Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 godzin temu, jarecki napisał(a):

Nawrocki nie podchodzi logicznie do swojej pracy niestety , ludzie oczekują czegoś innego nikt nie spodziewa się dobrych relacji na linii rząd - prezydent ale to co robi i proponuje Nawrocki to przegięcie i odbije się to na PiS a zyska PO

Tu się muszę z tobą zgodzić jak prawie zawsze z tobą się nie zgadzam. Tylko, ze pisowi to nie zaszkodzi bo tam jest już praktycznie żelazny elektorat. Problem w tym ,że pomimo rządu Tuska który się kłóci pis nic na tym nie zyskuje poparcie jest stabilne. Podobne do KO> A ustawa wiatrakowa pokazała, że aż 26 % wini obie strony. Więc Nawrocki najbardziej może zaszkodzić sobie bo ciężko będzie pozyskać szerszy elektorat na drugą kadencję 

11 godzin temu, witejus napisał(a):

Z tobą coraz gorzej jak ty już słyszysz głosy których niema.

W perspektywie to zanosi się na to, że prezydent Nawrocki wygra wybory na drugą kadencję, może nawet w 1 turze.

Nie ma ich w pisowskich mediach to fakt. Ale w świecie polityki się pojawiają. Wojna totalna na obalenie Tuska może rykoszetem uderzyć Nawrockiego. Co pokazała ustawa wiatrakowa przez niego zawetowana. Racje mu przyznało podobnie około 31 % ludzi tyle ile pis ma poparcia. Podobnie Tuskowi racje przyznało tyle ile KO ma poparcia czyli też koło 31 % natomiast aż 26 % wini za to obu. Tak więc to Czy Nawrocki wygra czy nie to czas pokaże i na pewno nie w pierwszej turze. 

A to, że pisze o czymś czego nie ma to masz przykład, że nie prawda nawet tutaj. Patrz na wpis @jarecki rzadko się z nim zgadzam w zasadzie wcale nie jest to na pewno sympatyk Tuska.

31 minut temu, dysydent napisał(a):

a od kiedy to elektorat się zachowuje logicznie?

opieranie podobnych prognoz na logice jest wysoce nielogiczne

ot taki paradoks xD

A tu się z tobą zgodzę. Hasło "Byle nie Trzaskowski" Pokazało to dobitnie. 

Opublikowano
5 minut temu, hubertuss napisał(a):

Tylko, ze pisowi to nie zaszkodzi bo tam jest już praktycznie żelazny elektorat

ten żęlazny elektorat to sę kurczy w sposób naturalny 🙃, a takim działaniem nowego nie przyciagnie jest kojarzony Nawrocki z PIS

Opublikowano (edytowane)

Rezerwy gazu chyba już mamy wyjaśnione. Pis w 2017 roku zgodził się by te rezerwy mogły być przechowywane za granicą. Co w sumie w razie konfliktu zbrojnego jest nie głupie. Bo wróg musiał by zaatakować inne państwo. Bo chyba nikt nie ma złudzeń w razie wojny np nasz terminal gazowy dość szybko mógł przestać by istnieć 

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

co sie bedziemy ograniczac...

4,5 h z zakopanego -zupelnie turystycznie ..choc niektorzy pasazerowie byli zaskoczeni ze w suchej beskidzkiej spokojnie mozna wyjsc na miasto i zrobic zakupy w zabce . bo dworzec pusty.

Opublikowano
2 godziny temu, jarecki napisał(a):

PRĘDKOŚĆ 350 na godzine jest zbyt kosztowna na polskie warunki i na odległosci  te 250 na kolei to już wystarczająco 

To po co pchać kasę gigantyczną kasę w nowe szlaki wysokich prędkości które np musza być ogrodzone na całej długości i dużo lepiej wyposażone jak można zmodernizować to co mamy teraz do 200 czy 220 lub tych 250 w zależności od szlaku. Będzie taniej będzie mniej protestów mniej kasy na utrzymanie nowych torowisk które muszą spełniać dużo drastyczniejsze rygory. 

