Skocz do zawartości

Renault 103.54 - dwa paski klinowe i mocniejszy alternator 120A


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

W tym wątku chciałem podzielić się z Wami efektem pracy nad przerobieniem napędu pompy wody i alternatora na dwa paski klinowe 10mm w silniku MWM TD226-4. Przeróbka podyktowana została zamiarem montażu alternatora 120A.

W miarę możliwości można zakupić używane oryginalne podwójne koła pasowe. Na składzie z częściami do zachodnich ciągników pochodzących z rozbiórki udało mi się kupić koło pompy wody. Wymagało zastosowania dłuższych śrub.

Miałem problemy ze znalezieniem oryginalnego koła pasowego wału korbowego. Jedna z ofert, jakie otrzymalem, wynosiła ponad 1000 zł. Na szczęście w mojej okolicy pracuje dobry tokarz, który za śmieszne pieniądze (80 zł) dorobił drugie koło pasowe do obecnego.

Kolejnym etapem był dobór alternatora. Do oryginalnego mocowania idealnie pasuje alternator z zetora forterry/proximy (nr porównawczy: 16359357). Dołączone koło pasowe było na dwa paski 13mm. W celu ustawienia pasków w jednej linii wymagało też ponad 1 cm przesunięcia. W internecie na stronie ebmia.pl udało mi się znaleźć koło pasowe do rozwiercenia na 3 paski 10mm o takiej samej średnicy, jak przewidziane dla tego alternatora.

Efekt końcowy widoczny na zdjęciach. Wrzucam również zdjęcie z numerem na kole pasowym pompy wody.

 

IMG_20250508_174051.jpg

IMG_20250508_174045.jpg

Edytowane przez Kedzior12
Opublikowano

Czyli przetarłes szlak...

To dobrze.

Musimy się jakoś zgadać jak te koła tam spasowałes szczególnie to na wale bo wtedy co pisaliśmy był plan i widzę że sie udał.

Pisz pw albo jak wolisz.

 

Opublikowano (edytowane)

Marcin, napiszę również tutaj:

Zawiozłem dla tokarza koło wału korbowego ze swojego ciągnika i do tego koła dorobił drugie. Z tego co mówił udało mu się dobrać kawałek rury o takiej samej średnicy, przyspawać do obecnego koła i obrobić pod pasek. Wyszło solidnie i bez ingerencji w oryginalne mocowanie, więc montaż obył się bez przeróbek. Polecam zawieźć z kołem od pompy wody na wzór, jeżeli posiada już ktoś podwójne, aby tokarz dorabiając koło zachował taką samą odległość pasków.

Myślę, że podobnie można było również zrobić z przerobieniem pojedynczego koła od pompy wody, ale udało się dostać oryginalne, pochodziło bodajże z fendta. Zapomniałem dodać w poprzednim poście fotkę z numerami.

IMG_20250408_121616.jpg

Edytowane przez Kedzior12
Opublikowano (edytowane)

Zrobione.

20250628_163401_HDR.jpg

20250628_163446_HDR.jpg

20250628_160806.jpg

20250628_150241.jpg

Koła pasowe dwa dokupione i przerobione(głownie toczenie) tzn na wale i na pompie.

Na altka dorobione w całości na tokarce.

Flansza stara z kola pompy wody zaadaptowana oczywiście z przeróbkami na nowe koło.

Mam trochę jeszcze zdjęć gdyby trzeba bylo coś tam podpowiedzieć.

Ogólnie szybka próba klima na maxa światla wszystkie wł i spokojnie daje radę.

Wcześniej niestety pasek ślizgał sie co bylo widać po tym że obrotomierz umierał.

Napięcie jak mierzyłem min 13.8 a tak to 14.trzyma więc jest ok.

Na postoju na wolnych obrotach.

Podziekowania dla autora tematu za wskazówki.

 

Edytowane przez MarcinKa
Opublikowano
4 godziny temu, Kedzior12 napisał(a):

Wyszło super, oryginalnie miałeś w swojej pasek 13 mm czy przerabiałeś pod ten rozmiar?

Przerabiałem.

Oryginalnie jest na pasek 10.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v