Zetor Forterra 10641 + przyczepy
 

Zetor Forterra 10641 + przyczepy

  • 13326 wyświetleń

Przed wyjazdem do skupu z ziemniakami. Prawie 34 tony netto. Masa własna przyczep 12 ton.





Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Matias89
  • 2 527

ile płacą za tone ziemniaka ?? i to są przemysłowe czy jadalne ?? a tak poza tym to ładny zestawik i ten zetorek ma co ciągnąć !!!

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • jakos to bedzie -czyli nadzwyczaj nieprecyzyjny plan hehe
  • timasz
  • 55 2584

ile zetor spala z takim ladunkiem ? bo tu to moc wykozystana jest w 200% hehe

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • yarecki12
  • 2 1005

płacą od 300 do 450 zł. Ziemniaki przemysłowe. Ma co ciągnąć ale ciągnął nieraz jeszcze większy zestaw gdy z tyłu była jeszcze większa przyczepa, ta trzyosiówka na zdjęciu ma pojemność 17-18 ton, a pożyczamy od gościa taką że wchodzi 20-22 tony. Zetor sobie radzi bo tereny u nas płaskie, rozpędza się normalnie do pełnej prędkości, ale trzeba przy rozpędzaniu cały czas przełączać półbiegi i kręcić go do końca. Jak obroty spadną do 1800-1700 to odrazu żółwia. Jak nh 175 jedzie z przodu z podobnym zestawem to zetor wcale z tyłu nie zostaje. Jak z przodu jedzie nh 155 to idą praktycznie łeb w łeb, zetor w końcu 4 tony lżejszy prawie. Tam gdzie lekka góra i zetor redukuje to nh tez musi redukować. Spalania nie liczyliśmy, ważne że ciągnik idzie z takim zestawem. Z pola nie wyjechał bo błoto masakryczne było, pojedynczo każdą przyczepę na dwa traktory wyciągaliśmy - widać koła skręcone bo zczepialiśmy zestaw na asfalcie już.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Bobek_Farmer

Napisano

  • Gość Bobek_Farmer

@yarecki12 trochę podkręcasz bajer. ;) 100KM z 4T, idzie tak samo, jak 155 z 6T... jasne. :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • TumeK
  • 11 2240

hmm poto ze jak do skupu bylo by 80 km to tirem szybciej zajedziesz..

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • yarecki12
  • 2 1005

No wiadomo 155 mocniejszy, ale nie ma jakiejś kolosalnej różnicy. Zazwyczaj robimy tak że mniejszy zestaw do zetora, a większy do nh ( najczęściej nh 175, bo 155 chodzi przy kombajnie ale czasami odczepiamy jak jest możliwość kombajn) i wtedy idą tak samo bo nh ma 4 tony wiecej ładunku i 4 tony wiecej sam waży. Czas jazdy na trasie 25 czy tam 30 km jest taki sam forterra i nh, na dziurach i tak nie podgonisz trzeba zwolnic zarówno zetorem jak i nh.

Co do tira to tir mniej spali, mniej opony się niszczą ( nh 175 zdarł przednie gumy w dwa lata, koszt 10 tys). Ale mamy blisko tzn do jednego skupu 10 km, do drugiego 25-30, do trzeciego 50 ale tam mało mamy do odwózki, skup zboża i qq 25 km ale tam rzadziej jeździmy niż z ziemniakami. Ale na tira wejdzie tylko 27-30 ton a na taki zestaw 32-37 ton.

Druga sprawa jest taka że na jednym skupie jest rozładunek boczny a na drugim tylny a na zbożowym i qq może być i taki i taki.

