Skocz do zawartości

[Claas Ares 616] Obciążony losowo odcina moc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem w Aresie 616 podczas pracy z obciążeniem.

Mrugająca kontrolka nr 20 oznacza chyba jakiś błąd elektryczny, pytanie tylko czy w Aresach on się zapisuje i da się go później odczytać jakimś narzędziem diagnostycznym czy tylko w chwili wystąpienia? 

Błąd występuje tylko po jakimś czasie, pod obciążeniem. Zaczyna mrugać kontrolka nr 20, z niską częstotliwością. Po tym losowo- czasem od razu czasem po minucie ma napady słabnięcia silnika, odcina mu moc. Redukcja pół biegu  pomaga, znowu wchodzi na obroty. Co ciekawe chwila przerwy, ciągnik się ostudzi i znowu jakiś czas można normalnie pracować. 

Nie bardzo mam pomysł od czego by tu zacząć poza diagnostyka elektroniki :/

Screenshot_2025-04-29-06-34-20-373_com.adobe.reader.jpg

Opublikowano (edytowane)

Stanadyne ze sterownikiem elektrycznym. 

Dodam że profesjonalnie zregenerowana w autoryzowanym serwisie Stanadyne (wszystko w środku nowe poza obudową). Parę lat temu miałem problem z falującymi obrotami, sterownik był podmieniony i wgrane na nowo oprogramowanie przez Claasa

Edytowane przez Roxer
Opublikowano

Diagnostyka komputerem i wszystko pokaże skoro pompa robiona w tych ciągnikach z tą pompą i sterownikiem l11 są tylko trzy problemy pompą ale to wykluczamy bo robiona była sterownik ale również był robiony i ostatni rzecz instalacja odkręć wtyczkę od sterownika silnika i zobacz czy piny nie są zielone i ogólnie czy nie są przewody popękane. Dodatków sprawdził bym układ paliwowy typu filtry paliwa a dokładnie ten filtr mały pod kabiną na przewodzie. 

Opublikowano
1 godzinę temu, ziutek92 napisał(a):

Te sterowniki nie uszkadzają się od nagrzania. Uszkadzają się od wibracji pękają zimne luty 

Ale temperatury też nie lubią, a od bloku nagrzewa się on do temperatury silnika właśnie. 

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, ziutek92 napisał(a):

Diagnostyka komputerem i wszystko pokaże skoro pompa robiona w tych ciągnikach z tą pompą i sterownikiem l11 są tylko trzy problemy pompą ale to wykluczamy bo robiona była sterownik ale również był robiony i ostatni rzecz instalacja odkręć wtyczkę od sterownika silnika i zobacz czy piny nie są zielone i ogólnie czy nie są przewody popękane. Dodatków sprawdził bym układ paliwowy typu filtry paliwa a dokładnie ten filtr mały pod kabiną na przewodzie. 

A czy wiesz czy błąd pokaże się w momencie wystąpienia tylko, czy zapisuje w pamięci? Diagnostyka dopiero po niedzieli będzie robiona

Zielone piny - chodzi Ci o takie zaśniedziałe/utlenione? Widzę że jeden z nich taki jest.

Mały filtr pod kabiną dwa tygodnie temu czyściłem z syfów, także czysty.

Ogólnie dobrze że już dzisiaj w polu się obrobiłem. Z samego rana wszystko ładnie przez 2h chodziło, zero błędu. W południe jak wyjechałem z siewnikiem po godzinie błąd, od czasu do czasu odcinał mu moc. Im dłużej chodził tym gorzej, już ledwo dojechałem do domu,  doszedł jeszcze jeden objaw oprócz tego. Zaczął przerywać, nawet na jałowych obrotach, w takim tempie np. jak ziejący pies. Jak ostygł zgaszony, to po tym wszystko wracało do normy. Ogólnie z tymi sterownikami to jakiś dramat jest. W tym momencie mam RE522527, to ten podmieniony z nowym oprogramowaniem. Oryginalnie miałem tego RE519185, na nim nawet już mi teraz nie odpala chodź wcześniej z problemami ale chodził. Co ciekawe na tym z którym kupiłem ciągnik już jest markerem Ares 656, także już we Francji czarowali bo im się to psuło... 

