Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Podczas podnoszenia. Model 1140

Jezeli jest odpowiedni poziom oleju to moga byc dwa glowne powody:

1.Niedoladowana pompa glowna z powodu usterki ukl niskiego cisnienia

2.Zuzyta badz uszkodzona pompa glowna.

Odnosnie pierwszej mozliwosci to dluga historia ale latwa do zdiagnozowania. Przy cieplym oleju i wolnych obr 850 w momencie nie uzywania zadnej z funkcji wysokiego cisnienia czyli np. podnosnika olej w szybkim czasie ma przepelniac zbiorniczek nad pompa. Jezeli tak nie jest bodz dzieje sie to po zbyt dluzszej chwili pompa jest niedoladowana.

Mozna to rowniez zdiagnozowac na podstawie obserwacji czy drzenie podnosnika wystepuje tuz po uruchomieniu podnoszenia czy po dluzszej chwili.

Jezeli pompa jest doladowana to przy tego typu objawach przyczyna jest najczesiej przerwany strumien cisnienia pompy glownej tloczkowej. W pompie tej z kazdym z 8 tloczkow wspolpracuja zaworki (ssacy i cisnieniowy). Jezeli ktorys z tych zaworkow jest uszkodzony badz nadmiernie zuzyty w ukladzie wystepowac moze zjawisko drzenia podnosnika.

W sumie przyczyna moze byc pier**la( np. uszkodzony ktorys z zaworkow jednej z sekcji pompy) jak i powazna usterka ukl niskiego cisnienia (rzadko kiedy jest to sama pompa doladowujaca a czesciej sa to przecieki w ukl.)

Radze zaobserwowac jak to sie dzieje i wtedy mozemy debatowac dalej

A ktora pompa nowa?

Edytowane przez deerepiotrek
Opublikowano

Jezeli jest odpowiedni poziom oleju to moga byc dwa glowne powody:

1.Niedoladowana pompa glowna z powodu usterki ukl niskiego cisnienia

2.Zuzyta badz uszkodzona pompa glowna.

Odnosnie pierwszej mozliwosci to dluga historia ale latwa do zdiagnozowania. Przy cieplym oleju i wolnych obr 850 w momencie nie uzywania zadnej z funkcji wysokiego cisnienia czyli np. podnosnika olej w szybkim czasie ma przepelniac zbiorniczek nad pompa. Jezeli tak nie jest bodz dzieje sie to po zbyt dluzszej chwili pompa jest niedoladowana.

Mozna to rowniez zdiagnozowac na podstawie obserwacji czy drzenie podnosnika wystepuje tuz po uruchomieniu podnoszenia czy po dluzszej chwili.

Jezeli pompa jest doladowana to przy tego typu objawach przyczyna jest najczesiej przerwany strumien cisnienia pompy glownej tloczkowej. W pompie tej z kazdym z 8 tloczkow wspolpracuja zaworki (ssacy i cisnieniowy). Jezeli ktorys z tych zaworkow jest uszkodzony badz nadmiernie zuzyty w ukladzie wystepowac moze zjawisko drzenia podnosnika.

W sumie przyczyna moze byc pier**la( np. uszkodzony ktorys z zaworkow jednej z sekcji pompy) jak i powazna usterka ukl niskiego cisnienia (rzadko kiedy jest to sama pompa doladowujaca a czesciej sa to przecieki w ukl.)

Radze zaobserwowac jak to sie dzieje i wtedy mozemy debatowac dalej

A ktora pompa nowa?

Nowa jest pompa główna,zbiornik napełniony. Myślę,że coś dalej,zawory ztyłu pod plecakiem.

Opublikowano

a na ciepłym oleju także ci szarpie? Jeżeli nie to raczej normalne przy gęstym zimnym oleju ;)

[/quote

Trzęsą się na ciepłym, dlatego wymieniłem pompę.

Opublikowano

Kolego może poprzeglądaj przewody ssące które podają olej do pompy. Jeżeli pompa ciągnie lewe powietrze zamiast oleju to wtedy może szwankować hydraulika. Najszybciej można to sprawdzić przy zimnym silniku i pompie. Jak odpalisz i pompa szybko się zagrzeje tzn ze albo nie ma oleju albo ciągnie powietrze.

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego może poprzeglądaj przewody ssące które podają olej do pompy. Jeżeli pompa ciągnie lewe powietrze zamiast oleju to wtedy może szwankować hydraulika. Najszybciej można to sprawdzić przy zimnym silniku i pompie. Jak odpalisz i pompa szybko się zagrzeje tzn ze albo nie ma oleju albo ciągnie powietrze.

Pozdrawiam

Kolego w tym ukladzie pompa jest doladowywana przez pompe ze skrzyni pod cisnieniem.