Np torowisko TGV we Francji jest na całej swojej długości ogrodzone. 

  • Thanks 1
Opublikowano
5 minut temu, hubertuss napisał(a):

To po co pchać kasę gigantyczną kasę w nowe szlaki wysokich prędkości które np musza być ogrodzone na całej długości i dużo lepiej wyposażone jak można zmodernizować to co mamy teraz do 200 czy 220 lub tych 250 w zależności od szlaku. Będzie taniej będzie mniej protestów mniej kasy na utrzymanie nowych torowisk które muszą spełniać dużo drastyczniejsze rygory. 

Np torowisko TGV we Francji jest na całej swojej długości ogrodzone. 

po to, by zarobiły zachodnie firmy, bo my nie mamy ani firm, które są w stanie to zaprojektować, ani wykonać, ani nie mamy do tego infrastruktury, wszytko trzeba od kogoś kupić za kredyt, który trzeba spłacić, więc ktos zarobi podwójnie lub potrójnie, wpychając nam technologię, z ktrórej u siebie zapewne rezygnuje

3 godziny temu, hubertuss napisał(a):

 Co w sumie w razie konfliktu zbrojnego jest nie głupie. Bo wróg musiał by zaatakować inne państwo. Bo chyba nikt nie ma złudzeń w razie wojny np nasz terminal gazowy dość szybko mógł przestać by istnieć 

terminal gazowy to nie magazym, tylko miejsce przeładunku, poza tym linie przesyłowe nie są dla wrogów tajne, wystarczą dwa trzy celne uderzenia i magazyn za granicą jest nam tak samo potrzebny, jak ku.... majtki

w czasie II WS wywyieźliśmy złoto za granice - ktoś je widział z powrotem ??

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Ciemnota. Nie umiemy zrobić mercedesa to mamy jeździć syrenką Pobudujmy linie wysokich prędkości puśćmy tam pociągi 250 km/h i nagle okaże się, że przez Łudź pociąg Warszawa Poznań jedzie tyle co ten prosto z PN do Wawy lub kilkanaście minut szybciej za podwójną cenę biletu. O gigantycznych kosztach budowy linii nie wspomnę. Tak właśnie żuje i rozumie pisowska ciemnota. Zapytać tylko po co ta ujnia rolnikom te kasę na te traktory już 20 lat daje powinni robić ursusami bo tak to tylko inni zarobią  A nie czekaj to rolnicy nie chcieli jeździć ursusem😄 tak jak pasażerowie nie zechcą płacić razy dwa za bilet i jechać przez Łudź do Poznania. Za dwa razy drożej w podobnym czasie. 

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Czy ja gdzies napisałem, że jestem przeciwko kolei dużej prędkości? Wszytsko można robić z głową - kupić know-how, część robić za pomocą krajowych firm, jakiś offset, kilka licencji i pierwszą linię stawia zagraniczny kontrahent - a kolejne my w jego pomocą

Tyle, że z tym, co wymyślili na przykład na ścianie wschodniej - to ten plan miał rację bytu w 1916 roku, a nie teraz, gdzie chca puścić tory przez środek zabudowanego, powiatowego miasta, planując, że wyburzy sięokoło 15% zabudowy i kilka dużych firm. Gdzie rozum i głowa ? To, że ktośoparł się na niemieckich planach - no cóż, ale one były aktualne w latach 1915-18

Opublikowano
52 minuty temu, hubertuss napisał(a):

To po co pchać kasę gigantyczną kasę w nowe szlaki wysokich prędkości które np musza być ogrodzone na całej długości i dużo lepiej wyposażone jak można zmodernizować to co mamy teraz do 200 czy 220 lub tych 250 w zależności od szlaku. Będzie taniej będzie mniej protestów mniej kasy na utrzymanie nowych torowisk które muszą spełniać dużo drastyczniejsze rygory. 

