Skocz do zawartości
szerszen

zywotnosc silnika

Polecane posty

szerszen    0

witam.

posiadam DF M620...i juz mam prawie 700mth.kumpel pracuje w serwisie DF i mowi ze te silniki wytrzymuja do 5,5tys.mth.czy to prawda?? takie fatum krazy po firmie i teraz sie zastanawiam ile Wy macie przepracowane w swoich DF'ach.Ja kupujac DF kierowalem sie ze silnik jest nie do zdarcia.ze jest to marka niezawodna pod wzgledem silnika.jakie Wy macie zdanie na ten temat?

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

Zgadza sie silniki deutza są wyjątkowo wytrzymałe. Ja zrobiłem ponad 9 tys mtg bez zaglądania . Ale mam starego Dx-a z 89r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Witam na 100% nie wiem jak ma DF ale np. MF seri 36xx z silnikiem "sisu" lub Valmet 20do25 tyś mtg. w zależności o zastosowanej skrzyni biegów 16 czy 32 ale średnio te 20 tyś mtg.to śmiało można wykręcić DF. napewno nie odbiega od tych przebiegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szerszen    0

rowniez sie z tym niezgadzam ale w pierwszej chwili sie az zdziwilem :(

w duzym stopniu zalezy to tez od uzytkownika,przegladow itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    31

Ostatnio trwałość silników zależy też od sposobu mierzenia czasu pracy.W starych ciągnikach i maszynach liczone były motogodziny i z reguły wybijało je wolniej niż godziny , natomiast obecnie większość , jeśli nie wszystkie , nowe liczą godziny zegarowe bez względu na to czy silnik chodzi na wolnych obrotach czy na maksa.

A tak wracając do tematu to ja mam SAME EXPLORERA 70 -1987-na liczniku ponad 8000 mth (a kupiony był z urwaną linką od licznika) i jeszcze zapala nawet przy 15 stopniach mrozu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Orzech334    1

Witam, Ja mam Agroxtre 4cylindrowa turbo z 1995 roku i ma juz 10tys motogodzin silnim żyleta;)

Na wiosce nikt nie ma podejscia, take tylko DF. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

ja mam ma 165km3 blisko 9 tys moze jakbym sie uprał to juz pierścienie trzeba by było wymienic. ale 5,5tys mtg i koniec silnika?! moim zdaniem bajka. jak bedziesz hamował skrzynia wykorzystujac tzw półbiegi to po 6 tys bedziesz miał tarczki do roboty. twój M620 ma 6,1l poj a mk3 ma 7.1l teoretycznie twój jest bardziej obciazony ale biorąc pod uwage klase oleji jakie stosujesz(pewnie półsyntetyk) wtrysk CR jesli dbasz o filtry to spokojnie 10 tys powinienes bez zadnego remontu wykrecic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Jak ktoś nie będzie dbał o oleje, pałował silnik na zimno, często przeciążał to zajeździ w te 5500mth. Przy narmalnym użytkowaniu przy zachowaniu zasad odpowiedniego użytkowania silnika spokojnie 12-15k mth zrobi. Jak jakoś będzie bardzo dbał to i do 20k mth dojedzie bez problemu.

Edytowano przez Arek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rom19    0

Miszka 31 fendy to najlepsze ciagniki na rynku tak samo i deutz jak ty nie wiesz to lepiej nie pisz jak masz c-330 to nie walaj sie do pozadnych maszyn tylko wbij na 30stki.

fendt, deutz-fahr mają te same silniki mądralo:D

Edytowano przez rom19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Jak będzie wymiana oleju na czas i dobrej jakości to sobie pochodzi :o

Mój ursus c360 3p ma 6500mtg 87rok i jeszcze sobie pociągnie, dymek rzadko spotykany, przeważnie jak jest silnik zimny i zimne powietrze to troche zakopci niebieskim dymem, zero awarii, pod silnik to można podciągnąć aby wymianę pompy wtryskowej :o A w skrzyni biegów olej był wymieniany aby 1raz i jakoś się kręci :D

A tak poza tym to zawsze można trafić na jakiś trefny model i silnik padnie po 100mtg, a inny taki sam bez awarii pociągnie 10000mtg <_< Loteria

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rom19    0

Takie same to nie są ale jak by nie patrzeć to jednego producenta-DEUTZ AG

 

masz tylko różnice w zależności od modelu, w deutz fahr też są 4 zaworowe z recyrkulacją spalin, CR o tej samej pojemności co fendt, wg mnie takie same

btw silniki z górnej półki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

Takie same to nie są ale jak by nie patrzeć to jednego producenta-DEUTZ AG

 

czym się różnią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Madralo to ty sie nie wymadrzaj bo fendy sa najbardziej wytrzymałe od wszystkich innych jakby co i ich cena to ciagniki na dłuzej pocodza z pare lat a nie kuzwa te same lamborghini czy hinskie polmoty zbytnia maszyna ktura bedzie tylko zawalac i nie radze kupna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rom19    0

Madralo to ty sie nie wymadrzaj bo fendy sa najbardziej wytrzymałe od wszystkich innych jakby co i ich cena to ciagniki na dłuzej pocodza z pare lat a nie kuzwa te same lamborghini czy hinskie polmoty zbytnia maszyna ktura bedzie tylko zawalac i nie radze kupna.

kolego naucz się pisać, "hinskie" to wiesz....

porównaj sobie agrotrona ttv z fendtem serii 700 deutz niczym nie ustępuje. przekładnia u obu firmy ZF, silnik deutz AG różniący się programem sterującym.

jak porównujesz nowego agroplusa 310, (który nie ma silnika deutza) z fendtem 936 to widzisz różnice, ale porównaj odpowiadające sobie modele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Czy oby na pewno vario to produkcja ZF? Bo od zawsze wydawało mi się, ze vario to własna produkcja fendta.

Chyba JD bazował na bezstopniowej skrzyni ZF takiej samej jak pierwsze TTV z przed prawie 10 lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deutz611    0

Witam

Jestem posiadaczem AgroStara 6.11 rok 1992, przebie wskazywany przez licznik ok. 9200 mth, ale czy jest to wynik orginalny nie gwarantuje na 100% , maszyn została zakupiona ponad 6 lat temu, (sprowadzony przez firmę handlującą maszynami).

 

Teraz informacje, które zadobyłm , z "Inastrukcji obsługi i napraw 2012" dla silników:

 

"(...)Turbodoładowane silniki z podwyższoną

mocą i silniki z większym obciążeniem.

Dla następujących silników, względnie

zastosowań:

Dla silników COM/EPA II o

podwyższonej mocy:

BF4M 2012/C > 95 kW

BF6M 2012/C > 143 kW (średnica

101+98-MVS)

BF6M 2012/C > 135 kW (średnica 98

mech. FIE)

• Wszystkich silników zestawów

kogeneracyjnych

• Wszystkich silników agregatów

prądotwórczych o pracy równoległej

• Silników maszyn przy pracach

żniwnych

należy stosować oleje wymienione w

tabeli obok.....itd.(...)

 

Instrukcja przewiduje remont generalny wyżej wymienionych silników po 12000 godz. pracy.

Tak mówi isntrukcja!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    376

Nie patrz na to, np instrukcja Zetora 75XX-105XX przewiduje średnią żywotność silnika i napędu na 6000mtg a kręcą więcej. Po mojemu to jest takie minimum które dany silnik ma wytrzymać. Co ciekawe przy pracy w górzystym lub wilgotnym terenie każą odejmować 15-20%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×