Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Kolego to nie temat ani o Mercedesie ani o Iveco tylko o Ursusie

Więc ile tych koni przybywa 4 czy 5 w ursusie 1614 i gdzie tak napisano?? W instrukcji niema ani słowa. Nie twierdzę że tej mocy nie przybędzie. Co masz na myśli pisząc „bo w ursusie to jest... kawałek rury z dziurami”- gdzie te dziury?

Nigdzie nie pisałem o żadnej akustyce przy zasilaniu turbiny.

A co do wypisywania głupot nie lubię obrażać ludzi jednak nie słyszałem większej głupoty jak to że turbo sprężarka hamuje silnik. Gdyby tak było to po jaki ją stosować??

Jak się nie wierzy w obecność energii kinetycznej przy turbo doładowaniu wystarczy w googlach wpisać te hasła łącznie coś ciekawego na pewno się wyświetli.

Jeżeli koledze turbo sprężarka hamuje silnik trzeba oddać ją do remontu :huh: .

Spór uważam za zamknięty

 

 

Może ktoś wie czemu 16 niedomaga pompa niby sprawna wtryski zrobione zawory zrobione odmą nie dymi , turbo oleju nie pobiera jednak ciśnienie doładowania chyba niskie i bak mocy.

Opublikowano

Może któs poleci jakies zakłady na wschodniej czesci polski gdzie sprzedawane sa regenerowane silniki do 1014?

 

 

A więc kolego w Ostródzie masz Zakład Naprawy Maszyn Rolniczych. Tam regenerują kompleksowo silniki, jak i poszczególne podzespoły, np.szlif wałów korbowych. Można też oddać swój silnik i wziąć nowy zregenerowany, oczywiście za dopłatą.

 

 

Wtrącając się do potężnego sporu, który w tym temacie się rozpoczął osobiście twierdzę, że może w jakimś bardzo bardzo małym stopniu turbosprężarka "hamuje" silnik, jednak zyski ze zwiększonego ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym i co za tym idzie efektywniejsze spalanie paliwa są znacznie większe, więc tak czy owak zamontowanie turbiny ze zwiększeniem dawki paliwa daje moc oraz moment obrotowy.

 

Co do korektora ciśnieniowego zgodzę się z Wami. Powinien on być przy turbinie o czym świadczy choćby jego obecność we wszystkich nowszych silnikach zagranicznych producentów, jednak w przypadku Ursusa, jego budowa jest tak prosta i banalna, że można obyć się również bez niego, zwiększając dawkę paliwa na pompie i odpowiednio modyfikując pompę pod turbinę. Paliwa idzie może trochę więcej,ale nie ma nic za darmo. Zawsze można założyć ten korektor i wtedy zaoszczędzić na paliwie.

 

W moim przypadku nie stosowałem tego korektora, tylko odpowiednie regulacje i modyfikację a wzrost mocy jest znaczny, a traktor prawie wcale nie dymi nawet pod bardzo ciężkim obciążeniem. Drastycznego wzrostu spalania tez nie zauważyłem.

 

Jako ciekawostkę podam jeszcze dane żywcem wzięte ze strony internetowej o Ursusach:

 

Ursus 1014 z korektorem ciśnieniowym 95,5 KM

Ursus 1004 bez korektora 100 KM

Opublikowano

Kolego Godlech912

Jak myślisz co zrobić w ursusie 1614 zamontować pompę zwykłą czy z korektorem, stoję przed zakupem pompy do mego ciągnika starej nikt nie potrafi ustawić jest oczywiście z tym korektorem.

Objawy to brak mocy, wolno według mnie wchodzi na obroty w porównaniu z silnikiem bizo nowskim, trochę dymi jednak nie za mocno, chyba słabo zapala bez takiego kopa tylko po prostu tak sobie zapali i chodzi bez werwy.

Głowica zrobiona, odmą nie dmucha, wtryskiwacze poustawiane-nowe, pompa ustawiana niby wszystko ok.

