Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zostałem posiadaczem MERCATORA 60 (wersja ze Szwecji, z przodu napis VOLVO zamiast CLAAS, silnik mercedesa). Mam mały problem z instalacją elektryczną, mam instrukcje obsługi tego kombajnu ale w tej instrukcji nie ma schematu elektrycznego kombajnu. Może ma ktoś taki schemat elektryczny? Druga sprawa to po co jest taka duża czerwona kontrolka w lewym dolnym narożniku na panelu sterowania. Jeszcze jedna sprawa to sygnał dźwiękowy, w instrukcji obsługi jest napisane, że gdy silnik sie przegrzeje to włączy się sygnał dźwiękowy, czy to prawda? I jeszcze jedna sprawa a mianowicie jak naciągnąć pasek klinowy jezdny między skrzynia biegów a kołem pasowym (po prawej stronie kombajnu).

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Kontrolka może być podłączona wraz z sygnałem dźwiękowym do czujnika na wytrząsaczach w tylnej części kombajnu a jest to po to, że jeżeli zapcha ci się słoma to Ci sygnalizuje dźwiękowo i ta kontrolka tak bynajmniej jest w nowszych i większych Claasach a ewentualnie ta kontrolka może być jeszcze od czujnika na filtrze powietrza lub hamulca ręcznego, a pas jezdny napinasz hydraulicznie przyspieszacz

Opublikowano (edytowane)

Ten pas napina się podczas jazdy przyśpieszania, zwiększając obroty skrzynia co za tym idzie prędkość kombajnu bez zmiany obrotów silnika. Robisz to dźwignia rozdzielacza. Poszukaj sobie w google co to jest wariator pasowy.

Klakson na pewno powinien za działać gdy zapcha się słoma na wytrząsaczach. Wejdź z tyłu pod kombajn i na górnej blasze poszukaj zwisającej klapki i przycisku. Warto by działał bo sąsiadowi o mało się kombajn nie spalił.

Edytowane przez mtracz
Opublikowano

co do sygnału dzwiekowego to prawda, gdy płyn chłodzący osiągnie 100stopni , załączy sie klakson, to samo gdy się zapcha na wytsąsaczach jak koledzy wyżej piszą... pas jezdny napinasz dzwignią na rozdzielaczu na pozycji 3 pchając ja do przodu podczas jazdy... tzw. przyspieszacz...

Opublikowano

post-19125-0-14705100-1296415941_thumb.jpegTylko ten pasek klinowy musi być jakoś naciągany, w starszych mercatorach na kole pasowym czy skrzyni biegów jest taka sprężyna o średnicy około fi 100 mm (załącznik), w moim mercatorze (rocznik 1978) jest taka guma w kształcie talerza, wydaje mi sie, że to ta guma jakoś naciąga ten pasek klinowy. Co wy na to.

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

pas jezdny załozony jest na tzw Wariatorze(koło złożone z dwóch talerzy ) czyli kole które zweża sie i rozchodzi za pomocą hudraulicznych siłowników(założone jest ono na wale przechodzącym przez szerokośc kombajnu)... jeżeli koło to sie zwęża pas zaczyna chodzić po wiekszym okregu co oznacza jego naciągniecie i za razem szybsze obroty zdawane na skrzynie biegów... a jeżeli rozszeżymy koło wariatora pas chodzi po małej srednicy koła i jest wtedy luzny. pozdrawiam

 

 

http://moto.allegro.pl/kolo-pasowe-claas-merkator-50-60-70-75-wariator-i1420010850.html a tu zdjęcia pogladowe wariatora, to to powoduje naciąg pasa jezdnego

Edytowane przez krzys924
Opublikowano (edytowane)

post-19125-0-14705100-1296415941_thumb.jpegTylko ten pasek klinowy musi być jakoś naciągany, w starszych mercatorach na kole pasowym czy skrzyni biegów jest taka sprężyna o średnicy około fi 100 mm (załącznik), w moim mercatorze (rocznik 1978) jest taka guma w kształcie talerza, wydaje mi sie, że to ta guma jakoś naciąga ten pasek klinowy. Co wy na to.

 

Pozdrawiam

 

Ta guma to jest słoneczko. Służy ono do dociskania tej drugiej połówki koła (tej od strony koła). Jeśli użyjemy przyspieszacza, wtedy z tyłu koła się zciskają i pas jest wypychany na zewnątrz, a co za tym idzie, że z przodu koła się zwężają, bo pas przecież swojej szer. nie zmienia ;) I do tego jest to gumowe kółka (w środku jest taka jakby sprężyna w kształcie słońca) żeby podczas przyspieszenie pas, nie wypchał drugiej połówki i żeby pas luźno nie chodził, bo by się ślizgał.

A tak zapewne wygląda twoje słoneczko, tylko że jest wypełnione czarną gumą... http://pokazywarka.pl/0d01ab/

Edytowane przez Kamil1998
Opublikowano

Wiem, że sygnał daje dźwięk gdy zapcha się komora klawiszy wiem z doświadczenia, czy na przegrzanym silniku to nie wiem bo się nie zdarzyło. Paska raczej się nie naciąga u mnie jest strasznie luźny i tak na nim jeżdżę. Kontrolka jest od kierunków

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v