Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Zastanawiam się jaki wybrać ciągnik.

New Holland 6070 oferuje 141 koni z silnikiem tradycyjnym,

lub (za te same pieniądze)

129 koni na Common Railu ze słabszym wyposażeniem.

Jakie są Wasze opinie na temat tych 2 silników, plusy minusy.

Co polecacie zakupić.

Opublikowano

Mieliśmy podobny dylemat. NH 6070 plus czyli na tradycyjnej pompie, oraz T6070 T6080 i T6090 power command czyli mocniejsze ciągniki ale juz na common railu. T6080 odpadł bo nie miał osi miękkiej. T6070 plus był najtańszy wiadomo. Ale różnica cenowa miała tu drugorzędne znaczenie. Stwierdziliśmy że T6090 jest za mocny do prac które ma ciągnik wykonywać.

Potem został T6070 plus i T6070 power command i jednak wzięliśmy plusa - moc ta sama, niby common rail mniej spali ale nie wiem czy odczuliśmy wogle tę różnicę. Poza tym stwierdziliśmy że pompa sterowana mechanicznie będzie trwalszym rozwiązaniem i tańszym w naprawie ( aczkolwiek też nie tanim). Nie mogłem znaleźć nigdzie kogoś kto ma ciągnik T6000 z common railem i ma zrobione dużo godzin więc ciężko się było dowiedzieć jak to będzie chodzić.

Poza tym do tradycyjnej pompy wszystko wlejesz. W drugim nh tm na mechanicznej pompie mieliśmy zrobione wtedy 4500 godzin bez awari, a w tm 175 na elektronicznej pompie (aczkolwiek jeszcze bez common raila) były problemy z pompą wtryskową kilka razy a ciągnik ma 7000 prawie godzin. Dlatego mieliśmy trochę uraz do elektronicznych pomp.

 

W Twoim przypadku wolałbym jednak ciągnik mocniejszy, z tradycyjną pompą niż słabszy na common railu.

A jakie to wyposażenie mają oba ciągniki że mówisz że ten drugi ma słabsze?

Pamiętaj że silnik to nie wszystko. Nh z common railem to albo seria RC albo PC - inna skrzynia biegów niż w plusie, mocniejszy podnośnik i hydraulika. Ale ja mam w plusie opony 520 i 650, przedni tuz z obciążeniem i można naprawdę spore maszyny podnosić. Z hydrauliką i mocą na womteż nie ma problemu bo ciągnik chodził z kombajnem dwurzędowym do ziemniaków o zapotrzebowaniu mocy 150-180 koni, talerzówka zawieszana 4 m dosyć ciężka i inne maszyny.

 

Ale ten 6070 na tradycyjnej pompie to wersje PLUS czy DELTA?

Bo delta ma naprawdę słabą hydraulikę i podnośnik, wtedy lepiej brać tego drugiego. Ale wersja plus jest godna polecenia.

Opublikowano

Witam ja też proponuje na zwykłej pompie common rail jest bardzo wrażliwy na złe paliwo czyli dużo wody w paliwie ale za to mniej spali ale czy warto na te minimalne mniejsze spalanie wywalać tyle kasy a ciągnik jest słabszy??

POzdro.

Opublikowano

Autor tematu niech napisze czy ten 141 konny to wersja plus czy delta.

My mamy w mniejszych pieniądzach lepiej ciągnik wyposażony, bo miękka oś, przedni tuz, najszersze opony ( chociaż to akurat było gratis). Po co mi golas o tej samej mocy na common railu bez tuza i miękkiej osi - bardzo doceniam teraz rolę tych dwóch dodatków.

U nas t6070 plus przerobił już 1500 godzin i żadnych problemów, a w nh tm 175 co chwila kontrolki świecą że woda w paliwie i różne błędy wyskakują mimo że paliwo z orlenu.

Opublikowano

Też miałem dylemat z tym jaką pompą wybrać ciągnik i stwierdziłem że lepsza będzie sterowana mechaniczna i wybór padł na CASE MAXUUM 140 X LINE.

Wiem że temat jest inny ale mógł byś podać cenę NH 6070 PLUS??

Opublikowano

ja tez uwazam ze lepsza bedzie pompa mechaniczna bo jakosc paliwa u nas jest taka slaba troche.

na zachodzie sprawdzaja sie moze te pompy elektroniczne ale nie zapominajmy ze tam jakosc paliwa jest nieporownywalna . a podobno wystarczy brudny kalnister na paliwo wziasc i juz beda problemy

Opublikowano

Panie to nawet jak z brudnego kanistra do ursusa wlejesz to mogą być problemy a co dopiero do CR.

6070 plus to jakies 190-200 tys netto za golasa.

juz nie przesadzajmy mi chodzilo ze jak w danym kanistrze bylo by troszke wody oleju itp. to w zwyklej pompie nic to nie zaszkodzi

Opublikowano

no niby dobrze mówisz. Ale kiedyś właśnie mieliśmy paliwo w beczkach bańkach kanistrach i były często problemy z ciągnikami, było to ładnych pare lat temu gdy królowały u nas na podwórku same ursusy, duże i małe. Potem zaczęliśmy lać paliwo do cysterny 4000 litrów i problemy z paliwem ustały.

Teraz jak np trzeba dowieźć paliwa na pole to nie tankuję do zadnych baniek, tylko jadę ciągnikiem z pełnym bakiem i biorę pompkę a na polu przepompowuję z baku do baku.

