Skocz do zawartości

Fendt 308 turbomatik Problem z rewersem


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?

Czekam na odpowiedz.

Opublikowano (edytowane)

Przyczyn moze byc wiele,blokada oznacza ze cos jest nie w porzadku lub ktorys z warunkow przelaczenia rewersu nie zostal spelniony...moga to byc za wysokie obroty silnika, problem z polbiegami lub problem czujnika zbliżeniowego sprzegla. Ale na poczatek mozna by dokonac kompletnej kalibracji skrzyni, czyli przelaczania rewersu i przelaczania polbiegow. A jak dzialaja twoje zakresy L-M-S ? i jak zachowuja sie lampki kontrolne podczas przelaczania przod/tyl?

Edytowane przez kosti68
Opublikowano

Lampki kontrolne zachowują się normalnie tzn gdy do przodu świeci się do przodu gdy do do tyłu to do tyłu ale sprzędło cały czas jest zablokowane.

Gdy przełączę manualnie na do tyłu to do tyło lampka świeci normalnie i sprzęgło się nie blokuje a gdy rewersem przerzucę do przodu to mrugają obydwie strzałki .Zakresy niby się zmieniają (tak pokazuje komputer tyle że kropka na zakresie M Świeci się cały czas oraz pojawia się druga na L lub S w zależności jak przerzucę) gdy manualnie wrzucę bieg zakresy się nie zmieniają ciągnik jedzie cały czas z tą samą prędkością.

Mógłbyś napisać na czym polega ta kalibracja skrzyni? wydaje mi się ze to może rozwiązać problem

Opublikowano

Kalibracja polega na wzajemnym dostosowaniu podzespolow pracujacych ze soba. W normalnych przypadkach wykonuje sie ja tylko przy wymianie podzespolow, ale czasami zdazaja sie bledy ktore sutepuja po ponownej kalibracji ciagnika. Co do samej kalibracji, najpierw trzeba spelnic pare warunkow aby ja wykonac a nastepnie bedac w programie wpisc odpowiedni kod. Po wpisaniu kodu nastepuje automatyczna kalibracja, i albo na koncu wyskoczy meldunek "OK", albo w razie jakis nieprawidlowosci dostaniesz maldunek "Error".

Opublikowano

acha dzięki za info jutro przyjedzie mechanik i zobaczymy co się stało...zastanawia mnie tylko dlaczego podczas normalniej jazdy to się stało jedynka do przodu zmiana 2 półbiegów a do tyłu już nie chciał...

Opublikowano

no to sie pospieszyles z tym mechanikiem. Myslisz ze nie warto najpierw sprobowac usunac usterke samemu? No chyba ze masz sporo kasy wydania... A kogo sobie zamowiles jesli mozna wiedziec?

Opublikowano

Miałem podoby problem w 312.Okazalo się że padła pompa odpowiadająca za sterowanie i smarowanie skrzyni biegów a także łącznik napędu tej pompy tzn. występ na nim kóry powodował prześlizgiwanie się wałka w pompie. Sądząc z opisu to chyba przyczyna leży po stronie hydrauliki. Nadmieniam że nie wyświetlał się alarm o zaniku ciśnienia w magistrali. Preselekcja też działała tylko pedał sprzęgła blokowany był w dolnym położeniu. Zastrzegam jednak że to był mój przypadek. Łącznik to sprawa groszowa ale pompa okolo 4000PLN.

Opublikowano (edytowane)

sam już próbowałem całą sobotę i nic nie przynosiło rezultatów kolega poradził bym odłączył zasilane od akumulatora i odczekał parę min. u niego to pomogło a kilka razy miał ten sam problem. u mnie to nic nie daję

Edytowane przez Kazik41
Opublikowano

Odlaczenie akumulatora nic tutaj nie pomoze, ani w zadnym innym przypadku. Jesli juz to wystarczy wylaczyc stacyjke i musisz uslyszec "klikniecie" w sterowniu. Ale wracajac do twojego problemu to dziwne jest to ze kropka z zakresu M swieci sie caly czas i do tego dochodzi jeszcze druga. Jak juz pislaem najpierw nalezalo by skalibrowac zakresy a pozniej rewers. Kod do kalibracji zakresow mocy to 4656 . Zanim to jednak zaczniesz robic musisz wykasowac wszystkie bledy w pamieci ciagnika.

Opublikowano

Mirro Trafiłeś w 10 :)

Mechanik stwierdził te to wina pompy.

