Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.

Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.

A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.

Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.

Opublikowano

Olej do silnika lałem Fuchs i u mnie mieściło się jakieś 13 - 15 litrów, do skrzyni biegów olej JCB.

Pedał między sprzęgłem a hamulcem to właśnie blokada mechanizmu, (jak ją włączysz, to pedałem hamulca wyłączasz ją), tą linka za podnośnikami ustawiasz raczej prędkość podnoszenia i opuszczania tuza. Co do tego przełącznika baków, to w renault masz 2 zbiorniki, lejesz do jednego ale on sam przelewa do drugiego, zerknij pod kabinę, ten plastikowy to właśnie drugi zbiornik, ich pojemność razem w przypadku twojej renówki to 110 litrów. Co do świecy to u mnie jest płomieniowa, przekręcasz kluczyk aż zgasną kontrolki i wtedy się podgrzewa.

Ok, myślę ze chociaż troche pomogłem

Opublikowano

Szczerze, to właśnie nie wiem ile się tego oleju mieści do skrzyni, bo ja brałem na dolewkę.

Dokładnie nie wiem jaki tam jest olej, ale tam jest razem z hydraulika.

Nie znam symbolów, ani lepkosci tego oleju co ja lałem, tylko tyle wiem że tam pisało hydrauliczno-przekładniowy.

Opublikowano

olej silnikowy - 11,3 litra

olej hydrauliczno-przekładniowy - ok. 50 litrów (zależnie od wersji +/- 5 litrów)

most przedni - 3,6 litra

zwolnice przednie - 2x 0,9 litra

płyn chłodniczy - 14 litrów

 

Zalecany rodzaj oleju do skrzyni to uniwersalny STOU lub UTTO o lepkości 10w30, 10w40, 15w40 przy czym ja polecam lepkość 10w40.

Opublikowano

A jak często zmienia się olej w silniku sezonowo czy tak około 200 motogodzin?

A zapomniałem dodać bo w skrzyni olej jest żółciutki prawie jak dopiero co zmieniany tylko tyle że bagnet tyle co go dotyka można by dolać tyle że nie wiem jaki albo lepiej wymienić co by pompy czy czego innego nie uwalić a tym co jest zalać C-330 jak sądzicie?

A jeszcze jedno bak nr 2 jest pod siedzeniem tylko jak to z nim jest czy jak się kończy paliwo w pierwszym to trzeba przełączyć tym przełącznikiem cz to samo z niego ciągnie a może ten przełącznik służy tylko do pokazywania ile jest paliwa a nie do tego z którego baku ma ciągnąć bo przecież pompka jest tylko jedna.

Opublikowano

Powiedz mi slawek36 jeszcze jak jest z ogrzewaniem bo nie działa u mnie nawiew gdzie znajduje się dmuchawa iczy czy jest jakaś nagrzewnica czy elektryczna grzałka bo jeszcze nie rozbierałem i czy da się w zimie wytrzymać w kabinie?

Kabina taka jak na twoim obrazku nad twoim logo.

Opublikowano

A jak często zmienia się olej w silniku sezonowo czy tak około 200 motogodzin?

A zapomniałem dodać bo w skrzyni olej jest żółciutki prawie jak dopiero co zmieniany tylko tyle że bagnet tyle co go dotyka można by dolać tyle że nie wiem jaki albo lepiej wymienić co by pompy czy czego innego nie uwalić a tym co jest zalać C-330 jak sądzicie?

Jeśli robisz mniej niż te 200 mth rocznie to zmieniaj sezonowo. Olej w skrzyni praktycznie zawsze jest klarowny i nie oznacza to że jest świeży, w tych renówkach książkowo wymienia się go co 1200 mth, przy okazji zaglądając do filtrów. Doraźnie możesz dolać aby był stan ale z myślą o długofalowej eksploatacji wymieniłbym całość.

