Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

posiadam DF M620...i juz mam prawie 700mth.kumpel pracuje w serwisie DF i mowi ze te silniki wytrzymuja do 5,5tys.mth.czy to prawda?? takie fatum krazy po firmie i teraz sie zastanawiam ile Wy macie przepracowane w swoich DF'ach.Ja kupujac DF kierowalem sie ze silnik jest nie do zdarcia.ze jest to marka niezawodna pod wzgledem silnika.jakie Wy macie zdanie na ten temat?

pozdrawiam.

Opublikowano

Witam na 100% nie wiem jak ma DF ale np. MF seri 36xx z silnikiem "sisu" lub Valmet 20do25 tyś mtg. w zależności o zastosowanej skrzyni biegów 16 czy 32 ale średnio te 20 tyś mtg.to śmiało można wykręcić DF. napewno nie odbiega od tych przebiegów.

Opublikowano

Ostatnio trwałość silników zależy też od sposobu mierzenia czasu pracy.W starych ciągnikach i maszynach liczone były motogodziny i z reguły wybijało je wolniej niż godziny , natomiast obecnie większość , jeśli nie wszystkie , nowe liczą godziny zegarowe bez względu na to czy silnik chodzi na wolnych obrotach czy na maksa.

A tak wracając do tematu to ja mam SAME EXPLORERA 70 -1987-na liczniku ponad 8000 mth (a kupiony był z urwaną linką od licznika) i jeszcze zapala nawet przy 15 stopniach mrozu.

Opublikowano

ja mam ma 165km3 blisko 9 tys moze jakbym sie uprał to juz pierścienie trzeba by było wymienic. ale 5,5tys mtg i koniec silnika?! moim zdaniem bajka. jak bedziesz hamował skrzynia wykorzystujac tzw półbiegi to po 6 tys bedziesz miał tarczki do roboty. twój M620 ma 6,1l poj a mk3 ma 7.1l teoretycznie twój jest bardziej obciazony ale biorąc pod uwage klase oleji jakie stosujesz(pewnie półsyntetyk) wtrysk CR jesli dbasz o filtry to spokojnie 10 tys powinienes bez zadnego remontu wykrecic

Opublikowano (edytowane)

Jak ktoś nie będzie dbał o oleje, pałował silnik na zimno, często przeciążał to zajeździ w te 5500mth. Przy narmalnym użytkowaniu przy zachowaniu zasad odpowiedniego użytkowania silnika spokojnie 12-15k mth zrobi. Jak jakoś będzie bardzo dbał to i do 20k mth dojedzie bez problemu.

Edytowane przez Arek
Opublikowano (edytowane)

Miszka 31 fendy to najlepsze ciagniki na rynku tak samo i deutz jak ty nie wiesz to lepiej nie pisz jak masz c-330 to nie walaj sie do pozadnych maszyn tylko wbij na 30stki.

fendt, deutz-fahr mają te same silniki mądralo:D

Edytowane przez rom19
Opublikowano

Jak będzie wymiana oleju na czas i dobrej jakości to sobie pochodzi :o

Mój ursus c360 3p ma 6500mtg 87rok i jeszcze sobie pociągnie, dymek rzadko spotykany, przeważnie jak jest silnik zimny i zimne powietrze to troche zakopci niebieskim dymem, zero awarii, pod silnik to można podciągnąć aby wymianę pompy wtryskowej :o A w skrzyni biegów olej był wymieniany aby 1raz i jakoś się kręci :D

A tak poza tym to zawsze można trafić na jakiś trefny model i silnik padnie po 100mtg, a inny taki sam bez awarii pociągnie 10000mtg <_< Loteria

Opublikowano

Takie same to nie są ale jak by nie patrzeć to jednego producenta-DEUTZ AG

 

masz tylko różnice w zależności od modelu, w deutz fahr też są 4 zaworowe z recyrkulacją spalin, CR o tej samej pojemności co fendt, wg mnie takie same

btw silniki z górnej półki.

Opublikowano

Madralo to ty sie nie wymadrzaj bo fendy sa najbardziej wytrzymałe od wszystkich innych jakby co i ich cena to ciagniki na dłuzej pocodza z pare lat a nie kuzwa te same lamborghini czy hinskie polmoty zbytnia maszyna ktura bedzie tylko zawalac i nie radze kupna.

Opublikowano

Madralo to ty sie nie wymadrzaj bo fendy sa najbardziej wytrzymałe od wszystkich innych jakby co i ich cena to ciagniki na dłuzej pocodza z pare lat a nie kuzwa te same lamborghini czy hinskie polmoty zbytnia maszyna ktura bedzie tylko zawalac i nie radze kupna.

kolego naucz się pisać, "hinskie" to wiesz....

porównaj sobie agrotrona ttv z fendtem serii 700 deutz niczym nie ustępuje. przekładnia u obu firmy ZF, silnik deutz AG różniący się programem sterującym.

jak porównujesz nowego agroplusa 310, (który nie ma silnika deutza) z fendtem 936 to widzisz różnice, ale porównaj odpowiadające sobie modele.

Opublikowano

Czy oby na pewno vario to produkcja ZF? Bo od zawsze wydawało mi się, ze vario to własna produkcja fendta.

Chyba JD bazował na bezstopniowej skrzyni ZF takiej samej jak pierwsze TTV z przed prawie 10 lat.

Opublikowano

Witam

Jestem posiadaczem AgroStara 6.11 rok 1992, przebie wskazywany przez licznik ok. 9200 mth, ale czy jest to wynik orginalny nie gwarantuje na 100% , maszyn została zakupiona ponad 6 lat temu, (sprowadzony przez firmę handlującą maszynami).

 

Teraz informacje, które zadobyłm , z "Inastrukcji obsługi i napraw 2012" dla silników:

 

"(...)Turbodoładowane silniki z podwyższoną

mocą i silniki z większym obciążeniem.

Dla następujących silników, względnie

zastosowań:

Dla silników COM/EPA II o

podwyższonej mocy:

BF4M 2012/C > 95 kW

BF6M 2012/C > 143 kW (średnica

101+98-MVS)

BF6M 2012/C > 135 kW (średnica 98

mech. FIE)

• Wszystkich silników zestawów

kogeneracyjnych

• Wszystkich silników agregatów

prądotwórczych o pracy równoległej

• Silników maszyn przy pracach

żniwnych

należy stosować oleje wymienione w

tabeli obok.....itd.(...)

 

Instrukcja przewiduje remont generalny wyżej wymienionych silników po 12000 godz. pracy.

Tak mówi isntrukcja!!!

Opublikowano

Nie patrz na to, np instrukcja Zetora 75XX-105XX przewiduje średnią żywotność silnika i napędu na 6000mtg a kręcą więcej. Po mojemu to jest takie minimum które dany silnik ma wytrzymać. Co ciekawe przy pracy w górzystym lub wilgotnym terenie każą odejmować 15-20%

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v