Jak mam płacić 2000 zł za poprawienie zimnych lutow to sam się za to zabieram 😆 

IMG_20250429_153734.jpg

IMG_20250429_153753.jpg

IMG_20250429_153804.jpg

Edytowane przez Roxer
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Roxer napisał(a):

Jak mam płacić 2000 zł za poprawienie zimnych lutow to sam się za to zabieram 😆 

Powodzenia 😉 Bez profesjonalnego sprzętu nie rozlutujesz tego sterownika. I nie mowie tu o jakims hocie, tylko dużo bardziej profesjonalnym sprzęcie do BGA. Z resztą tam w nich jest jeszcze jeden taki mały problem, który powraca cyklicznie 🙂 Jest to zaplanowane przez producenta. Niektore robilismy co dwa lata.

Edytowane przez Rowan
Opublikowano

No to prosty temat wtyczka do naprawy skoro już widzisz że jest zielona. A druga sprawa podłącz poprzedni sterownik podłącz drugi traktor z kabli i próbuj odpalić jeżeli nie zapali to spróbuj drugi raz  tak samo tylko podając mu plaka. To co opisujesz są to objawy również uszkodzonego nastawnika na pompie paliwa. Jeśli mogę wiedzieć to gdzie robiłeś pompę kiedy i ile przepracowała i ile to cię kosztowało. Na chwilę obecne znam jeden zakład który potrafi dobrze ale to dobrze zrobić taką pompę. Temat przerabiany nie jednokrotnie. Błędy będą zapisane w sterowniku jakieś ale kumaty diagnosta nie będzie się opierał tylko na kodach błędu ale na pomiarach odczyty sterownika właśnie w chwili wystąpienia usterki. Możesz jeszcze sprawdzić w taki sposób po nocy odpalić traktor i grzać sterownik silnika suszarka i zobaczyć co będzie robił. Dodatkowo możesz grzać czujnik temperatury paliwa na pompie też zobaczyć co będzie się działo. Ogólnie temat dla osoby ogarniętej to bardzo prosty do sprawdzenia. Co do zimnych lutów jeżeli sam zechcesz to robić to po otwarciu on jest tak galaretą zalany ciężko to się usuwa dla kogoś kto tego nie robił 

Opublikowano

Na około 25 sterownikow l11 jakie przeszły mi przez ręce tylko w dwóch był problem zimnych na złączu, więc lepiej żeby się za to nie zabierał sam, bo i tak nic to nie da 🙂

Opublikowano (edytowane)

Hah, nie no żartowałem z tym tylko, chociaż jak leżą dwa to aż kusi jeden spróbować.

Kierowniku @Rowan ile taka usługa powiedzmy sprawdzenia sterownika + później ewentualnie naprawy i dlaczego tak drogo? :D Wysyłkowo to ogarniasz czy może gdzieś lubelskie województwo?

 

Edytowane przez Roxer
Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.04.2025 o 05:55, ziutek92 napisał(a):

No to prosty temat wtyczka do naprawy skoro już widzisz że jest zielona. A druga sprawa podłącz poprzedni sterownik podłącz drugi traktor z kabli i próbuj odpalić jeżeli nie zapali to spróbuj drugi raz  tak samo tylko podając mu plaka. To co opisujesz są to objawy również uszkodzonego nastawnika na pompie paliwa. Jeśli mogę wiedzieć to gdzie robiłeś pompę kiedy i ile przepracowała i ile to cię kosztowało. Na chwilę obecne znam jeden zakład który potrafi dobrze ale to dobrze zrobić taką pompę. Temat przerabiany nie jednokrotnie. Błędy będą zapisane w sterowniku jakieś ale kumaty diagnosta nie będzie się opierał tylko na kodach błędu ale na pomiarach odczyty sterownika właśnie w chwili wystąpienia usterki. Możesz jeszcze sprawdzić w taki sposób po nocy odpalić traktor i grzać sterownik silnika suszarka i zobaczyć co będzie robił. Dodatkowo możesz grzać czujnik temperatury paliwa na pompie też zobaczyć co będzie się działo. Ogólnie temat dla osoby ogarniętej to bardzo prosty do sprawdzenia. Co do zimnych lutów jeżeli sam zechcesz to robić to po otwarciu on jest tak galaretą zalany ciężko to się usuwa dla kogoś kto tego nie robił 

Na drugim sterowniku w ogóle nie odpala co jest dziwne bo kiedyś z problemami (falowały obroty po rozgrzaniu) ale chodził. 

