkcjonalniej, ale zakładając tura do c360 mógłbym zaoszczędzić nawet kilkanaście tysięcy zł; ale czy wykonam tą samą robotę?

Tur będzie mi również służył do wożenia kiszonki z pryzmy bo i tak robię.

Panowie może i Panie co mi doradzicie?

 

z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

Lepiej kup tura do 914. belki będziesz miał większe a w czięzkich warunkach c-360 może sobie nie poradzić. a do c-360 chwytak do bel jest moim zdaniem zbyt ciężki pużniej przód ciągnika siada w ziemi. w 914 większa wygoda, więcej miejsca lepsza widoczność z kabiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek6211    12

ja bym brał do 914 lżej będziesz miał ze skręcaniem bo te bele jednak trochę więcej warzą a i w 360 jednak trochę zadem morze rzucać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

macursus    111

Czasami lepej dac kilkanascie tysecy wiecej i miec lepsza i pewiejsza maszyne ;) 914 posiada przedni naped wiec przedjdzie praktycznie wszedzie a jak bedziesz wozic 60-tka kiszonke  z pryzmy po sniegu to naprawde bedziesz miec meczarnie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    97

C-360 to dla takich balotów jest zabawką. bez wspomagania i szerokich opon nic nie zrobisz a brak napędu skróci Ci życie o kilka lat hehe Po co wyklinać taki wysłużony sprzęt. :P

Załóż do 914 i zobaczysz ze z uśmiechem wykonach wszystkie prace, a spalanie będzie praktycznie niższe bo nie będziesz się męczyć z podjazdami itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manik    34

Ja na twoim miejscu jeśli miał bym więcej kasy to bym założył do 914. Zawsze to 4x4, większa moc, więcej dźwignie, lepiej kręcić kierownicą, tam gdzie C-360 nie da rady to 914 powinien spokojnie sobie poradzić. Fakt że bardziej cię szarpnie po kieszeni ale w razie jakiejś cięższej pracy z turem w ciężkich warunkach nie będziesz się męczył z C-360.

Zakładaj do 914 a nie pożałujesz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    514

Bez zastanowienia zakładaj do 914

- lepsza pompa

- cieższy

- 4x4

- wspomaganie - serwo jest byle jakie ale zawsze jest ;)

 

Sam jakbym miał kase to bym kupił tura do c-385 z tego wzgledu że przy ciężkich belach szkoda mi c-360 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
in2dex    0

Chyba zdecyduję się na tura do 914:) Kiedyś tam kupie sobie jeszcze do c360; do lżejszych prac

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    57

bierz do 914 masz przedni i lepiej będzie ci jechać w cięzkich warunkach i samo kręcenie kierownicą przemawia za siebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    41

a po za tym belka sporo waży i 360 by mogło sporo przeważać momentami, wiem bo sam mam 120*150 i ładuje 914 i zdejmuję nawet po dwa z przyczepy do stoga, na polu to nie bardzo bo szkoda przedniej osi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
Chyba zdecyduję się na tura do 914:) Kiedyś tam kupie sobie jeszcze do c360; do lżejszych prac

pozdrawiam

powtórzę to co przedmówcy - nie zakładaj TURa do c360.

Topi się na łąkach - znajomego ciągle gość wyciągał bo mu C360 się topiła.

Jest dosyć długi w stosunku do powierzchni styku opon z gruntem.

 

U914 ma szersze kapcie i nie bedzie Ci się topić, przód zawsze lepiej znosi obciążenie TURem i pomoże się wygramolić. Poza tym nie pourywa Ci rąk bo ma serwo/orbitrol.

Wadą U914 jest to że jest wyższa i nie do każdego budynku wjedzie.

 

Jeżeli myślałeś o nowym TURze do C360 to i też myśl o nowym do U914.

Pamiętaj że do U914 wstawisz mocniejszego TURa który przyda Ci się przy wielu innych rzeczach (odśnieżyć podwórko, załadunek i rozładunek innych rzeczy niż bele, przyda się przy pracach ziemnych) gdzie tur na C360 to porażka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Broń Boże nie bierz tura do c 360 c 360 z turem 3B to syf kiła i mogiła (bez urazy posiadacze) na szczęście sąsiad kupił pierwszy i ja w życiu nie chciał bym tura na ciągnik 4x2, niby oszczędzisz a zaraz wydasz 2,5 tyś na wspomaganie, tysiaka na szersze koła z przodu a i tak nie będziesz zadowolony, tur na c 360 to tylko na równym wybetonowanym placu i nic więcej, wolno podnosi bardzo giba ciągnikiem, fakt fajna sprawa krokodyl i w ogóle, tylko (tutatj pewnie kolega @Jaro znowu się zaśmieje) ładowaczem na tylny tuz szybciej jak szybciej ale na pewno nie dłużej naładuje rozrzutnik obornika z płyty gnojowej niż 3B + C360.

Dlaczego ktoś tu pisał że wydasz więcej, zależy ci chcesz założyć na c 360, ale tur do 914stki wcale nie musi być drogi np.

http://moto.allegro.pl/ladowacz-tur-14-hydramet-zetor-new-holland-same-i1459776366.html w galerii gdzieś była 914 z turem 14 to chyba pasuje ;)

albo

http://moto.allegro.pl/ladowacz-tur-15-hydramet-mtz-82-ursus-385-912-914-i1459776250.html

pełna bajera z poziomowaniem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    514

Bez przesady, jak ma dobitą c-360 to będzie tur wolno chodził...

