Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Przy 25 dniach zaznaczasz wniosek o zwrot podatku oraz wniosek o przyspieszony zwrot.Przy 60 dniach nic nie zaznaczasz. kwotę wpisujesz w okienko 60,61 63(przy 60 dniach oraz jeśli piszesz o zwrot na rachunek całej kwoty naliczonego za dany miesiąc)

 

do kissmy.Musisz złożyć deklaracje korygujące od momentu popełniania błędu.Za każdy miesiąc z rzędu jeśli błąd popełniony wpływa na treść deklaracji za kolejne miesiące.Nie widze błędu jaki popełniłaś i z treści pytania nie potrafię tego do końca zrozumieć aby dokładnie opisać jak to zrobić.Napewno nie możesz tego zrobić tak jak napisałeś.bo albo jest nadwyżka naliczonego nad należnym albo należnego nad naliczonym.

Edytowane przez michalswietokrzyskie
Opublikowano

ja przy przyspieszonym terminie zaznaczałem zawsze jedno pole przy przyspieszonym terminie właśnie, odnośnie mojego błędu to znalazłem fakturę sprzedaży z zamierzchłych czasów i korekty będę musiał dokonać za dosyć długi okres i zmieni mi się też wartość zwrotu, który już otrzymałem, więc wolałbym wpłacić kwotę za dany okres, zrobić jedną korektę i po zawodach

Opublikowano

Od 2014 roku sprzedaż starych, używanych maszyn, także tych od których zakupu nigdy podatku vat nie odliczano zostanie obłożona stawką 23%. Tak więc jak ktoś ma do upłynnienia zbędne maszyny lepiej się pospieszyć bo raczej trzeba będzie podzielić się ceną rynkową z fiskusem, bo nie sądzę aby potencjalny nabywca chciał ów vat dołożyć do ceny

Opublikowano (edytowane)

@kissmy... zadzwoń na KIP (choć to trochę jak audiencja u papieża....ups nie wiem co powiedziałem) Powinni Ci pomóc w tej sprawie. Na moje to powinno się zrobić korektę od dnia kiedy nie wykazałeś tej sprzedaży, ale przecież nie do tego zmierzasz. W deklaracji na pewno nie możesz wykazać końcowo jednocześnie podatku należnego i naliczonego. Z drugiej strony ciekawe jak starą masz tą fakturę, bo przestępstwo gospodarcze ma moc 5 lat ;)

Edytowane przez darolee
Opublikowano (edytowane)

kissmy.Tak jak napisałem,że jeśli złożysz korektę za okres w którym jest ten błąd,a treść deklaracji nie ulegnie zmianie za kolejne okresy(nie było na nich przeniesień itp),to musisz jeszcze ustalić z US,czy masz zwrócić na rachunek tą kasę co za dużo wziąłeś czy będzie potrącenie z danego lub kolejnego okresu. Bo jeśli będą także występować błędy w kolejnych miesiącach no to nie da sie inaczej jak wszystkie korekty.Każdy US jest inny,widziałem różne cuda.Jeden składał tak inny musiał za wszystkie okresy chociaż błąd był ten sam.

Jeśli składasz vat7 i zaznaczacz 25 dni oraz jedno okienko to niby nic się nie dzieje,ale niby powinno się zaznaczać obydwa 70 i 71.Kiedyś urząd mi zwrócił uwagę dlaczego nie zaznaczam tego i tego.

Jeśli treść moich wypowiedzi będzi inna niż US w waszym terenie będzie wymagał,to proszę nie mieć pretensji.Piszę głównie jak mój interpretuje przepisy,a oni potrafią między sobą walczyć dlaczego tak a nie inaczej,więć może być różnie.

 

Teraz odnośnie tej "kilometrówki". Byłem wczoraj w US i zbytnio nie było z kim akurat gadać.Wszystko było by dobrze gdyby były 2 samochody.Jeden do KŚT a drugi do kościoła. Jeśli mamy jakiś samochód van lub coś niby ciężarowego to na stację diagnostyczną po zaświadczenie,że jest to samochód ciężarowy i wtedy lecimy też paliwko.

Jeśli jest to osobówka normalna,do wszystkiego to niestety ale trzeba prowadzić ewidencję wyjazdów,odległości,spis licznika i procentowy udział wyliczyć dla działalności i procentowe koszty utrzymania.Sam nie zrozumiałem co ona mi mówiła.Czekam aż wróci z urlopu ta co na ten temat może się wypowiedzieć i wtedy dokładnie będę wiedział jak to rozpisać żeby nie popełnić błędu.

Edytowane przez michalswietokrzyskie
Opublikowano (edytowane)

Czyli kwotę do zwrotu na rachunek wpisuje w poz. 61 i 63.

