Skocz do zawartości
CIAPEK1981

MERCATOR 60 SIŁOWNIKI HEDERU

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
CIAPEK1981    7

Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie chodzi o sprężyny zamocowane na siłownikach hederu, w bizonach (rocznik 1984 lub młodsze) są one zamontowane tak, że jak sie jedzie z podniesionym hederem to heder fajnie sobie pracuje na tych sprężynach, natomiast w mercatorach te spręzyny są tak jakoś dziwnie zamontowane, że w zależności od wysokości uniesienia hederu za każdym razem by trzeba było regulować te sprężyny, co wy o tym sądzicie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1995    2

Ja mam takowe w consulu. Wydaje mi się ze ich praca jest tylko wtedy gdy heder jest opuszczony mają one odciążać płozy które suną po ziemi.Przynajmniej tak mi się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kamil1998    85

On mają odciążać i też amortyzować heder. Jeśli jedziesz po jakiś dołach, to możliwe jest, że ci heder będzie skakał, co może się skończyć pęknięciem przewodu. Sprężyna ma za zadanie zamortyzować to skakanie do minimum (ile da rade).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil103    0

:blink: Panowie sam posiadam Merkatora 60 te sprężyny są aby heder przy niskim położeniu amortyzowały opuszczanie na niższe położenia bo bez sprężyn strasznie gwałtownie by opuszczał i nie było by możliwości ustawienia dokładniej wysokość tylko by nim szarpało kto tak ma niech sobie sprawdzi wymontuję sprężyny i będzie widział do czego one są jak mi nie wierzy :rolleyes: .A Ci co nie mają tak i się nie znają niech nie piszą :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil103    0

:rolleyes: Tak tylko przy maksymalnym podniesionym hedrze :blink: ciekawe ile byś czekał aby opadł na dół a tak sprężyny działają tylko przy niskim położeniu :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

@Kamil103 nie dlugo ;p w bizonach sa dlawiki i jakos sie nie czeka dlugo aby spadl :D ale nie wolno zakladac dlawika co ma dziure jak igla hehe :D bo wtedy to caly dzien bedzie podnosil:D

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czAApla    0

Kamil103 Ma rację posiadam mercatora i służą one do dokładniejszego ustawienia wysokości hederu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

czAApla@ chyba po to ze jak sie dygnie dzwignia to nie wali od razu do gory tylko po woli sie unosi nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Ale wymyślacie z tymi sprężynami :D Gdyby ich nie było to nic by nie pękało, nic nie skakało i można by ustawić wysokość bez dławików dokładnie jak by się chciało (jeśli tylko umie sie operować rozdzielaczem!!!!

Te sprężyny są bardzo przydatne gdy kosi się powalone zboże (jeśli są dobrze ustawione), w przypadku gdy cheder idzie po ziemi i trafi na nierówność to delikatnie się unosi a nie ryje w ziemię jak koparka (oczywiście bez przesady) Można też przy dużym kawałku i bardzo równym ustawić je że nie opadnie niżej niż np 10cm (wygoda)

Aby je ustawić prawidłowo trzeba stać na równym (beton) i tyle wkręcać te duże nakrętki (na podniesionym hederze) aby cheder opadł tuż nad samą ziemią i dalej nie szedł , jeśli będzie za dużo opadał lub nie dochodził do ziemi to niewielka korekta na polu :)

Aby odpiąć heder należy te nakrętki cofnąć do końca bo po odpięciu hedera sam lekki podajnik nie zejdzie tak nisko aby podhaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek2424    0

kiedyś mi tłumaczono że tak długo podkręcać żeby jeden dygnoł cheder na kilka centymetrów z pozyci ziemia odnośnie ustawienia podkrencaniem do 10 cm napewno się da tylko jadąc 2 biegiem na nieruwnym ściernie będzie jak fale na bałtyku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

W 100% masz rację, ja mam małe kawałki i często nie równe a te sprężyny mam tylko trochę napięte. Kiedyś jak je prawidłowo ustawiłem (pod siebie) to opadał na ziemię ale nie rył bardzo w ziemię (właśnie dało się dygnąć go rękami) Lecz jeżdżąc po usługach na krzywych polach nie sprawdzało się to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    2

W siłowniku jest pierścień oznaczony numerem 19 - jaką rolę pełni, jest uszczelniającym czy tylko prowadzącym, czy ma wpływ na przecieki z siłownika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek1962    0
Napisano (edytowany)

to jest pierscien segera w jednym typie siłownika lub pierscien plastikowy w drugim typie siłownika

Edytowano przez Zbyszek1962

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    2

To którą pozycję trzeba wymienić przy cieknącym siłowniku (przy tłoczysku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez Lukasz82
      Szukam informacji na temat wydajności dominatora 56? Podajcie ile ton na godzinę skosi jakiego zboża albo ile ha/godz przy jakim plonie. Jakieś opinie też można dorzucić.
    • Przez adiksutil16
      Witam. Parę dni temu kupiłem Dominatora(jak w temacie) Jest to mój pierwszy Claas i nie wiem za bardzo co do czego służy. Mam prośbę, prześlę zdjęcia i jakby ktoś z was mógłby mi napisać co do czego służy.
       


       
      Jakbyście mogli pisać np.
      1. wajha od tego i tego
      2....
       
      A tak samo z kontrolkami np.
      L1 kontrolka od tego i tego
       
      Z góry dzięki za pomoc!
    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez wojtek918
      Witam. Moim problemem są wibracje podczas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.
×