Powszechnie wiadomo że silniki 6 tłokowe dobrze zapalają ja o swoim nie mogę tego powiedzieć.

Mam dla przykładu c360 tam kiedyś był podobny problem ale rozwiązanie wymusiła sytuacja urwany korbowód rozwalił blok i silnik poszedł na wymianę. Ten który jest teraz też ma zaspawaną dziurę w bloku ale chodzi bardzo dobrze ma moc super odpala szybko wchodzi na obroty może nawet szybko jak 3p. dodam że silnik wzięty po remoncie w Ostrudzie. Czy źle wyprofilowany wałek rozrządu lub zużyty może powodować zmulę w silniku. A może wina leży po stronie regulatora obrtów w pompie jest mało czuły?

No właśnie 1604 miał chyba 160 koni a nie tak jak 1614- 155 koni

Opublikowano

Intercoolera niezbyt się opłaca montować, bo w Ursusie jest raczej niskie ciśnienie doładowania, chyba coś ok 0,7 bar a powietrze pod takim ciśnieniem jeszcze się tak mocno nie grzeje. Poza tym zamontowanie intercoolera zapewne zwiększyłoby turbo dziurę.

 

@leszekd Tak jak najbardziej to może być od wałka rozrządu. Weź mechanika i niech Ci sprawdzi, czy te krzywki są dobre. Miałem okazję być w sklepie rolniczym i przysłuchać się rozmowie rolnika, którego szesnastka też zamulała a po wymianie wałka rozrządu na nowy mówił, że dęba stawała hehe. A co do pompy ja bym brał z korektorem jak taka była oryginalnie, chociaż bez też będzie chodzić. Spróbuj jeszcze odłączyć ten wężyk od kolektora dolotowego i tam zaślep ten otwór tak samo jak wężyk i wtedy zobacz. Niby to nieraz dodaje mocy, ale ja osobiście tego nie testowałem, słyszałem tylko od mechanika.

Opublikowano

Witam,czeka mnie remont silnika 914 więc przy okazji go uturbie.Mam pytanie do kolegi Godlech912.W którym miejscu podpiąłeś chłodnice oleju silnikowego i czy zbiornik paliwa trzeba wymienić bo w moim od strony wydechu jakoś ciasno.

Opublikowano

Przodek:

-Przedni napęd kompletny po regeneracji z nowymi oponami i błotnikami 10 tys.

-Zębatki w tylnym moście z robotą 2 tys.

 

Razem ok 12 tys.

 

Turbo:

-Wał czeski (oryginał po 1 szlifie) 1200

-Panewki 100

-Korbowody (Ursus oryginał) 600

-Zestawy tłok, tuleja, pierścienie (Mahle Krotoszyn) 1000

-Turbosprężarka (czeska) 1350

-Kolektor wydechowy kompletny z kolankiem 600

-Kolektor ssący z łącznikiem 550

-Tłumik przelotowy pusty w środku 200

-Smarowanie turbiny (rurki komplet) 120

-Przeróbka pompy wtrysk. na centralne smarowanie plus regulacja i ustawienie 150

-Końcówki wtrysków plus ich regulacja 150

-Regeneracja głowicy 120

-Uszczelki silnikowe komplet 100

-Różnego rodzaju węże od powietrza i połączeniowe, opaski razem ok 80

-Robocizna (3dni od rana do popołudnia) 300

-Piwo dla majstra 100 ;)))

 

Razem: ok 6,5 tys.

 

I to by było na tyle. Mi to nie wyszło aż tak tragicznie bo już miałem w ciągniku baki paliwa przystosowane do turba, większą chłodnicę wody do turba, chłodnicę oleju i filtr powietrza też ten większy jak w np. w Ursusie 1224. Może i jest drogo, ale silnik jest praktycznie jak nowy! Jak chciałem kupić drugi z turbiną to sobie zażyczyli 7,5 tys i nie wiadomo co w nim siedzi, a tak jest wszytko nowe i trochę pochodzi.

