Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Styki we włączniku elektromagnetycznym są przypalone i nie łączy ich zwora.

Te cykniecie to ruch tłoczka i wypchniecie bendiksa, ale brak połączenia styków.

Do wymiany właśnie ten włącznik elektromagnetyczny na rozruszniku.

Możesz jeszcze spróbować poprawić, ale od razu mówię że jak się uda to na krótka metę.

Odkręć masę .Zdejmij przewód zasilający z akumulatora z tego włącznika(rozrusznika). Poluzuj kontrę tej śruby i przekręć ja trochę i za kontruj, to samo zrób z ta druga śrubą poniżej. Złóż i może się udało, jak nie to do wymiany.

Opublikowano

przeczyść wszystkie/ wszystko co jest związane z elektryką i rozrusznikiem

przeczyść klemy w środku nich , masę co jest przykręcona to kadłuba skrzyni a później kabel idący to rozrusznika i ten który idzie to szczotek rozrusznika odkręć je i wyczyść drobnym papierem, tak musi być wyczyszczone żeby dobrze dolegało i miało prąd odpowiedni inaczej będzie cykać

diesel potrzebuje więcej prądu to rozruchu niż benzyna dlatego musi wszystko być idealnie wyczyszczane żeby dobrze przechodził prąd

Opublikowano (edytowane)

witam podpinałem rozrusznik dzisiaj to akumulatora na boku nie przy ciągniku , uruchomiłem go dwa razy na cienkich kablach i później

jak obróciłem bendix'em (zespól sprzęgający) palcami tak lekko się obracało możliwe by to było że na starych tulejkach ocierał o cewki/ magnesy?

Edytowane przez --U--R--S--U--S--
Opublikowano

Tylko że cyknięcie jest pojedyncze, występuje przy każdym przekręceniu kluczyka, a rozrusznik nawet nie próbuje ruszyć.

Przy kiepskich połączeniach-stykach(przewodów, klem) cykanie jest ciągle i rozrusznik próbuje ruszyć.

Odpalanie na krótko przynosi mizerne skutki, bo rozrusznik ledwie kręci i nie zawsze uda się zapalić, bo nadal są za duże straty na przepływie prądu.

A koledze ciągnik zapala na krótko, bo zamiast zworki połączenie robi kluczem, reszta instalacji jak i rozrusznika sprawna.

Tak ja to wiedzę.

Opublikowano

jeszcze jedno pytanie jeszcze nie założyłem rozrusznika ponieważ mnie jedno irytuje, mianowicie jak podepnę tymi cienkimi kablami w taki sposób że wychodzi sam bendix to wydaje mi się że nie wychodzi to końca, bendix nie dochodzi to tego zabezpieczenia z 0,5 cm

za cienkie kable i nie dochodzi prąd tak jak powinien czy może coś innego ?

rozrusznik chodzi

 

ostatnie myślę że to będzie pytanie

Opublikowano

z akumulatora, ten akumulator był wyciągnięty z samochodu a to samochodu był kupiony nowy w zimie w samochodzie był za słaby by kręcić możliwe że ten akumulator ma wahania prądowe a druga rzecz jest taka że ten akumulator stał rok czasu nie używany i po roku dopiero był naładowany

Opublikowano

Chyba takie samego problemu jeszcze tu nie było więc opisze swój. Otóż C-360 3P nie chce mi odpalić, nie wiem czego to jest wina. Ciągnik był u mechanika na jesieni, palił był docierany systematycznie a teraz nie pali, mechanik wymienił szczotki na nowe bo podobno były już troszkę spracowane. Przy odpalaniu słychać takie pyknięcie w rozruszniku, prąd na akumulatorze to 12,48 V przy rozruszniku jest taki sam więc wadliwe klemy wykluczam. Dziś postaram się wyjąć rozrusznik i będę go rozbierał w tygodniu ale co może być przyczyną? Na czym się skupić?

Opublikowano

sprawdź, czy jak robi pyk, to pojawia się napięcie na tej drugiej śrubie przy elektromagnesie. Jak nie, to elektromagnes do wymiany, jeśli tak, to coś w rozruszniku.

Opublikowano

Jeżeli są przypalone szczotki minusowe lub masa traktoru nie dochodzi do szczotek minusowych to sprawdzanie na krótko nic nie da, trzeba sprawdzić czy z włącznika elektromagnesu przechodzi po wciśnięciu startera prąd na rozrusznik, jak przechodzi to rozrusznik nie ma masy, coś jest przypalone lub nie łączy, jeżeli nie przechodzi to elektromagnes do wyrzucenia.