Np torowisko TGV we Francji jest na całej swojej długości ogrodzone. 

glownie chodzi o Cpk , a zniego mniej więcej będzie po 400 km do centrów Wrocławia , Krakowa Gdańska więc te 2 godziny przy prędkości 200-250 km jest akceptowalne we Francji szybka kolej robi się nie dostępna dla zwykłych obywateli przez ceny , nawet w pl już taniej wychodzi samochód przy dwóch osobach niż pociąg zwykły pospieszny 

Opublikowano
20 minut temu, jahooo napisał(a):

Czy ja gdzies napisałem, że jestem przeciwko kolei dużej prędkości? Wszytsko można robić z głową - kupić know-how, część robić za pomocą krajowych firm, jakiś offset, kilka licencji i pierwszą linię stawia zagraniczny kontrahent - a kolejne my w jego pomocą

Tyle, że z tym, co wymyślili na przykład na ścianie wschodniej - to ten plan miał rację bytu w 1916 roku, a nie teraz, gdzie chca puścić tory przez środek zabudowanego, powiatowego miasta, planując, że wyburzy sięokoło 15% zabudowy i kilka dużych firm. Gdzie rozum i głowa ? To, że ktośoparł się na niemieckich planach - no cóż, ale one były aktualne w latach 1915-18

Tak dokładnie to napisałeś poniżej zacytowałem. Gdybyś napisał to co napisałeś teraz o szukaniu współpracy itd nie miał bym nic przeciwko. Ale ty napisałeś wyraźnie. Skoro leje mi się na łeb a nie umiem zrobić sam dachu to niech się leje bo jeszcze ktoś zarobi. 

Skoro nasze firmy nie umieją zrobić pociągu 300 km/h to niech się wezmą do roboty gamonie a nie niech kraj nie ma bo oni nie umieją i ktoś zarobi. 

Co do jakichś wyburzeń to niestety to nie będzie jedno miasto taki będzie tego koszt czym ludzie dzisiaj tak się zachwycają bo im politycy jakieś szprychy wmówili. Tylko dzisiaj ciemnota tego nie rozumie a jak za rok, dwa, trzy przyjdą domy burzyć to ta sama ciemnota co dzisiaj krzyczy TAK dla CPK zacznie kwiczeć 

Godzinę temu, jahooo napisał(a):

po to, by zarobiły zachodnie firmy, bo my nie mamy ani firm, które są w stanie to zaprojektować, ani wykonać, ani nie mamy do tego infrastruktury, wszytko trzeba od kogoś kupić za kredyt, który trzeba spłacić, więc ktos zarobi podwójnie lub potrójnie, wpychając nam technologię, z ktrórej u siebie zapewne rezygnuje

 

Opublikowano

Napisałeś, zacytuję:

To po co pchać kasę gigantyczną kasę w nowe szlaki wysokich prędkości które np musza być ogrodzone na całej długości i dużo lepiej wyposażone jak można zmodernizować to co mamy teraz do 200 czy 220 lub tych 250 w zależności od szlaku. Będzie taniej będzie mniej protestów mniej kasy na utrzymanie nowych torowisk które muszą spełniać dużo drastyczniejsze rygory. 

 

i odpowiedziałem

nigdzie nie napisałem, że jestem przeciwny, tylko jaki będzie wynik inwestowania u nas w kolej dużych prędkości przy tępocie naszych decydentów, nie wkładaj mi znaczenia, którego nie pisałem

nie będę zniżał się do pisania o twojej "yntelygencji" epitetów, bo musiałbym się położyc na podłodze, aby uzyskać ten poziom dyskusji

możemy zrobić jak Błaszczak z samolotami, albo mieć produkt rozwojowy jak "nasz" Rosomak, to tylko kwestia inteligentnego podejścia do tematu

a co do projektowania pociągów - jest taka firma z Nowego Sącza, która na naszym krajowym rynku zrobiła sobie antyreklamę, chociaż pojazdy mienli niezłe, tylko wyszedł typowy Januszex, z takimi firmami nie da się niczego w kraju zbudować, czasem lepiej kupić jakies g.... z zagranicy

