Skocz do zawartości
sajowac

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ

Polecane posty

Wiadomość z agroFakt.pl

Podczas podnoszenia. Model 1140

Jezeli jest odpowiedni poziom oleju to moga byc dwa glowne powody:

1.Niedoladowana pompa glowna z powodu usterki ukl niskiego cisnienia

2.Zuzyta badz uszkodzona pompa glowna.

Odnosnie pierwszej mozliwosci to dluga historia ale latwa do zdiagnozowania. Przy cieplym oleju i wolnych obr 850 w momencie nie uzywania zadnej z funkcji wysokiego cisnienia czyli np. podnosnika olej w szybkim czasie ma przepelniac zbiorniczek nad pompa. Jezeli tak nie jest bodz dzieje sie to po zbyt dluzszej chwili pompa jest niedoladowana.

Mozna to rowniez zdiagnozowac na podstawie obserwacji czy drzenie podnosnika wystepuje tuz po uruchomieniu podnoszenia czy po dluzszej chwili.

Jezeli pompa jest doladowana to przy tego typu objawach przyczyna jest najczesiej przerwany strumien cisnienia pompy glownej tloczkowej. W pompie tej z kazdym z 8 tloczkow wspolpracuja zaworki (ssacy i cisnieniowy). Jezeli ktorys z tych zaworkow jest uszkodzony badz nadmiernie zuzyty w ukladzie wystepowac moze zjawisko drzenia podnosnika.

W sumie przyczyna moze byc pier**la( np. uszkodzony ktorys z zaworkow jednej z sekcji pompy) jak i powazna usterka ukl niskiego cisnienia (rzadko kiedy jest to sama pompa doladowujaca a czesciej sa to przecieki w ukl.)

Radze zaobserwowac jak to sie dzieje i wtedy mozemy debatowac dalej

A ktora pompa nowa?

Edytowano przez deerepiotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajowac    0

Jezeli jest odpowiedni poziom oleju to moga byc dwa glowne powody:

1.Niedoladowana pompa glowna z powodu usterki ukl niskiego cisnienia

2.Zuzyta badz uszkodzona pompa glowna.

Odnosnie pierwszej mozliwosci to dluga historia ale latwa do zdiagnozowania. Przy cieplym oleju i wolnych obr 850 w momencie nie uzywania zadnej z funkcji wysokiego cisnienia czyli np. podnosnika olej w szybkim czasie ma przepelniac zbiorniczek nad pompa. Jezeli tak nie jest bodz dzieje sie to po zbyt dluzszej chwili pompa jest niedoladowana.

Mozna to rowniez zdiagnozowac na podstawie obserwacji czy drzenie podnosnika wystepuje tuz po uruchomieniu podnoszenia czy po dluzszej chwili.

Jezeli pompa jest doladowana to przy tego typu objawach przyczyna jest najczesiej przerwany strumien cisnienia pompy glownej tloczkowej. W pompie tej z kazdym z 8 tloczkow wspolpracuja zaworki (ssacy i cisnieniowy). Jezeli ktorys z tych zaworkow jest uszkodzony badz nadmiernie zuzyty w ukladzie wystepowac moze zjawisko drzenia podnosnika.

W sumie przyczyna moze byc pier**la( np. uszkodzony ktorys z zaworkow jednej z sekcji pompy) jak i powazna usterka ukl niskiego cisnienia (rzadko kiedy jest to sama pompa doladowujaca a czesciej sa to przecieki w ukl.)

Radze zaobserwowac jak to sie dzieje i wtedy mozemy debatowac dalej

A ktora pompa nowa?

Nowa jest pompa główna,zbiornik napełniony. Myślę,że coś dalej,zawory ztyłu pod plecakiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanis80    1

a na ciepłym oleju także ci szarpie? Jeżeli nie to raczej normalne przy gęstym zimnym oleju ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajowac    0

a na ciepłym oleju także ci szarpie? Jeżeli nie to raczej normalne przy gęstym zimnym oleju ;)

[/quote

Trzęsą się na ciepłym, dlatego wymieniłem pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adriano1232    0

Kolego może poprzeglądaj przewody ssące które podają olej do pompy. Jeżeli pompa ciągnie lewe powietrze zamiast oleju to wtedy może szwankować hydraulika. Najszybciej można to sprawdzić przy zimnym silniku i pompie. Jak odpalisz i pompa szybko się zagrzeje tzn ze albo nie ma oleju albo ciągnie powietrze.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego może poprzeglądaj przewody ssące które podają olej do pompy. Jeżeli pompa ciągnie lewe powietrze zamiast oleju to wtedy może szwankować hydraulika. Najszybciej można to sprawdzić przy zimnym silniku i pompie. Jak odpalisz i pompa szybko się zagrzeje tzn ze albo nie ma oleju albo ciągnie powietrze.

