Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
może przetarł ci się gdzieś kabel i dochodzi prąd i za to pokazuje że pełno

ale który kabel?? ten od tej pokrywki w podłodze do wskaźnika?? czy jakiś inny może?? żebym wiedział gdzie szukać... Pozdrawiam

Opublikowano

A mi jak sie zagrzeje ale też nie zawsze wskaźnik rytmicznie skacze między faktyczną ilością paliwa a maxymalnym wskazaniem... i tak ciągle aż słychac uderzenia wskazówki..

 

Czy na 3 biegu powinny wyć przekładnie pod pełnym obciązeniem? u mnie wyje :)

 

Ile powinno być oleju w skrzyni? bo na miarce u mnie są 3 kreski ;|

 

Czemu jeden z wiatraków w kabinie kręci sie cały czas na wolnych obrotach ? Nawet stycznik od wolnych obrotów mam zepsuty a ten na wolnych chodzi..

 

Ma ktoś rozpiske bezpieczników ?

Opublikowano

@Hinco co do tego skakania pomiedzy faktyczna iloscia paliwa a max to tez to miałem :) Przeczysciłem styki te co sa pod chodnicznkiem i jest teraz ok.

Na 3 biegu u mnie tez lekko wyje, ale przeciez te skrzynie nie sa takie ze ich wogole nie slychac, jakies tam wycie zawsze jest ten ciagnik nie jest nowy wiec to ze skrzynia zawsze cos musi wyc + w jakims stopniu zużycie łozysk = lekkie wycie

 

3 kreski wystarczająco :)

A wiatrak siemkreci dlatego ze jak jedziesz to to jednak jakis tam podmuch sie dostaje i za pewne on obraca wiatrakiem, u mnie sie 2 obracaja :)

Opublikowano
@Hinco co do tego skakania pomiedzy faktyczna iloscia paliwa a max to tez to miałem :) Przeczysciłem styki te co sa pod chodnicznkiem i jest teraz ok.

Na 3 biegu u mnie tez lekko wyje, ale przeciez te skrzynie nie sa takie ze ich wogole nie slychac, jakies tam wycie zawsze jest ten ciagnik nie jest nowy wiec to ze skrzynia zawsze cos musi wyc + w jakims stopniu zużycie łozysk = lekkie wycie

Możliwe :)

 

3 kreski wystarczająco :)

Chodziło mi o to że na miarce są trzy kreski i który to jest minimum który maximum i po co trzecia kreska ? :)

 

A wiatrak siemkreci dlatego ze jak jedziesz to to jednak jakis tam podmuch sie dostaje i za pewne on obraca wiatrakiem, u mnie sie 2 obracaja :)

Źle sie wyraziłem, jak włącze przełącznikiem drugi bieg wentylatorów(bo od pierwszego mam spalony przekaźnik) to jeden wentylator kręci sie znacznie wolniej i prawie wogóle nie dmucha powietrzem, a drugi robi huragan..

 

Styki te pod prawą nogą przy wejściu kabli do baku? Nie wiem jak to tam wygląda wiec pytam; ]

Tylko czemu to sie dzieje tylko na gorącym silniku ? Może to przeładwanie akumulatora bo alternator mam nie oryginalny zetorowski...

Opublikowano

Mam takie pytanie czy w tej serii 5211,7211 olej do smarowania pompy paliwa jest bezpośrednio brany z silnika ,czy też osobno się go wlewa do pompy paliwa tak jak w c330 ? Bo w instrukci obsługi nic nie piszą o oleju do pompy paliwa,jest tylko napisane o wymianie oleju w silniku i filtrze powietrza oraz ich ilościach a o tej pompie nie ma nic.

Opublikowano
Mam takie pytanie czy w tej serii 5211,7211 olej do smarowania pompy paliwa jest bezpośrednio brany z silnika ,czy też osobno się go wlewa do pompy paliwa tak jak w c330 ? Bo w instrukci obsługi nic nie piszą o oleju do pompy paliwa,jest tylko napisane o wymianie oleju w silniku i filtrze powietrza oraz ich ilościach a o tej pompie nie ma nic.

Olej jest pobierany z silnika, przecież ewidentnie to widać śledząc rurki idące do/z pompy :) To jest przyczyną nie zjadania oleju przez zetory :) paliwo lekko zawsze podchodzi(widze to u siebie)

Swoją drogą czeka mnie wymiania, jaki olej polecacie i ile go wchodzi?

