Skocz do zawartości
wojtasd11

Case 1056 XL - przedni napęd

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case

wojtasd11    0

Witam mam problem z przednim napędem w case 1056xl 92 r. Gdy ciągnik jest zimny nie załącza się przedni napęd , ale gdy ciągnik się dość mocno rozgrzeje działa ale nie da się go wyłączyć. Wie może ktoś co jest tego przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jorg    0

Witaj

mam ten sam ciągnik i ten sam problem, przez lato napęd dzialał w zimę nie, napęd jest załączany cewką, w moim przypadku cewka działała ale nie potrafiła ruszać dzwignią, sprawdź czy działa ci elektromagnes, jak tak to psiknij do dzwigienki wd 40-ci, mój napęd zaczął się w ten sposób uruchamiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wojtasd11    0

Witam

Gzie znajduje sie ta cewka? Ale czy Tobie też nie chciał się rozłączyć? Ale dlaczego się załącza dopiero jak się rozgrzeje?

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


mat500    0

Witam u mnie w 856Xl podobny problem tylko, że nawet na rozgrzanym oleju ciężko się włącza. Podobnie jak kolega twierdze, że wina może leżeć po stronie tego elektromagnesu niestety inżynierowie którzy projektowali to ustrojstwo do mocowania użyli śrub z końcówką na małego nimbusa przez co w moim przypadku nie ma możliwości odkręcenia ustrojstwa bez wyjęcia całego zaworu, gdyż ciągnik kupiłem niedawno i ktoś już próbował to wyjąć zresztą widać, że nie za bardzo mu to poszło . U Ciebie pewnie się da. A po drugie wina może leżeć po stronie oleju. Aaa u mnie jest pod kabiną po lewej stronie patrząc z perspektywy kierowcy. W tym wątku masz jak to wygląda http://www.agrofoto.pl/forum/topic/18683-przedni-naped-case-856-xl/ ... 4 to elektromagnes Pozdrawiam

Edytowano przez mat500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


wojtasd11    0

Mam jeszcze jedno pytanko bo wyjąłem ten elektrozawór i gdy nacisnę przycisk w kabinie to trzpień elektrozaworu się wysuwa a gdy dam z powrotem to się trzpień nie chowa , ale da się go wcisnąć. Nie wiem czy tak on prawidłowo działa czy jest on popsuty? czy sam się powinien schować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mat500    0

Z tego co wiem to po wciśnięciu przycisku tłoczek powinien się wysunąć tak, aby zmniejszyć ciśnienie w układzie, a tym samym załączyć napęd spróbuj go rozruszać, użyj np wd, jeśli dalej nie będzie się wysuwał możliwe, że jest uszkodzony. Nie znam się na tym tak dokładnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Działanie zaworka i elektromagnesu a bynajmniej było tak u mnie jest na zasadzie: gdy naciśniemy przycisk od napędu to trzpień elektromagnesu się cofa a ciśnienie oleju popycha zaworek który załącza napęd poprzez płytki sprzęgłowe.A jak wyłączamy napęto cewka wypycha trzpień i trzpień popycha zaworek który zamyka dopływ oleju i napęd nie działa. Dlatego też jesli jest ciągnik zgaszony to teoretycznie napęd jest załączony lecz po przekręceniu stacyjki słychać klik i trzpień się wysuwa. U mnie był problem z zabezpieczeniem tłoczka który rozdziela olej i zamyka dopływ a mianowicie w kanale jest ogranicznik (pierścień podobny do segera) i często się zdarza że wyskoczy i tłoczek spada na dół po uderzeniu elektromagnesem i nie powraca i napęd jest cały czas załączony. Ja u siebie zamontowałem tam pierścień zdjęty z kółka od fotela na trzpieniu kółek od krzesełek jest taki pierścień który pasuje i do tej pory z napędem nie mam problemu a robiłem to ok 3 lat temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kkrzysiek    0

problem nie lezy w ty elektro magnesie tylko w przystawce co jest umocowana pod spodem skrzyni biegów co z niej wychodzi wał napendowy , w tej przystawce sa dwa pierscienie uszczelniające one sie zurzyły i nie trzymia cisnienia oleju i przez to napend jest cały czas załaczony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wojtasd11    0

A miał też Pan taki przypadek? orientuje sie pan jaka może byc cena naprawy?

A te pierścienie mogą być też przyczyną tego że napęd rozłącza się pod obciązeniem?

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

roger18sx    0

Witam.Miałem też taki ciągnik i również był problem z napędem.Jest to tak zrobione że na zgaszonym ciągniku napęd jest automatycznie załączony a gdy przekręcimy stacyjkę i odpalimy to cewka ma  ciągle prąd i wciska tłoczek zaworu w celu wyłączenia napędu. Gdy właczymy przyciskiem 4x4 to napięcie znika z cewki tłoczek wraca dp położenia neutralnego i załącza napęd.Problem tkwi przeważnie w tłoczku który z czasem się rysuje i zaczyna się przycinać.Objawia się to tym że napęd albo dziala albo nie lub przy lekkim obciążeniu dziala a przy dużym nie. Czasami wystarczy odkęcić elektromagnes i można zauważyć że tloczek się nie cofa do górnego położenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Tty318_PL
      Witam, czy wie ktoś może co to jest?? Proszę o szybką odpowiedź.(International 844sb)

    • Przez jaco512
      Jakie macie opinie na temat tych ciągników? Czy warto je kupywać? Jaką mają trwałość?Poszukuję ciągnika z lat 1985-93 80-100km
    • Przez matingus
      Witam.
      Mam taki problem,nie chce się włączyć wom case mx 120 co może być za przyczyna.
      dodam że lampka też się nie świeci.
       
      Co może być ?
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez luka582
      Witam.Mam problem z słabnącą hydrauliąi po rozgrzaniu w case 785XL.Problem ujawnia się po kilku godzinach przy intensywnej pracy ciągnika,po czym jest kłopot z uniesieniem na podnośniku jakiejkolwiek maszyny ,wspomaganie działa bez problemu.Gdy traktor ostygnie wszystko jest OK. Stan oleju jest w normie .Olej jaki jest zalany to Agrol U hydrauliczno przekładniowy.Proszę o rady czy przyczyną może być filtr hydrauliki czy już pompa do wymiany?
×