Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pawel0987

Belarus 952 + Tur

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawel0987    0

Witam mam pytanie do wszystkich użytkowników tego ciągnika. Mam ten ciągnik już 3 lata ma 1100 Mth i rozkręcałem do sprzęgła go już 4 razy. Rozkręcając go 3 razy tarcza sprzęgła była całkiem zdarta i zatarte łożysko. A teraz nie można było rozłączyć sprzęgła. Myślałem że to kolejny raz zdarła się tarcza ale tak nie było. Tarcza była prawie cała łożysko na tulejce chodziło luźno i było całkiem dobre. Domyślam się że to może być wina docisku. Prosił bym o fachową odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz64    0

Witam mam pytanie do wszystkich użytkowników tego ciągnika. Mam ten ciągnik już 3 lata ma 1100 Mth i rozkręcałem do sprzęgła go już 4 razy. Rozkręcając go 3 razy tarcza sprzęgła była całkiem zdarta i zatarte łożysko. A teraz nie można było rozłączyć sprzęgła. Myślałem że to kolejny raz zdarła się tarcza ale tak nie było. Tarcza była prawie cała łożysko na tulejce chodziło luźno i było całkiem dobre. Domyślam się że to może być wina docisku. Prosił bym o fachową odpowiedź.

 

Brak smarowania. Odkręć śrubę od strony sprzęgła (klucz 22) i nasmaruj kanamitkę. Jest ona ukryta ale trzeba ją smarować, inaczej problem ze sprzęgłem będzie się powtarzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

Dokładnie, tam trzeba smarować. Jeżeli po raz kolejny będziesz miał problemy z tarczą wymień na ceramiczną.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawel0987    0

Smarowałem tą kalamitkę niejednokrotnie. Nawet odstęp między łapkami a łożyskiem był regulowany. Ale dzięki za pomoc. :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

A jak działa pedał sprzegła? Odbija? U mnie bardzo ciezko sprzęgło chodziło (Pronar 82TSA) aż w końcu przestało wogóle wysprzęglać, wymieniliśmy tarcze, wszystko ładnie pięknie, a tutaj jak pedał wpadł tak został. Mechanik odkręcił blachę od dołu korpusu, i okazało się że wałek na którym osadzone są te popychacze od łożyska oporowego (nie wiem jak to inaczej nazwać) był pęknięty aż w końcu się złamał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel0987    0

Też tak miałem ;] wcale sprzęgła nie można było rozłączyć ale wymieniłem ten wałek i wszystko narazie śmiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel0987    0

Tym razem tak.Poprzednio to łożysko i tarcza kompletnie zdarta nie wiem z jakiego powodu. Dzięki za pomoc :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.