Opublikowano

Co do ogrzewania, to jak odśnieżałem drogi zimą, to jeździłem w krótkim rękawku :mellow:

Nagrzewnica i dmuchawa jest do góry, musisz odkręcić ten biały dach z przodu i tam będziesz wszystko widział co jest nie tak.

Opublikowano

Kolego Mirasek a jakiego oleju byś mi polecił na dolewkę bo w tym roku zostało mi kilka ha. do przeorania i za konkretne zmiany wziął bym się na wiosnę aby maszyna była OK.

A tak na marginesie to testowałem go dzisiaj przy talerzówce 2,5m w polu trochę mokro bo i miejscami się ślizgał ale na 2 szosowej szedł aż miło próbowałem też na 3 szosowej i też szedł ale miejscami miał ciężko bo mokro w końcu prawie tydzień lało ale co mnie zaskoczyło to spalanie około 4,5 ha. i około 20 l paliwa a c-330M z małą talerzówką 1,6 m i efekt o ile gorszy bo sprzęt lekki też około 20 litrów ale 2,3 ha.no i czas pracy o ile krótszy, to chyba jest zadowalające jak sądzicie, czyli RENO jest OK.

Opublikowano

Problem!!!!!!!!!Czy wiecie możę co może byc przyczyną wybijania rewersu w renault 75-14 jeżeli ciągnik stoi na równej powierzchni lub przodem w duł to wybija rewers do tyłu na kążdym biegu.

Prosze pomuzcie szybko.!!!!!!!!! :(

 

sory przodem do góry ,a jeżeli jest przód w duł to biegi działają i ich nie wybija.

Opublikowano

Moj znajomy tak miał i jeżdził trzymając rewers ręką żeby go nie wyrzucało to jak rozebrał musiał troche włożyć a jak by od razy rozebrał to tylko do wymiany widełki i robota też nie skomplikowana. Lepiej najpierw sie upewnij spróbuj z tą śrubą rzymską.

Opublikowano

cięgło regulowałem i nic to nie daje.Czy jest możliwość dojścia do skrzyni biegów nie ściągając kabiny. :blink:

 

Żebym nie zapomniał to jeszcze żeby ktoś mi powiedział kto naprawiają takie coś na Opolszczyźnie.Podajcie telefon lub adres. :)

Opublikowano

hmm chyba podłogę w kabinie da sie zdemontowac(nie jestem pewnien czy i to pomoże), bo pod dywanikiem są śruby od podłogi. później tylko dekiel skrzyni odkręcić i zobaczyć co tam się dzieje w skrzyni

Opublikowano

Witam. Dopisze sie do tematu, jestem posiadaczem renault 75.14 i mam kilka pytan odnosnie tego ciagnika.

Czy jest jakas mozliwosc dostania sie do baku ktory znajduje sie pod kabina w celu jego wyczyszczenia nie demątujac go spod kabiny?

Nastepny problem ktory mam jest skaczacy podnosnik, niekiedy podniose to nie opada a tak to skacze non stop, a po zgaszeniu silnika opada. :(

Prosze o odpowiedz i z góry dziekuje:)

Opublikowano

Zbiornik starać sie przepłukać ale jak masz problem z podnośnikiem to objawy świadczą na uszkodzony uszczelniacz na tłoku to i kabina do zdjęcia a zatem zbiornik można będzie zdemątować.

Opublikowano

Na co uważać przy zdejmowaniu kabiny? Czy caly rozdzielacz tez jest do zdjęcia? Będę musiał cała kabinę zdjąć czy wystarczy unieść ja kilka centymetrów do góry by wymątować plecak.

Opublikowano

wystarczy ją lekko podnieść, pwenie z 0.5m, rozdzielacz chyba jest przykręcony do kabiny i trzeba tylko odkręcić prezewody, co ważne zaznacz aby nie pomylić

wywalasz wszystkie rączki itp. węże czy kable nie powinny przeszkadzać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v