Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Chcę zakupić 2 przyczepy 12 tonowe a właściwie wybór już własciwie padł jutro wybieram się do dilera.

Ale dręczy mnie jeszcze pare zagadnień mianowicie:

- tandem + dwuosiowa czy 2 dwuosiowe - opinie użytkowników

- wybrałem wielton chodź zastanawiam się jeszcze nad metaltech??

- wybór opon mianowicie chce aby przyczepy posiadały opony polowo-szosowe 500/60 r 22,5 takei jak na załączonym obrazku?? Co o tym myślicie?? Jak się sprawują??

product.jpg

Edytowane przez david62
Opublikowano

jeżeli chodzi o przyczepy metaltech to są one bardzo dobre ,trwałe , mam jedna 10 tonówke i sprawuje sie świetnie (woziłem ja kamienie, gruz, ziemie, zwir, zboze ) dodam tylko że przyczepy wielton z tego co wiem to są nawet lepsze tylko że droższe.

Opublikowano

Ja osobiście wybrałbym metaltecha. Mam tandem właśnie tej firmy 12 tonową i planuje jak ty zakupić do niej drugą 12 tonową z dwiema osiami. Moim zdaniem Metaltech ma znaczącą przewagę nad konkurencją pod wzglęsem szczelności, w Wieltonkach buty uszczelniane są gumowymi uszczelkami, a wiadomo, że nie są one wieczne, natomiast metaltech jest uszczelniony stalowym prętem, co jest znacznie trwalsze. Nasza przyczepa użytkowana jest już 6 sezonów i nie widać śladów zużycia.

Tandem jest bezkonkurencyjny jeżeli chodzi o łatwość manewrowania, drugą ważną zaletą jest polepszenie siły uciągu ciągnika przez nacisk na tylną oś.

Opublikowano

Bierz 2 dwuosiowe są lepsze, a wielton jest dobrą firmą przyczep. Sam mam 12 tonówke własnie wieltona i dla mnie jest super. Woziłem zboże, piach. Doskonała. ;[

Opublikowano

A byłem dziś w Rolserwisie. Wieltonek nawet fajnie wyszedł ok 49000 netto za dwuosiówke i tandem podobnie ale mają już pełne wyposażenie :) a co do kół to takie jak przedstawiłem powyżej nie są dostępne. wybrałem jednak Wielton. Przekonała mnie solidność wykonania ramy i jeszcze pare szczegółow.

Opublikowano

A oglądałem dziś i Wieltona, Metaltechu i Zasław. Mi najbardziej Wielton się spodobał. Chodz rożnice pomiędzy tymi przyczepami są znikome. Może Zasław troszke słabiej wypada. Metal tech chwalili za bardzo dobra szczelność. Wielton znowu wyglada na solidniej wykonaną. A z takim tandemikiem 10 t spokojnie powinien sobie poradzić.

Opublikowano (edytowane)

@DARIUSZ18, ja przyjmuję zasadę że na każde 10KM przypada 1t ładowności przyczepy, w polu można sprawnie przejechać jak jest nieco miękko.

 

Ja miałem do czynienia z przyczepą Pronara i oprócz ogumienia nie mam nic do zarzucenia, jeśli przyczepa ma dużo jeździć w transporcie chyba lepiej by było gdyby była wyposażona w opony szosowe od ciężarówek jeśli będą dostępne.

Edytowane przez kris14
Opublikowano

Ja wybierałem pomiędzy Wieltonem a Zasławem w moim odczuciu te dwie przyczepy są najsolidniej zbudowane (porównaj masę ww. przyczep z konkurencją). Co do ładowności to chyba sam wiesz najlepiej jaka ładowność ci odpowiada, z 10t nie powinno być problemu, zwróć uwagę na to że przyczepy 10t maja najczęściej opony o rozmiarze 385/65R22,5 które są wyższe od opon balonowych 400/60R15,5 (najczęściej przyczepy 8T) przez co maja mniejsze opory toczenia o wytrzymałości podczas dłuższych tras nawet nie wspominam. Pokaz możliwości ciągników w transporcie masz tutaj http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/181789-zetor-forterra-10641-przyczepy/

Opublikowano

a tak jakby do transportu po szosie to jaka ładowność byście radzili??? w ogóle to myślicie nad zestawem claas Axos 320 i przyczepa zaslawa tylko się zastanawiam nad ładownością.proszę o wasze rady...

