Skocz do zawartości

Polecane posty

konopek00    0

Witam.Mam zamiar kupić mtz 82 tak do 30 tyś. W związku z tym mam kilka pytań. Najważniejsze z nich to półbiegi.Jak one działają ile ich jest poco są. 2 moje pytanie jest taki czy mtz cieknie.Mam znajomgo mechanika i on mówi że mtz jak zacznie cieknąć to już koniec.

Z góry dzięki za odpowiedz.

Edytowano przez konopek00

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

Półbieg obniża prędkość danego biegu- jest to normalnie reduktor. Jest to jedna dźwignia. Jeśli półbiegi masz wyłączone to wrzucanie biegów przedstawia się tak 1,2,3,4 itd. , a z włączonymi półbiegami 0.5,1,1.5,2,2.5 itd. Orzesz 3 biegiem i jest za szybko a 2 za wolno to wrzucasz 3 bieg oraz półbieg i masz 2.5 biegu(prędkość pomiędzy 2 a 3 biegiem). Twój znajomy mechanik się myli. Niestety z MTZ-ta lubi cieknąć szczególnie z hydrauliki. Jest to spowodowane że połączenia między rozdzielaczami są z rurek stalowych i idą na zewnątrz skrzyni. Jak będziesz na bieżąco usuwał wycieki to będzie ok. Ja mam MTZ-ta z 90 roku przy turze i hydraulika sobie radzi, choć kilka razy pękły mi rurki od hydrauliki ale to już ze starości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zbigi123    4

@slaw17 nie dokońca sie z tobą zgodze. Rusek nie ma typowych "półbiegów". Na głównej wajsze tej z boku, masz biegi IR 1, 3, 4, 5 i tzw. pół 9. Po przełożeniu dzwigni pod kierownica mamy odpowiednio IIR 2, 6, 7, 8 i 9. Stąd skrzynia 18/4 w tym biegi polowe, czyli 9/2 szosowych i 9/2 polowych

Edytowano przez zbigi123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

haha Panowie

 

 

tam na skrzyni biegów patrząc od środka kabiny jest tak:

 

- 7, 8, 9, 6, 2, 2R

 

a po przeblokowaniu w tych samych wejściach są biegi (kolejno):

 

- 4, 5, 9, 3, 1, 1R

 

 

dodatkowo jest dzwignia pod kierownicą: jadac na którymkolwiek biegu wcisnąć sprzęgło, pociągąć dzwignię, i wówczas mamy półbiegi:

 

-9,5....8,5...7,5...6,5...5,5....4,5....3,5...2,5...1,5...R,5.....to są półbiegi i dlatego jest 18/4: normalnie jest 9 biegów do przodu, dwa do tyłu, a że każdy ma półbieg to jest 18/ 4 ;)

Edytowano przez Indiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Taaa jasne, chyba nie jeździłeś. To jest nawet oznaczone na schemacie w podobny sposób jak opisałem. A jeśli chodzi o te zakresy przełączane na głównej dzwigni to w praktyce polowe i szosowe, a pod kierownica tak jak pisałem wcześniej przełącza sie miedzy 1/2 3/6 4/7 5/8 9.5/9.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

@Zbigi123 mam Belarusa820 skrzynia 18/4 od 4lat, 4tys. mtg. Wiem jakie biegi "wrzucam".

W nowych Belarusach820 na szybie jest schemat.

 

Na samej skrzyni masz biegi w 2 pozycjach: I i II. W kazdej pozycji powtarza się jedynie 9, i w kazdej pozycji jest jeden bieg wsteczny. Wynika z tego, że jest 9 do przodu, i 2 do tyłu na samej dzwigni zmiany biegów. A dzwignia pod kierownica daje na kazdym biegu półbieg. Dlatego skrzynia 18/ 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    154

Co do półbiegów to jest to mały niewypał :( Za kazdym razem zeby wrzucic półbieg musisz wciskac sprzegło. Ursus to lepiej rozwiązał i przełączasz połbieg bez sprzegła. Jest to dobre ale moze i bardziej awaryjne chociaz u nas sie jeszcze nic z tym nie działo. Orka MTZ'em z takim rozwiązaniem to jest troche do bani bo pod wielka gore jesli juz naprawde trzeba zejsc do polbiegu to wciskasz sprzeglo, wtedy polbieg i ciągnik od razu stoi z tym pługiem. Pozniej pod gore trzeba znow ruszyc;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowilek    0

