Skocz do zawartości

Case cs110 problem z parzystymi półbiegami (2 i 4) - ślizgają się i rozłącza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Niedawno zakupiłem ciągnik Case CS110 z uszkodzoną przekładnią powershift (4 półbiegi )

Problem jest taki, że na 2 i 4 półbiegu traktor nie ma siły jechać. Na niźszych biegach da się ruszyć i bez obciążenia powoli przyśpieszyć, lecz przy obciążaniu rozłącza napęd.

Dodatkowo podczas zmiany półbiegu z 2 na 3 jest chwilowe zdławienie/przyhamowanie traktora i dopiero normalnie jedzie.

Pomierzyłem ciśnienia i tak:

w punkcie pomiarowym nr5 (ciśnienie systemu) jest 16bar, podczas przełączania półbiegów (1,2,3,4) chwilowo się zmienia, po czym wraca do 16bar. 

w punkcie pomiarowym 1 ( sprzęgło D, wspólne dla 2 i 4 półbiegu) ciśnienie po załączeniu wynosi 5bar.

w punkcie pomiarowym 2 (sprzęgło C) ciśnienie po zasterowaniu wynosi 16 bar

w punkcie 12 oraz 13 - po załączeniu 1 lub 3 półbiegu wynosi 16 bar, lecz po załączeniu 2 lub 4 wynosi 10 bar ( oczywiście dla 2 półbiegu 12 punkt pomiarowy oraz dla 4 13punkt

na punktach 8 oraz 6 nie zaobserwowałem źadnego wzrostu ciśnienia przełączając poszczególne półbiegi.

Zamieniałem też cewki zaworów Y22 z Y24 i ciśnienia oraz jazda jest bez zmian.

Podejrzewam, że uszkodzony jest blok zaworów, lub uszczelniacz na koszu sprzęgłowym D.

Co jeszcze mogę sprawdzić przed rozpoławianiem ciągnika?

 

 

zawory.jpg

zawory1.jpg

zawory12.jpg

Opublikowano

Trzeba zdjąć blok zaworowy i dmuchać do środka, będzie słychać czy powietrze ucieka. Ja obastawiam nieszczelność sprzęgła. Być może popękane pierścienie.

Opublikowano

Te kosze puszczają na nitach ciśnienie czesto nir tylko na tłokach, są tez czesto popękane i wykruszone nawet te, które sie nie ślizgają i wydaje sie ze jest wszystko ok, dopiero po rozebraniu widać... ciśnienie systemowe powinno być 18bar, jest źle wyregulowane lub puszcza na zaworze bo jest płyta wyrobiona.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi.

A co z tym szarpnięciem przy zmianie z 2 na 3? To wygląda jakby na chwilę 2 sprzęgła załączał i dławi silnik 

Opublikowano

Nieszczelności, zawór w płycie zużyty, wszystko pokolei. Jak kolega wyżej pisał, najpierw i tak trzeba rozebrać i wymienić wszystko za koleją co zużyte, potem doprowadzić do porządku płyte i wyregulować ciśnienia systemowe i pilotażowe, wyregulować tłoczek modulacyjny. W tych starych skrzyniach nie widziałem pękniętych koszy przy pierścieniach zabezpieczających, ale w nowszych, szczególnie w SDF w granicach lat 2003-2012, to naprawde w wielu nie miało już co trzymać pierścień.

Opublikowano (edytowane)

Czy do wymiany koszy muszę ściągać kabinę? czy da radę go rozjechać bez ściągania kabiny?

Zauważyłem też jeszcze jeden objaw, podczas ruszania nie ma półsprzęgła. Jak lekko puszczam to delikatnie rusza, a tylko troszkę więcej i dość gwałtownie rusza. Co może być przyczyną?

I jeszcze wyświetlacz od półbiegów. Jest cały zalany/korozja i nie działa. Ktoś tylko prowizorycznie na ledach zrobił wskazania biegów.

Czy ktoś próbował rozszyfrować jak wygląda komunikacja między sterownikiem a wyświetlaczem?

Edytowane przez mt3820
Opublikowano (edytowane)

Nie trzeba ściągać kabiny, podloga w kabinie jest odkrecana, co do ruszania to najpierw musimy wiedzieć czy to wersja powershuttle czy starsza z wysprzeglikiem i boosterem

Edytowane przez JD1052
Opublikowano

Dzięki,

wychodzi na to, że powershuttle. Patrzyłem, że przy pedale sprzęgła jest tylko czujnik kąta i czujnik maksymalnego wciśnięcia, nie zauważyłem tam żadnej pompki od sprzęgła. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
    • Przez Tomaszek86
      Witam pacjent Case 685xl  przy zimnym silniku ciężkie odpalanie długo kręci temperatura -2 co może być przyczyną 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v