Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pawel0987

Belarus 952 + Tur

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawel0987    0

Witam mam pytanie do wszystkich użytkowników tego ciągnika. Mam ten ciągnik już 3 lata ma 1100 Mth i rozkręcałem do sprzęgła go już 4 razy. Rozkręcając go 3 razy tarcza sprzęgła była całkiem zdarta i zatarte łożysko. A teraz nie można było rozłączyć sprzęgła. Myślałem że to kolejny raz zdarła się tarcza ale tak nie było. Tarcza była prawie cała łożysko na tulejce chodziło luźno i było całkiem dobre. Domyślam się że to może być wina docisku. Prosił bym o fachową odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz64    0

Witam mam pytanie do wszystkich użytkowników tego ciągnika. Mam ten ciągnik już 3 lata ma 1100 Mth i rozkręcałem do sprzęgła go już 4 razy. Rozkręcając go 3 razy tarcza sprzęgła była całkiem zdarta i zatarte łożysko. A teraz nie można było rozłączyć sprzęgła. Myślałem że to kolejny raz zdarła się tarcza ale tak nie było. Tarcza była prawie cała łożysko na tulejce chodziło luźno i było całkiem dobre. Domyślam się że to może być wina docisku. Prosił bym o fachową odpowiedź.

 

Brak smarowania. Odkręć śrubę od strony sprzęgła (klucz 22) i nasmaruj kanamitkę. Jest ona ukryta ale trzeba ją smarować, inaczej problem ze sprzęgłem będzie się powtarzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Dokładnie, tam trzeba smarować. Jeżeli po raz kolejny będziesz miał problemy z tarczą wymień na ceramiczną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawel0987    0

Smarowałem tą kalamitkę niejednokrotnie. Nawet odstęp między łapkami a łożyskiem był regulowany. Ale dzięki za pomoc. :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

A jak działa pedał sprzegła? Odbija? U mnie bardzo ciezko sprzęgło chodziło (Pronar 82TSA) aż w końcu przestało wogóle wysprzęglać, wymieniliśmy tarcze, wszystko ładnie pięknie, a tutaj jak pedał wpadł tak został. Mechanik odkręcił blachę od dołu korpusu, i okazało się że wałek na którym osadzone są te popychacze od łożyska oporowego (nie wiem jak to inaczej nazwać) był pęknięty aż w końcu się złamał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel0987    0

Też tak miałem ;] wcale sprzęgła nie można było rozłączyć ale wymieniłem ten wałek i wszystko narazie śmiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel0987    0

Tym razem tak.Poprzednio to łożysko i tarcza kompletnie zdarta nie wiem z jakiego powodu. Dzięki za pomoc :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×