Pozdrawiam

Kolego w tym ukladzie pompa jest doladowywana przez pompe ze skrzyni pod cisnieniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    1

Ja zdejmowałem w 1640 i chyba raczej nic tam nie znajdziesz, jest tam siłownik razem z dwoma zaworkami (jeden wpuszcza ciśnienie do tłoka, a drugi spuszcza olej z niego). Ja też się z tym szarpaniem męczyłem, szarpał mi tylko po rozgrzaniu, stan oleju w skrzyni miałem na minimum, dolałem z 5 litrów oleju i problem znikną. A powiem ci, że jak patrzyłem do zbiornika nad pompą główną to olej tam był i tak szarpał; widocznie było go za mało. Wymieniałeś filtr oleju hydraulicznego i czyściłeś filtr siatkowy? Kierownica też szarpie? Jak działa WOM, półbiegi i napęd jeżeli są? Nie zaświeca się czasem kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    3

U mnie w 2040S wymieniliśmy filtr wyczyszczony siateczkowy zalany nowy olej. Stan na zapalonym traktorze max(weszło ok 50 litrów) i jest sytuacja, że jak chwilę będzie na wolnych obrotach przestaje działać skręt, podnośnik, tur podnośnik raczej nie podnosi płynnie tylko drży. Dopiero po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Lecz niestety jak znów będzie na wolnych obrotach to nic nie działa. Sprawdzałem stan oleju w zbiorniczku ale po odkręceniu śruby zaczął wylewać się olej tak więc był pełny. Tylko nie sprawdziłem w czasie gdy przestaje wszystko działać. A skręciłem maskę i znów by trzeba wszystko zdejmować żeby sprawdzić.

 

Dodam jeszcze, że czasem mignie kontrolna od ciśnienia oleju. Przed wymianą było to zdecydowanie częściej. Lecz teraz też raz na jakiś czas się zaświeci.

Edytowano przez piterq1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podnosnika nie zdejmuj bo tam raczej nie ma usterki a sprawdz dokladnie doladowanie pompy glownej. Zbiornik nad pompa ma byc przepelniony na wolnych obr czyli przez niego ma plynac olej do chlodnicy i dalej do skrzyni. Najlepiej zaloz przewod przezroczysty (pasuje od dojarki) zamiast tego co laczy zbiornik z chlodnica i bedziesz widzial czy przeplywa olej i kiedy.Przeplyw oleju w przewodzie moze byc spowolniony lub zatrzymany tylko w chwili np podnoszenia podnosnika.

 

U mnie w 2040S wymieniliśmy filtr wyczyszczony siateczkowy zalany nowy olej. Stan na zapalonym traktorze max(weszło ok 50 litrów) i jest sytuacja, że jak chwilę będzie na wolnych obrotach przestaje działać skręt, podnośnik, tur podnośnik raczej nie podnosi płynnie tylko drży. Dopiero po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Lecz niestety jak znów będzie na wolnych obrotach to nic nie działa. Sprawdzałem stan oleju w zbiorniczku ale po odkręceniu śruby zaczął wylewać się olej tak więc był pełny. Tylko nie sprawdziłem w czasie gdy przestaje wszystko działać. A skręciłem maskę i znów by trzeba wszystko zdejmować żeby sprawdzić.

 

Dodam jeszcze, że czasem mignie kontrolna od ciśnienia oleju. Przed wymianą było to zdecydowanie częściej. Lecz teraz też raz na jakiś czas się zaświeci.

Oleju w zbiorniczku nie bedzie napewno a jezeli zapala sie kontrolka to usterka jest napewno w skrzyni. Radze usunac usterke bo zajedzie sie pompa glowna ze wzgledu na braki oleju a jezeli chodzi o skrzynie to przy pracy na obnizonym cisnieniu pompy doladowujacej slizgaja sie sprzegla funkcji ktore w danej chwili uzywasz czyli rozlaczanie p. napedu, wom czy hi-lo czyli z czasem koszty wzrastaja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajowac    0

Ja zdejmowałem w 1640 i chyba raczej nic tam nie znajdziesz, jest tam siłownik razem z dwoma zaworkami (jeden wpuszcza ciśnienie do tłoka, a drugi spuszcza olej z niego). Ja też się z tym szarpaniem męczyłem, szarpał mi tylko po rozgrzaniu, stan oleju w skrzyni miałem na minimum, dolałem z 5 litrów oleju i problem znikną. A powiem ci, że jak patrzyłem do zbiornika nad pompą główną to olej tam był i tak szarpał; widocznie było go za mało. Wymieniałeś filtr oleju hydraulicznego i czyściłeś filtr siatkowy? Kierownica też szarpie? Jak działa WOM, półbiegi i napęd jeżeli są? Nie zaświeca się czasem kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni?