Pompe robiłem Diesel technika Lublin, od tamtej awarii zrobione śmieszne 600h. Dokładnie nie pamiętam ile płaciłem ale na 100% powyżej 5000zł. 

Z tym podgrzewaniem suszarką już chyba nie ma sensu bo pacjentowi się pogorszyło. Już po minucie od odpalenia, nawet z podwórka nie zdążę wyjechać i wyświetla błąd. Z tym że teraz pierwszy objaw to nierówna praca silnika, przerywa tak jak pisałem w rytmie np. ziejącego psa, dość szybko

Kod pocztowy 23-100

Edytowane przez Roxer
Opublikowano

Ciekawostka dla potomnych. Przy diagnostyce odczytany błąd nieprawidłowej prędkości obrotowej silnika. Nowy czujnik położenia wału, przejrzenie kabli - i nic to nie dało. Sterowniki (bo mam dwa) sprawdzone na "symulatorze" działały jak najbardziej prawidłowo. W końcu pompa paliwowa poszła do sprawdzenia, okazało się że zatarł się "zawór dozujący dawkę paliwa", przycinał się i dawał takie objawy. Po wymianie, jak na razie ciągnik pracuje prawidłowo, chociaż pewnie dopiero praca w polu na parę godzin pokaże czy pomogło na dobre. 

Podobno zatarty dozownik to efekt za małej ilości dostarczanego paliwa do pompy, bo nadwyżka idzie na przelew i służy do chłodzenia. Pamiętam że przy poprzedniej awarii zakładany był filterek paliwa pod kabiną z zaworkiem zwrotnym (zamiennik) który stawia spory opór dmuchając. Wywaliłem go, można zrobić coś jeszcze w tym temacie oprócz nowych filtrów paliwa?

Opublikowano

Claas Ares 617

Termostat wymieniony na kompie pokazuje 120c odcina moc. Zapięty stary czujnik w reku 30c i chodzi.

Termostat wyjęty temperatura na chlodnicy mierzona 60c i na silniku podobnie i działa

Co dalej szukać?

Opublikowano

Dobra, a mierzyłeś wartość rezystancji na czujniku względem temperatury? Jakie są wartości odczytu fizycznego względem tego co odczytuje sterownik? Problem może być na wiązce, może być też w sterowniku. O ile fizycznie faktyczna temperatura jest niższa.

Opublikowano

Jeszcze spróbuję zmierzyć temperaturę fizycznie termometrem laserowym. Jeżeli będzie dobra to albo sterownik lub wiązka. Tylko za każdy podpięcie trzeba płacić ale co zrobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tula0911
      Witam czy w class xerion 3300 podczas rozruchu powinien gasnąć monitor 
    • Przez kamil2021
      Dobry wieczór mam problem z ciągnikiem Claas Arion 610 (2018)  ciągnik wyświetlił błąd IDa4a9h miał ktoś z takim błędem doczynienia ?
    • Przez Kamil798
      Witam 
      Posiadam następujący problem chciałem podłączyć kamerę cofania odkręciłem panel włączyłem stacyjkę a tu wszystkie diody od czujnika strat ziarna świecą. Proszę o pomoc 

    • Przez mucha10
      Witam, pojawił się problem w Arionie, przerzucam rewers do przodu lub do tyłu, na desce rozdzielczej pokazuje się strzałka do przodu lub do tyłu, lub neutral, ale ciągnik stoi w miejscu, moduł fotela raczej sprawny, bo też pokazuje neutral kiedy z niego wstanę, a znika kiedy usiądę, biegi zmienia normalnie, podłokietnik działa, nie pomogło odłączenie prądu ani kilka prób gaszenia i odpalania, wszystkie funkcje działają ale ciągnik nie rusza, pokazuje się "trybik z piorunem" i błędy ID7659H ID7548H
    • Przez PolandOnion
      Jakie macie opinie o ciągnikach claas? Zwłaszcza chodzi o model Arion 620c. Warto pchać się w używany taki model ? Prawda że części do claasa są dostępne tylko w serwisie ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v