Opublikowano (edytowane)

W sumie nie zawsze trzeba ładować przyczepy do pełna kiedy jest ciężko na polu, więc gdyby była 10-12tonowa to nic się nie stanie.

Wiesz, ja swoje proporcję ładowności do mocy szacuję dla mojego Ursusa, gdzie czasami brakuje biegów, ale w takim Claasie powinno być ok ;)

Edytowane przez kris14
Opublikowano

Nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem od dilera ze miedzy innymi wielton i metal fach (z mirosławca) w standardzie dają opony nalewane.... za orginał trzeba doplacic ok. 700zł za opone(700*4=2800). Z tego co mowił ze tylko Zasław daje nowe opony. Radze wziąć to pod uwage;)

Opublikowano

Te nalewki nie są takie złe, to są opony od naczep ciężarowych, więc są mocne, nalane są nawet dobrej jakości gumą. W mojej przyczepce od 5 lat nic złego się z nimi nie dzieje, nawet nie trzeba dopompowywać :)

Opublikowano

Nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem od dilera ze miedzy innymi wielton i metal fach (z mirosławca) w standardzie dają opony nalewane.... za orginał trzeba doplacic ok. 700zł za opone(700*4=2800). Z tego co mowił ze tylko Zasław daje nowe opony. Radze wziąć to pod uwage;)

 

Metal Fach nie jest i nie będzie z Mirosławca. Myślałeś o Metaltechu :)

Co do opon....nie słyszałem żeby zakładali tam nalewane opony, ale odnawialne tak. Różnica polega na technologi. Nalewka jak sama nazwa wskazuje jest wykonana prostą metodą. Opona odnawiana powstaje nas bazie "karkasu" czyli surowca ze zużytej opony gdzie wykorzystuje sie jej osnowę z płótna i drucików. Po oczyszczeniu takiej opony nakłada sie na jej całą powierzchnię warstwę gumy w taki sam sposób jak na nową oponę. Jeżeli będziesz się nudził, zobacz na stronę Bandenmarkta. Co do całej reszty....masz rację do nowych trzeba dopłacić. na dzień dzisiejszy....tj koniec marca 2011 będzie to 3400 netto. Natomiast jezeli chodzi o markę nowej opony którą zakładają Zasław i Wielton to nawet nie wiem co to jest. Więc warto się zastanowić nad wyborem przyczepy kierując się tylko parametrami opon.

 

Chcę zakupić 2 przyczepy 12 tonowe a właściwie wybór już własciwie padł jutro wybieram się do dilera.

Ale dręczy mnie jeszcze pare zagadnień mianowicie:

- tandem + dwuosiowa czy 2 dwuosiowe - opinie użytkowników

- wybrałem wielton chodź zastanawiam się jeszcze nad metaltech??

- wybór opon mianowicie chce aby przyczepy posiadały opony polowo-szosowe 500/60 r 22,5 takei jak na załączonym obrazku?? Co o tym myślicie?? Jak się sprawują??

product.jpg

 

Zrezygnuj z tej oponki. Zdaje egzamin tylko na polu. Na szosie i tak nie pojedziesz na niej powyżej 40km/h

Ta opona nadaje sie tylko na pole, nie niszczy podłoża. I tylko za tą przyjemność będziesz musiał dopłacic ponad 5 tysi.

Opona 425/65 22,5' jest tylko o 1cm szersza od 385/65 22,5' ponieważ powierzchnia przylegania do asfaltu takich opon to własnie taka różnica. Jeżeli jeździsz po polu i szosie, weź nowe 385.

Takie jest moje zdanie, a Ty zrób jak uważasz :)

Opublikowano

zastanawiam się nad zakupem przyczepy 10 lub 12 ton i moje pytanie brzmi;

Jaką wybrać tandem czy normalną dwuosiową ??? Przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć czy tandem nie buja i nie szarpie ciągnikiem w transporcie tak jak jest to np. w rozrzutniku obornika ???

Opublikowano (edytowane)

Tandem tak jak napisałeś buja się i szarpie, ale mimo wszystko ja wolę tandem, bo mimo tych wad posiada dwie ważne zalety - manewrowanie i zwiększenie uciągu ciągnika przez dociążenie osi.

Edytowane przez MichalR

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v