Skocz do zawartości
david62

wybór przyczep 12 tonowych???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
david62    0

Chcę zakupić 2 przyczepy 12 tonowe a właściwie wybór już własciwie padł jutro wybieram się do dilera.

Ale dręczy mnie jeszcze pare zagadnień mianowicie:

- tandem + dwuosiowa czy 2 dwuosiowe - opinie użytkowników

- wybrałem wielton chodź zastanawiam się jeszcze nad metaltech??

- wybór opon mianowicie chce aby przyczepy posiadały opony polowo-szosowe 500/60 r 22,5 takei jak na załączonym obrazku?? Co o tym myślicie?? Jak się sprawują??

product.jpg

Edytowano przez david62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseaudi    0

jeżeli chodzi o przyczepy metaltech to są one bardzo dobre ,trwałe , mam jedna 10 tonówke i sprawuje sie świetnie (woziłem ja kamienie, gruz, ziemie, zwir, zboze ) dodam tylko że przyczepy wielton z tego co wiem to są nawet lepsze tylko że droższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33

Ja osobiście wybrałbym metaltecha. Mam tandem właśnie tej firmy 12 tonową i planuje jak ty zakupić do niej drugą 12 tonową z dwiema osiami. Moim zdaniem Metaltech ma znaczącą przewagę nad konkurencją pod wzglęsem szczelności, w Wieltonkach buty uszczelniane są gumowymi uszczelkami, a wiadomo, że nie są one wieczne, natomiast metaltech jest uszczelniony stalowym prętem, co jest znacznie trwalsze. Nasza przyczepa użytkowana jest już 6 sezonów i nie widać śladów zużycia.

Tandem jest bezkonkurencyjny jeżeli chodzi o łatwość manewrowania, drugą ważną zaletą jest polepszenie siły uciągu ciągnika przez nacisk na tylną oś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Karpiu    0

Bierz 2 dwuosiowe są lepsze, a wielton jest dobrą firmą przyczep. Sam mam 12 tonówke własnie wieltona i dla mnie jest super. Woziłem zboże, piach. Doskonała. ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIUSZ18    1

a jaka byście proponowali przyczepę do ciągnika o mocy 87 km dokładnie mi chodzi o ładowność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david62    0

A byłem dziś w Rolserwisie. Wieltonek nawet fajnie wyszedł ok 49000 netto za dwuosiówke i tandem podobnie ale mają już pełne wyposażenie :) a co do kół to takie jak przedstawiłem powyżej nie są dostępne. wybrałem jednak Wielton. Przekonała mnie solidność wykonania ramy i jeszcze pare szczegółow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david62    0

A oglądałem dziś i Wieltona, Metaltechu i Zasław. Mi najbardziej Wielton się spodobał. Chodz rożnice pomiędzy tymi przyczepami są znikome. Może Zasław troszke słabiej wypada. Metal tech chwalili za bardzo dobra szczelność. Wielton znowu wyglada na solidniej wykonaną. A z takim tandemikiem 10 t spokojnie powinien sobie poradzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

@DARIUSZ18, ja przyjmuję zasadę że na każde 10KM przypada 1t ładowności przyczepy, w polu można sprawnie przejechać jak jest nieco miękko.

 

Ja miałem do czynienia z przyczepą Pronara i oprócz ogumienia nie mam nic do zarzucenia, jeśli przyczepa ma dużo jeździć w transporcie chyba lepiej by było gdyby była wyposażona w opony szosowe od ciężarówek jeśli będą dostępne.

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIUSZ18    1

to myślisz ze taki cierniczek 87 km dal by sobie rade z przyczepka 10 ton?? a co sadzicie o firmie zaslaw i ich przyczepach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EppS    2

Ja wybierałem pomiędzy Wieltonem a Zasławem w moim odczuciu te dwie przyczepy są najsolidniej zbudowane (porównaj masę ww. przyczep z konkurencją). Co do ładowności to chyba sam wiesz najlepiej jaka ładowność ci odpowiada, z 10t nie powinno być problemu, zwróć uwagę na to że przyczepy 10t maja najczęściej opony o rozmiarze 385/65R22,5 które są wyższe od opon balonowych 400/60R15,5 (najczęściej przyczepy 8T) przez co maja mniejsze opory toczenia o wytrzymałości podczas dłuższych tras nawet nie wspominam. Pokaz możliwości ciągników w transporcie masz tutaj http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/181789-zetor-forterra-10641-przyczepy/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIUSZ18    1

a tak jakby do transportu po szosie to jaka ładowność byście radzili??? w ogóle to myślicie nad zestawem claas Axos 320 i przyczepa zaslawa tylko się zastanawiam nad ładownością.proszę o wasze rady...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

W sumie nie zawsze trzeba ładować przyczepy do pełna kiedy jest ciężko na polu, więc gdyby była 10-12tonowa to nic się nie stanie.