Witam,ten problem jest już kawałek czasu,filtr hydrauliczny wymieniłem i zalałem nowym olejem. Jest na górnej kresce. Nie czyściłem filtra siatkowego.Kierownica działa poprawnie nawet namałych obrotach.WOM i półbiegi są,ciągną, i nie wyskakują Zaświeciła się kontrolka od ciśnienia, na chwilę,ale przy bardzo rozgrzanym oleju,latem .Obroty silnika w tym momencie były bardzo niskie,lekko podduszony silnik,chyba około 600 obr.Teraz zimą nie zaświeca się w żadnym zakresie obrotów,a ramiona na wolnych obrotach trzęsą się.Na obrotach około 1500 jest OK.Kręciłem tą śrubą na śrubokręt,korek na kwadratowy klucz,za prawym kołem,wykręcając było gorzej, chlapał olej, więc wkręciłem i się poprawiło, ale nadał trochę trzęsie. Są jeszcze dwie śruby do regulaćji jedna na śrubokręt pod korkiem wlewu oleju hydraulicznego i druga na klucz 13 przy WOM ,pokręcę zobaczymy co to da. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    1

Czyli kręciłeś śrubką o nr 6 na obrazku LX009953_______UN12MAY95.gif, też nią kręciłem, ona jest od ustawienia położenia blaszki o nr 7. Blaszka ta naciska na zaworki od siłownika i tą śrubką ustawia się luz pomiędzy trzpieniem zaworków a tą blaszką. Jak za dużo to wykręciłeś to po prostu oba lub jeden z zaworków był lekko wciśnięty. Ja to sobie ustawiłem jak ściągnąłem plecak bo inaczej nie ma jak tego ustawić. Na razie wkręć to bardziej, tak żeby żaden z zaworków nie był wciśnięty.

Podnośnik ci trzyma po zgaszeniu? Dobrze by było zerknąć na filtr siatkowy, jak będzie czysty to patrzeć dalej. Można odłączyć i zaślepić zasilanie orbitrola i już wyeliminujesz jego usterkę. A najlepiej to by było zmierzyć ciśnienie z jakim podawany jest olej do pompy głównej i byś wszystko wiedział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajowac    0

Czyli kręciłeś śrubką o nr 6 na obrazku LX009953_______UN12MAY95.gif, też nią kręciłem, ona jest od ustawienia położenia blaszki o nr 7. Blaszka ta naciska na zaworki od siłownika i tą śrubką ustawia się luz pomiędzy trzpieniem zaworków a tą blaszką. Jak za dużo to wykręciłeś to po prostu oba lub jeden z zaworków był lekko wciśnięty. Ja to sobie ustawiłem jak ściągnąłem plecak bo inaczej nie ma jak tego ustawić. Na razie wkręć to bardziej, tak żeby żaden z zaworków nie był wciśnięty.

Podnośnik ci trzyma po zgaszeniu? Dobrze by było zerknąć na filtr siatkowy, jak będzie czysty to patrzeć dalej. Można odłączyć i zaślepić zasilanie orbitrola i już wyeliminujesz jego usterkę. A najlepiej to by było zmierzyć ciśnienie z jakim podawany jest olej do pompy głównej i byś wszystko wiedział.

Witam. Po zgaszeniu podnośnik wolno opada ,opadał też przed moim kręceniem tą śrubą. Wspomaganie zaślepiałem wcześniej,zmian nie było.Chyba trzeba pomierzyć te ciśnienia, bo kończą mi się pomyśły ,czego jeszcze szukać.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    1

Mi jak opadał podnośnik to po długiej pracy w lecie (np orka z 5 godzin), cała skrzynia bardzo mocno się nagrzewała i podnośnik drżał. Przegrzewało olej bo cały czas musiało go dopompowywać do siłownika. Teraz jak to uszczelniłem to jest ok. Wolne obroty w tych ciągnikach podobno mają być 850 czy 900 obr/min właśnie ze względu na hydraulikę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajowac    0

Mi jak opadał podnośnik to po długiej pracy w lecie (np orka z 5 godzin), cała skrzynia bardzo mocno się nagrzewała i podnośnik drżał. Przegrzewało olej bo cały czas musiało go dopompowywać do siłownika. Teraz jak to uszczelniłem to jest ok. Wolne obroty w tych ciągnikach podobno mają być 850 czy 900 obr/min właśnie ze względu na hydraulikę.