Opublikowano

Ja zdejmowałem w 1640 i chyba raczej nic tam nie znajdziesz, jest tam siłownik razem z dwoma zaworkami (jeden wpuszcza ciśnienie do tłoka, a drugi spuszcza olej z niego). Ja też się z tym szarpaniem męczyłem, szarpał mi tylko po rozgrzaniu, stan oleju w skrzyni miałem na minimum, dolałem z 5 litrów oleju i problem znikną. A powiem ci, że jak patrzyłem do zbiornika nad pompą główną to olej tam był i tak szarpał; widocznie było go za mało. Wymieniałeś filtr oleju hydraulicznego i czyściłeś filtr siatkowy? Kierownica też szarpie? Jak działa WOM, półbiegi i napęd jeżeli są? Nie zaświeca się czasem kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni?

Opublikowano (edytowane)

U mnie w 2040S wymieniliśmy filtr wyczyszczony siateczkowy zalany nowy olej. Stan na zapalonym traktorze max(weszło ok 50 litrów) i jest sytuacja, że jak chwilę będzie na wolnych obrotach przestaje działać skręt, podnośnik, tur podnośnik raczej nie podnosi płynnie tylko drży. Dopiero po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Lecz niestety jak znów będzie na wolnych obrotach to nic nie działa. Sprawdzałem stan oleju w zbiorniczku ale po odkręceniu śruby zaczął wylewać się olej tak więc był pełny. Tylko nie sprawdziłem w czasie gdy przestaje wszystko działać. A skręciłem maskę i znów by trzeba wszystko zdejmować żeby sprawdzić.

 

Dodam jeszcze, że czasem mignie kontrolna od ciśnienia oleju. Przed wymianą było to zdecydowanie częściej. Lecz teraz też raz na jakiś czas się zaświeci.

Edytowane przez piterq1991
Opublikowano

Podnosnika nie zdejmuj bo tam raczej nie ma usterki a sprawdz dokladnie doladowanie pompy glownej. Zbiornik nad pompa ma byc przepelniony na wolnych obr czyli przez niego ma plynac olej do chlodnicy i dalej do skrzyni. Najlepiej zaloz przewod przezroczysty (pasuje od dojarki) zamiast tego co laczy zbiornik z chlodnica i bedziesz widzial czy przeplywa olej i kiedy.Przeplyw oleju w przewodzie moze byc spowolniony lub zatrzymany tylko w chwili np podnoszenia podnosnika.

 

U mnie w 2040S wymieniliśmy filtr wyczyszczony siateczkowy zalany nowy olej. Stan na zapalonym traktorze max(weszło ok 50 litrów) i jest sytuacja, że jak chwilę będzie na wolnych obrotach przestaje działać skręt, podnośnik, tur podnośnik raczej nie podnosi płynnie tylko drży. Dopiero po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Lecz niestety jak znów będzie na wolnych obrotach to nic nie działa. Sprawdzałem stan oleju w zbiorniczku ale po odkręceniu śruby zaczął wylewać się olej tak więc był pełny. Tylko nie sprawdziłem w czasie gdy przestaje wszystko działać. A skręciłem maskę i znów by trzeba wszystko zdejmować żeby sprawdzić.

 

Dodam jeszcze, że czasem mignie kontrolna od ciśnienia oleju. Przed wymianą było to zdecydowanie częściej. Lecz teraz też raz na jakiś czas się zaświeci.

Oleju w zbiorniczku nie bedzie napewno a jezeli zapala sie kontrolka to usterka jest napewno w skrzyni. Radze usunac usterke bo zajedzie sie pompa glowna ze wzgledu na braki oleju a jezeli chodzi o skrzynie to przy pracy na obnizonym cisnieniu pompy doladowujacej slizgaja sie sprzegla funkcji ktore w danej chwili uzywasz czyli rozlaczanie p. napedu, wom czy hi-lo czyli z czasem koszty wzrastaja.

Opublikowano

Ja zdejmowałem w 1640 i chyba raczej nic tam nie znajdziesz, jest tam siłownik razem z dwoma zaworkami (jeden wpuszcza ciśnienie do tłoka, a drugi spuszcza olej z niego). Ja też się z tym szarpaniem męczyłem, szarpał mi tylko po rozgrzaniu, stan oleju w skrzyni miałem na minimum, dolałem z 5 litrów oleju i problem znikną. A powiem ci, że jak patrzyłem do zbiornika nad pompą główną to olej tam był i tak szarpał; widocznie było go za mało. Wymieniałeś filtr oleju hydraulicznego i czyściłeś filtr siatkowy? Kierownica też szarpie? Jak działa WOM, półbiegi i napęd jeżeli są? Nie zaświeca się czasem kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni?

Witam,ten problem jest już kawałek czasu,filtr hydrauliczny wymieniłem i zalałem nowym olejem. Jest na górnej kresce. Nie czyściłem filtra siatkowego.Kierownica działa poprawnie nawet namałych obrotach.WOM i półbiegi są,ciągną, i nie wyskakują Zaświeciła się kontrolka od ciśnienia, na chwilę,ale przy bardzo rozgrzanym oleju,latem .Obroty silnika w tym momencie były bardzo niskie,lekko podduszony silnik,chyba około 600 obr.Teraz zimą nie zaświeca się w żadnym zakresie obrotów,a ramiona na wolnych obrotach trzęsą się.Na obrotach około 1500 jest OK.Kręciłem tą śrubą na śrubokręt,korek na kwadratowy klucz,za prawym kołem,wykręcając było gorzej, chlapał olej, więc wkręciłem i się poprawiło, ale nadał trochę trzęsie. Są jeszcze dwie śruby do regulaćji jedna na śrubokręt pod korkiem wlewu oleju hydraulicznego i druga na klucz 13 przy WOM ,pokręcę zobaczymy co to da. Pozdrawiam.

