Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam MF'a 255 i biegi też mi zgrzytają, chociaż nabrałem już trochę wprawy i nie zdarza się to często :) .

Porównując skrzynię z MF'a do 4514- niby ta sama skrzynia, ale w 4514 biegi wskakują lżej i jak już to nie zgrytają tak głośno jak w 255.

Nie ma co się dziwić, że zgrzyta, bo to jest prosta skrzynia mechaniczna, bez synchronizacji :) .

Opublikowano
.... Nie ma co się dziwić, że zgrzyta, bo to jest prosta skrzynia mechaniczna, bez synchronizacji :)

 

to nie znaczy ze ma zgrzytac - ja przejechalem z 10 km JD 2040S (chyba takie cyferki) bez sprzęgla bo poszla jedna rzecz i gosc się dziwil ze mi się udalo (zaliczylem wszystkie biegi). tato bez zgrzytów przelączał biegi bez sprzegla w czterdziestce.

Opublikowano

jak się ma wyczucie można zmieniać biegi bez sprzęgła i uda się bez zgrzytów-faktem jednak jest, że skrzynie w MF 235 i 255(U 2812 i U 3512) czy w C 330, C4011 i pochodnych są niesynchronizowane-zmiana biegów polega na zazębieniu rozłączonych kół zębatych poruszających się z różnymi prędkościami kątowymi(obrotowymi) i stąd ten zgrzyt, gdy np skrzynia w zetorze 7211 jest synchronizowana-koła są stale zazębione i przesówa się przesuwki synchronizatorów które wyrównują prędkości obrotowe wałków przed zazębieniem i zgrzytu brak

np w starze z niesynchronizowaną skrzynią biegów jeździ się nja podwójne sprzęgło, przegazówkę i wyczucie lewarka od biegów by wyszło bez zgrzytów-a przy skrzyni synchronizowanej po prostu wciska się sprzęgło i zmienia po cichu bieg

Opublikowano

Trzeba się nauczyć zmieniać biegi.

Może też być tak, że sprzęgło nie wysprzęgla, prawdopodobnie dlatego, że okładzina tarczy sprzęgłowej się rozsypała i zaklesczyła między tarczą a kołem zamachowym.

Opublikowano

Ja jak zmieniam bieg na wsteczny to wciskam nagle hamulec i pięknie wchodzi ;) Ogółem redukując biegi trzeba robić międzygazy a na większy to podwójne wysprzęglanie .

Opublikowano

a po co synchronizator wystarczy tył przód z chamulcami sprzęgło wciskać i miodzie bez problemu i żadnego zgrzytu przeżucam a układam prawie 1000 belek kolcem na tuz wiec troche naprzerzucam przód tyl

Opublikowano
O ludzie to żeby zmienić bieg w tych ursusach to trzeba umieć....Nie rozumiem czemu nie zsynchronizowali tej skrzyni.... :angry:

Z tego co piszecie to to jest męczarnia...

Dla mnie to nie ma znaczenia i tak lubie jeździć tym ciągnikiem

Opublikowano

Jak tak trzeba sie nameczyc zeby zmienic bieg to ja dziekuje, a ferdek07 na AF napisał ze belarus to pojeb.... ciagnik z tego co tu czytam to ursus jes popierdo.... albo jeszcze gorzej w mtz chociarz biegi normalnie sie wrzuca a nie jakies tam chamulce i podwójne wysprzeglanie nogi was nie bolą heheh.

Opublikowano
a po co synchronizator wystarczy tył przód z chamulcami sprzęgło wciskać i miodzie bez problemu i żadnego zgrzytu przeżucam a układam prawie 1000 belek kolcem na tuz wiec troche naprzerzucam przód tyl

No tak po co wymyślali synchronizatory jak można"tył przód z chamulcami sprzęgło wciskać" ;) ;)

Opublikowano
w mtz chociarz biegi normalnie sie wrzuca a nie jakies tam chamulce i podwójne wysprzeglanie nogi was nie bolą heheh.

No to wrzuć wsteczny bez zgrzytu jak ciągnik toczy sie do przodu, bo o to Ferdkowi chodziło.