Tak więc naczepa wywrotka kipruje tylko do tyłu i mogłaby wozić tylko do jednego skupu i zboże i qq, a do drugiego skupu trzeba mieć naczepę boczną lub zestaw auto + przyczepa na bok może być sztywny bo mają wywrot tam. Ale ten skup gdzie jest wyładunek boczny ziemniaków jest 10 km od domu więc tam można jeździć ciągnikiem. Poza tym jak mokro jest to na pole nie wjedzie autem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • yarecki12
  • 2 1005

Nie skandal tylko wolny rynek. My mamy stałą cenę zakontraktowaną - ale jak na rynku ziemniaki są drogie po 600-800 zł to my wtedy mamy połowę tego. Ale mniejszy napewno masz nakład na hektar jadalnych niż na przemysłowe. Przemysłowe mają drogie sadzeniaki 3000-4000 na hektar, więcej nawozu trzeba dać , jak sucho to podlewamy. No ale jak doliczysz pakowanie workowanie ważenie, rozwożenie do klientów czy tam stanie na targu, przechowywanie ziemniaków to masz dużo roboty i czasu to zajmuje i ludzi trzeba jakichś do pomocy bo sam wszystkiego nie zrobisz.

My zajeżdżamy na skup, otwieramy burt wysypujemy i z głowy, prosto z pola bez żadnych zbędnych dodatkowych procesów technologicznych.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sthil007
  • 51 321

U nas nie ma takich cen przy 20 % skrobi z dopłatą arr wyjdzie ok 300 za tone.Poza tym ziemniaki przemyslowe nie sa tak plenne jak jadalne i maja wieksze wymagania.A zestawik bardzo ladny jest co ciagnac górkepewnie widzisz z daleka... :rolleyes:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • igorass
  • 33 1062

Jak dla mnie męczarnia - takim zestawem można jechać przez wsie ale weź przejedź czymś takim przez miast :o to Cię zjedzą. Wiem co mówię bo czasami jedzimy przez Warszawę ciagnikami.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • yarecki12
  • 2 1005

sthil007 - te ziemniaki są chipsowe i frytkowe - one są o wiele bardziej plenne niż jadalne, co do skrobiowych to nie wiem jaki jest ich plon ale nie wydaje mi się aby był niższy niż jadalnych. U nas plon chipsowych to od 25 do 40 ton, frytkowych od 30 do 60 ton, plony są zróżnicowane w zależności od odmiany , dopilnowania oprysków, ilości wody itp.

igorass no przez warszawe czy wrocław tym bym nie jechał - za długi i za ciężki zestaw, za wolny ciągnik brak miękkiego przodu.

Ale przez wiochy można jechać, ale jedziemy też przez miasto powiatowe 30-40 tys mieszkańców z 3 światłami - jedno na skrzyżowaniu i dwa na pasach - rozbujać go potem przerąbane, zresztą nh z takim ładunkiem też się długo buja. Poza tym trzeba uważać przed pasami bo droga hamowania zestawu 50-55 ton jest dosyć długa. Jak mnie auto nie wyprzedzi na wlocie do miasta to potem nie ma gdzie wyprzedzić dopiero za 4 czy tam 6 km na wylocie z miasta. Same wysepki, pasy wyłączone itp

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Skofo
  • 29 2291

Skąd ja znam takie tonaże na trasy sam czasem jadę z kumplem tylko że skład waży ok 67t i wiem jak to jest szczerze nic fajnego

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MarcoWzu
  • 4 1514

no forterry są mocne w transporcie i wogóle wiem coś o tym bo mam 11441 to ładnie z przyczepkami idzie ale z takim ładunkiem nie jechałem jedynie co ciągnołem to naczepe 3 osiową z mokrymi wysłodkami ok 24 tony netto...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • yarecki12
  • 2 1005

potrącenia od 1 do 9-10 %, ale najczęściej od 2 do 4%.

MarcoWzu no forterry naprawdę są mocne jak na swoje 100 czy 110 koni. Myślałem że o wiele gorzej będzie jechać z takim zestawem. Z trzyosiówką solo to ten ciągnik nie ma zabardzo co robić, tylko na skrętach trzeba uważać i przy nawracaniu na polu bo tylne osie stawiają duży opór. Ale wydaje mi się że ursus 1212 na szybkiej skrzyni mocniejszy jest w transporcie - 6 baniaków i prawie 7 litrów a nie niewiele ponad 4 litry. Do ursusa kiedyś podczepiłem podobny zestaw ( metaltechów nie da rady ze względu na brak dwuobwodowych hamulców w ursusie), miał 30 ton netto i szedł jak przeciąg ale silnik po remoncie, bo druga 12tka, 1204 to padaka przy 1212.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • mizgus
  • 1 70

