Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam.

 

Wiec mam problem z ładowaniem w ursusie 904 alternator łądował pieknie jak go kupiłem 5 lat temu to poprzedni włascicicl załozył nowy z agromy.

i nagle cos mu sie stało i nieładuje wogule.wiec mam alternator magneton 55A w którym wymieniłem czczotki bo miałem go załozyć do 4011 ale tata kupił nowy 70A zamiast zepsutej pradnicy :)

wiec moje pytanie brzmi.jak go podłączyc aby działa poprawnie wczesniej był w u c-385 ale ja robilismy remont kapitalny tata załozył nowy a ten lezy juz długo na pułce i chiał bym go uruchomic koszt naprawy tamtego wyniusł by mnie drogo bo chyba sie coś z doidami stało przez srare akumulatory które zakończyły zywot ;/ jeszcze łozyska by trzeba wymienic wiec pomyślałem o magnetonie .wrzucem fotke

http://pokazywarka.pl/hojvc7/#zdjecie2115951

Edytowane przez lukaszursus904
Opublikowano

Trzeba było nie zakładać nowego tematu a poszukać informacji w dziale elektryka i elektronika w rolnictwie. Tam kolega Elektrotech podał jak podłączyć alternatory 6 i 9 diodowe co prawda A124F ale podłączenie jest takie same dla innych. Ten regulator to możesz od razu wyrzucić, bo ja kupiłem nowy i zaraz padł. ze zdjęcia tego nie widać, ale czy mocowania są takie same jak w oryginalnym alternatorze, chodzi mi o "fasolkowaty" otwór.

 

Masz wyręczyłem Cię.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/4001-schemat-ladowania-akumulatora-w-oparciu-o-alternator-zuk-6-diodowyz-sygnalizacja-ladowania-dla-ursus/page__p__719363__hl__żuk__fromsearch__1#entry719363

 

 

 

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/4007-schemat-ladowania-akumulatora-w-oparciu-o-alternator-zuk-9-diodowy-z-sygnalizacja-ladowania-dla-ursus/page__p__572836__hl__żuk__fromsearch__1#entry572836

 

 

Opublikowano

Ja w 12 mam taki problem ze alternator nie daje sobie rady z tylu 4 halogeny + normalne swiatla drogowe z przodu ale to nie wystarcza i bede jeszcze montowal 4 halogeny z przodu, i tu pytanie jaki alternator podola takiemu obciazeniu? Z gory dzieki za odpowiedzi

Opublikowano

Standardowo typowo teoretycznie alternator 55A powinien udźwignąć obciążenie 660 W zaś 70A - 840W zyskujemy 180W (3 halogeny po 12V/55W). W 902 masz 55A czy 44A?

Opublikowano

Ja miałem problem z alternatorem i regulatorem to pojechałem na szrot i dostałem za 50zł alternator od jakiegoś bmw 70A. kabel do zarówki i drugi do aku i tyle a ładuje od niskich obrotów z zapalonymi lampami w ciagniku i 2 przyczepach

Opublikowano (edytowane)

Założyłem w tamtym roku alternator boscha z bmw 300i, który kupiłem na szrocie. Po niecałym roku przestał ładować. Tzn kontrolka gaśnie ale amperomierz słabo się wychyla a przy włączonych światłach jest na -. Dzisiaj wymieniłem szczotki razem z regulatorem bo były wytarte, ale dziwnie wytarte bo jedna prawie wcale a druga dośc mocno zjechana. W każdym schemacie jest rozrysowane żeby duży zacisk puścić bezpośrednio do akumulatora a nie jeszcze przez amperomierz. Ma to jakieś znaczenie? Nie chce wieźć do elektryka go bo za 200-250 zł można mieć nowy alternator pasujący do ursusa od MF tylko że 44A.

Edytowane przez Yoda
Opublikowano

Po pierwsze....Zawsze jedna szczotka będzie mocniej wytarta od drugiej.

Po drugie... Podłączenie alternatora bez amperomierza jest od razu do rozrusznika, a z amperomierzem to kabel z alternatora idzie do amperomierza.Znajdź schemat do 385 z amperomierzem i tam jest wszystko opisane.A ten alternator ci w końcu ładuje czy nie?

Opublikowano (edytowane)

Chyba ten amperomierz jest walniety bo po południu po zapaleniu ciagnika odłączyłem akumulator i zapaliłem długie światła to na wolnych obrotach świeciły normalnie. Zrobiłem tak że wpiąłem amperomierz szeregowo między akumulator i alternator. "zasilanie" stacyjki wpiełem w amperomierz od "strony" akumulatora więc teraz pokazuje tylko ładowanie a nie bedzie pokazywał na minusie. I wskazówka się wychyla na plus ale minimalnie przy zapalonym silniku i niezaleznie od tego czy świata są włączone czy nie wskazówka się nie porusza przy przełączaniu.