Myślę, że coś podobnego będzie w moim . Robiłeś to sam ,

 

Mi jak opadał podnośnik to po długiej pracy w lecie (np orka z 5 godzin), cała skrzynia bardzo mocno się nagrzewała i podnośnik drżał. Przegrzewało olej bo cały czas musiało go dopompowywać do siłownika. Teraz jak to uszczelniłem to jest ok. Wolne obroty w tych ciągnikach podobno mają być 850 czy 900 obr/min właśnie ze względu na hydraulkię

Myślę ,że coś podobnego będzie w moim. Robiłeś to sam.

Edytowano przez sajowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    1

Sam robiłem, najgorzej ściągnąć kabinę (ja mam półokrągłą sg2) bo waży dość sporo, a poza tym tych wszystkich cięgieł też tam nie brakuje. Potem to już fajnie i prosto się rozbiera. Cały zespół siłownika kosztuje 2700 zł. Komplet uszczelek rozdzielacza ok 400zł. Uszczelnienie tłoka 90zł ale podobno lepiej jest założyć uszczelnienie chyba z fibry czy coś takiego.

 

Zaczep na podnośnik jakąś maszynę, podnieś, zgaś ciągnik i patrz latarką poprzez wlew oleju do skrzyni i będziesz widział czy siłownik puszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Witam. Jakim olejem mogę zalać skrzynię biegów w ciągniku JD 2030? Ewentualnie czy można mieszać oleje? Bo mam mały przeciek i chciałbym to naprawić i od razu uzupełnić olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marek3080
      Witam
      Tak jak w temacie. Konedata pokazuje że to ten sam model silnika (4239TL) ale jest różnica w mocy. Jeśli ktoś wie i mógłby napisać skąd w 2850 biorą się dodatkowe 8 KM byłbym wdzięczny. I jeszcze na dokładkę czy można zrobić coś z silnikiem w 2650  aby miał te dodatkowe konie jak 2850? Czy to tylko dawka paliwa czy może inna turbina?
      Pozdrawiam
    • Przez Kamilek1997
      Witam jestem tu nowy i nie znalazłem na forum podobnego tematu. posiadam od nie dawna John deera 28-50 i mam taki problem nie ważne zimny czy ciepły , wywala płyn korkiem chłodnicy dzieje sie tak tylko wtedy gdy jedzie sie na pełnych obrotach po przejechaniu około kilometra, na postoju można trzymać na obrotach i nic się nie dzieje, proszę o pomoc 
    • Przez krecikkkkkkkk123
      Witam .
      posiadam JD 2140 4x4 79 r 82 km + Turbo 
      Mam pytanie mam miedzy nogami takie małe pokreło i po prawej stronie tez mam takie 2 pokretła jakby , i nie wiem do czego to słuzy .
      Moze wy mi powiecie .?
       
    • Przez Maciek0903
      Witam,
      Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych postach które czytałem na forum. Jestem po generalnym remoncie mojego ciągnika (wymiana połowy skrzyni, obie nowe  pompy olejowe itp.). Mam teraz taki problem przy podniesionym TUZ-ie jak stoję na wolnych obrotach ciągnik dostaje jakby " padaczki". Dosłownie zaczyna telepać się cały i wtedy nie mogę nawet kierownicą ruszyć. Gdy przygazuje to pomaga lecz jak puszcze gaz to po chwili wraca. Jak opuszę podnośnik to tego problemu nie ma. Dodam iż gdy zostawię  wyłączony ciągnik z podniesionym pługiem to nawet na centymetr nie opadnie, nawet po dwóch dniach. Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy gazuje to podniesiony już na maxa podnośnik unosi się na około 10 cm, a gdy przestaje gazować to opada o te 10 cm. Posiadam tur. oleju mam na full.
    • Przez kierowca12
      Witam 
      Chciałbym się dowiedzieć jak jest zasłożony przedni wom w jd 3050 mógłby ktoś mi wyłać zdjecie albo chociaż napisać jak to jest zamontowane 
×