Opublikowano
Ogółem redukując biegi trzeba robić międzygazy a na większy to podwójne wysprzęglanie .

 

z tego co czytam to nie chodzi tylko o zmiane tył-przód tylko ogólne problemy ze zmiana biegów. To żeby z większego na mniejszy to musisz robić miedzygazy inaczej nie wejdzie!!!!!!! fajna zabawa tak pojęździć w turze z 10-12 godzin

Opublikowano

Ja już sie pogubiłem o jakim Ursusie mowa, mam MF 255 (U 3512) i biegi wchodzą bez żadnych międzygazów, czasami lekko zgrzytnie ale nie ma z tym problemów. Olej w skrzyni to mieszanina różnych ;)

 

W ciężkich Ursusach skrzynia to faktycznie katorga, choć doceniam zmiane kierunku jazdy lewą ręką co jest wygodne przy turze i specjalnie nie zgrzyta pod warunkiem że ciągnik stoi nieruchomo podczas przełączania. Za to biegi to już trzeba umieć przełączać żeby ręki nie urwało ;) "do góry" -> powoli dając silnikowi zejść z obrotów, "do dołu" -> międzygaz, miedzysprzęgło i inne cuda, a najlepiej wchodzą bez sprzęgła, tylko trzeba wiedzieć kiedy wbijać to wskakują przez pchnięcie dźwigni palcem ;)

Opublikowano

miałem MTZ82 z 89r i mam U4512 i powiem, że w ursusie po pewnej wprawie biegi przełącza się owiele lepiej niż w MTZ, pomimo tego, ze MTZ miał przerobioną dźwignię- była wydłuzona o ok 10cm ale i tak ręce bolały ;)

 

w Technikum jeździłem dość sporo U3512 i w nim przełączanie biegów nie było już tak dobre jak w U4512, więcej zgrzytów, o wiele głośniejsze i trzeba było użyć większej siły, pomimo że skrzynia taka sama- 8/2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szogun114lm
      Witam wszystkich użytkowników. Właśnie zakupiłem Ursus-a C-380 z 2017r z silnikiem Perkins-a. Zrobione ma aktualnie 370MG. Chciałem zapytać jakie oleje mam do niego użyć, zwłaszcza do skrzyni biegów i wszystkie inne. Interesują mnie oleje polskiego producenta PLATINUM AGRO. We wszystkich osobówkach używam olei PLATINUM i uważam że są bardzo dobre. Nigdy wcześniej nie miałem tak nowego ciągnika i nie mam pojęcia jakie tam idą oleje. Do ciągnika będę w ciągu kilku tyg zakładał tura. Z góry dziękuję za odpowiedź.
      Pozdrawiam. 
    • Przez Jacek171
      Witam mam pytanie jak wymienić linkę obrotomierza w ursusie4514
    • Przez KamilHitman1994
      Witam posiadam ZTS 11245 z dołożonym turbem na kołach 18.4 38R i ciągnik przy 2200obr/min  jedzie trochę lepiej jak 30km/h.
      Rozkład biegów mam 1  4
                                          2  3
      I moje pytanie brzmi czy to jest szybka skrzynia bo na internecie piszą że po 40km/h lecą ?   
      Dodam jeszcze zdjęcie  (trochę nie wyraźne) na którym jest wykres z prędkościami na każdym biegu.




    • Przez michał26
      Witam napisałby ktoś jak dzialają biegi A,B,C,D,E,F
      chodzi mi o to na przykład czy dam rade wyjechać pod górę na każdym czy tylko na A.
      Jadę na przykład na C i 4półbiegu i zmieniam na D to czy mam zmieniać na pierwszy półbieg czy mogę jechać na czwartym.
       

    • Przez Jamalek
      Witam
       
      Mam taki problem może ktoś spotkał się z podobnym i podpowie co może to być. Ursus 4514 na biegu jałowym słychać jakieś stukanie metaliczne z bloku w okolicach sprzegla lub skrzyni. Po wcisnieciu pedału sprzegla stuki ustają.  Puszczam sprzeglo i znów stuka. Sprzęgło jest od nowości nie ruszane skrzynia też, ciagnik ma przepracowane 3,5 tys mtg 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v