Skocz do zawartości
pawelozim

RENAULT 75-14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawelozim    0

Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.

Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.

A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.

Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek36    0

Olej do silnika lałem Fuchs i u mnie mieściło się jakieś 13 - 15 litrów, do skrzyni biegów olej JCB.

Pedał między sprzęgłem a hamulcem to właśnie blokada mechanizmu, (jak ją włączysz, to pedałem hamulca wyłączasz ją), tą linka za podnośnikami ustawiasz raczej prędkość podnoszenia i opuszczania tuza. Co do tego przełącznika baków, to w renault masz 2 zbiorniki, lejesz do jednego ale on sam przelewa do drugiego, zerknij pod kabinę, ten plastikowy to właśnie drugi zbiornik, ich pojemność razem w przypadku twojej renówki to 110 litrów. Co do świecy to u mnie jest płomieniowa, przekręcasz kluczyk aż zgasną kontrolki i wtedy się podgrzewa.

Ok, myślę ze chociaż troche pomogłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelozim    0

Dzięki kolego slawek36 pomogłeś ale podaj mi w przybliżeniu ile tego oleju do skrzyni i czy jest to razem z hydrauliką no i jaka lepkość,

pozdrawiam Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

slawek36    0

Szczerze, to właśnie nie wiem ile się tego oleju mieści do skrzyni, bo ja brałem na dolewkę.

Dokładnie nie wiem jaki tam jest olej, ale tam jest razem z hydraulika.

Nie znam symbolów, ani lepkosci tego oleju co ja lałem, tylko tyle wiem że tam pisało hydrauliczno-przekładniowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

olej silnikowy - 11,3 litra

olej hydrauliczno-przekładniowy - ok. 50 litrów (zależnie od wersji +/- 5 litrów)

most przedni - 3,6 litra

zwolnice przednie - 2x 0,9 litra

płyn chłodniczy - 14 litrów

 

Zalecany rodzaj oleju do skrzyni to uniwersalny STOU lub UTTO o lepkości 10w30, 10w40, 15w40 przy czym ja polecam lepkość 10w40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelozim    0

A jak często zmienia się olej w silniku sezonowo czy tak około 200 motogodzin?

A zapomniałem dodać bo w skrzyni olej jest żółciutki prawie jak dopiero co zmieniany tylko tyle że bagnet tyle co go dotyka można by dolać tyle że nie wiem jaki albo lepiej wymienić co by pompy czy czego innego nie uwalić a tym co jest zalać C-330 jak sądzicie?

A jeszcze jedno bak nr 2 jest pod siedzeniem tylko jak to z nim jest czy jak się kończy paliwo w pierwszym to trzeba przełączyć tym przełącznikiem cz to samo z niego ciągnie a może ten przełącznik służy tylko do pokazywania ile jest paliwa a nie do tego z którego baku ma ciągnąć bo przecież pompka jest tylko jedna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek36    0

Nie trzeba nic przełączać, on sam ciągnie sobie z dolnego zbiornika, i to on jest tak jakby zbiornikiem numer 1 a ten do góry to jest drugi zbiornik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelozim    0

Powiedz mi slawek36 jeszcze jak jest z ogrzewaniem bo nie działa u mnie nawiew gdzie znajduje się dmuchawa iczy czy jest jakaś nagrzewnica czy elektryczna grzałka bo jeszcze nie rozbierałem i czy da się w zimie wytrzymać w kabinie?

Kabina taka jak na twoim obrazku nad twoim logo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

A jak często zmienia się olej w silniku sezonowo czy tak około 200 motogodzin?

A zapomniałem dodać bo w skrzyni olej jest żółciutki prawie jak dopiero co zmieniany tylko tyle że bagnet tyle co go dotyka można by dolać tyle że nie wiem jaki albo lepiej wymienić co by pompy czy czego innego nie uwalić a tym co jest zalać C-330 jak sądzicie?

