Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry. 

Mam następujący problem, ciągnik został rozjechany został wymieniony uszczelniacz wału, oraz tarcza sprzegła stopnia 1, czyli ta od strony silnika, została założona dłuższym kołnierzem do skrzyni biegów. Problem jest z regulacją. Powinno być 4 mam 1 stopień a nie mogę wyregulować więcej niż 6, łapka idzie tylko max do 6 i koniec, następnie 2 go stopień 10, jest wszystko okej. Traktor jeździ, biegi wchodzą lecz wałek wom pracuje cały czas no i trochę ciężko załącza się wom. Co mogło pójść nie tak. Tarcza nowa Chełmo.

Opublikowano
1 godzinę temu, master228 napisał(a):

Jesteś tego pewny ? Tarcza nie dojdzie do docisku wtedy, bo oprze się na łożysku w kole zamachowym.

Tarczę dobrze założyłeś, bo inaczej tak jak mówisz. spróbuj łapki II stopnia przesunąć do łożyska i zobacz jaki efekt, albo łapki I stopnia odsuń od łożyska i luz miedzy łapkami a łożyskiem skasuj skręcając cięgiełko od pedału.

Tzn. luz musi byc, tylko zmniejsz cięgiełkiem

Opublikowano

Panowie, z tego co widzę przy tym ciągniku da się zrobić tego książkowo, odstępy ustawiłem tak aby wszystko grało w trakcie użytkowania. Jeszcze jazd próbnych nie było ale wszystko wskazuję, że będzie okej. Wychodzi na to że regulacja jest inna niż w zwykłym c360.

Opublikowano
5 godzin temu, master228 napisał(a):

Jesteś tego pewny ? Tarcza nie dojdzie do docisku wtedy, bo oprze się na łożysku w kole zamachowym.

Jestem pewny.

Opublikowano
14 godzin temu, master228 napisał(a):

Wychodzi na to że regulacja jest inna niż w zwykłym c360.

Ja może być inna jak to jest to samo sprzęgło.Mam 3p i nigdy nie miałem problemu z regulacją po wymianie tarczy.Musiałeś coś źle złożyć.

Opublikowano

Kolega kilka postów do góry potwierdził kierunek żałożenia tarczy. Nie napisałem tego żeby Cię obrazić czy coś ale chyba tak to odebrałeś, no ale to "ty masz problem a nie ja".  Chciałbym tylko dodać że byłem w trzech sklepach z częściami do ciagników i maszyn, wszędzie powiedziano mi, że tarcze sprzegła są inne, w c360 i 3P oraz wałki sprzegłowe są różnej długości, w 3P są dłuższe. Rozmawiałem też z mechanikiem który myślę że może mieć jakieś 30 lat doświadczenia w tych ciągnikach, potwierdził że w 3P tarcza ma być dłuższym kołnieżem do skrzyni. Dziękuję za pomoc. Można temat zamknać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Zeby chodziło leciutko wystarczy załozyc przedłouzke do tego co wychodzi od silnika
      i załozyc łancuch jutro przesle zdjecia
    • Przez silver90
      Witam mam pytanie czy ktoś z was wlewał do ursusa c360 do skrzyni olej Jasol utto 10w30. Chciałbym go tym zalać żebym mógł wywracać  przyczepy nim i moim drugim ciągnikiem który chodzi na tym właśnie oleju. Co wy o tym sądzicie? Proszę o odpowiedzi. 
    • Przez Davidastra
      Witam panów mam następujący problem w moim 3p podczes pracy z womem np . prasą czy rotacyjna powyżej 1000 - 1200 obrotów silnika słychać dziwny odgłos przypomina odgłos pracujących bębnów kosiarki rotacyjnej no może jest troche tępszym odgłosem .Tylko podczas cięższej pracy WOM - em Kolega stwierdził że tak ma ten typ Ale mi się to niepodoba Dodam że wszystko sprawnie działa i lekko wskakuje WOM .
    • Przez Facundoo
      Witam. Panowie potrzebuje porady. Zrobiłem remont kapitalny skrzyni biegów w swoim 3P. Remont robiłem sam, wymienione zostały wszystkie koła zębate,wałek głowny i pośredni oraz oba wałki sprzęgłowe i wszystkie łożyska. Części pochodziły z czasów PRL. Po złożeniu wszystkiego pojawił się problem stuków na biegu jałowym. Obstawiałem,ze problem był w kole podwójnym od wstecznego biegu, rozjechałem ciągnik,wymieniłem to koło ale problem pozostał. Pytanie do was, miał ktoś może podobny problem i jak go rozwiązał? Tylko nie piszczcie, że łożyska sie rozleciały,albo igiełki na wałku sprzegłowym itd bo nie w tym jest rzecz. NA biegu jałowym oprócz wałka sprzęgłowego 1 stopnia pracują jeszcze koło stałego zazębienia, oraz dolna 2 z kołem podwójnym od wstecznego biegu. Koło podwójne wykluczam bo wymieniłem i nic to nie dało. Zostaja 2 koła i wałek. Ktoś miał podobnie ?
    • Przez kacperdw
      Witajcie,
      Mam problem ze skrzynią biegów w ciągniku ursus c360. 
      Początkowo myślałem że to wina łożysk ale gdy wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni to pojawiło się głośnie grzechotanie. Wszystkie łożyska wydawały się być w niezłym stanie, z wyjątkiem łożysk na trybach biegu wstecznego. Myśle że grzechotanie pojawiło się w momencie wyeliminowania luzów między trybami (po wymianie łożysk). 
      Następnie, aby nie rozbierać skrzyni w nieskończości, postanowiłem wymienić wszystkie wałki i tryby w skrzyni. Zgrzytanie zostało. Pojawia się ono na biegu jałowym a ustaje w momencie wciśnięcia sprzęgła. Po uruchomieniu skrzyni da się wyczuć (przykładając rękę do obudowy), że drgania pojawiają sie w okolicach trybów biegu wstecznego.
      Wszystkie części są nowe i oryginalne firmy ursus.
      Proszę o nakierowanie na ewentualną przyczynę hałasu, szczególnie tych którzy uporali się z podanym problemem.  
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v