A, i które filtry wymienić? jestem nowym właścicielem i mimo że zadbany traktorek to pasujewymienić pare rzeczy..

Opublikowano

U mnie olej do pompy trzeba wlewac ale 7011 maja inne pompy.

 

Co do oleju to polecam TURDUS do misy przynajmniej u mnie wchodzi cos okolo 10l nie wiem jak to w 3 garowcach. Filtry- paliwowe, wyczyśc filtr oleju, od oleju skrzyni biegow.

Opublikowano
Olej jest pobierany z silnika, przecież ewidentnie to widać śledząc rurki idące do/z pompy :) To jest przyczyną nie zjadania oleju przez zetory :) paliwo lekko zawsze podchodzi(widze to u siebie)

Swoją drogą czeka mnie wymiania, jaki olej polecacie i ile go wchodzi?

A, i które filtry wymienić? jestem nowym właścicielem i mimo że zadbany traktorek to pasujewymienić pare rzeczy..

Bodajże 12l(Turdus może być), filtry wymień wszystkie, niewymienne wyczyść, przesmaruj wszystkie punkty

Opublikowano

Mam pytanie co do działania wzmacniacza momentu obrotowego. Czy dobrze rozumiem że zawór pneumatyczny uruchamiany pedałem lewą nogą poprostu wpuszcza powietrze do siłownika gdzieś wewnątrz skrzyni ?

Nie wiem czy to u mnie działa i chciałbym sie z tym pobawić :)

I oprócz nie hamowania na włączonym wzmacniaczu jakie są jeszcze zasady? Bo to pewnie nie jedyna.. Czy można z włączonym wzmacniaczem zmieniać biegi? wysprzęglać, zatrzymac sie itp?

Czy komuś działa wzmacniacz? Czy on wyje jak jest włączony tak jak reduktor?

 

Czy można sprężarke włączać tą dźwigienką w trakcie pracy silnika ? Wtedy lubi troche pozgrzytać, ale czy w ten sposób szybko zużyją się tryby ? Czy wg zamysłu powinno sie to robić wyłącznie na zgaszonym silniku ? Pytam bo planuje zrobić włączanie sprężaki z kabiny ciągnika, tylko nie wiem czy nie lepiej bedzie żeby sprężarka chodziła cały czas zamiastą włączania/wyłączania co jakiś czas...

 

Kto sie może orientuje jak sie nazywają elektrozawory pneumatyczne które by pasowały zamiast oryginalnego zetorowskiego? Chodzi o takie co po podaniu napięcia wpuszczają powietrze a po zaniku napiecia wypuszczają ?

 

No i najważniejsze, jak podkręcić dawke paliwa? Czy jest to już zadanie dla specjalisty? Wydaje mi sie ze mój zetor jest jakby skręcony, nigdy jeszczce nie puścił dymka czarnego choćby już przygasał od obciążenia! A tak chyba być nie powinno.. Pozatym różnica w mocy w porówaniu z c 330 powinna być większa, a ja tego niestety nie odczuwam...

 

Jaka jest prędkość obrotowa koła pasowego na wale co napędza alternator pompe wody ? 540 ? Bo w wersjach z WOM z przodu chyba właśnie z wałka jest pobierana moc? Potrzebuje żeby dobrac przełożenie do sprężarki klimy :)

Ah, czy do 5211 bedzie pasować koło pasowe z c330? Bo tam jest podwójne, chociaz nie jest to konieczna modyfikacja :)

Opublikowano

Chciałbym napisać co mi sie udało osiagnać z mojego 5211 dzięki sporej pomocy merytorycznej @zorzyk

Mój słaby zetor odzyskał moc po regeneracji pompy i wymianie rozpylaczy, już wiem na czym poplega fenomen tych silników, potrafią zejsć do obrotów niższych niż wolne lekko przydymić i iść dalej, zaraz po naprawie redukowałem biegi jak sie dusił bo wczesniej nie było szans żeby po zejściu poniżej 1600obr było jeszcze coś z tego, a teraz po zejściu poniżej 1600obr zabawa sie zaczyna ]:->

 

Mam jeszcze problem-jeden z silników od nawiewu nie chodzi na wysokich obrotach, na niskich ok ale na wysokie nie wchodzi i do tego grzeje mi sie niesamowicie bezpiecznik od nawiewu, co to moze być? Pobór prądu zmieżyłem 8A-bezpieczników nie wybija ale je mocno rozgrzewa-co to moze być i gdzie leży wina ?