Edytowane przez Yoda
Opublikowano

Witam mam pytanie do posiadaczy ursusow jak w temacie .

z jakich samochodow macie altelnatory lub jakie moga pasowac oprocz fiata 125 poloneza??

chcial bym wstawic jakis z wbudowanym regulatorem napiecia. oprocz tych polskich.

Opublikowano

a mnie juz te polonezoskie wnerwiaja. wiecznie mam z nimi problemy a na auto zlomie nie maja jak narazie. oszczedny czlowiek ze mnie wiec wole dodac temat na forum niz kupowac nowy. pomysle nad tym od golfa. ale tez bym chcial zeby tego mocowania zbytnio nie przerabiac.

Opublikowano

Ja też nerwy straciłem przy polskich.Ale jeszcze gorsze są czeskie :)

Od golfa to raczej nie,nieraz jest problem z utrzymaniem napięcia 14,4V

Najlepiej jakiś od mercedesa W201/124 tylko dopasowanie koła zostaje :)

Opublikowano

wlasnie mam mercedesa i wyciagalem zeby dopasowac do ursusa.

na dole nie pasuje w altelnatorze mocowanie tu co srube wsadza sie jest za szeroko a w ursusie jest wezsze wejscie i na gorze ten plaskownik tez trzeba jakos przesunac . mysle teraz czy nie ciac obudowy w altelnatorze od merca i jakos kabinowac. tez myslalem zeby od poloneza obudowe wsadzic do altelnatora z merca. wiesz moze czy by to pasowalo i wyszlo cos z tego? jak by udalo sie z merca wstawic to bym mial z glowy na dlugi czas;)

 

gorze

Opublikowano

Jak zakładałem ze 190 to naszego 904 to pod napinacz wciąłem obudowę.

Przekładanie obudowy nie ma sensu.Nawet nie wiem czy będzie pasowało.Wątpię.

Nie wiadomo czy byś miał z głowy na długi czas.Zależy w jakim stanie jest alternator.Jak z beznyny to wymiana łożysk.Zawszę trzeba rozkręcić,przemyć pomierzyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ferguzon123
      Witam, chciałbym zapytać pod który bezpiecznik najlepiej podłączyć gniazdo zapalniczki a gdzie masę w Zetorze 7711.
    • Przez rolnikokos
      Witam, Panowie może ktoś z was wie od czego w Ursus 1234 / bison 416 na pulpicie pali się kontrolka zaznaczona zielonym kółkiem. O czym ona informuje? Dziękuję za pomoc

    • Przez Bartizi00m
      w moim ursusie chyba jest cos z rozrusznikiem bo raz zalapie a raz nie jak naciskam starter to slychac takie tykanie tylko czasami odpali za pierwszym razem a tak to trzeba wciskac ten starter i wciskac
      pomocy!! pewnie odpowie mi arosso
    • Przez easy_rider91
      Witam serdecznie. To mój pierwszy post na tym forum i chciałem się przywitać. Jestem początkującym rolnikiem na 15 ha. Pół na pół sady i orne. Niedawno kupiłem Ursusa c385 z 1980 r(ale silnik na tabliczce ma 1976) i wymaga paru napraw m.in nie pokazuje temperatury na zegarze. Wstępnie diagnozowałem wskaźnik i wskazówka wychyla się na max po zetknięciu z masą. Więc wskaźnik jakby dobry. Czujnik, który jest zamontowany, ma 5 Mohm i wskaźnik do niego podłączony nie podnosi się w ogóle. Zaś na kupionym zamienniku czujnika jest 150 ohm i wskaźnik jest wychylony na max cały czas bez różnicy czy w temperaturze otoczenia czy wrzucony do gorącej wody. Wskaźnik oryginał PAL Czechosłowacja. Skąd taka różnica oporności obu wskaźników? Oba reagują na podnoszenie temperatury przez zwiększanie rezystancji. Proszę o poradę jaką może być przyczyna. ile Ohm powinien mieć wskaźnik?
    • Przez Robson76
      Witam, ursus 912, pływak w zbiorniku na 3 piny,zegar też ale jak to porawnie połączyć? Bo niby podłączyłem plus do wskaźnika i pod 2 pozostałe piny podpięte są piny brzegowe z pływaka i coś niby pokazuje na sucho jak poruszam pływakiem ale jak jest w zbiorniku to nie pokazuje faktycznego stanu paliwa, ktoś pomoże?




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v