Witam. Kupiłem nowego Belarusa 952.2. Ma skrzynię synchronizowaną z wbudowanym reduktorem 14\4. Mam pewien problem ponieważ facet z firmy, który nam go przywiózł powiedział, że ten traktor ma 2 półbiegi, ale nie wytłumaczył jak je włączyć. W instrukcji obsługi pisze, że ta dźwignia pod kierownicą to reduktor czyli żółw-zając, który zmniejsza prędkość biegu o 32%. No i właśnie chciałem się zapytać czy może nie wiecie jak te półbiegi uruchomić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Trzeba wciskac sprżegło, bo to nie są typowe półbiegi. Skrzynia w Belarusie i Mtz-ecie jest identyczna, wiem bo już wieloma jeździłem. A swojego mam 15lat i zrobiłem ponad 10tys. MTH także można powiedzieć, że na nim już zęby zjadłem, skrzynie zanm i z zewnątrz i z wewnątrz.

 

P.S z tego co piszesz wynika ze masz skrzynie 18/2 jesli masz na kazdej pozycji tylko 1 wsteczny. I kto tu sie nie zna.... Nie ma opcji żeby to wrzucić pod obciązeniem bo wajcha pod kierownica słuzy tylko i wyłacznie do zmiany biegów i nie jest to zaden wzmacniacz.

 

 

Edytowano przez zbigi123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

@zbigi123 wpadnij do mnie na kawę to Ci pkażę jaki jest układ tych biegów, bo albo masz trudności z czytaniem ze zrozumieniem, albo ja z tworzeniem zrozumiałych tekstów (w co szczerze wątpię).

 

Skrzynia biegów:

 

- I pozycja:

biegi: 4, 5, 3, 9, 1, 1R

 

- II pozycja:

biegi: 7, 8, 9, 6, 2, 2R

 

Na każdej pozycji powtarza się "9", i na każdej jest po jednym biegu wstecznym ( 1R, 2R).

 

Wniosek: skrzynia ma 9 biegów do przodu, i dwa biegi wsrteczne. Czyli biegów podstawowych jest 9/2

 

 

Każdy z tych biegów podstawowych ma półbieg, który możesz włączyć dzwignią pod kierownicą- czyli jest 9 półbiegów do przodu i 2 półbiegi do tyłu.

 

Dodaj liczbę biegów podstawowych i półbiegów- i masz skrzynię: 18/4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    13

@Indiana masz racje. U mnie też tak jest.A mój wujek ma jeszcze inną skrzynie bo ma tylko 4 biegi główne do przodu i jeden główny do tyłu no i polowe-szosowe.i też ma na kazdym biegu półbieg ale też z boku z lewej strony ma taką jakąś przystawkę która jeszcze bardziej zmiejsza lub zwiększa bieg.no i ta przystawka współpracuje z półbiegami przez co ma takie dziwne przełozenia na skrzyni i prędkości że szok :o .dodam że ten Belarus to 952 sprowadzony z Anglii i on pracował najprawdopodobnie w sadownictwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

U mnie też ;) i tu raczej "polowych" nie ma; jest po prostu 9 do przodu i 2 wsteczne, rozmieszczone na 2 poziomach. I półbiegi.

 

Nie ma tak jak np. w c360- gdzie są szosowe (1,2,3,4,5 i R) i polowe (1,2,3,4,5 i R). W Belarusie820 jest po prostu 9/2 + półbieg na każdy bieg.