Opublikowano

Czyli kręciłeś śrubką o nr 6 na obrazku LX009953_______UN12MAY95.gif, też nią kręciłem, ona jest od ustawienia położenia blaszki o nr 7. Blaszka ta naciska na zaworki od siłownika i tą śrubką ustawia się luz pomiędzy trzpieniem zaworków a tą blaszką. Jak za dużo to wykręciłeś to po prostu oba lub jeden z zaworków był lekko wciśnięty. Ja to sobie ustawiłem jak ściągnąłem plecak bo inaczej nie ma jak tego ustawić. Na razie wkręć to bardziej, tak żeby żaden z zaworków nie był wciśnięty.

Podnośnik ci trzyma po zgaszeniu? Dobrze by było zerknąć na filtr siatkowy, jak będzie czysty to patrzeć dalej. Można odłączyć i zaślepić zasilanie orbitrola i już wyeliminujesz jego usterkę. A najlepiej to by było zmierzyć ciśnienie z jakim podawany jest olej do pompy głównej i byś wszystko wiedział.

Opublikowano

Czyli kręciłeś śrubką o nr 6 na obrazku LX009953_______UN12MAY95.gif, też nią kręciłem, ona jest od ustawienia położenia blaszki o nr 7. Blaszka ta naciska na zaworki od siłownika i tą śrubką ustawia się luz pomiędzy trzpieniem zaworków a tą blaszką. Jak za dużo to wykręciłeś to po prostu oba lub jeden z zaworków był lekko wciśnięty. Ja to sobie ustawiłem jak ściągnąłem plecak bo inaczej nie ma jak tego ustawić. Na razie wkręć to bardziej, tak żeby żaden z zaworków nie był wciśnięty.

Podnośnik ci trzyma po zgaszeniu? Dobrze by było zerknąć na filtr siatkowy, jak będzie czysty to patrzeć dalej. Można odłączyć i zaślepić zasilanie orbitrola i już wyeliminujesz jego usterkę. A najlepiej to by było zmierzyć ciśnienie z jakim podawany jest olej do pompy głównej i byś wszystko wiedział.

Witam. Po zgaszeniu podnośnik wolno opada ,opadał też przed moim kręceniem tą śrubą. Wspomaganie zaślepiałem wcześniej,zmian nie było.Chyba trzeba pomierzyć te ciśnienia, bo kończą mi się pomyśły ,czego jeszcze szukać.Pozdrawiam.

Opublikowano

Mi jak opadał podnośnik to po długiej pracy w lecie (np orka z 5 godzin), cała skrzynia bardzo mocno się nagrzewała i podnośnik drżał. Przegrzewało olej bo cały czas musiało go dopompowywać do siłownika. Teraz jak to uszczelniłem to jest ok. Wolne obroty w tych ciągnikach podobno mają być 850 czy 900 obr/min właśnie ze względu na hydraulikę.

Opublikowano (edytowane)

Mi jak opadał podnośnik to po długiej pracy w lecie (np orka z 5 godzin), cała skrzynia bardzo mocno się nagrzewała i podnośnik drżał. Przegrzewało olej bo cały czas musiało go dopompowywać do siłownika. Teraz jak to uszczelniłem to jest ok. Wolne obroty w tych ciągnikach podobno mają być 850 czy 900 obr/min właśnie ze względu na hydraulikę.

Myślę, że coś podobnego będzie w moim . Robiłeś to sam ,

 

Mi jak opadał podnośnik to po długiej pracy w lecie (np orka z 5 godzin), cała skrzynia bardzo mocno się nagrzewała i podnośnik drżał. Przegrzewało olej bo cały czas musiało go dopompowywać do siłownika. Teraz jak to uszczelniłem to jest ok. Wolne obroty w tych ciągnikach podobno mają być 850 czy 900 obr/min właśnie ze względu na hydraulkię

Myślę ,że coś podobnego będzie w moim. Robiłeś to sam.

Edytowane przez sajowac
Opublikowano

Sam robiłem, najgorzej ściągnąć kabinę (ja mam półokrągłą sg2) bo waży dość sporo, a poza tym tych wszystkich cięgieł też tam nie brakuje. Potem to już fajnie i prosto się rozbiera. Cały zespół siłownika kosztuje 2700 zł. Komplet uszczelek rozdzielacza ok 400zł. Uszczelnienie tłoka 90zł ale podobno lepiej jest założyć uszczelnienie chyba z fibry czy coś takiego.

 

Zaczep na podnośnik jakąś maszynę, podnieś, zgaś ciągnik i patrz latarką poprzez wlew oleju do skrzyni i będziesz widział czy siłownik puszcza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v