Opublikowano

w zetorze wszystkie bezpieczniki są po 16 A a co do silnika nawiewu to dach do góry i sprawdż przekaźniki

Co do klimy koło pasowe ma tyle obr co silnik bo przecierz jest zamontowane na wale (przedni WOM ma 1000 obr i przekładnię ) .Sprężarkę ja włączam na małych obrotach trochę zgrzytnie ale przez tyle lat nic się nie stało (20)

Opublikowano

W tych silnikach przy sprężarce występuje sprzęgło kłowe, tak więc próba włączenia jej na postoju nie zawsze mogłaby się udać, bo "kły" mogłby się źle ustawić.

Opublikowano

Olej do sprżegła? o jaki olej Ci chodzi? Tam sprzęgło jest suche a niektórzy mówiaże sie powinno troche oleju kapnąć na łożysko oporowe przez kanalik w kadłubie skrzyni, zbiorniczka tam nie ma. A może zbiornik płynu do pompki hamulcowej? Jak to to on jest wspólny z hamulcowym i jest pod maską przy kabinie u góry od strony kolektora dolotowego ; ]]

Opublikowano

jemu chodziło pewnie o sprzęgo nożne ono jest sterowane na płyn chamulcowy nie na olej i zbiorniczek jego jest pod maską przy kabinie z prawej to ten sam (bo jest jeden) co od hamulców

Opublikowano

Ja też nie dawno zakupiłem 5211 i jedna rzecz jaka mnie denerwuje to podnośnik. Jak podniosę go na max to się opuszcza i tak faluje dziwnie. Jak podniosę na max do góry i zgaszę traktor to za chwile się opusci, czy tak ma być?? Czasami wogóle przez kilka sekund nie chce podnosic :angry: ... dziwne ;) Czy u was też tak jest że jak ruszycie tą dzwignią od wywrotu przyczepy to jest takie obciazenie na silnik że aż przygasa (nawet gdy do gniazd nic nie jest podłaczone)?? Czy macie też czasami tak żejak podnośnik podnośi to cos tam zgrzyta z tyłu?? Jakie wady mogą być prosze o pomoc ;)

pzdr ;)

Opublikowano

Falowanie podnośnika to niestety objaw dużego zużycia, zgrzytać natomiast może dużo zarówno to co na zewnątrz (cięgła itd.) jak i w środku chociaż w środku to najczęściej wyje pompa. Z tym ruszaniem dźwigną od wywrotu to nie mam pojęcia bo nigdy mnie nie ciekawiło takie doświadczenie, ale domniemam że skoro nic nie jest podłączone to olej nie ma ujścia i napiera na pompę a ta z kolei stawia opór silnikowi.

Opublikowano

No to co do wymiany rozdzielacz czy pompa...?? No to jeśli ktoś się orientuje to poprosze jakis opis koszt i czas naprawy... :angry:

Tak myślałem że to coś poważnego ;) U was też się tak robi jak ruszycie dzwignia od hydrauliki

A zgrzyta w okolicy wom-u

Opublikowano

Witam. Mam pytanie dotyczące zetora 5211 mianowicie kilka lat temu przerdzewiały mi te rurki doprowadzające wodę do nagrzewnicy w kabinie wiec rurki zostały ale nagrzewnica wraz z wentylatorami została wyjęta. Teraz jak doszliśmy do wniosku ze wentylatory by się przydały wiec czy można założyć same wentylatory bez nagrzewnic??(nagrzewnice gdzieś się zapodziały jak było to wszystko wyjęte) I czy tam potrzeba jakichś schematów do okablowania tych wentylatorów??I jeszcze jedno, jeśli chciałbym założyć radio to czy tam gdzie jest ta wnęka na nie to są już gotowe jakieś kable?? Jeśli nie to z skąd trzeba je doprowadzać? I jak zamontować głośniki???

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JakMag
      czy zrobił kiedyś ktoś taką modyfikacje silnik zetor 10145 do 7245 odrazu mówię tylko sie zastanawiam czy takie cos by dalo radę zrobić 
    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest


    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest

    • Przez grzegorzw1971
      Witam! Chyba jestem zmuszony do zakupu opon do Zetora 7245, oczywiście radialne cena duża, a diagonalne? Ma Ktoś? Są ok? Pracuję trójkami obrotowymi i agregatem uprawowo siewnym,mam tylko 10 h ,diagonalne mogą być ok? Z tyłu mam 16,9/30 radialne i już są boki słabe,pęknięcia i kapcie często,i bieżnika też prawie nie ma,a z przodu diagonalne

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v