Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Oj, to masz problem! Taniej chyba będzie kupić niesprawny (ze sprawną skrzynią) "nowy" ciągnik, niż naprawiać 30-letni. Awaria skrzyni w dx to najczęściej gra nie warta świeczki. Duże koszty bez efektu. Nie ma mechaników, mających dość wiedzy by sobie z taką skrzynią poradzić, bo choć stara, to wyprzedzała swoje czasy. Takich ciągników nikt już nie robi (nawet DF). Serwis DF też nie ma pojęcia o tych maszynach. Nie mają katalogów części, instrukcji napraw, schematów...

Opublikowano

@piotrbm_211320

U mnie w DX 6.30 (w sumie skrzynia chyba bardzo podobna do tej z dx120) problem jest taki, że przy jeździe ciągnikiem po dziurach lub z górki reduktor wyrzuca na luz ze wstecznego i z biegów przednich (na reduktorze oznaczone jako M). Odkręciłem dekielek pod skrzynią (tam, gdzie zamontowany jest filtr) i zauważyłem, że od wstecznego brakowało jednej kulki od zatrzasku (leżała na dole na pokrywce). Kulkę włożyłem, jednak problem jest ten sam.

Czy jest sens to naprawiać? Co mogło paść? Jakie mogą być prawdopodobne koszta?

Możesz napisać tutaj lub na PW - jak chcesz.

 

Trochę drogi miałbym do Ciebie z Bydgoszczy ;)

Opublikowano

czy jest sens naprawiać to zależy od ciebie przybliżony koszt naprawy nie istnieje każda naprawa jest inna i wycenie dopiero po rozłożeniu skrzyni bo na przykład powiem ci ze naprawa będzie kosztować 6000 a okaże się że jest jakiś wałek do wymiany i może wyjść 10000 wiec bez oględzin nic nie powiem a koszta w dodatku zależy od ciebie bo ty decydujesz na jakich częściach chcesz to składać i co wymieniać a co nie dostajesz liste co do robinia i się głowisz :)

Opublikowano

poskładanie jak jest wszystko ok to dzień czasu a wałki są ok rozumiem z mierzone były i sprawdzane czy bicia nie ma też ? walków się nie wybija wybić można głupotę z głowy jak same nie chce wyjść to używa się ścigacza lub prasę się zakłada i wychodzi młotka to ja używam tylko do nabijania zaślepek i simeringów i to tez takiego malutkiego :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v