A czy wtedy poz. 70 i 71 zaznaczam "nie" czy zostawiam niewypełnione?

 

Rozumiem też że zakup maszyn wykazuje w poz. 49 i 50 nawet jak nie prowadzę ewidencji śr. trwałych?

Czy wszystko wrzucam w poz 51, 52 ( nabycie pozostałych towarów i usług)? - przy założeniu ze nie prowadzę ewidencji....?

Edytowane przez ONA77
Opublikowano
Od 2014 roku sprzedaż starych, używanych maszyn, także tych od których zakupu nigdy podatku vat nie odliczano zostanie obłożona stawką 23%. Tak więc jak ktoś ma do upłynnienia zbędne maszyny lepiej się pospieszyć bo raczej trzeba będzie podzielić się ceną rynkową z fiskusem, bo nie sądzę aby potencjalny nabywca chciał ów vat dołożyć do ceny

skąd masz takie informacje? Jak można obciążyć taką maszynę podwójnym VATem - bo nie był odliczony jak byłem na ryczałcie a teraz mam go jeszcze naliczyć przy sprzedaży?

 

Pytam bo mam trochę takich maszyn i myślę je sprzedać na tatę tylko jak nie przekroczyć 20 tys ;)

(C330M + stary Bizon + 2 przyczepy nie zmieszczą się w cenie 20 tys).

Czyżby nasi rządzący chcą na podatniku zarobić 2 razy?

Opublikowano

Tak.W pozycji 70 i 71 zaznaczasz "nie".

A teraz troche odośnienie tych środków trwałych.Jeżeli zakupisz maszynę za kwotę do 3499zł netto to możesz ją wrzucić do nabycia środków pozostałych i nie wpisywać w EŚT.Jeżeli zaś maszyna będzie już za 3500zł netto to z przepisów wynika że musisz ją na deklaracji wpisać jako środek trwały i wtedy także prowadzić EŚT.Teraz jeszcze jedna uwaga z mojej strony.Nigdy nie wpisujcie,jeżeli nie macie takiej potrzeby oczywiście, zadnych maszyn w EŚT i na deklaracji nie wykazujcie ich jako środek trwały jeżeli danej maszyny wartość łączna nie przekroczy 3499zł (całkowity koszt zakupu maszyny na fakturze, czyli produkt+ewentualne doposażenie danego produktu,jeżeli będzie w danym miesiącu i tym bardziej na tej samej fakturze,chociaż było by to też na innych fakturach to i tak w czasie kontroli wyjdzie że wydatki te pozostają ze sobą w ścisłym związku+montaż,transport,ew.cło itp. )Dlaczego tak mówię?Otóż wyjaśniam....Jeśli dziś uznamy produkt za ŚT za 2400 zł, i to będzie nasza najniższa wartość środka jaki mamy uwzględniony w ewidencji to tak jakbyśmy w swojej ewidencji wyznaczali niższą barierę niż ustawa przewiduje,I później produkt za 3000 już powinniśmy ewidencjonować jako ŚT chociaż barierą jest 3500.Nie twierdzę także ze wczasie kontroli tak będzie bo przepisy tego jakby nie przewidują,ale zdoświadczenia wiem,że tego się czepiają.

Opublikowano

racja każdy US ma inne podejście, jeśli coś źle wypełnisz to najwyżej zadzwonią i poproszą o korektę, bez innych konsekwencji, środki trwałe muszą być ewidencjonowane osobno w ewidencji vat dotyczącej zakupów i na deklaracji także wykazuje się ich zakup w innych polach (u mnie ponadto życzą sobie podpięcia kopii faktury pod deklarację),

 

a teraz dwa przypadki z życia wzięte:

- małżonkowie bez rozdzielności majątkowej chcą niezależnie rozpocząć działalność gospodarczą w zakresie świadczenie usług rolniczych czy mogą oboje zrezygnować ze zwolnienia z art 43 czy muszą raczej zrezygnować ze zwolnienia z art 113, aby zostać podatnikami vat czynnymi? i czy mogą zrobić to oboje czy wyłącznie jedno z nich?

- rolnik vatowiec prowadzący wyłącznie produkcję rolniczą dochodzi do wniosku, że przechodzi na rentę i wydzierżawia całe gospodarstwo na okres 10 lat, robi to w marcu, więc wydzierżawia produkcję w toku, wystawia na to fakturę dzierżawy i otrzymuje czynsz dzierżawny na stawce zw, czy on w następstwie takiego działania przestaje być rolnikiem wg ustawy o vat? przestaje być posiadaczem i użytkownikiem gruntów oraz zaprzestaje prowadzenia produkcji rolniczej, ale w dalszym ciągu jest właścicielem gruntów, czy on staje się przedsiębiorcą i powinien zrezygnować ze zwolnienia z art 113, aby móc wystawiać fv na dzierżawę?

