Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

klema? przewód do rozrusznika? przygasają kontrolki?

ja jak rozciąłem izolacje starych kabli aku-rozrusznik, to może 10% przekroju było dobre, reszta to się kruszyła, kable miały pewnie 25 lat, kiedyś po zakupie były wymieniane

Edytowane przez rafff24
Opublikowano

jak jednocześnie gasną kontrolki, jak się grzeją przewody, styki to może być przerwa w obwodzie, która daje o sobie znać przy dużym poborze prądu, może być też awaria akumulatorów

czasem te stare klepy potrafiły się rozwarstwiać, były w nich stalowe wzmocnienia zalane ołowiem, i też na pierwszy rzut oka klema zaciśnięta, a ołów był już przepalony, i rdza pomiędzy nim a tym metalowym rdzeniem robiła za izolację,

 

ten stary rozrusznik nie miał czasem wydartych tulejek?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wiem,że jest taki temat ale tam nie ma mowy o rozruszniku planetarnym tylko opisy awari zwyklych rozruszników.

A co to ma do rzeczy? Każdy rozrusznik działa tak samo.

 

Ale jak to jest z tym planetarnym czy może być do niego akumulator o połowe mnijszy 12v mniej A i Ah?

Może być tyle, że szybko się  zużyje i po pół roku może nie odpalić.

Opublikowano

Kolego mylisz się rozrusznik planetarny różni się dużo od zwykłego ponieważ posiada przekładnie dzięki której pobiera on mniej energi i powoduje szybszy rozruch silnika i proszę go nie porównywać z tą samą zasadą działania do zwykłego na tulejkach.

Opublikowano (edytowane)

A to niby czemu zasada działania inna? Silnik elektryczny na prąd stały, elektromagnes ze stykiem, bendix ze sprzęgłem jednokierunkowym. Top działa identycznie jak w tradycyjnym rozruszniku. Różnica to dodatkowa przekładnia. Ona w żaden sposób nie zmienia zasady działania.

Z zużyciem prądu do końca też trudno się zgodzić.

Rozrusznik 60-ki ma moc 2,94 kW , zużycie prądu na biegu luzem 110 A, przy pełnym zahamowaniu 1350 A

Dla przykładu:

Jubana  ma moc 2,8 kW, zużycie prądu na biegu luzem 170 A, przy pełnym zahamowaniu 1100 A.

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Ale po co ta dyskusja poprostu otworzyłem nowy temat w sprawie nowszego typu rozrusznika ponieważ nie chciałem robić bałaganu w poprzednim temacie rożnica pomiędzy rozrusznikami jest chociaż zasada działania jest podobna.

Opublikowano

Chodzi o rozrusznik z przekładnią do 60-ki a do niej jest albo tradycyjny albo z przekładnią zębatą. Z planetarną nie ma a te które ja maja są produkcji jubana, magneton i jakieś chinole.

W każdym razie ciągnik na nich pali i specjalnie nie narzekają. Może poza mną... dał mi popalić magneton w rusie.

Opublikowano

ptaszyna to jest planetarny rozrusznik i jest ok.Ja pisalem o pseudoplanetarnych i rzekomo wzmacnianych wynalazkach kture wytrzymuja 1 2 sezony sypia sie zebniki itd

Opublikowano

Nie pseudoplanetarny  tylko z przekładnią jednostopniową z dwoma zębatkami walcowymi. 

Różnie z nimi jest. Mi akurat magneton się sypał ale są tacy którym chodzi, znajdziesz i takich którym jubana działa dobrze. 

W każdym razie  fajny w nich jest mały rozmiar, wszystko co się obraca osadzone w łożyskach kulkowych poza magnetonem który ma jedno zdaje się wałeczkowe.

Opublikowano

Magneton wydaje sie robiony z dobrych materialow.Montowane sa w nowych ciagnikach [np zetor] i daja rade.Ale wynalazki bez nazwy [hinole] slaba jakosc materialow przeklada sie na niska zywotnosc

Opublikowano

ptaszyna to jest planetarny rozrusznik i jest ok.Ja pisalem o pseudoplanetarnych i rzekomo wzmacnianych wynalazkach kture wytrzymuja 1 2 sezony sypia sie zebniki itd

Zgadzam się z Tobą w pełni. Mam obydwa i opinia o tych z pojedyńczą przekładnią się potwierdza. Planetarny za to jest bezproblemowy i dodatkowo cicho pracuje bez tego charakterystycznego żechotu. Tajemnica pewnie tkwi w jakości wykonania (producencie), planetarny mam Słoweńskiej  Iskra, obecnie Letrika.

Ten z linku nie wiem kto robi i jak się będzie sprawował ale cena jest niska więc różnie może być.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       
    • Przez patrykwil
      Witam.jak podpiąć taki alternator w c360

       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v