Skocz do zawartości
faofar

Valtra-Podgrzewanie silnika grzałką

Polecane posty

faofar    0

Witam mam takie pytanko na jak długo podłancza sie kabel do podgrzewanie bloku??W instrukcji tego nie znalazłem.

.Ciągnik ma 1000mth ,niby skandynaw a od -5 jest juz problem .Aku ma rok czasu wiec nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    195

Kolega 3 letniego JD też nie odpalił.Byłem teraz u dilera DF i Belarusa to przy -13 Belarus odpalił od razu,DF trochę kręciły ale z 6 to 3 odpaliły.A do 105 km DF to drugie aku i samostart nie pomógł.Ciągniki nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
groszek    0

moze masz jeszcze letnie paliwo w baku, gdy paliwo jest zimowe i jest dobry akumulator to musi zapalić bez zadnego podgrzewania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LOST    7

Cóż że nowy akumulator, jak może nie naładowany?!


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andzin    3

Dzwoń do serwisu niech przyjeżdżają i robią. Nowy i nie pali a powinien i w mróz palić na dotyk. Serwis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

jasne na dotyk, nie ma tak dobrze

co do odpalnia przy -5 to powinien odpalić bez grzania bloku, wystarczy podgrzać świece i powinien zapalić, jak nie chce zapalić to sprawdź paliwo i filtry na początek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    31

W zeszłym roku facet z mojej okolicy w czasie odpalania nowego (80 godz.) JD spalił rozrusznik.Było około -20 po kilku próbach padł aku więc gość podłączył prostownik i dołączył dodatkowe aku . Po kilku następnych próbach poszedł dym z rozrusznika (podobno 2 tyś. w plecy).Przyczyną tej awarii było letnie paliwo które zatkało filtr.

Sprawdź jakie masz paliwo bo to też morze być przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

ja tu dziś pisałem ze paliwo niby zimowe sprawia kłopoty bo mi Valtra stała dwa tygodnie i trochę akumulator słabo kręcił i ciągnik odpalił ale co z tego jak się filter zablokowałpo niedzieli gdzieś podjadę po lepsze paliwoalbo pomyślę o grzałce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
faofar    0

CIĄGNIK JES PO SERWISIE NA 1000MTH wiec filtry są nowe paliwo jst ok,

temperatura przy jakiej mi nie odpalił -15 ,założyłem drugi aku z busa o połowe mniejszy i też słabo kręcił ale odpalił.

zobaczymy jutro przez niedziele stał nieodpalany tylko mróz mniejszy mamy:-)

Nikt nie podłączał nigdy tego kabla????

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

a jak masz problem na jak długo podłączyć grzałkę płynu to podłącz ją j jak blok będzie ciepły to powinna bez problemu odpalić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

no tak pytałeś o podłącznie podgrzewania bloku jak jest duzy mróz a planuję prasę siągnikiem to i na 2 godz podłączam a uwazam że i 30min starczy a często jak ktoś poprosi żeby z rowu wyciągnąć to i czasu nie ma na grzanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson1028    67

żeby dobrze rozgrzać silnik musisz podłączyć go na jakieś dwie godziny ale wg mnie nie w tym tkwi problem, bo ja swoją uruchamiam przy -12 stopniach bez grzałki i jest ok. Największy problem sprawia paliwo zatykając filtry. Ja bez przerwy mam problem typu: L302 (silnik na CR) :)


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

grzałka jest opcją i to chyba od niedawna i kosztuje katalogowo 506zł netto a producentem tego podgrzewacz jest firma Stanadyne i u nich to kosztuje 268 zł netto tylko trzeba czekać na przesyłkę z USA i jeczcze nie uzyskałem info na temat wtyczki bo chciałbym żeby wszystko ładnie pasowało zresztą ta firma też produkuje filtry do Valtry i to orginały z napisen SISU DIESEL aczkolwiek róznica w cenie już nie jest taka duża

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

To trzeba uważać by nie trafiła się grzałka na rynek amerykański , na 110V(wtyczka tu też jest inna).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    164

Jakoś tak wątpię aby Valtra była jakimś hitem w USA a więc i szanse na trafienie takiej grzałki (110V) są nikłe raczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Valtra jest obecna na rynku USA, Kanady, Meksyku, Argentyny i Brazylii, ma tam swoich dealerów i niemal wszędzie na kontynentach obu Ameryk dominuje napięcie 110-127V. Te ostatnie przeważa w stanach brazylijskich ale mają tez 220V na wschodzie kraju(przeważnie). Więc nie byłbym takim optymistą .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    164