Opublikowano

kissmy jak to środki trwale muszą być osobno ewidencjonowane w ewidencji zakupów ?

Mam mieć drugą ewidencję zakupów dla śr. trwałych?

Opublikowano

ewidencja musi umożliwić prawidłowe wypełnienie deklaracji, więc musi z niej wynikać co jest środkiem trwałym, a co jest pozostałym zakupem, ja mam dwuczęściową ewidencje, tzn mam osobne kolumny dla środków trwałych (wartość netto, brutto i vat) i osobne 3 kolumny dla pozostałych zakupów,

 

odnośnie do maszyn używanych to ryczałtowiec, który nabył je po 2004 roku wyłożył vat z kieszeni, a po przejściu na vat i sprzedaży wyłoży go po raz drugi

Opublikowano
Odnośnie tego vatu na maszyny używane i ich sprzedaży od 2014, to coś jest nie tak. w latach 1994 do 01,05,2004 na maszyny rolnicze vat wynosił 0%.Więc nikt go sobie nie odpisał,żeby teraz go oddać fiskusowi.
Ale czemu mam go teraz oddawać? Macie jakieś pewne info o tym że od 2014 tak będzie?
Opublikowano (edytowane)

Pierwszy raz sie spotykam aby ewidencja środków trwałych była na tej samej karcie co ogólna ewidencja zakupów.

 

Narazie nie ma zadnych takich info.SIEWCA tak napisał,a skad on takie info wziął?Jak ktos znalazl artykul na ten temat niech wrzuci link

Edytowane przez michalswietokrzyskie
Opublikowano

Eee tak z tą zmianą w 2014, to jakaś bujda. Prawo polskie i unijne zakazuje podwójnego opodatkowania. Musieli by sporo pozmieniać by to wcielić w życie.

 

I nie wiem po co klepać znów o tych ewidencjach. Wystarczy w teorii komplet faktur + złożona deklaracja. Reszta to dla naszej wygody :)

Opublikowano (edytowane)

darolee jeśli nudzi Cię watek o ewidencjach to po prostu nie czytaj takich postów , chociaż myślę że info z tej tematyki jest jednak istotne w vat , szczególnie jeśli nie rozliczam się przez biuro :)

Komplet faktur i deklaracja nie wystarczy.

Ewidencja musi być a wynika to wprost z ustawy , no chyba ze za kogoś robi to biuro rachunkowe....

 

 

 

Fakt dopiero teraz zobaczyłam ze mam ewidencje nabycia towarów i usług , a są jeszcze ewidencje nabycia śr. trwałych dla vat.

Czyli rozumiem ze śr. trw. i wartości niemat. i prawne idą w jedna ewidencję, a reszta zakupów w drugą ewidencję i na tej podstawie + ewidencja sprzedaży robimy deklaracje.

A tych śr. trw. które są w ewidencji vat środków trwałych nie ujmuje już po raz drugi w ewidencji nabycia towarów i usług czy tak?

Edytowane przez ONA77
Opublikowano

czyli jest w sumie tak jak ja to zrozumialam wiec kilometrówka tak czy siak prowadzona bedzie. jak nie da sie to sien sie da. Mam dwa to ten drozszy w utrzymaniu pujdzie na słuzbowy. dobrze ze wogole mozna sobie bez homologacji wziac na sluzbowke puki co jak nie ma nic innego :)

Jak sie dowiesz dokladnie juz to prosze podziel sie ze mna Michale

Opublikowano

W poniedziałek byłem w biurze podatkowym bo zastanawiam się nad przejściem na vat i gość który to prowadzi powiedział mi to samo że od 2014 sprzedając maszyny które były zakupione przed przejściem na vat to będzie trzeba od nich zapłacić ten vat tak że jest to informacja raczej w 100% pewna a znając poczynania ministra finansów który to szuka dochodów gdzie tylko się da nawet do tego stopnia jak to słyszałem w tamtym tygodniu że jeśli zakład pracy zafunduje swoim pracownikom pączki w tłusty czwartek a oni je zjedzą to powinien tym osobą odbić podatek bo to był ich dochód to raczej nie jest to bujda.

Opublikowano (edytowane)

znalazłam ...

do 2014 roku jest art 43 ust. 1 pkt. 2 .

1. Zwalnia się od podatku:

.....