Edytowano przez Indiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Zgadza sie schemat mam identyczny. Ale nie zgodze sie z tym ze nie jest tak jak w c-360, bo jest tak samo. Bo według oznaczen to zebe przełączyć np. z 5 na 6 to trzeba zmienić grupe, czyli tak jakbyś chciał przy c-360 zmienić z 3 polowej na 2 szosową. Ja nie twiedze, że źle czytasz schemat, bo ze schematu tak wynika jak piszesz. Ja np. ( nie wiem jak wy) nie zmieniam przy codziennej jeździe grupy, tylko jak włącze jedną z grup (tj. dziwgnia max do siebie i do przodu) to jeżdze tylko na niej i używam dzwigni pod kierownicą, bo w praktyce, gdy jedziemy np. 1 i przerzucimy dzwignie pod kierwonicą uzyskujemy bieg nieco szybszy, czyli w potocznym rozumowaniu 2, tak samo jest z 3/6, 4/7 czy 5/8.

 

A tak na marginesie to z jakiej czesci mazur jesteś, bo może naprawde była by sie okazja spotkać ;)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

W c360 masz od 1 do 5 biegi szosowe i wsteczny, oraz od 1 do 5 biegi polowe i wsteczny.

 

W Belarusie masz po prostu biegi od 1 do 9 i wsteczny. Przegrupować? a wyobraź sobie ze masz dzwignie zmiany biegów z 9 pozycjami do przodu i 2 do tyłu....to dopiero można się pogubić ;)

 

W Belarusie i na 9 ruszysz tak jak na pozostałych. Tak samo w C360. I nie zmienia to faktu, że w Belarusie nie ma biegów polowych...bo w grupie polowych miałbys 9, która nijak się ma do pracy w polu. Po prostu są biegi od 1-9 i dwa wsteczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

To w rzeczywistosci są biegi polowe i szosowe, tylko ze oznaczone jako grupa I i II. A dzwignia pod kierownica pełni raczej role reduktora niż wzmacniacza. A 9 polowej czy tam w tej wolniejszej grupie nie ma prawa być wolnej 9, bo jest to poprostu nie możliwe. Jestem ciekaw czy wiesz dlaczego?

 

EDIT:

 

Znalazłem schemat i okazuje się, że poprstu schemat z nowych belarusów, może być nie dokońca czytelny. Bo na starym schemacie symbolami żółwia i zająca oznaczona jest z wyraźnym wskazaniem strzałką dzwignia boczna, z czego wynika że grupa I i II to dzwignia pod kierownicą, mam nadzieje ze ten schemat zadziała w przesyłanym przezenie załączniku.

post-2291-0-42840600-1298149202_thumb.jpg

Edytowano przez zbigi123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

Eh, nie będę już się spierał, korzyści z nawracania dusz nie mam ;) ja wiem swoje, Ty wiesz swoje.

 

Reduktor jak sama nazwa mówi redukuje, zmniejsza. A po przełączeniu tej dżwigni zamiast np. biegu "8" jest "8,5"- prędkość wzrasta, a nie maleje. Tak więc jest to wzmacniacz.

 

@zbigi123 biegi w grupie I nie są odpowiednikami biegów w grupie II. Jest to 9 biegów podzielonych na dwie grupy w sposób logiczny: od 1 do 5 w jednej grupie, i od 6 do 9 w drugiej, pomijając fakt ze 9 jest i w pierwszej.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f72adce9f61cdab.html

 

Ten schemat jest bardzo czytelny. Bynajmniej dla mnie. Wzmacniacz pod kierownicą pełni rolę "przyspieszacza" (półbiegi).

Edytowano przez Indiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Ten mechanik to za przeproszeniem jakaś sierota skoro mówi jak zacznie ciec to juz jest koniec. Jak rozbierzez to co cieknie, ładnie wypolerujesz papierem wodnym, odtłuścisz dasz nowe uszczelki to nie ma prawa cieknąć!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Załącznik już powinien działać ;) Zapewne chodzi nam o to samo tylko, że inaczej to nazywamy, ale z tego schematu który wysłałem wynika tak jak pisze, a z nowego tak jak ty piszesz. Dlatego nie jasne oznaczenia wprowadzaja ludzi w błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    1068

w 100% sie z tobą zgadzam czesio B) co to za mechanik który nie potrafi usunąć przecieku? człowieka jak sie skaleczy zaszyją a co dopiero ruska uszczelnić co to za filozofia..? :lol: :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez kuba3120
      Witam wszystkich, opiszę mi ktoś połączenie tego alternatora z regulatorem, poniżej fotki, pozdrawiam  
       


×