Nie chodziło mi o to czy jest obecna czy nie (bo pewnie i Ursus jest tam obecny) tylko o to ile ich (a w szczególności wersji A) się tam sprzedaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Co do Północnej Ameryki to nie wiem, lecz na Południowej jest druga najpopularniejszą marką, a druga fabryka Valtry jest właśnie w Brazylii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Dokładnie pisałeś o grzałce, a nie podgrzewaczu zasilanym z instalacji ciągnika. Nie znalazłem nic o 12V, o czym pisałbyś wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

prostownik jest tu zbędny dziś zamontowałem przepływowy podgrzewacz paliwa o mocy 150w na wstępie wszystko działa dobrze zobaczę jak jutro odpali i co się będzie działo postaram się jeszcze wstawić zdjęcie co jak wygląda i jak to działa na zimno

17 12 2010

no dzisiaj przy -15 po odpaleniu juz mi filtry nie zatkały sie w czasie pracy podgrzewacz jest lekko ciepły a i filtry zdają się być cieplejsze od otaczających je elementów całość zakuprzesyłka i montarz kosztowało mnie 250zł jest to proste urządzenie w rurze jest grzałka z czujnikiem bimetalicznym załącza się przy +2C a rozłącza przy+20C sterowanie zrobiłem przez stacyjkę ze zaraz po przekręceniu kluczyka paliwo które podaje pompka elektryczna jest podgrzewane jeszcze przed rozruchem a że w takich warunkach potrzeba około 30sekund na podgrzanie kolektora to i paliwo się podgrzewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masax    1

Jak ci ciężko pali to zmień paliwo miałem małe problemy z tym bo było letnie paliwko i zatykało mi filtry po odpaleniu i pochodzeniu trochę potrafił zgasnąć jak wymieniłem ON na zimowe to pali jak pszczółka nawet powyżej -25C pali bez problemu i bez podgrzewania choć mam taka możliwość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

no palić to mi pali dobrze tylko że przy większym mrozie właśnie się zatykały filtry ale ten podgrzewacz załatwił sprawę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez odyniec
      Jestem ciekawy czy do T25 dało by się założyć jakieś najmniejsze turbo a jak tak to czy by wytrzymał silnik. Mi sie zdaje że trzeba by było wymienić wał tłoki itd na jakieś mocniejsze jak wy myslicie o tym
    • Przez lukaszo
      witam ! czy posiada ktos grzalke oleju we Władku T 25 ?
    • Przez maciek
      Witam , znajomy chce założyć 6cylindrowy silnik do 914. Czy reszta ciągnika wytrzyma , czy jest taka sama jak w 4kach ,tzn sprzęgło, skrzynia ,wzmacniacz ,most. 914 jest z jest około 95 roku.
    • Przez jakubkaczmarek
      Witam. Mam problem z grzaniem sie t25. Po ok 15 min pokazuje temp 100 stopni. Dodatkowo zauważyłem wyciek oleju po kolektorem wydechowym lub głowicą..... Czy te dwie rzeczy mają jakis związek?
    • Przez max2505
      Witam. Niedawno kupiłem c 330 jako traktor pomocniczy w gospodarstwie (do lekkich prac). Do tej pory posiadałem u c 360. Traktor był słaby o czym wiedziałem ale reszta była ok. Gdy rozebrałem silnik okazało się że większość części jest nowa tzn. Tłoki, cylindry, pompa olejowa(poprzedni właściciel zrobił remont) wał też nowy, korbowody chyba też. Okazało sie że przyczyną może być kiepska głowica. Została oddana do regeneracji. Wtryski zostały sprawdzone i są ok. Po wymianie pompy wtryskowej na regenerowaną dalej nie było różnicy. Filtr powietrza i filtry paliwowe czyste. Rozrząd też sprawdzony, znaki są dobrze. zapłon był przestawiany i reakcja jest ale wielkich różnic nie ma. traktor ciężko pali w temperaturze ok 5 stopni C, i kopci przy dodawaniu gazu a "górke widzi z daleka", troche wolno wchodzi na obroty ale to chyba normalne. Jeździłem inną trzydzistka i nie była wcale taka słaba. Nigdy nie grzebałem w 30 , może miał już ktoś podobny problem?? będe wdzięczny za jakieś rady.
      P.S. Spotkał sie ktoś ze złymi znakami na kołach rozrządu??
×