2) dostawę towarów używanych, pod warunkiem że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego;

 

a od 2014 roku będzie

 

2) dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu

nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia

kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego;

 

podstawa

USTAWA

z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw

Edytowane przez ONA77
Opublikowano

Jestem vatowcem sprzedałem ciagnik za 50tys na fakture ze stawka zwolniony poniewarz gdy go kupowałem byłem ryczałtowcem i obdzwoniłem biura rachunkowe i krajowa informacje podatkowa powiedzieli mi że nie musze kupować kasy pod warunkiem że nie sprzedam nic ryczałtowcom do końca 2013roku co o tym myślicie

Opublikowano (edytowane)

Mój post wyżej mówiący o vat na maszyny używane oparty jest o informacje z samego US, a potwierdziły to info osoby zajmujące się vat-em w ODR. Podstawę prawna opisuje wyżej ONA77

karol6530 twoja informacja jest błędna, ponieważ kwota graniczną jest 20 tys.zł, albo gdybyś sprzedał ów ciągnik za 50 tys podmiotowi bedącemu płatnikiem vat czyli na fakturę zw. wówczas ta sprzedaż nie liczy się do wspomnianej wyżej bariery 20 tys.

Jeszce jedno , każdy vatowiec który w 2012 r dokonał sprzedaży na fakturę vat zw. np. rolnikowi ryczałtowemu i przekroczył w ten sposób 20 tys. od 1 marca musi zaistalować kase fiskalną nawet wówczas gdy w tym roku takiej sprzedazy nie przewiduje.

Edytowane przez SIEWCA
Opublikowano

Czyli podsumowując wynika z tego , ze jeśli RR kupił maszynę i przeszedł potem na vat na zasadach ogólnych i wykorzystywał tą maszynę w działalności , i co za tym idzie odlicza np. paliwo , materiały ekspluat. to wtedy będzie musiał przy jej sprzedaży odprowadzić vat.

Ale jeśli kupił maszynę jako rolnik RR i nie wykorzystywał jej w dział. bo np. korzystał z nowszej a nie z tej to może sprzedać bez vat

Opublikowano

Ach te ewidencje:)No to piszemy dalej....

Do ewidencji nabycia(zakupów)wprowadzamy wszystkie faktury,ponieważ na podstawie wyliczeń z tej księgi oraz ewidencji sprzedaży sporządzamy deklarację vat7.Ewidencja Środków Trwałych to taka księga która za zadanie ma amortyzację środka trwałego(odpisywanie od dochodu).W przypadku nas rolników amortyzacji nie musimy rozpisywać ponieważ nie mamy od czego jej sobie odpisać.Wystarczy że do takiej ewidencji wprowadzamy zakupiony produkt,jego wartość,datę i tyle w sumie.I dany produkt już sobie tam jest.W czasie kontroli czy to US czy ARiMR(jeśli korzystaliśmy z MGR i jesteśmy na vat)żądają w czasie kontroli takowej książki aby sprawdzić jakie maszyny,produkty itp w niej są i czy nie zostały sprzedane przed czasem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sumek666
      Jak kształtują się ceny nieruchomości i działek rolnych w Waszych okolicach? Może planujecie zakup gruntów w tym roku? A może udało Wam się sprzedać jakieś grunty?
      Zapraszam do dyskusji o cenach i możliwości zakupu ziemi w Polsce i za granicą.
      Kontynuacja tematu:
       
    • Przez leszan
      Witam. Czy ktoś wie jak wyglądają przepisy odnośnie zatrudnienia przez np. urząd gminy do odśnieżania dróg Czy trzeba zakładać normalną firmę usługową, czy można to zrobić jakoś w ramach gospodarstwa. Urząd gminy życzy sobie oczywiście fakturę za odśnieżanie, aby mógł za to zapłacić. Może ktoś wie ile można na tym zarobić??
    • Przez krs
      Z
    • Przez ziutek92
      Witam mam pytanie na temat rozgraniczenia działki poprzez gminę na wniosek sąsiada. Sąsiad ciągle mi wchodził  Na moją działkę na szerokość ok 3m. Zgłaszałem to na policję i on to później oddawał i tak lata mijały a on ciągle próbował mi wchodzić na mój grunt. W tym roku dostałem zawiadomienie że odbędzie się rozgraniczenie działek poprzez wyznaczonego geodetę prze gminę na wniosek sąsiada. Rozgraniczenie się odbyło i okazuje się że miedza jest na swoim miejscu gdzie zawsze mówiłem że tak ma być. Sąsiad nie zadowolony z wyroku oczywiście ale mniejsze z tym. Zapytałem kto ponosi koszty takiej imprezy to dostałem odpowiedź od gminy że koszty są podzielone na pół. Dodam że koszt takiej zabawy to 6000zl czyli miałbym zapłacić 3000zl za coś czego sobie nie życzyłem i w dodatku nie byłem tego powodem! I moje pytanie jest następujące: czy faktycznie tak jest że mam płacić czy porostu gmina idzie na rękę sąsiadowi.?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v