Opublikowano (edytowane)

Niestety brak czasu więc sprawdzę dopiero w środę :) Rozrusznika nie wykręcałem z racji iż może to właśnie elektromagnes. Na pierwszej śrubie tylko sprawdzałem ale sprawdzę też dalej niebawem. :P Na krótko były próby i niestety iskry idą a rozrusznik nic ;/

 

EDIT: Nie wiem czy to coś wyjaśnia ale jak odpalam i jest tzw pyk to kontrolki gasną, przy próbie z włączonymi światłami gasną światła i podświetlanie zegarów oraz kontrolki :P Ktoś tu pisał, że jak gasną kontrolki to wina zabrudzonej klemy ale ta była tylko troszeczkę przybrudzona ale ją wyczyściłem i rezultatów brak.

Edytowane przez Kamillo0
Opublikowano

Jak klemy,elektromagnes i rozrusznik sprawne to sprawdź jeszcze jakie napięcie jest gdy trzymasz przycisk startera. Możliwe ,że w akumulatorze wysiadła cela i traci napięcie pod obciążeniem.

Opublikowano

nie napisałeś wcześniej że kontrolki gasną. To najpewniej elektromagnes ok, tylko rozrusznik nie ma siły obrócić. Albo ma zwarcie na którymś uzwojeniu, albo zatarte tulejki/łożyska (nie pamiętam w którym R6 czy R11 z przodu jest kulkowe) jakby był problem z doprowadzaniem napięcia to by raczej nie było pojedyncze pyk, tylko coś jak karabin maszynowy (zaskok elektromagnesu, wzrost obciążenia, spadek napięcia, puszczenie elektromagnesu, spadek obciążenia, wzrost napięcia, zaskok elektromagnesu i tak kilkadziesiąt razy na sekundę)

Opublikowano

Prawdopodobnie wina leży w zanieczyszczeniu, zaśniedziałe połączenia w instalacji a może masz hebel i na stykach i źle łączy,

rusz kluczykiem stacyjki włóż/wyjmij kilka razy mogły blaszki podrdzewieć no i podładuj akumulator na pewno mu nie zaszkodzi

Opublikowano

Witam, mam takie pytanko jak rozbieracie rozrusznik czy na palcu, który jest podłączony do elektromagnesu są lub być powinny tulejki dystansowe żeby nie przesuwał się na boki. U mnie jest coś takiego, miałem uszkodzony elektromagnes i wymieniłem go na nowy, działa dobrze ale przy pierwszym kręceniu po każdym dłuższym postoju nie wyłącza się tylko cały czas kręci dopiero lekkie uderzenie w obudowe zatrzymuje go. Ten palec jest na śrubie i ma dość duży luz na boki, czy to może być przyczyną, bo jak się cofa to może nie trafiać w to wyfrezowane miejsce w obudowie. Czy może być to przyczyna mocno zużytego wieńca. Pozdrawiam.

Opublikowano

Chodzi o widełki http://www.sklepdlarolnika.pl/widelki-rozrusznika-c-360/3053/produkt.htm

Żadnej dodatkowej tulejki w miejscu wahania się na śrubie nie mają.

Widełki trzymają się u góry w otworze tłoczka włącznika elektromagnetycznego, a u dołu ogranicza je kołnierz bendiksa. Więc raczej o nic nie powinny zaczepiać, bo możliwy luz jest nie duży. Chyba, że u ciebie jest coś popsute i luz jest spory. Trudno określić.

Winny raczej jest włącznik elektromagnetyczny, w którym to kleją się styki główne, co powoduje nie wyłączenie rozrusznika chociaż przycisk został puszczony.

Wspominałeś że go wymieniłeś, przypadkiem od tamtej pory nie zaczęły się te problemy?

Zgrzytów przy włączeniu rozrusznika nie ma, nie było?

Wieniec od niedawna zaczął się zużywać bardziej?

Opublikowano

Witam właśnie na starym nie było takiego problemu tylko na tym nowym. zgrzyty się zdarzały i na starym, ale to mogło być zwiazane z tym zużytym wieńcem. Jak wyglądało zużywanie się wieńca nie wiem wcześniej tam nie zaglądałem.

A wczoraj odpalałem po ponad 2 tygodniach postoju i wszystko bylo ok.

Opublikowano (edytowane)

mam taki problem wymienilem elektromagnes ale sluchac jak tylko puka a jak na krotko to pali mysle ze to problem przewodu laczacego elektromagnes z rozrusznikiem vzy to możliwe żeby on nie laczyl ??? nie widać żeby był przerwany co sadzicie

 

Połączony

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Witam

 

Urwałem śrubę od elektro magnesu. Kupiłem nowy ale chyba nie taki. Oryginalny mocowany mam na 3 śruby a ten nowy tylko na dwie. Czy sprzedawca sprzedał mi od czegoś innego?

 

Pozdrawiam Wojtek

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Oryginalny to jest na dwie śrubki, a Ty pewnie masz stary typ albo jakiś jeszcze inny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       
    • Przez patrykwil
      Witam.jak podpiąć taki alternator w c360

       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v