Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 Ściągałem błotniki ostatnio bo robiłem hamulce i teraz podłączam wszystko pod siedzeniem i nie działa mi w ogóle światło stopu. Wszystko podłączone dobrze, bezpiecznik nie przepalony, żarówki dobre. Jak odłączę dwie wsuwki z czujnika stopu i je zewrę razem to też nie świeci stop. 

Opublikowano (edytowane)

Podepnę się pod temat. Słuchajcie, czy u Was też były notoryczne problemy z choinką w światłach spowodowaną brakiem masy? Ja swoją instalację wymieniałem w 2005r. Niestety kupiłem to co było. Instalacja była zrobiona na kablach 0,75 gdzie oryginalnie powinny być 1.  Z dwoma przyczepami jadąc nocą kable aż pażyły. Dodatkowo od kilka lat ma ciągle jakieś akcje bo ta masa raz jest raz jej nie ma. Wkurzyłem się i zrobiłem instalcję elektrycznę sam. Wczoraj skończyłem. Kupiłem kable takie jakie były oryginalnie, nowe peszle, nowe lampy, gniazda, żarówki, cała elektryka położona od zera. I teraz to co poprawiłem i nie wiem czy nie zrobiłem tego na wyrost, to poprowadziłem do kabiny przewód masowy 1,5mm prosto od akumulatora, dałem dodatkową kostkę połączeniową a następnie do każdej wiązki idącej do lampy, dołożyłem jeden przewód czarny który połączyłem z przewodem wyprowadzonym od akumulatora. Dzięki temu masa powinna być zawsze tylko nie wiem czy ta przeróbka była warta zachodu i czy np nie wystarczyła by po prostu zwyczajnie nowa instalacja. W starej jak zdjąłem izolację z kilku kabli to miedź była czarna co świadczy że nie raz instalacja była przegrzana. Światła teraz o wiele lepiej świecą, mocno, biało a nie jak wcześniej na żółto. 

Edytowane przez włodek
Opublikowano

Cześć,

Czy orientuje się ktoś z Was, gdzie oryginalnie znajdowały się kontrolki kierunkowskazów przyczepy w C360-3p? Wiem że to wymaga elektronicznego przerywacza ale takowy mam. Natomiast z tego co słyszałem, może to bzdury, to 3p wychodził w wersji z takimi kontrolkami tylko nie bardzo wiem gdzie one były i czy były pod to jakieś dedykowane tablice wskaźników. 

I jeszcze jedno pytanie. Może ktoś będzie wiedział czy są jakieś gotowe, większe deski rozdzielcze do C360 ale pasujące do oryginalnej maski, tak żeby nie trzeba było robić żadnej rzeźby? Bo przydało by mi się jeszcze wsadzić wskaźnik z ciśnieniem oleju a nie chcę też go umieszczać w jakimś dziwnym miejscu. 

Opublikowano

Mam takiego z 89r i w nim są dwie kontrolki, i sa obok starter przy kierownicy. Nad pulpitem przykrecanym na 3 sruby. Wywal zegar od spreżarki a kup dwu wskaźnik od stara, i będziesz miał ciśnienie oleju i powietrza w jednym wskaźniku. 

Opublikowano

Witam. ostatnio zaczołem zakładać nowe lampy do ursusa c 360 i teraz jest taki problem mianowicie po przekreceniu kluczyka w stacyjce w pierwswze połozenie zapalaja sie pozycje z tyłu dwa na błotniku dwa i z przodu dwa małę pozycje a jak przekrece kluczyk na ostatnie połozenie trzecie powinny zapalic sie światla długie z przodu a dzieje sie tak że palą się pozycje z tyłu dwa na błotniku dwa no i w tych przednich lampach pali sie też małe żarowki pozycyjne i te żarówki duże bańkowe też sie palą dwa na raz. Moje pytanie czy tak ma być? Czy w przednich lampach w ursusie c 360 po zapaleniu świateł drogowych czy jak kto woli długich palą sie dwa żarówki pozycje i te uże bańkowe? Bo ja już zgłupiałem i sam nie wiem? Proszę  o pomoc.

Opublikowano
4 godziny temu, TomaszStach napisał:

W c 360 nie ma pozycyjnych w lampach przednich 

jak nie ma są duze żarówki na środku od mijania i drogowych i jest malutka zarówka na dole..... task wiem o co ci chodzi nie pozycyjne tylko postojowe.... ale raczej każdy powinien wiedzieć o co chodzi.

Opublikowano

Bo powiem Ci ciekawostkę że mam 360 prosto z PZGS kupioną w 89, instalacja elektryczna poza alternatorem w oryginale i w ogóle nie ma w głównej wiązce przewodu do tych małych żarówek. 

Opublikowano
15 godzin temu, TomaszStach napisał:

Bo powiem Ci ciekawostkę że mam 360 prosto z PZGS kupioną w 89, instalacja elektryczna poza alternatorem w oryginale i w ogóle nie ma w głównej wiązce przewodu do tych małych żarówek. 

jak nie ma teraz jak kupujesz na przod do c 360 lampy nowe np. od wesem to każda ma na dwie żarówki dużąż i na małą i co ty gadasz.... w schematach instalacji też jest wszędzie pokazane jasno i wyrażnie że tam są małe żarówki i kable do nich idą .... no chyba ze w tych ostatnich c 360 już tą żarówkę wyżucili z przednich lamp bo troche moim zdanim to bezsensu pali sie pozycja a jak zapalisz krótkie to co ona daje i tak jje nie widać.

Opublikowano
2 godziny temu, Mateusz100 napisał:

jak nie ma teraz jak kupujesz na przod do c 360 lampy nowe np. od wesem to każda ma na dwie żarówki dużąż i na małą i co ty gadasz.... w schematach instalacji też jest wszędzie pokazane jasno i wyrażnie że tam są małe żarówki i kable do nich idą .... no chyba ze w tych ostatnich c 360 już tą żarówkę wyżucili z przednich lamp bo troche moim zdanim to bezsensu pali sie pozycja a jak zapalisz krótkie to co ona daje i tak jje nie widać.

Mówię ci że owszem, na schemacie jest, w lampach miałem plastikowe oprawki, ale już ani żarówek, ani przewodów do nich nie ma. Z wiązki wychodzą trzy. Krótkie, długie i sygnał. A postojówek już nie mam. A czy tak miało być, czy na montażu brakło przewodów to już nie wiem. 

Opublikowano

miernik, albo próbówka i sprawdzać gdzie ginie napięcie. pod siedzeniem powinieneś mieć kostkę, gdzie są połączenia przewodów od lamp na błotnikach i tylnych.

Opublikowano

Skoro do lampy nie dochodzi prąd to gdzieś się musiał zapodziać. Tam jest prosta instalacja, od przełacznika kierunkowskazów wychodzą przewody na lewy i prawy kierunkowskaz i gdzieś pod fotelem, w okolicach dźwigni od właczania wałka jest kostka w której te przewody sie rozchodzą na prawa i lewą stronę, na lampy błotnikowe przednie, tylne i do gniazdka do przyczepy. Skoro przedni kierunkowskaz działa to coś musi nie łączyć na lini od tej kostki do lampy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v