U mnie w miare sprawnie teraz działa tur...

Wątpie zebys na płycie załadował szybciej ładowaczem z tylu niż ja 3b z krokodylem

Twój sąsiad mógł najpierw zrobić remont w tej c-360 zanim założył ładowacz

C-360 tylko na równym wybetonowanym placu ? Teraz to naprawde walnąłeś głupote, widać ze nigdy nie robiłeś 4x2 z ładowaczem

 

Co do tura 14 to jedni piszą że nie można założyć na 914 drugi pisze że można i weź tu się zdecyduj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

kolego robiłem tym turem 3b z c 360 sam byłem ciekaw i tyle o ile jest równo i twardo jakoś to idzie ale troche błota bruzdy koleiny i tragedia, ciągnik ściąga rżnie koleiny po pół metra, żeby naładować rozrzutnik tzreba się ustawiać dalej i odjeżdzać dalej żeby na twardym się zawracać i stąd wolniej idzie i żebyś nie wiem jak dużą przeciwwagę zakładał to i tak przód będzie lgnoł.

jak tura 14 nie wiesz czy montują jest jeszcze tur 20,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    514

Jakoś ja nie mam takich problemów żeby ciągnik rżną koleiny po pół metra, nawet na starch wąskich kołach, jedynie na jednej łące tak miałem ale to przy stawie, ale problem mam już rozwiazany. Przy oborniku tak samo nie mam problemu z koleinami... to ja nie wiem gdzie ty to ładowaleś ? na bagnie ?

 

Powiadasz że na równe tereny ? A co powiedz jak obrabiamy pole i to jest ładna góra, c-385 z 8 belami nie mogła sie pod nią wdrapać a c-360 jakoś jeżdze normalnie po tej górce, z turem z belą ?

Edytowano przez Ursusc385

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    1

Ferdek07 zapraszam do mnie na pokaz pracy c-360 z turem 2, przerobionym na dwie sekcje(3 w każdej chwili), z wysokością podnoszenia 320cm do poziomu narzędzia, z zewnętrzną pompą zasilania tura(no i oczywiście orbitrolu) i szerszymi laćkami. Ładuje rocznie gdzieś ze 100 przyczep obornika(potem na polu oczywiście też na rozrzutnik 7 tonowy), o belach słomy i pracach ziemnych już nie wspomne.

 

Oczywiście jeśli chłopak sie zastanawia do którego traktora wziąć tura, to odpowiedź jest raczej jednoznaczna - do 914, jeśli miałbym wybór to bym tak zrobił. Ale nie pisz że c-360 jest beznadziejna w turze.

 

Ps. Szukam dzielnika strumienia, lub jakiegoś zamiennika spełniającego jego funkcję, bo mój coś zaczyna szwankować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

oj mój kolega dopiero się uczy pracy z tym zestawem, ale Wy piszecie o zwykłych turach a 3b jest dużo ciężejszy,

ps.@chwiolas masz pod jedną pompą tura i wspomaganie? da się tak podłączyć jak tur podnosi to wtedy nie ma słabszego skrętu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    514

Ja ciągle pisze o 3b... i nie jest dużo cieższy od zwykłego, szkoda ze starego tura sprzedałem bo bym ci napisał ile tur 2 waży ile 3b waży..

Edytowano przez Ursusc385

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
in2dex    0

Ja już widzę to tak: ze znajomym powoziłem kiszonkę z pryzmy 914 z turem. Piękna robota. Jego sąsiad miał c385 (bez przodka) z turem i porobił jeden pokos bez remontu potem zakupił przodek, ale nie podłączył go do końca bo mu się nie chciało, ale chociaż nie lgnie.

 

A co do 60siątki to za turem idzie zaraz zakup wspomagania i szerszych przednich opon, ale i tak świetnie nie będzie.

 

Co do kosztów to tur w 914 nie będzie wiele droższy, a komfort nie ten.

Pozdrawiam

 

Nie topicie się c360?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    514

Po zamontowaniu szerszych opon nie ma problemu żeby c-360 się topiła z turem

Wiadomo że 914 jest lepsza do tura, ale bez przesady niech nikt nie pisze że c-360 w ogóle się nie nadaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak dużo będziesz wykorzystywał tego TURa w gospodarstwie, 60-tka też by robiła ale czasami lepiej dołożyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
in2dex    0

Nadaje się, ale do mniej konkretnych robót. Słoma, siano, przeładunek zboża w stodole itp. Od biedy i zielone baloty załaduje, gnój ale to męka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    514

Czy męka to nie wiem ? Gnój to męka jak jest błoto i ślizgo, ale bele ? Już troche bel zwiozłem bezproblemu, a podnosić gnój i bele to podnosi bez problemu, chyba że bele są naprawde ciężkie to wtedy i tył podrzuca

Edytowano przez Ursusc385

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    1

Ferdek, tak mam tura i wspomaganie pod jedną pompą. Za pompą mam dzielnik strumienia, który rozdziela olej na tura i na wspomaganie. Teraz ostatnio zaczął mi szfankować zawór przelewowy( taką postawiłem diagnozę) w tym dzielniku. Podejrzewam że przez to że dzielnik był zakupiony używany i widocznie przy wózku widłowym musiał ostro dostać. U mnie też dostał przez pół roku użytkowania. Teraz tur mi słabo podnosi ale ze wspomaganiem narazie jest ok. Koszt tego zaworu to 180zł, gorzej jak kupie i to nie bedzie wina tego..........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×