Opublikowano
22 minuty temu, jarecki napisał(a):

glownie chodzi o Cpk , a zniego mniej więcej będzie po 400 km do centrów Wrocławia , Krakowa Gdańska więc te 2 godziny przy prędkości 200-250 km jest akceptowalne we Francji szybka kolej robi się nie dostępna dla zwykłych obywateli przez ceny , nawet w pl już taniej wychodzi samochód przy dwóch osobach niż pociąg zwykły pospieszny 

A myślisz w Polsce co będzie? Drogie bilety i na wielu liniach czas porównywalny do tego co jest teraz bo pociąg nadłoży drogi jadąc co prawda szybciej. Przykład Poznań Warszawa i Poznań Warszawa przez Łudź. To jeszcze raz zapytam czy jest sens budować nowe szlaki jeśli chcemy jeździć 200 czy 250 km/h lub ewentualnie na ile dało by się zmodernizować stare szlaki. Druga sprawa czy aby na pewno klient z Wrocławia Krakowa Gdańska lecący gdzieś w świat będzie chciał jechać do tego cpk czy może będzie wolał polecieć do Frankfurtu bo Lufthansa sprzeda mu taniej bilet z lepszą obsługą na pokładzie co już dzisiaj jest normą i czym LOT przegrywa. Popytaj ludzi którzy latają po świecie lub choćby na wakacje gdzieś do Tajlandii czy Wietnamu lub Dubaju. 

Opublikowano

ceny biletów Lufthansy to taka sama polityka jak ceny nawózów GA z Puław- na lubelszczyźnie najdrożej, a im dalej od Puław - taniej. Nie ma w tym żadnego sensu ani logiki, dlaczego rolnik spod Lublina ma sponsorowac transport do tego spod Wrocławia ??

wejdź na sprzedaż Lufthansy przez VPN i zobacz różnicę na rynku krajowym vs ceny dla zachodniej polski, może to da do myślenia, a podobno nie może być dumpingu cenowego

Opublikowano
Godzinę temu, hubertuss napisał(a):

Ciemnota. Nie umiemy zrobić mercedesa to mamy jeździć syrenką

Ooooo nie. Proszę się odwalić od Mercedesa.

1 godzinę temu, jahooo napisał(a):

po to, by zarobiły zachodnie firmy

Czyli PiSowcy rysując linie do CPK już byli omotani przez zagraniczny kapitał?

Opublikowano
3 minuty temu, mirro napisał(a):

Ooooo nie. Proszę się odwalić od Mercedesa.

Czyli PiSowcy rysując linie do CPK już byli omotani przez zagraniczny kapitał?

a znasz jakiegoś polityka w naszym kraju, którego ktoś nie ma w kieszeni ?

Opublikowano
Teraz, jahooo napisał(a):

a znasz jakiegoś polityka w naszym kraju, którego ktoś nie ma w kieszeni ?

Noooo ale nieprzekupni politycy prawicy chyba tak robić nie mogą? Reszta owszem, bo to zdrajcy i lewacy ale żeby prawicowiec?

Opublikowano
2 minuty temu, jahooo napisał(a):

a znasz jakiegoś polityka w naszym kraju, którego ktoś nie ma w kieszeni ?

Donald Tusk. 

Jeszcze jakieś plotki o 10 mln łapówy piśdzielce rozsiewają

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez jahooo
      Kontynuacja tematu z 2023 roku
       
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.
    • Przez debrzyna
      Powinniśmy podjąć sie informowania rolników i nie tylko ,kto w poszczególnych województwach organizuje wyjazd na następny protest Brak takiej informacji to mniej ludzi na proteście
      Macie informacje wpisujcie w tym temacie Tylko informacje kto i tp bez zbędnej polityki 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v