Wiesz, ja swoje proporcję ładowności do mocy szacuję dla mojego Ursusa, gdzie czasami brakuje biegów, ale w takim Claasie powinno być ok ;)

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
popo73    0

ja kupilem dwie przyczepy ZASLAW 8-tonowe ,super zrobione,na jedna wchodz 10-ton pszenicy.polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIUSZ18    1

to radził byś 12??? nom w claasie jest zmiana pod obciążeniem wiec wydaje mi sie to ze to jest kolejny plus i chyba zdecyduje się na 12 ton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszek410    0

Nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem od dilera ze miedzy innymi wielton i metal fach (z mirosławca) w standardzie dają opony nalewane.... za orginał trzeba doplacic ok. 700zł za opone(700*4=2800). Z tego co mowił ze tylko Zasław daje nowe opony. Radze wziąć to pod uwage;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz90    8

to płaci się kasę,kupuje nową maszynę a tu dają nalewki?? to jest prawda bo mi się nie chce wierzyć <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak złożyłem na MGR i byłem zainteresowany przyczepą 10t z Wieltona.

To jest pewna informacja normalnie są nalewki z za nowe trzeba dużo dołożyć ale mnie interesują tylko nowe jak wniosek przejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIUSZ18    1

"lamborghini105 " kolego to składałeś na PROW tak a nie wiesz kiedy będzie już coś wiadomo czy zostało to przyznane???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33

Te nalewki nie są takie złe, to są opony od naczep ciężarowych, więc są mocne, nalane są nawet dobrej jakości gumą. W mojej przyczepce od 5 lat nic złego się z nimi nie dzieje, nawet nie trzeba dopompowywać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buuz40    4

Nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem od dilera ze miedzy innymi wielton i metal fach (z mirosławca) w standardzie dają opony nalewane.... za orginał trzeba doplacic ok. 700zł za opone(700*4=2800). Z tego co mowił ze tylko Zasław daje nowe opony. Radze wziąć to pod uwage;)

 

Metal Fach nie jest i nie będzie z Mirosławca. Myślałeś o Metaltechu :)

Co do opon....nie słyszałem żeby zakładali tam nalewane opony, ale odnawialne tak. Różnica polega na technologi. Nalewka jak sama nazwa wskazuje jest wykonana prostą metodą. Opona odnawiana powstaje nas bazie "karkasu" czyli surowca ze zużytej opony gdzie wykorzystuje sie jej osnowę z płótna i drucików. Po oczyszczeniu takiej opony nakłada sie na jej całą powierzchnię warstwę gumy w taki sam sposób jak na nową oponę. Jeżeli będziesz się nudził, zobacz na stronę Bandenmarkta. Co do całej reszty....masz rację do nowych trzeba dopłacić. na dzień dzisiejszy....tj koniec marca 2011 będzie to 3400 netto. Natomiast jezeli chodzi o markę nowej opony którą zakładają Zasław i Wielton to nawet nie wiem co to jest. Więc warto się zastanowić nad wyborem przyczepy kierując się tylko parametrami opon.

 

Chcę zakupić 2 przyczepy 12 tonowe a właściwie wybór już własciwie padł jutro wybieram się do dilera.

Ale dręczy mnie jeszcze pare zagadnień mianowicie:

- tandem + dwuosiowa czy 2 dwuosiowe - opinie użytkowników

- wybrałem wielton chodź zastanawiam się jeszcze nad metaltech??

- wybór opon mianowicie chce aby przyczepy posiadały opony polowo-szosowe 500/60 r 22,5 takei jak na załączonym obrazku?? Co o tym myślicie?? Jak się sprawują??

product.jpg

 

Zrezygnuj z tej oponki. Zdaje egzamin tylko na polu. Na szosie i tak nie pojedziesz na niej powyżej 40km/h

Ta opona nadaje sie tylko na pole, nie niszczy podłoża. I tylko za tą przyjemność będziesz musiał dopłacic ponad 5 tysi.

Opona 425/65 22,5' jest tylko o 1cm szersza od 385/65 22,5' ponieważ powierzchnia przylegania do asfaltu takich opon to własnie taka różnica. Jeżeli jeździsz po polu i szosie, weź nowe 385.

Takie jest moje zdanie, a Ty zrób jak uważasz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol19    7

zastanawiam się nad zakupem przyczepy 10 lub 12 ton i moje pytanie brzmi;

Jaką wybrać tandem czy normalną dwuosiową ??? Przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć czy tandem nie buja i nie szarpie ciągnikiem w transporcie tak jak jest to np. w rozrzutniku obornika ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33

Tandem tak jak napisałeś buja się i szarpie, ale mimo wszystko ja wolę tandem, bo mimo tych wad posiada dwie ważne zalety - manewrowanie i zwiększenie uciągu ciągnika przez dociążenie osi.

Edytowano przez MichalR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×