Jeśli robisz mniej niż te 200 mth rocznie to zmieniaj sezonowo. Olej w skrzyni praktycznie zawsze jest klarowny i nie oznacza to że jest świeży, w tych renówkach książkowo wymienia się go co 1200 mth, przy okazji zaglądając do filtrów. Doraźnie możesz dolać aby był stan ale z myślą o długofalowej eksploatacji wymieniłbym całość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek36    0

Co do ogrzewania, to jak odśnieżałem drogi zimą, to jeździłem w krótkim rękawku :mellow:

Nagrzewnica i dmuchawa jest do góry, musisz odkręcić ten biały dach z przodu i tam będziesz wszystko widział co jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelozim    0

Kolego Mirasek a jakiego oleju byś mi polecił na dolewkę bo w tym roku zostało mi kilka ha. do przeorania i za konkretne zmiany wziął bym się na wiosnę aby maszyna była OK.

A tak na marginesie to testowałem go dzisiaj przy talerzówce 2,5m w polu trochę mokro bo i miejscami się ślizgał ale na 2 szosowej szedł aż miło próbowałem też na 3 szosowej i też szedł ale miejscami miał ciężko bo mokro w końcu prawie tydzień lało ale co mnie zaskoczyło to spalanie około 4,5 ha. i około 20 l paliwa a c-330M z małą talerzówką 1,6 m i efekt o ile gorszy bo sprzęt lekki też około 20 litrów ale 2,3 ha.no i czas pracy o ile krótszy, to chyba jest zadowalające jak sądzicie, czyli RENO jest OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janusz18    0

Problem!!!!!!!!!Czy wiecie możę co może byc przyczyną wybijania rewersu w renault 75-14 jeżeli ciągnik stoi na równej powierzchni lub przodem w duł to wybija rewers do tyłu na kążdym biegu.

Prosze pomuzcie szybko.!!!!!!!!! :(

 

sory przodem do góry ,a jeżeli jest przód w duł to biegi działają i ich nie wybija.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek0277    2

Co do problemu to moze kolega AgriSpec cos by doradzil moj rewers tez ledwo chodzi ale jeszcze przed szyba sie miesci, remont to wiem pytanie?(ile??)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

Moj znajomy tak miał i jeżdził trzymając rewers ręką żeby go nie wyrzucało to jak rozebrał musiał troche włożyć a jak by od razy rozebrał to tylko do wymiany widełki i robota też nie skomplikowana. Lepiej najpierw sie upewnij spróbuj z tą śrubą rzymską.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    9

oj chyba synchronizator poleciał, u mnie co prawda rewers w 75-14 jest ok ale musiał byś spróbować podregulowac te cięgło jeszcze tak jak koledzy wyzej piszą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janusz18    0

cięgło regulowałem i nic to nie daje.Czy jest możliwość dojścia do skrzyni biegów nie ściągając kabiny. :blink:

 

Żebym nie zapomniał to jeszcze żeby ktoś mi powiedział kto naprawiają takie coś na Opolszczyźnie.Podajcie telefon lub adres. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    9

hmm chyba podłogę w kabinie da sie zdemontowac(nie jestem pewnien czy i to pomoże), bo pod dywanikiem są śruby od podłogi. później tylko dekiel skrzyni odkręcić i zobaczyć co tam się dzieje w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubusiek51    0

Witam. Dopisze sie do tematu, jestem posiadaczem renault 75.14 i mam kilka pytan odnosnie tego ciagnika.

Czy jest jakas mozliwosc dostania sie do baku ktory znajduje sie pod kabina w celu jego wyczyszczenia nie demątujac go spod kabiny?

Nastepny problem ktory mam jest skaczacy podnosnik, niekiedy podniose to nie opada a tak to skacze non stop, a po zgaszeniu silnika opada. :(

Prosze o odpowiedz i z góry dziekuje:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Zbiornik starać sie przepłukać ale jak masz problem z podnośnikiem to objawy świadczą na uszkodzony uszczelniacz na tłoku to i kabina do zdjęcia a zatem zbiornik można będzie zdemątować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubusiek51    0

Na co uważać przy zdejmowaniu kabiny? Czy caly rozdzielacz tez jest do zdjęcia? Będę musiał cała kabinę zdjąć czy wystarczy unieść ja kilka centymetrów do góry by wymątować plecak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

wystarczy ją lekko podnieść, pwenie z 0.5m, rozdzielacz chyba jest przykręcony do kabiny i trzeba tylko odkręcić prezewody, co ważne zaznacz aby nie pomylić

wywalasz wszystkie rączki itp. węże czy kable nie powinny przeszkadzać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×