 

Całość można zrobić trochę taniej np wał korbowy indyjski 900 (żywotność maks 5 lat), korbowody thm 280, turbina thm 900 a kolektor ssący można się pobawić i przerobić samemu. A zamiast tłumika dać rurę fi 80 i też będzie gitara :)

 

Dynamika silnika uległa znacznej poprawie. Kultura pracy silnika również. Silnik znacznie szybciej wkręca się na obroty a z każdą przepracowaną motogodziną robi się coraz ciekawiej:) Teraz chodzi podobnie jak Zetory te nowe :) Turbina pięknie gwiżdże a ciągnik

idzie aż miło. Napęd 4x4 też świetny całkiem inna robota :D W byle czym się już nie zagrzebie.

 

Chłodnicę oleju wpinasz pomiędzy 2 rurki tak jak no fotce:

 

or8891_Zdjecie050.jpg

Opublikowano

Skoro są inne w 1014 niż np. w c385 lub 912, twierdzę, że taka wymiana jest konieczna. Chyba nie opłaca się wymieniać wszystkiego oprócz korbowodów po to aby np. pękł korbowód i rozwalił głowicę, tuleję wał czy może coś jeszcze np blok.

Opublikowano

mam belarusa 952 chciałem zwiększyć moc ma on max obroty 1800 podkręciłem obroty na 2200 i chciałem zwiększyć dawke paliwa ale na tej pompie nie ma wogle śrubek do regulacji zadnych jest to czeska pompa MOTORPAL jest tylo ogranicznik do obrotów i do wkręciłem przez co zwiększyłem obroty ale do dawki nic nie ma, ma ona jednak korektor dawki palia i do korektora idzie rurka od kolektroa ssącego

 

czy na tej pompie można ustawić dawke czy ten korektor sam sobie ustawia dawke? czyli jak zwiększyłem obroty to przy wyższych obrotach będzie większa dawka? jak to jest ?

Opublikowano

Zwiększeniem obrotów to mocy nie zyskasz. Musisz śrubą zwiększyć. Może pod dekielkiem masz śrubę. Nie znam tej pompy. Ale w ursusach 912 itp. z tyłu pompy na regulatorze, jest dekielek przykręcany na 4 śruby m6 i tam w środku jest śruba do dawki.

Opublikowano
Witam chciałem się pochwalić biggrin.gif ze ja tez przeprowadziłem udaną operację załozenia turbiny do mojej c385 i teraz jestem w trakcie docierania. Tylko ze ja załozyłem inaczej niż orginalne, zrobiłem tak jak ursusy w wersji finn mają to znaczy między chłodnicą i zbiornikiem paliwa ...
ten tego i tamtego może podzielisz się fotkami?

Jaką turbinę tam wstawiłeś? Bo wersja FINN miała chyba inną turbinę niż 1014.

Tłumik po założeniu masz w masce?

Jak to wszystko spasowałeś?

Opublikowano (edytowane)

uturbialismy dwa silniki w naszych ursusach. jeden z 914 na 1014 a drugi z 912 na 1014 (przodek od 12-stki na 14,9). jesli chodzi o turbiny to czeskie w obu mamy.

 

jesli chhodzi o tłumik - to z uwagi na turbine powędrował on miedzy turbunę a kabinę z boku maski. w masce zaslepia sie ten otwor zaslepka (notabene nigdzie nie moge jej dostac)

Edytowane przez koonanreal
Opublikowano

Ja mam w swojej 904 turbo właśnie czeską turbinkę przed zbiornikiem paliwa. Turbina nadaje się już do wymiany, ale nie wiem czy ta od 1014 będzie pasować czy trzeba coś przerabiać. Oznaczenia jeśli jakieś są to mogę jutro podać.

Opublikowano

A czy koniecznie trzeba zmieniać wał i tłoki na 3 pierscienie na 4 nie bedzie chodził i czy chłodnica zwykła będzie czy od turbo trzeba założyć. mam od kolegi zestaw kolektorów pompe i turbosprężarkę za 2000 czy by to chodziło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v