Skład fajny niema co! A od czego są przednie obciążniki masz może zdjęcie z bliska?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • yarecki12
  • 2 1005

Niezbyt fajny skład, lepiej to wygląda jak z tyłu jest drugi metaltech, albo trzyosiówkę metaltecha zaczepić :D Poza tym zestaw z dwoma metaltechami pusty waży 10 ton a nie 12, a różnica w ładunku to 1 czy 2 tony. Dwa metaltechy są krótsze i lepiej się jedzie, poza tym trzyosiówka stawia opór na skrzyżowaniach. Jeszcze mamy większy zestaw, jak pożyczymy od sąsiada trzyosiówkę drugą, wchodzi na nią 19-22 tony - ona ładniejsza taka niebieska, jak nowa wygląda. Bo ta nasza to niezbyt atrakcyjny wygląd ma ale robotę robi.

Obciążniki to pozostałość po największym złomie czyli ursusie 1734. Ich tam mało z przodu chyba 4 czy 5, czyli niecałe 200 kg. Więcej obciążników mu nie trzeba bo ten ciągnik jest pomocniczy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dawidg2
  • 31 3531

Ech a ja się martwie czy 220KM pociągnie 38ton jak tu 100KM ciągnie 46 ton. Tylko że ja może będe miał dollego 2 osiowego i naczepe 3 osie więc opory spore.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • yarecki12
  • 2 1005

38 ton to masa naczepy, wózka i ładunku razem? 220 koni będzie szedł bez problemu, 3 osie będą stawiać opór tylko przy skręcaniu na skrzyżowaniach i rondach, ale traktor nie będzie mieć żadnego problemu. Gorzej jak się zakopiesz w błocie to może być lipa, bo nie rozczepisz tego. A dwie przyczepy można pojedynczo z pola wyciągać co było robione na tym zdjęciu. Osobno jedna, osobno druga i na asfalcie do kupy zaczepione. Wiesz u nas jak mokro to NH TM175 nie może wyciągnąć sam takiego zestawu, trzeba mu z przodu pomóc drugim ciągnikiem, albo rozczepić. Ale to już są skrajne sytuacje. Nie ma tak źle. Mówię o kartoflisku cały czas. Można coś kombinować stanąć na drodze czy coś. Jak kosiliśmy zboże, po ścierni trudniej wyjechać to stawaliśmy na polnej drodze i kombajn dowoził, jak staliśmy na ścierni 10 ton netto przyczepa i 13 ton netto to NH 175 nie mógł tego wyciągnąć musieliśmy rozczepić ale w tym roku wyjątkowo mokre żniwa, kto to by pomyślał że trzeba będzie kombajn wyciągać.

Wiesz te 100 koni ciągnie te 46 ton , ale staramy się częściej zaczepiać to do 175 koni, ale w planach mamy następny ciągnik taki 130-160 koni to forterra odpocznie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dawidg2
  • 31 3531

tak 38t dokładnie to 37,3t to masa naczepy, wózka i ładunku. Naczepa aluminiowa wywrotka DMC 35 ton masa własna 5,2t zależy czy cała aluminiowa czy tylko wywrot, masa wózka 2,3t. Ładowność kosmiczna 29,8tony. Chyba że będe ciągał inny typ naczepy ale to tylko masa ładunku się zmieni.

 

Co do błota to chciałbym właśnie na kampani buraczanej jeździć ale raczej u mnie to samochody stoją na twardej gruntowej drodze albo na asfaltowej więc problemu nie będzie.

 

A żniwa to raczej odpadają bo nie mam gospodarstwa chyba że transport zbóż usługowo. A jeszcze gdzie bym jeździł to na żwirownie ale to raczej twardo.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ReMeK8250
  • 30 497

hmm poto ze jak do skupu bylo by 80 km to tirem szybciej zajedziesz..

 

 

Napewno tak, ale wydaje mi że Fastrac teraz jest jednym z lepszych rozwiązań do takiego transportu :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dawidg2
  • 31 3531

Mam kilka firm w okolicy co ciągnikami wożą na takich małych trasach różne towary. Więc to jakoś musi się opłacać tylko zakup ciągnika droższy troszkę.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj