Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wie ktoś jaki olej można wlać do przekładni w Deutz Fahr 5105? Ciągnik od nowości u mnie, teraz będę zmieniał olej przekładni trzeci raz, do tej pory zalewałem oryginalnym olejem SDF UTTO 10W-30 ale trochę za drogo to wychodzi bo u dealera 750zł za 20l. Sprawdzałem wyszukiwarki olei ale z Orlenu żaden nie pasował a w wyszukiwarce Fusha był tylko AGRIFARM UTTO VT ale on jest jeszcze droższy od oryginalnego bo 800zł za 20l.

Co według was można wlać żeby było w miarę dobrej jakości ale i w rozsądnej cenie? I jaką normę musi spełniać olej do tego df?

 

Opublikowano

Będzie Ci pasował shell spirax s4 txm albo s6 txme. Wpisz sobie dokładnie swój model w wyszukiwarkę shella i będziesz miał pokazane co możesz lać, ale na 90% będą to te co wyżej napisałem 

Opublikowano

A co mówi instrukcja? Masz tam podaną normę jaką musi spełniać olej czy to do silnika czy skrzyni. Każdy olej który jest zgodny ze specyfikacją producenta będzie dobry. Wyszukiwarki na stronie producentów oleju nie zawsze podają olej zgodny z normą. Nie wiem kto tam do df robi skrzynie ale jeżeli zf to być może zaleca normę zf te-ml03e i wtedy s4m jest ok.

Opublikowano

Dzięki że mi przypomniałeś o instrukcji, jest tam podana norma ZF TL-ML 06R. Problem w tym że nadal nie mogę znaleźć oleju który by spełniał te normę. Te oleje z shella spirax s4 txm/s6 txme również jej nie spełniają, a przynajmniej nie ma podane aby spełniały.

Opublikowano

https://galonoleje.pl/oleje-wielofunkcyjne-przemyslowe-i-rolnicze/2944127-shell-spirax-s4-txm-10w30-20l-olej-wielofunkcyjny-silnikowo-przekladniowo-hydrauliczny-5011987134447.html

Rzeczywiście jest napisane że spełnia, ale czemu nie jest to napisane na stronach w sklepach? np. tutaj gdzie wysłałem link są podane normy ZF TE-ML 03E, 05F, 06D, 06K, 17E. W innych sklepach jest podane to samo, nie ma normy 06R. Dlatego wcześniej napisałem że nie spełnia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v