 

PS. Chyba w amerykańskim prospekcie zetor chwali się że jego ciągniki posiadają legendarną mechaniczną sekcyjną pompę wtryskową o wysokiej trwałości i małej wrażliwości na jakość paliwa :(

Opublikowano

no i te mechaniczne pompy powinny zostać w każdym ciągniku, a nie wymyślają CR :( szkoda że sobie nie policzyli ile drzew muszą wyciąć aby zapisać sobie jakieś przemówienie o sprawach zanieczyszczenia środowiska i wycinki drzew :) parenaście drzewek poszło :)

Opublikowano

Jestem za ciągnikiem z CR i nie kupił bym z mechaniczną pompą, różnica w spalaniu jest zauważalna. Po za tym kolega z serwisu JD opowiadał mi że jeszcze nigdy nie było u nich żadnych awarii związanych z CR. A paliwo jak paliwo, nie tylko z orlenu jest najlepsze.

Opublikowano

Dzięki za wszystkie podpowiedzi!

 

Jest to wersja 6070 PLUS.

I po Waszych wypowiedziach się chyba na niego zdecyduję.

Ale mam kilka wątpliwości. Otóż:

 

Za 200 tys zł netto będzie miał przedni tuz , przedni wom, mocniejsza pompę, pneumatyczny fotel i skrzynię Electro Command.

o jakie wyposażenie warto jeszcze powalczyć z przedstawicielem, co powinien posiadać(nawet za dodatkową opłatą).

Czyli co dobrać do tego ciągnika aby była to możliwie najlepsza wersja w podobnych pieniądzach jak teraz.

Pozdrawiam

Opublikowano

Niech Ci da koguta i radio. Bo nieraz trzeba dopłacać za to. W sumie nie wiem co można mu dołożyć - może elektrycznie regulowane lusterka? Jakieś dodatkowe zawory hydrauliczne bym może wziął. Zaczep może jakiś piton fix dobry do różnych rozrzutników itp.

Przydałaby się miękka oś ale to w fabryce montują - nie można tego domontować. No i opony jakieś szersze, i felgi żeby miał całe a nie skręcane. Opony jakiejś dobrej marki to dłużej wytrzymają. Dodatkowe oświetlenie robocze.

Opublikowano

Ja tak jak reszta kolegów jestem za ciągnikiem na zwykłej pompie bo jest mniej wrażliwy,a ta nie duża różnica w spalaniu tj koszt zaoszczędzonego paliwa wg mnie nie pokryje kosztów naprawy :(

Gość Profil usunięty
Opublikowano
ja tez uwazam ze lepsza bedzie pompa mechaniczna bo jakosc paliwa u nas jest taka slaba troche.

na zachodzie sprawdzaja sie moze te pompy elektroniczne ale nie zapominajmy ze tam jakosc paliwa jest nieporownywalna

Gdy weszliśmy do UE zobowiązaliśmy się do wykonywania dyrektych Brukseli w tym o jakości paliw płynnych. Dlatego jakość paliwa w RP zależy od miejsca zakupu :( często zbiorniki na stacjach są po prostu zasyfione.

Mechaniczną pompą łatwiej zwiększyć moc ciągnika w razie potrzeby :)

Opublikowano

1.Common rail wiadomo elektronika pierwszy z brzegu mechanik nie naprawi i naprawa droga

 

2.zepsuje ci się w żniwa a kasy na koncie aktualnie brak to np. ciągnikiem 70km pomocniczym ciężko by było np 100ha pola oporządzić

 

Aczkolwiek pierwsze 10 lat może działać bez zarzutu.

Opublikowano

u mnie w okolicy do 10km jest z 6-7stacji paliw :) a biorę paliwo tylko z orlenu, z orlenu jest 3 :) jakość paliwa nie zalerzy od kogo dostarczana tylko od sprzedawcy, na każdej stacji lejo wodę, tylko na jednej mniej na drugiej więcej :(

naprawa to z pompą to nawet mechaniczną byle jaki mechanik nie zrobi musi być specjalista, ale jestem za mechaniczną :)

Opublikowano

10 lat - zależy kto ile przebiegu robi a nie lata.

Poza tym w mechanicznej pompie rotacyjnej też pierwszy lepszy mechanik nie naprawi. kase masz na koncie a nie kącie to druga sprawa.

No ale wiecie, układ zasilania paliwem to nie wszystko, przecież może się popsuć podnośnik, oś, skrzynia, więc nawet jak jest mechaniczna pompa to i tak w ciągniku jest dużo rzeczy które mogą się popsuć.

Opublikowano

yarecki12 napisałem że byle mechanik nawet zwykłej pompy nie naprawi tylko specjalista :(

to wiadomo że wiele różnych rzeczy tak jak np. 80km białoruśka za 80tysi jak się bedzie psuła to wiadomo tanie to nawet za bardzo nie będziesz narzekał ale jak bedzie kupa złomu z traktora 80km co kosztował 200tysi to już troszkę inaczej się patrzy, wtedy to katastrofa :)

Opublikowano

Sąsiad złota raczka i zwykłej pompy nie naprawi i cr też nie i tak potrzebny jest serwis lub wymontowanie i oddanie fachowcowi.

Co do rozruchu zimnego silnika z cr trzeba dłużej pokręcić ale to takie konstrukcje niezaleznie czy to samochód czy ciągnik więc może byc wrażenie że ze zwykłą pompą lepiej odpala.

co do jakości paliwa trzeba zwrócic uwagę skąd się to bierze w czym przechowuje od zbierania wody są filtry podobnie brudów, jeśli paliwo jest ok to powinno byc ok. Do nowych silnikó ze zwykła pompa tez syfu się nie naleje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v