Skocz do zawartości
pat26

Jak zrobić kabine

Polecane posty

pat26    0

Witam i mam pytanie czy ktoś już robił kabine do mtz-eta , jak tak co z czego ,jakie szyby.Prosze o jakieś podpowiedzi lub projekty (rysunki). B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

a nie lepiej kupić nową i zależy jeszcze czy chcesz robić małą czy dużą kabinę ale mi się zdaje że to niema sensu robić na własną rękę lepiej już kupić nową za te 3800 i mieć głowę spokojną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

No na allegro też czasami zdarza się że ktoś sprzedaje oryginalne kabinki. Zrobienie nowej dobrej od podstaw to jedna trochę zachodu. No i żeby nie wyglądała jak kupa. No chyba że taką z przednią szybą słupkami i daszkiem. Kiedyś widziałem samoróbkę. Ktoś robił ją chyba z różnych skrawków blachy. A to jakiś trójkąt przynitowany a to prostokąt mniejszy większy, szybki boczne malutkie, prędzej nadawały by się jako otwory strzelnicze w wozie bojowym. Zdaje się że niedawno ten użytkownik miał na sprzedaż kabinkę od mtz miał kabinę

Zapytaj czy nadal jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LOST    7

Mam takie samo zdanie, a przemawiają o tym następujące rzeczy:

1. Jest dużo roboty nad zrobieniem samej ramy, o reszcie nie wspominając,

2. Jeśli zrobisz takową kabinę nie masz gwarancji że będzie ona cicha i szczelna,

3. Dużo jeżdżenia po np. szyby i inne...

Wiem że każdy kombinuje jak może bo chyba u każdego jest krucho z kasą, ale to jest rzecz która jest naprawdę trudna do zrobienia (no chyba zechcesz ,,żeby aby była'').Jeśli chcesz taką zrobić nie zakazuje, ale z góry mówię że może pójść nie po twojej myśli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

@gelo707 ten allegrowicz (jeżeli o tego chodzi) miał kabine dużą oryginalną z MTZ-ta za 3600 ale to i tak zbyt wysoka cena jak za używkę to już lepiej dołożyć te 4 stówki czy tam mniej i kupic nową i mieć święty spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

A te małe sportowe Cię nie interesują? Są dużo tańsze raczej tak do 1tyś, choć pewnie trzeba by razem z błotnikami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wloda    12

Witam i mam pytanie czy ktoś już robił kabine do mtz-eta , jak tak co z czego ,jakie szyby.Prosze o jakieś podpowiedzi lub projekty (rysunki). ;)

kup se takom jak do c 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pat26    0

Ja miałemem taką starą małą z plandeką na dachu i była przeżarta rdzą i połowy szyb nie ma .Widziałem na AF samoróbke coś wpodobie jak w ursusie i zastanawiałem się czy nie wstawić od ursusa albo zetora ,tylko by były małe przeróbki z przednią szybą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

ale dasz te 3 tys i masz z tapicerkom itp :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Kolego, alt Ci się zepsuł?

 

Co do tematu, to pomyślcie sobie jaka satysfakcja by Was ogarnęła gdybyście sami stworzyli lepszą kabinę niż oryginalna, a poza tym jaki szacunek na wiosce...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Pomysł ciekawy ze zrobieniem kabiny we własnym zakresie. Ale będą problemy ze spasowaniem szyb, z drzwiami, itp.. Szczelność tej kabiny.

 

Kabinę, akurat wolałbym chyba kupić :rolleyes: ...ktoś kto zrobił ich już kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt, wie jakich błędów unikać, jak to robić. I ma urządzonka do tego :rolleyes:

 

Profile, blacha, szyby, uszczelki, tapicerka, lusterka, oświetlenie, zamki zawiasy, itd.. duuużo tego, i musi to być dokładnie zrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    177

Kabinę lepiej kup gotową.

Ja już trzeci dzień robie tylną ramkę otwieraną do kabiny czeskiej z rur.

Tutaj gościu zrobił kabinę do 40"tki

http://www.youtube.com/user/e1leex#p/a/u/0/9fApojSYL_4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja z tatą zrobiliśmy kabinę do kombajnu, nawet ładnie nam to wyszło, prawie jak oryginał, fakt ze jest to prostsza konstrukcja jak do ciągnika bo w kombajnie są trzy strony i wszystko proste, ale jaka satysfakcja ze się zrobiło samemu kabinę. Moim zdaniem jeśli masz trochę więcej pojęcia i wyobraźni, możesz się podjąć takiej budowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek2405    0

Osobiście proponowałbym kupić kabinę niż ją robić. Nie orientuje się jakim dysponujesz sprzętem do wykonania czegoś takiego ale kabina wymaga dużej precyzji każdego szczegółu. Dodatkowo w oryginalnej kabinie masz szyby z atestem i nawet dla własnego bezpieczeństwa lepiej zainwestować w coś takiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Ta oryginalna kabina to żaden majstersztyk! Wszystko jest do zrobienia! Miałem oryginalną kwadratową kabinę do sprzedania. Wziąłem za nią 1000 zł. A co do szyb - u nas jest firma, której dajesz szablon i za tydzień masz gotową szybę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×