Podobno jest tam jakiś kawałek plastiku który działa jak zabezpieczenie i to on nawalił albo cała pompa

Jeżeli mógłbyś napisać ile kosztowała sama pompa i gdzie ją kupiłeś bym był Ci bardzo wdzięczny

Opublikowano

Łącznik faktycznie to kawałek tworzywa z występem przechodzący przez środek pompy. Z dostaniem się do tego po rozpołowianiu nie ma żadnych problemów gdyż pompa znajduje sie w pierwszej grodzi skrzyni biegów. Pompę i łącznik kupowałem u Korbanków cena pompy wtedy ok 3800PLN. Ale najpierw leci łącznik bo to on jest najsłabszym ogniwem w układzie silnik - pompa. Może został pomyślany jako swoisty bezpiecznik? U mnie pompę zjadła kawitacja i nieszczelny korek na magistrali między filtrem a pompą. Spotkalem się z sugestią dorobienia łącznika metalowego jadnak w tym układzie lepiej pozostawić to tak jak jest bo latwiej wymienić łącznik niż pompę - nmiej boli finansowo. Korzystając z okazji chcialbym podziękować KOSTIEMU bo to jego wskazówka naprowadziła mnie na trop usterki.

Opublikowano

Witam ponownie

Łącznik wymieniony koszt ok 60 zł.pompa 100% sprawna, ale jest następny problem

Po odpaleniu Wyświetla się dźwignia z miany biegów i strzałka przód tył....

oraz tylko jeden błąd 4.1.0.5

Czego on może dotyczyć???

Błędu tego nie można skasować

Opublikowano

sprawdziłem 2 czujniki ale nie wiem czy to o któryś z nich chodziło jeden jest przy elektrozaworach po lewej stronie stojąc z przodu ciągnika a drugi również po prawej ale na wysokości drzwi lecz nieco wyżej przewody są w porządku czujniki moim zdaniem również..

Opublikowano (edytowane)

Co rozumeisz pod pojeciem "moim zdaniem"? Dokonales pomiaru przewodow od czujnikow do sterownika i pomiaru czujnikow?

Edytowane przez kosti68
Opublikowano

Przepraszam ze tak długo nie odpowiadałem problemy z internetem

Czujniki są na pewno sprawne,przewody również

Był mechanik i stwierdził , że nie sprawna jest mała żółta płytka znajdująca się przy komputerze (kilka przejść jest przepalonych)

Potem wrzucę zdjęcie tej płytki

Opublikowano

Chodzi ci z pewnoscia o plytke z bezpiecznikami. Na poczatek trzeba znalezc przyczyne awarii, gdyz z pewnoscia bezpieczniki przepalily sie albo przez uszkodzony kabel lub czujnik.

Opublikowano

nowa w korbankach ok 500 zł

A jak kosti uważasz czy to ona unieruchamia mój ciągnik??

Gorzej jak się kupi nową a dalej nie będzie chciał jeździć...

Próbowaliśmy ją lutować ale po włożeniu komputer zaczął się gubić

Opublikowano (edytowane)

Prawdopodobnie wymiana samej plytki nie rozwiaze problemu, najpierw trzeba znalezc przyczyne przepalenia sie bezpiecznikow, chyba ze kupisz sobie pare plytek i bedziesz probowal. Oczywiscie mozna zakupic takie mikro-bezpieczniki i znalezc dobrego elektronika ktory ci to przylutuje, jednak jak widze na zdjeciach poprzez probe waszego lutowania przepaliliscie ta plytke i jest ona prawdopodobnie do wyrzucenia. Warsztaty maja specjalne tzw. "bezpiecznikowe skrzynki" ktore mozna pdlaczyc w miejsce plytki, a bezpeiczniki w nich sa wymienialne.

Edytowane przez kosti68
Opublikowano

Elementy na tej płytce są tak małe że najprawdopodobniej były lutowane falą lutowniczą. Ja osobiście kiedyś spaliłem taką płytkę podłączonym aparatem wspomagającym rozruch. Tak się zastanawiam w jaki sposób były sprawdzone czujniki i przewody do nich prowadzące. Bo jeżeli były to czujniki indukcyjne a ktoś sprawdzał je metodą podłączenia żarówki to przez obwód sygnału popłynął praktycznie prąd zwarcia i nieszczęście gotowe. Jeżeli zrobił to na wtyczce odpiętej od czujnika to wykończył płytkę, jeżeli podał lewe zasilanie na czujnik i wtedy szukał przepływu to mógł wykończyć i czujnik. W przypadku rewersu te czujniki działają chyba jako "krańcowe". Nie znając charakterystyki danego czujnika możemy tylko mieć nadzieję że nam się uda. No i jeszce pozostaje problem czy jest on normalnie otwarty czy normalnie zamknięty.

No i tu powracamy do jakże trafnego postu KOSTIEGO.

"Co rozumiesz pod pojeciem "moim zdaniem"? Dokonałes pomiaru przewodow od czujnikow do sterownika i pomiaru czujników?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v